Blog
Tegnap fémig csiszoltam az ablaktörlőket és most már alapozót is kaptak, mielőtt újrafényeztem őket, mert a magasnyomású mosástól kezdtek lepattogzani. A műanyag borítást bekentem "Prevent" márkájú ápolóval, újra szép fekete lett. Mindenkinek ajánlom, nem érdemes foglalkozni a fényezésével.
mai napon mivel 7 ágra sütött a nap gondoltam rendbe hozom a drágaságom kb 1.5 óra munka volt vele gyönyörűen csillog villog!
kb 3 óra elteltével leszakadt az ég természetesen a kocsi kint állt a ház előtt tehát ennyit a tiszta autóról! :s
szivatnak az égiek de már kezdem megszokni mivel mindig ez van ha lemosom! :(
Felbuzdulva AlfaCity közeli időpontján, teljes tavaszi nagytakarítást csináltunk. Halesz és Bazsi is velem izzadt meg a szó szerint ragyogó végeredményért. Egy jó wax csodákra képes!! :-) BeeGee is csatlakozott, és csinált néhány prifi fotót, remélem kapok majd a képekből! :-))
Addig is néhány telefonos kép.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037186t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037187t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037188t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037189t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037190t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037191t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037258t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037259t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037260t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037261t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037262t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037263t.jpg)
Jobb 1 fényszóró izzó :) Érik nagyon a XENON szett :)
-5L Selenia WRD olaj
-Olajszűrő
-Levegő szűrő
-Gázolaj szűrő (Gyári)
Ezek lettek cserélve természetesen FERKE kartárs segítségével! Pontos precíz ALFA szerető ember :) Átnézte az egész autót, nagyon egybe van :) Bal 1 futóműnél vannak gondok még de nem vészes! Az első féktárcsák cserések! Még a komplett vezérlés jön, vízpumpával, jövőhónapban + egy termosztát esedékes! Ezenkívül kasznin lesz javítani való ami max 30.000ft tehát ez sem vészes! :))) Alfa amore :)
Csak ajánlom ismételten FERKE felhasználót! :) Köszi Ferke mindent :)
Az ár munka díjjal együtt ennyi :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037178t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037179t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037180t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037181t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037182t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037183t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037184t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037185t.jpg)
149.000 km-nél leműszakiztattam
Már hetek óta úgy jártam vele, hogy azt vártam mikor megy annyira szét, hogy az út mellett maradok. Szerencsére ez nem következett be. Egy LUK kuplungszett került a régi helyére, amin látszott már nagyon, hogy érett volt a cserére. Most olyan mint a vaj. Ég és Föld a különbség!
Kilóméteróra állása: 244121km
Voltunk Lengyelországban, természetesen az Alfával. Menetközben világosodtam meg, hogy valójában ez az első külföldi útja az öreg gépnek mióta nálam van. 110e km alatt először. Fura. A Wartburggal bejártunk ungot berket, voltunk Ukrajnától Olaszországig mindenfelé, még Athénban is. Az Alfa meg mióta megvan inkább csak húzza az igát, melózunk együtt. Igaz munka miatt mentünk Starachowicze-be, de autózásnak sem volt utolsó. A Szlovák szakasz volt persze a csúcspont, hegyek, szerpentinek. Szuper volt. Kis szépséghibája volt csak a dolognak, útközben az irgalmatlanul rossz utak valamelyikén elkezdett kopogni az eleje a gépnek. Amúgy derekasan bírta a gyűrést, volt egy-két igazán Alfás mozzanat. Hajtűkanyarban kamiont előzni 2-es padlógázzal...ahhoz azért autó is kell. De nagy élmény. Lenézek, átlátok 2 hajtűnyi utat a szalagkorláton keresztül... visszadobom 2-be, letalpalom, kapaszkodunk...fel 3, kicsi gáz még, nagy fék, vissza kettes, kanyarba belecsavar..kapaszkodunk. fel 3, lelazít :-))
Ha akkor tudtam volna az autó hibáját, hogy miért is kopog, lehet visszább vettem volna a magabiztosságból, de végülis nem volt gond.
Az történt ugyanis, hogy konkrétan elhagytuk az egyik stabilizátorbekötés alját. Ahol a lengőkarba van csavarozva, ott eltört és gumistól csavaranyástól valahol elrepült. Így jobb kanyarban, ahol befekszik a bekötés a helyére, ott dolgozik a stabrúd, bal kanyarokban azonban nem, mert elemelkedik a lengőkarról. És olyankor koppan, amikor a lengőkar visszatér a stabrúdhoz. Nem is értettem, mert nagyo fura szituációkban kopogott, tipikusan hullámos, billegős utakon.
Ezért is gondoltam a váltótartóra először, főleg hogy olyan hülyén áll a helyén. De ezekszerint az úgy normális...
Összességében jó autózás volt, és ehhez képest az 5.8l/100km fogyasztás háát nem sok.
Kilettek cserélve ma a tegnap megérkezett gyertyák. Elraktam a régiket emlékbe, hátha egyszer elő kell őket venni valami miatt...
Szervízdíj nem volt, mivel apum szerelő haverja cserélte, csak az üzemanyag fogyott azon az 5km-es távon :)
Az egész műveletet megkoronázandó, lemostam Pirit és fordultunk egy nagyot a városban :)
km állás: 146900
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037267t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037268t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037269t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037270t.jpg)
6
193
Fórum
Friss topicok
- 159
- Oldtimer, youngtimer
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Giulia
- Spider
- Erőforrás alternativák
- Alfa történelem, híres ...
- Forma-1
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Selénia Rally - 2024. m...