Blog

>> Szervizbbb80 // Alfa 166 2,4 JTD // 2011-06-14

A kis drágaságom úgy döntött megszellőzteti a hajtókarokat, ami a blokk kilukasztásával járt. Hat nem vagyok boldog, sőt a lehető legrosszabb időben és a lehető legmesszebb a nagymányoki szervizemtől...
Tömör gyönyör mentést szervezni osztrákba, tartalék kocsit szerezni, stb.
A hiba oka egy porlasztó volt, amiből volt ugye otthon 2 a polcon... Na meg ugye az a 90km amit belehajtottam utánna, hogy megadta magát.

 
>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-06-14

Délelőtt megjöttek végre a fékek Angliából.
Látva, hogy mennyit bír a gyári konfig, (fél idősen egy futam kinyírta a hungaroringen), gondoltam, most nem aprózom el. A komfort és a gazdaságosság háttérbe került, egyedüli szempont az volt, hogy hidegen is legyen fékhatása a betéteknek, tehát megfeleljenek közúti használatra is. A darálás, csikorgás nem igazán érdekel. A trackday-kánaán angol fórumokat végignyálazva döntöttem a TarOx mellett. Igazából nincs olyan betét-tárcsa páros, amiről ne találtam volna valami negatívat, ám messze a TarOxról találtam a legkevesebb negatív kritikát. Így a Sport Japan tárcsákat és Corsa 114 betéteket rendeltem meg. A betétek bírják 800 fokig, FrMax: 0,47, FrNormal: 0,43 amiből látszik, hogy nem kell neki sok idő, hogy elérje a maximális teljesítményt. A fékfolyadék is cserés, ez is TarOx gyártmány, RoadRace fluid (300°C + forráspont).
Egyedül a fékcsöveket nem sikerült kicserélni, mert rossz típushoz küldték - gyanítom a későbbi, nagy fékes változatához valót.

Jó tanács: tuning alkatrész vásárlása előtt nézzetek körül jól és ne féljetek külföldi online vásárlástól, mert itthon iszonyat felárral adják ugyanazokat a termékeket (+30-50%). Felháborító..

A több, mint egy hónapos álldogálást sajnos nem viselte jól a kocsi. Most ropog a futómű, búg a gumi - ami a pályanap hozadéka is lehet. Egy délutáni féksimítós futtatás kissé segített rajta, de ennél jobb volt azelőtt.

Olajcsere is megvolt, 6L Racing.

Képek: kinyírt féktárcsa és betétek, új szerkó

>> EseménySKrisz // Alfa Spider / GTV V6 TB Rosso // 2011-06-14

A korábbi blogban említett 8 év ma teljesült. 8 év... még gombócból is sok :))) A Jungtimer kortól még messze van az auó (még 4 év...) de erősen bízom benne, hogy 4 múlva is ugyanilyen örömmel fogom birtokolni a Kicsikét, várva, hogy eljöjjön az oldtimer kor :)))

A többi mellébeszélés és sentimento helyett beszéljenek a képek. Remélem sikerült összehozni egy olyan kis sorozatot, ami alapján egyben lehet látni az elmúlt 8 év fontos eseményeit a GTV-n! :)

 

Ma kicseréltettem a légszűrőházat (bontottat vettem), a két kézifékkötelet, és a bal első helyzetjelző izzó foglalatot. A régi légszűrőház fedele nem záródott teljesen, így fals levegőt szívott, és a légtömegmérőnek sem hiszem, hogy jót tett a dolog. Most érezhetően finomabban megy.
Az utasoldali légzsák hiba jelentkezett megint. Lehet, hogy legközelebb kiiktattatom azt a csatlakozót.
A bal első helyzetjelző izzó foglalatot kiszedtem a régi lámpabúrából, és berakattam.

Egy ideje bal oldalról hallani némi kattongó, körforgalomban (olyankor jobban megemelkedik az autó bal oldala) recsegő hangokat. Szóval a lengőkarok produkálják a hangokat. Később cseréltetem.

km.: 194.761

>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-06-13

A motortér eme hiányosságát pótoltam. Egyszerű volt, én meg már ideggyenge a tükröktől, ezért kicsit erőszakos. Oda is baxtam a kezem, megérdemlem, pedig csak két csvar, ill két csővég összedugása volt a feladat.

Forrás Marklar, hibátlan minőség.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-06-13

Ma oldalanként két-két tükörből összeállt oldalanként egy-egy hibátlan tükör. Szopásfaktor 7/10. Részletesen nem mesélem el, mert ideges leszek tőle. Az anyós oldali volt a könnyebb, ott csak össze kellett kombinálni a két szart egy jóvá, ez szimpla legozás, egészen élveztem volna, ha nem találkoztam volna közben gányolt megoldásokkal. A vezetőoldaliban berohadt csvarok és gányolás raklapszám. A töröttben és a bontottban is, tehát az út az intelligens erőszak, de összeállt. Nincs többé szigszalag, és újra behajthatóak, ill elforgathatóak lettek.

Cseredarabok forrása Marklar. Piachoz képest korrekt ár, de sok szopás a majdnem flott bontottakkal,- nem tudom - ha drágábbat veszek vajon korrektebb állapottal számolhatok-e?

Happy end, az 'új' tükrök futottak 200 kilométert, és a helyükön vannak.

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-06-13

Útra keltünk ismét,ezúttal a Fertő tóhoz de még előtte megálltunk Mosonszentmiklóson és Lébényben.
Nagycenken pedig megnéztük a kastélykertet és a mozdonykiállítást és végül megérkeztünk Fertőrákosra,ahol is lakni fogunk. Szállásfoglalás után még bejártuk a falut és a helyi kocsmában ettünk egy kis hekket,hogy legyen mire inni.
Volt mit,mert vettünk helyi bort :))

Nagyon várt eseményen vett részt az Alfa Amore „pályaversenyző szakága”. :-) Lehetőség nyílt, egy igazi pálya-autóversenyző képző tréningre, a Tunexcom.org szervezésében, az Euro-ringen, Wéber Gábor vezetésével. :-)

Sejtettem, hogy nem „csak kimegyünk és nyomjuk, ami a csövön kifér” a helyes megközelítés a pályaautózással kapcsolatban, de azt nem gondoltam volna, hogy ennyire tudatos és tudományos módon lehet és kell felépíteni az optimális köröket a pályán ahhoz, hogy a leggyorsabbak lehessünk.

Mindent persze képtelenség volt megtanulni egy nap alatt, azonban abban biztos vagyok, hogy a szemléletmódot, a hozzáállást és a megközelítést el lehet sajátítani.

Mivel rengeteget hallottunk és láttunk a tréning során, úgy döntöttem, két részre bontom a beszámolómat, első részben a személyes benyomásaimat, érzéseimet, valamint az elért eredményeket osztom meg veletek.
A következő részben pedig a tanfolyamon elhangzott információkat gyűjtöm össze és rendszerezem magamnak és az érdeklődőknek is. Valószínűleg nem tudok minden részletet leírni, azt azonban mindenképpen szeretném érzékeltetni, hogy Gábor hogyan építi fel tudatosan az optimális köröket minden egyes versenypályán.

I.

Hát Lássuk :-)

Bazsó Gábor a Totalcar-tól már írt egy összefoglalót erről az oktatásról „Ilyen napokért élünk” címmel:

http://karotta.blog.hu/2011/04/12/ilyen_napokert_elunk

Olvassátok el, ilyen plasztikusan és élvezetesen én biztos nem tudom visszaadni nektek az érzést, ami ezen a napon kerített bennünket a hatalmába. :-) Karotta minden szavával mélységesen egyetértek.

Reggel 9-kor bizony hűvös, borult idő várt bennünket az Euro-ringen, viszont szép számmal gyűltek a pályázásra felkészített autók. Se baj gondoltam, ha nem esik legalább nem lesz gond az autó termikus egyensúlyával (nem melegszik annyira) több kört tudunk menni egy etapban, meg nem ég le a kopasz fejem mint szokott.
Sürgés forgás volt a boxutcában, majdnem mint egy igazi versenyen :-), ki kereket cserélt, ki a beállításokon dolgozott, „valaki” pedig a csodálatos módon elveszett csavarfuratokat kereste a kerékagyon. :-).
A sok japán és néhány német autó között Három Alfa Romeo volt a pályán Blade gyönyörű GTA-ja, Kriszking tűzpiros 156 V6-ja és az én autóm.
Magán a tréningen egyébként öten vettünk részt (ez mindig kiscsoportos képzés, max 6-fő) Zsolt az M5 BMW-vel, Józsi a Celica GT4-el, és a három alfás. A többiek a nyílt nap keretében, de önállóan érkeztek és vezettek.

Elméleti oktatással kezdtünk, ezt követően még 4-szer ültünk le átnézni az elméletet, megbeszélni a tapasztalatokat és teendőket. A pályán eltöltött kb. 9 órából (reggel 9-től, délután 6-ig) 3-4 órányi elmélet és kb. ugyan ennyi gyakorlati oktatás, illetve egyéni gyakorlás volt. Az oktatás tematikáját, részleteit, a szerzői jogok figyelembevételével majd a következő részben mondom el.

Egy kis kitérő: Mint korábban már írtam, az Euro-ringet nem kedvelem igazán, nem nagyon érzem a ritmusát, és nem tudom kihozni az autóból és magamból sem a maximumot. Eddig 1.31.000 a legjobb idő, amit itt halálmegvető bátorsággal futottam. :-)
Ezen a napon azonban kicsit megváltozott az egész világképem a pályázással kapcsolatban, ettől kezdve számomra minden pálya egyforma, módszeresen megtanulható feladat, nem csak kanyarok összessége.

De térjünk vissza az eredeti gondolatmenethez: Gábor az első oktatást követően kiküldött a pályára, hogy fussunk saját ritmusunkban néhány kört, melegítsük be a kocsikat és magunkat, majd beült mellénk és jegyzetelt, miközben megkért, menjünk néhány 90% kört. Mentem, eredmény:

1.35.184 ez 4 másodperccel lassabb a legjobbamnál, de bemelegítésnek tökéletes.

Átbeszéltük közösen a tapasztalatokat Gábor részletekbe menően elemezte minden apró hibánkat, nem kímélt senkit :-) nem jópofizott, őszintén nyíltan beszélt.
Ezt követően elkezdtük feldolgozni a pálya kanyarjait (lásd II. rész), majd ismét irány a pálya, már tudatosabban átgondolva és összerakva a kört:

1.32.497 Minden ritmust nélkülözve, csak egyes kanyarokra, ott is a kigyorsításra koncentrálva. Ezeket a köröket élveztem a legkevésbé, mert nem ösztönösen mentem és elkezdtem észrevenni hol hibázok. Számtalan hibát vétettem egy körön is.

Ezután Gábor vezette az autómat, úgy hogy mellette ültem, lazán ment, az én autómmal, amit most vezetett elsőként, kapaszkodjatok: 1.28.761. Na ettől készen voltam!!! Majd vezette a másik két alfát is és megjegyezte, hogy a három közül az enyém futóműve a „legbutább” pályára túl puha, a GTA gyári, de főleg Krisztián állítható Bilstein rendszere sokkal jobb. Viszont a fékekkel és a trakcióval elégedett volt.

Következő elméleti rész után ismét önálló vezetés 12 kör, Már fejlődtem lett ritmus is. Sokkal jobban éreztem a kanyarokat és kevésbé voltam bizonytalan féktávokon, kezdett összeállni a pálya egy körré:

1.30.005 közel 1 mp jobb, mint az eddigi leg jobb időm itt! Mindezt úgy, hogy érzésre sokkal biztonságosabb volt a kör, mint a korábban futott legjobb időm, éreztem, hogy van ebben még tartalék. (Na itt kezdtem el nagyon élvezni a dolgot)

Gábor is futott minden autóval egyedül, érdekes volt kívülről nézni :-), majdnem úgy izgultam, mintha én mentem volna, :-) na most kapaszkodjatok megint: 1.27.162 ment 3 mp gyorsabbat, mint én a saját autómmal! :-)

Újabb elmélet, újabb 6 kör, mindenre próbáltam figyelni, amit Gábor a nap folyamán mondott és egy kissé elrontott köröm kivételével mind 1.29.XXX volt :-DDDDDDD

Legjobb időm 1.29.458 (hozzáteszem a GPS mértem 1.28.900 kört is, de az nem hivatalos)

Szóval több mint 1.5 mp javultam a nap végére  ami egy ilyen rövid pályán nem kevés, úgy hogy már előtte is mentem itt elég sokat, és nem is minden alapot nélkülözve.

A nap végére a rengeteg információtól, adrenalintól és sok vezetéstől nagyon elfáradtam, de ilyen boldognak is rég éreztem magam :-DDDD Gábor laza, közvetlen stílusa barátságos nyílt kommunikációja és főleg hatalmas tudása nagyon meggyőző volt. Más, biztosabb alapokon nyugszik már a tudásom, és a legjobb, hogy mind a személyes mind az autó fejlesztésének iránya kijelölésre került az elkövetkező pár évre.

Köszönjük Gábornak a tréninget! Továbbá a Tunexcom.org csapatának (Józsinak és Viktornak) a lehetőséget!

Amennyiben valakit érdekel a következő linken lehet jelentkezni, illetve videókat nézni a tréningekről:

http://tunexcom.org/index.php?option=com_content&view=article&id=207:video-a-legutobbi-treningrl&catid=36:treningek

http://tunexcom.org/index.php?option=com_content&view=article&id=206:trening-es-palyazas-az-euroringen&catid=1:friss-hirek

 

Hétvégén lefestettem a féknyergeket, íme néhány kép.
A matricákért big thx GT-nek!

 
>> Eseménykoz // Alfa 145 1,6 TS // 2011-06-13

Beírom ide is, hátha így több emberhez eljut...
Sajnos az alfások között is vannak barmok. Kollegám párja május 23-án átrepült a szalagkorláton, be a fák közé, mivel egy zöld Alfa kielőzött előtte, és kénytelen volt így elkerülni a frontális ütkoözést. Óriási szerencsével kisebb sérülésekkel megúszta, de az autónak annyi, csak akkor látnának belőle pénzt, ha meglenne a száguló vadállat. Az eset Dunaújváros mellett történt a 6-os úton. Vannak tanúk is, akiket szintén negérintett a halál szele a zöld Alfa sofőrje őrült száguldozása miatt.
Tudom, hogy semmi esély rá, de ha hallott valaki valamit, ami segíthetne, az írjon nekem legyen szíves!