Blog
2011.08.20-án új jel került az autóra. A régi már igen megkopott volt, így rendeltem az e-bay-ről egy jelet, melynek értéke szállítással együtt 4.500 Ft. volt.
Hajszárítóval melegítettem a régi jelet úgy 1 óra hosszáig, aminek eredményeképpen megolvadt a ragasztó és szépen ki lehetett venni a régi jelet. :-)



Egyszer ennek is el kellett jönnie. Tudtam, hogy fájdalmas lesz, de nem is sejtettem, hogy ennyire. Csak az előkészületek több álmatlan éjszakát okoztak és hónapokon át rágódtam rajta. Mindig is ragaszkodtam a használati tárgyaimhoz és főképp az autókhoz, hiszen az együtt töltött kilométerek, órák, napok, hetek egy aránylag kis dobozban mindig erős érzelmeket váltanak ki – vagy imádatot, vagy gyűlöletet. Tovább lépni viszont természetes és kötelező. De miért is?
Előre leszögezem: a 156 életem legjobb autója. Négy év után minden milliméterét ismerem, hűséges társként szolgál. Sokak számára komikus lehet, hogyan lehet egy mezei kormos kombi a vágy tárgya, de éppen ez a nagy titok, az az adalék, ami immár 100 éve borzolja a tulajdonosok minden idegszálát a kígyós-keresztes márkajel mögött. Mindig megnéztem egy Ferrarit, Bentley-t, de valahogy soha nem vágytam úgy igazán rájuk. Túl realista vagyok és a takaróm alól csak a bokám szoktam kiszúrni. Talán ezért is volt kb. 2001-től a 156 az álmaim netovábbja. És maradt is. Ahogy a da Silva design nem öregedett semmit, úgy a vágyaim is maradtak, bár beteljesültek. Egy jó bor, Monica Bellucci, az Alfa 156 – az idő nem képes lerombolni, ami tökéletesnek született.
A racionalitás ördöge viszont ott szemétkedik az ember fejében és számol, újraszámol, átszámol. Nyolcadik évébe lépett a 156, átlépte a 205.000 kilométert, mögöttünk van egy nagyobb rehabilitációt követő szervizmentes ciklus, a következő ciklus körülbelül az autó értékenek harmada (fékek, futómű, lengéscsillapítók, kuplung, szilentek, kormánymű, téli gumik, olajak...). Vagy a fele. Durva, de ez a van. Az autók ára mélyponton van, a hasonló 156-ok ára 5000 € alá esett, ráadásul az esetünkben nem túl nagy előny, hogy az alap egy olasz származású - valószínűleg törött - autó volt. A négy év törődést meg el lehet felejteni – soha nem fizették meg és nem is fogják. Ki is nőttük egy kicsit a 156-ot, két gyerekkel már egyre gyakoribbak a gondok, hogyan csomagoljunk ésszel és virtuális centimétereket hajszolunk – sikertelenül.
Mégis szorongást, enyhe nyomást érzek a hasam tájékán, ha a tökéletesen megrajzolt műszerfalra gondolok, ahogy elképzelem, hogy a fekete bőrülés hurkáira huppanok és a függőleges fordulatszám-mutató megindul felfele. Azok az ügyes kézzel megalkotott ívek, a cseppformájú tükrök, a karvalyorr és a hozzá tartozó hat szemű morcos, mégis vidám tekintet. A szögletes kombikat kiröhögő, alig-csomagtér a felfele ívelő popsival és az örök kedvencem – csíklámpa, csíklámpa, csíklámpa. A króm kilincs, amiben több lélek van, mint egy-egy japán márka egész portfóliójában. Azok a rövid féktávok és gondolataim követő, pontos, pedáns kanyarok. A könnycsatornáim készülnek az özönvízre, ha beugrik a gondolat, hogy egy nap felnyitom a garázsajtót és nem lesz ott. Most érzem leginkább, mekkora is ez a szerelem, mennyire imádom ezt az autót. De az imádat nehezen fejezhető ki számokkal és nem tud harcolni a kilátásban lévő kiadásokkal és fenntartási költségekkel. Az a sok emlék, Gibraltár, Alhambra, Trieszt, Budapest. Olasz dugó, német autópálya, magyar lerobbanás. Mint a halál előtti másodpercben, úgy pörögnek a gondolatok és emlékek lelki szemeim előtt. De hisz ez csak egy autó. Lelketlen matéria, az emlékeket te gyártottad, az autó csak eszköz volt. Ne misztifikáld – mondja a másik énem. Minél hamarabb eladod, annál jobban jársz anyagilag. És ez igaz, ezzel nem lehet harcolni. Az 156 minden pozitívuma mellett mindent megkapott nálam, amiről csak egy autó álmodhat, de ennek meg is kérte az árát – a 4 év egyikében sem tudtam 4000€ alá menni a költségekkel. Ez persze nem panasz, hiszen a megtett kilométerekre kivetítve ez nem durvább, mint más autó esetén. Amit érte kaptam, soha nem feledem és örök jó emlék marad.
Akkor most hogyan tovább?
Kipróbáltam, negatív.
Fél tankot cca 30 litert engedtem bele.
Hidegen effektív nem volt első indításra alapjárat, amíg az olajhőfok nem érte el a 65-öt addig rettenetesen rángatott 2700 ford/perc alatt. Meleg motornál, éreztem, hogy kicsit gyengébb, így a szokásos vezetési stílosom felett kellett egy leheletnyivel tartanom a fordulatot a megszokott tempóhoz.
Többet ilyet nem csinálok.
De ezt senki ne tekintse az ő autójára is érvényes próbának. Tsiga ugyanezzel a motorral problémamentes működésről beszél.
Tehát a tanács: kísérletezni ne fél tankkal kezdjen aki akar, hanem mondjuk negyed tankra töltsön max 15 liter e85-öt, így azért gyorsabban meg lehet tőle szabadulni, ha negatív élményekkel gazdagít.
Egy ismerősöm ismerőse nyert egy portfólió fotózást, de lévén módosított az autója, inkább a kocsijáról akart egy fotó sorozatot. Nekem meg szóltak, hogy esetleg háttérnek jó lenne az én autóm is. Természetesen nem mondtam nemet, sőt, szerencsére volt rá lehetőség, hogy ne csak háttérként szerepeljen az autóm hölgyek társaságában. Mindez a Népszigeten történt. Köszönet a Fanat-X csapatnak!
Ezek az én fotóim, a profibb, jobb minőségű képek később várhatóak. :-)










Pénteken (2011. 08.19.) kicseréltük a bal első felső lengőkart, most ott csend van (egy ideig).
2011.08.19-én egész napos fáradtságos és lelkiismeretes munkát követően "Csöri"-mester kicserélte a komplett vezérlést szíjakkal, görgőkkel együtt. Nagy köszönet érte!! Óra állás: 161.740,-km. Kapott a motor új, fémházas vízpumpát is. Még a gyári műanyag volt benne, meg is volt már repedve, sajnos, a 100 ezres szervíznél 2003-ban elfelejtették kicserélni... :-( Kicseréltük a jobb alsó lengőkart, orvosoltuk a "Q2"-diffi olajfolyását a féltengely szimmeringek cseréjével, ültettünk a futóművön elől 1 cm-t, hátul 2,5 cm-t + vagy 10-20 kilónyi cuccot (biztonsági övek, küszöbborítások, visszapillantó etc.) kipakoltunk a verdából. Jöhet a várva várt pályanap kedden!!!












A "Kalizsoli" cartárs által javasolt specialista tatai úti műhelyében 4 és fél órás munkát követően bekerült az autóba a "versenyszék" és a négypontos biztonsági öv. (-12,-kgs) Így a következő pályanapon már nem lesz fölösleges csúszkálás az ülésben illetve megszűnik a fárasztó "pankráció", a tornaóra jellegű térd, könyök és válltámasztás! :-)



Tegnap este leadtam az autót a szerelőnél. Egy pár dolgot összeírtunk, hogy mit kell megnézni és ha csere érett akkor kidobni a kocsiból.
Természetesen bekerülnek a kocsiba az Eibach gólyalábak, amik kalizsoli autójából kerültek ki. (60.000 HUF) Így utólag is megköszönöm neki, hogy elhozta nekem a szettet. Nagyon meglepett. Elég komoly örömet okozva nekem. :-) Köszi! - Elvileg magasabb lesz a kocsi hasa. De nem is ez a lényeg. A jobb hátulja nagyon érdekesen állt. Valószínű el volt fáradva a rugó. Ez az ültetés kb. hat éve vitte a kocsit. Most kuka lesz belőle. A különbséget biztos észre fogom venni, mert már kanyarokban nagyon sokszor riszált a kocsi. Az eleje se volt már a legjobb. Az utolsó mérésnél 51-51%-os volt a lengéscsillapító. Hát a határ az 50%. (azt mesélik)
Felkerülnek hátra a nagyobb nyergek. Természetesen betéttel és tárcsákkal. Ezek kaptak egy matt fekete...fénynek nem lehet nevezni...színt. knoXXX segített hátsó nyerget találni. (28.000 HUF) + fékcsövek és fék folyadék.
Bekerül előre felülre és alulra is a fekete toronymerevítők. SKULL kolléga gyártotta le. (15.000 HUF / 2 db) Azért teszteléskor ellenőrizzük, hogy záródni fog-e a géptető. Remélem nálam elfér nem úgy mint knoXXX-nak.
Régen volt, de bekerült a szürke konzol, amit Sityu küldött az autóhoz. (5.500 HUF)
A szelepfedél burkolat is kapott egy fekete színt. A piros betűk még hiányoznak róla. Csak ezután kerül vissza a helyére.
A kocsin ellenőrzésre kerül a héten a szerelő által, az a gyertyák, kézifék kötél, első futómű, lambda szonda és légtömegmérő. ABS visszajező jelzésének oka.
Egy kis apróság még. Dugtam én is a szivargyújtóba Belkin 12V, micro USB átalakító, töltőt. Ezt is knoXXX cartárs támogatásával. :-) (nem tudom mennyi volt már 2.000 HUF)
Elgondolkodik az ember, hogy mennyi jó ember található ezen a helyen. :-)
A folytatás a következő, ha visszakapom a gépet:
-autófóliázás, matt fekete fóliával. Karosszéria hibáinak javításával együtt 90.000-100.000-ből megvan. Ebbe benne van az anyag és a munkadíj. Tükrök és "B" oszlop is le lesz takarva.
-fóliázás előtt lesz egy szélvédő csere. Ez remélhetőleg ingyen a CASCO miatt.
-mivel sötétkék az autó a forgalmi szerint, emiatt (meg a következő műszaki miatt, ugyanis betelt a forgalmi) cserélni fogom a papírokat, amiben fekete szín lesz megadva. Ezzel egy időben elkezdem intézni a "B" típusú rendszámot is.
-kormány bőrözése és cseréje.
-első lámpák cseréje, mert már matt.
-ezen még gondolkodom, de a bőr üléseim egy kicsit megrogytak. Ez nagyon a végén van. Majd egyszer. Erre még nincs háttér.
Addig is két kép...a többit majd pótolom.


Végre sikerült szerezni egy másik MAP szenzort.De még mindig szívat a kicsike mert nem teljesen ok valami.
Egyik délelőtt csörög a telefonom, nem ismerős számmal.
- Hálóóó?
- Szia én a M Laci vagyok, én voltam nálad a Bobcattal földmunkázni
- Szia... (Ez meg mi a bánatot akar)
- Figyeljcsak, neked volt egy öreg Alfa GTV-d asz udvarban, ugye?
- Igen... (Vazze, erre honnan emlékszik?)
- Na, itt dolgozom tőled egy pár utcányira, ahol épp a méhtelepre akarnak egyet elvinni... Adom a tulajt....
Délután elmentem megnéztem, oda volt készítve mellé a nagyflex, korongok, hidegvágó, kalapács... télleg épp készültek összenyesni a vasba...
Szóval így lett némi apróért egy donor gétévéjem ami eddig három utcányira lakott :D
0
712
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Adok-veszek
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Giulia
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth