Blog
Műszaki ember lévén, pár dolog nem hagyott nyugodni miután a motorvezérlés át lett írva. Mivel józan gondolkodású embernek vallom magam, így nem volt teljes az örömöm, mikor az 1.9-es dízel motorommal, 3 literes gázolajos autókat szégyenítek meg (persze közbe örült a fejem). De folyton ott motoszkált bennem, hogy vajon milyen áron....az egyik, és szemmel látható változás, a 2500 fölötti füstfelhő padlógáznál. A korom mint tudjuk, csak rosszat jelenthet minden autónál. Ahol csak tud, lerakódik: kipufogó, turbó, EGR-szelep.
A tuning után 2 héttel, történt, vmi ami miatt majdnem megingott a bizalmam az ATC iránt. A turbóm feladta a harcot. Fura jelenség volt, mert előző este, elég keményen meghajtottuk a vasakat BeeGee kollégával és semmi nem mutatkozott, talán az h kicsit gyengébbnek éreztem a kocsit. Aznap este hazamentem, beálltam a garázsba, és csak másnap délután indítottam be, mikor már úgy indult, h lehetett hallani ahogy a turbinalapátok beleérnek a házba. Rögtön felhívtam, 1 szerelő ismerősömet, aki mondta, hogy ne reckírozzam, inkább rögötn vigyem el neki, megnézi és ha tényleg a turbó az, akkor van Dunakeszin 1 jó turbósa.
Rövdre fogva, csapágyas volt a turbó. Másik érdekes dolog, hogy gyárilag a Garett 17-es turbó van a kocsiba, de a házba a G15-ös alkatrészei vannak. Lényeg, hogy minden ki lett cserélve a G22-es alaktrészeire.
Féltem, hogy esetleg a turbó nyomás meg lett emelve, a chip által, de ezt sajna ott nem tudták lemérni, mivel a szívó csöveknél nincs sehol bekötési pont ahová be lehetne tenni a mérőt. A tubós kolléga mindenesetre azt mondta ránézésre, hogy nem volt nagy a nyomás, ugyanis több ilyen esettel is találkozott, hogy nagy turbóba kisebb cuccok vannak (opel, saab, stb). Mindenesetre szerettem volna leméretni.
Amire tegnap sor is került az Istvánkó féle szervízben.
A turbó-nyomással minden ok, hozta a gyári adatokat, amivel viszont gond volt az a károsanyag-kibocsájtás. A megengedett értéket, túllépve teljesített, amire persze a füstből is lehetett következtetni. Ezen a padon, csak 168 LE-t és 388 Nm-t mértek az autón, ami azért furcsa mert előtte, BeeGee autójával próbálgattuk egymás mellett a 2 autót és fej-fej mellett mentek, talán alsó fodulatokba az enyém kicsit jobb volt, de csak hajszálnyival, (és az övét 175 LE-re, és 400 Nm-re mérték).
Na most akkor mi van?
Ma visszamentem az ATC-s fiúkhoz, akikkel jó pár beállítást próbáltunk végig padon, ill. jó pár áttétel módosítást is megnéztünk, hátha ott van a kutya elásva, de sehogy se adta azt az alacsony teljesítményt amit az Istvánkóéknál.
Ma ismét írtunk 1 új programot, ami most már szigorúan füst mentes, igaz gyengébb is mint az előző (sajna érezhetően). Ez 186 LE és 403 Nm. Volt 1 kicsit erősebb változat is, kb 5%-al tudna többet, de ott már van 1 kis füst. Majd meg látom mi lesz belőle, egyenlőre higgadtan haladunk előre :) A koromfüstmentes életért :)
Ma bementem szervizbe(Autofit) és kicseréltettem a már vagy egy hónapja beszerzett fékbetéteket. :)
Azért nem 1.0 a cím, mert azt már elkövettem tavaj nyáron, amikor kiürítettem a hátsó kipufogódobot. Annyira szét volt rohadva belülről az egész, hogy menet közben jó 1 másfél centis rozsdás darabok potyogtak ki a kipuffantó kijáratából. Miutá kiürítettem egy ideig jó volt aztán kezdődtek az anyagfáradásból adódó törések repedések.
Kezdődik a faragás. Lerohadt a kipuffanóm. Tavaj nyár óta kb havonta-kéthavonta kellett hegesztenem a hátsó dobot. Meguntam tegyünk föl valamit. Lássuk mi van itthon...
Ehune az eredmények. 4 óra elteltével. Ma pont 15 napja, hogy ez a dob fent van és meglehetősen tetszik a hangja. Talán egy icipicivel hangosabb, de sokkal mélyebb és valahogy ércesebb lett. 3000 fölött nagyon szépen duruzsol. Asszem a képeken látható is a méretbeli difi.
Mikor cseréltem a kerekeket nyárira már akkor figyelgettem, hogy elég vékonykák a betétek, így ma vettem egy garnitúra fékbetétet DELPHI formájában, és ki is cseréltem. Közben arra lettem figyelmes, hogy a jobb oldali féltengely gumiharang kissé el van öregedve, és a repedezésein szivárog át a zsír, így hát hamarosan ezt is cserélem...
Km: 188155
5 éven keresztül minden hülye tesztet kitöltöttem Egomban, de egy tájékozódási verseny harmadik helyezésén kívül nem sokra vittem... Nos idén sikerült olyan tökélyre fejleszteni az "okostelefonnal találjunk meg minden választ a neten" stratégiát, hogy első helyezettek lettünk, mégpedig 18/20 helyes válasszal, az alfa történei teszten.
Lehet csak azért nyertünk, mert Dea nem vett részt a találkozón, különben biztos még a mosógépet is ő vitte volna haza :-)
A budapesti konvojt természetesen lekéstük, és estére sem maradtunk pedig azt is nagyon beterveztük, ennek ellenére NAGYON JÓL ÉREZTÜK MAGUNKAT.
Köszönet érte Tomminak és drága családjának!
Jövőre ugyanott! :-)
Note for next year: Nincs kiskabát, nincs kiccipő, ÖLTÖZZ FEL RENDESEN VAZE, mert felfázol, mint eddig minden évben.....!!!
Még tavaly nyár végén teljesen szétrohadt a hátsó és középső dobom és szükségmegoldásként (pénzhiány miatt) a katalizátortól hátrafelé szimpla csövezés került beépítésre egyetlen hátsó dobbal! Az ember azt hinné, hogy megszabadult némi folytástól így jobban fog menni a gép! Hát nem így történt! Még a szétrohadt, szitaszerű rendszerrel is jobban húzott, mint így! Tehát ez az állapot nem maradhatott! Telt-múlt az idő és egyszer csak Thomika Cartársnak eladóvá vált a kipuff.rendszere, ami egy hátsó-, és középdobból állt, valamint egy gázgyorsítóból! Nem hagyhattam ki a kedvező ajánlatot és egyből le is csaptam rá (35.000,-)! Ma pedig fel is került a helyére mindez a katalizátor után (10.000,-)! Azt mondta Thomika, hogy a hátsó dob az egy BOSAL sportdob, de semmi hangja nincs! Ami nem is baj, mert nem szerettem volna, ha mondjuk 160-nál üvölt a rendszer, mint a sakál! :-) És ami a legfontosabb, hogy végre megy is az autó!!!!! Hurrá!! Köszi Thomika!! :-))
Jah... egy dolgot majdnem kifelejtettem! A két hátsó emelési pontot is kijavíttattam, mert a jobb oldali egy emelés során beszakadt és a balos is igen csúnyán nézett már ki! :-)
ki lett cserélve az összes ékszíj, jobb oldali kormányösszekötő gömbfej, mindkét első lengőkar. + be állíttattam a futóművet.
anyag: 25.630.-
munkadíj: 11.000.-
futóműállítás: 4.165.-
150767 km
Szombat reggel indulás a tizedik esztergomi talira Whiteskull,Pityke,falcokc társaságában.Kellemes 90-100-as tempó.Esztergomból Budapest,onnan Dunaharaszti,másnap vissza Szombathelyre.Majdnem 600 km,alig több,mint 5 literes átlagfogyasztással.Soha rosszabbat:-))!
http://nepitelet.hu/autok/alfa_romeo/156_1997/max_a_feketemetal_huligan/
teljesen kiment a fejemből, illett volna ide belerakni.
Olajcsere (selenia)
összes szűrő csere
Első lámpa csere (nagyon homály volt már a plexi)
Bal Visszapillantó visszarakása (lerúgta valami suttyó)
Futóműben a kotyogás megszüntetése: stabpálca, 2db