Blog

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-07-23

Már rég óta tervezem, hogy ki kellene cserélni a jobb első dobbetétet, mert el van törve és berúgózáskor mindig beleér a kerék és a gumi mintája beleakad, aminek elég csúnya hangja tud lenni.. Tegnap megrendeltem és ma (0723) el is mentem érte Vácra a Lavinába.

Ezen kívül megvételre került még egy pollenszűrő is, mert ami benne van, már jó koszos lehet.. Érezni még nem érezhető, de már több mint egy éve lett cserélve (2009.05.26). Ráfér.

[Költségeim: dobbetét 4510Ft, pollenszűrő 1445Ft]

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-07-23

Valami zörgött a motortérben. Múlt héten, mikor vizsgázott az autó, a vizsgáztató is szóvá tette, hogy nem tudja mi ez, de fura hangja van. Egy teljesen össze-vissza, néha megszólaló koppanás volt. Fel is hívtam Gerissimot, hogy meg kéne hallgatnia. Mire eljutottam hozzá, addigra megszűnt a hang. A biztonság kedvéért azért otthagytam az autót, hogy nézzék át, hátha találnak valamit. De semmit nem találtak és a hangot már én sem hallom. X-akta... Viszont ha már ott volt a kocsi, megkértem őket, hogy az EGR szelepet tisztítsák ki, mint kiderült rá is fért a dolog. Remélem ez a fura hang meg nem jelentkezik többet és nem kell aggódnom emiatt.

>> Szervizzee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2010-07-23

-bal első alsó lengőkar
- kézifékkötelek
- 4 db féltengely gumiharang
- 2 garnitúra hátsó fékbetét

 
>> Tuning és extrazee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2010-07-23

Auto-Trade'91 KFT

 
>> Tuning és extrazee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2010-07-23

Teszveszről bontatlanul! :)

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2010-07-23

Már régen írtam, pedig történt azóta egy s más.
Röviden: olaj, olajszűrő csere, plusz némi olajadalék (Prolong), gázolajszűrő, légszűrő csere, mindkét első lengőkar cseréje, jobbos segédkar (vagy mi) cseréje, majd futóműállítás. A generátorszíj vezető görgő cseréje. Betonl@b cartárstól első emblémát vettem. Levaxoltam a gépet, fénylik, mint az a bizonyos, de a karcok nem tűntek el. Valami komolyabb polírozásra lesz szükség. Nagytakarítás belül, műszerfalápolás stb. Km jelenleg 135300.
Mindez kb. két hónap termése. Plusz volt egy kis átnézés: guminyomás, töltésmérés, fékek, lengéscsillapítók állapota, világítás, alváz átnézése, folyadékszintek ellenőrzése.
Egyébként a gép jól szuperál, a nagy meleg miatt kicsit füstöl, és a tankban van némi cetánszám növelő adalék is, hogy jobban szaladjon :-)
Amúgy imádom! :-D

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2010-07-16

136.700 km-nél olajcsere + kisebb átvizsgálás, computer értékek resetelése.

 

Hát igen, eléggé régen jártam itt. Az Alfa már végleg nem az enyém, viszont az előző bejegyzésben leírt Mareát meg eladták az orrom elől, mivel a CIB Banknak kb 4 hónapjába telt egy hitelátvállalást elintézni. Majdnem kocsi nélkül maradtam, mikor a cég beszámított egy Nissan Almerat (1,8 benzin). Ez lett az én új-remélhetőleg csak átmeneti-kocsim. Hát köszönőviszonyban sincs az Alfával...

 
>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2010-08-11

...nevezetesen:

- vízhűtőcsere

A tünetek: Nyáron, kb. 20 fok fölött autópályán szépen elhagyta a 90 fokot a mutató. Klímával és hegynek fel még rosszabb volt a helyzet. Gyakorlatilag rászoktam arra, hogy pályán a hőfokmérő műszert lesem... Többen mondták, hogy a szétporladó félben lévő hűtő lehet az oka... és igazuk volt. Azt itt jegyezném meg, hogy a gyári hűtő (Valeo) minősége szégyen. Összehasonlítva a barátom 110LE-s Marea JTD-jével egy vicc. Abban egy sokkal robosztusabb Marelli hűtő van. Ráadásul két ventillátorral... No mindegy, inkább ezt kelljen cserélni, mint vmi (még) szivatósabb dolgot. A képeken látszik, hogy nemcsak a lamellák kezdtek mozogni a csövek között, hanem szivárgott is a hűtő.

Valódi (vagyis feketére elxoxált) AVA Cooling Systems hűtőt szerettem volna, de mivel nem ilyen volt a csomagolásban így inkább Nissenst vettem. (Forrás: Alba Autó, ár: korrekt.)

A vízhűtőt lefelé lehet kivenni. A lökhárítót nem kell leszedni, csak a lenti vízszintes rácsot. Előbb persze a ventillátort tartó konzolt kell kivenni. (Ezt lehet felfelé is.) Aztán a klímahűtőt "lecsavarozni" a vízhűtőről. (A klímahűtő elölről van pár hatlapfejű csavarral a sima hűtőhöz fogatva.) A hűtőt tartó konzol jó masszív csavarokkal van felfogatva, mivel a kasztnit is merevíti. Megragadtam az alkalmat: megcsiszoltam és lefestettem.
A jó fagyálló is fontos. Én BASF G48-at használok. (A 2005 utáni Alfákba G30 való.) További infók e témában itt (németül).

- generátorfelújítás

Ezt régen terveztem már, mert egyszer már megjártam. A Fervill-nél újították fel, szép mérési jegyzőkönyvet is csináltak. A kiszerelés nem egy vicces játék, mert el kell pakolni az útból elég sok dolgot. (Gázolajszűrő, nívópálca-cső, relék, tartókonzol.)
Tipp: Felújítás előtt a Fer-Vill-nél kifejezetten kértem, hogy ne homokfújják a generátorházat. Ilyenkor újrafestik és tényleg mutatós lesz, ám ez sokkal kevésbbé véd a rozsdától, mint a gyári galvanizált réteg. (Tapasztalat.) Ha valaki újszerű kinézetre vágyik, akkor zsírtalanítás után a gyári felületet érdemes újrafújni. Ugyanez vonatkozik a szíjtárcsára. A legjobb, ha ezt sem homokfújják, így ui. megmarad a gyárilag jól konzervált felület. Bár még ennél is jobb, ha az a szabadondufutót is egyből cserélni. Én mindenképpen INA típust javaslok, ez áll legközelebb a gyárihoz, mivel jó minőségű és a felülete is szinterezett (nem festett).

Felújításkor a csapágyakat érdemes még cseréltetni, a bronzkeféket, és ajánlott a forgórészt is felújíttatni.


- levegő-/pollen-/üaszűrő csere

Levegőszűrő: MANN 1589/3
Pollenszűrő: WIX aktívszenes
ÜAszűrő: Tecnocar

- olajcsere

Olaj: Selénia WRD

- korrózióvédelem itt-ott

Nagy kúszóképességű "korrózióvédő-olajjal". Ez egyben alapozó is az általam használt alvázvédőhöz.

- ékszíjcsere

Nem volt semmi baja a használt Gates szíjnak, csak nagyon "csicsergett" hidegen. Most Dayco került fel, ez jó. Legalábbis egyenlőre. (Update: Nem egész két év elteltével nem néz túl jól ki a szíj felülete. Enyhén rücskös.)

A feltüntetett összeg anyagárat jelöl. Én csináltam az "injektoros Jenő" segítségével. (Őt ismerik páran, régen Érden dolgozott.)

>> EseményKismaxi // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2010-07-22

Végre sikerült fognom szép amúrt.Egy 8 kilóst és egy 13.5 kilóst:D. Bence 20 kiló feletti pontya még várat magára sajnos...Ide is Alfa vitt minket