Blog

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-04-19

Megérkezett (0419) a várva várt aux hangkábel az LCD és a fej közé :) persze nem pont ilyen mint a képen, mert az RCA-s változat lett inkább. Csakis az ésszerűség kedvéért :)

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-04-19

A tökéletességre való törekvés egy újabb állomásaként ma leadtam a gépet féltengelycserére. Sajnos rossz tulajdonságom, hogy egy 10 éves autótól is újautó érzetet várok. Ne nyekkenjen, ne klattyanjon, ne csattogjon semmi benne, működjön, mint az a bizonyos Svájcban gyártott időmérő.
Lehet ezúttal (is) túlzásokba estem, de az alábbi alkatrészek cseréje történik per pillanat:

-féltengelyek komplett mindkét oldalt
-középső-hátsó váltótartó bak
-hőmérséklet jeladó
-gázolajszűrő

a hőfokjeladó hibája teljesen véletlenül jött elő, Imi barátom autóját próbáltuk ráncba szedni, és kontrollként az enyémen is végeztünk egy "on-the-fly" kiolvasást. A comp közölte, hogy rossz a hőmérő. A műszer 90 fokon állt, a motor pedig még alig volt 70 fokos. Hogy ezt hogyan állapította meg, az számomra azóta is misztikum, de hiszek a technikának, ezen ne múljon, kicseréljük. Egyéb jelek is utaltak ilyen hibára, 15 fok alatt hurutosan harákol a verda, nem szeret menni. Fölötte szélvész... :-)

>> EgyébH@nß // Alfa 145 TS // 2010-04-18

Középkonzolon lévő óra nem világított....persze dirib-darabra kellett szedni h kicseréljem....utálom a hamutálat (azzal szívtam :D)

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-04-18

Régóta szórakozik az autó azzal, hogy időnként kikapcsolnak a műszerek, nulláz a km számláló. Egy darabig megvoltam vele, a telefonomba felírtam a tankoláskori állást, így még a fogyasztást is ki tudtam mindíg számolni. Csakhogy elkezdett durvulni a dolog...először csak néhány kilóméteren keresztül, majd újabban egész napokra kikapcsolja magát, ami ezekben a trafipaxozós időkben nem tuti.
Úgyhogy ma szétszedtem.
Ami biztos, hogy már lehetett hasonló baja, mert be volt jelölve a GND és a két táp beforrasztási pontja a csatlakozóknál. Biztos ami biztos felírtam a csatlakozó jelöléseket és a lábak számozását is, ezt már ne kelljen keresgélni többet.
Műszerrel megpróbáltam nyomonkövetni a tápvonalakat, de sehol semmi gyanúsat nem találtam. Az egyedüli nem gyári forrasztás a csatlakozó lábánál a két táp (direkt és kulcsról) volt, úgyhogy azt kiforrasztottam, leszippantottam az ónt, kicsit megsavaztam és visszaforrasztottam. Egyelőre működik...kitudja meddig. Remélem ennyi baja volt.
Ha már kint volt a műszerfal, be WD-40 -eztem a csatlakozókat, így nem kell csőfogó a csatik lehúzásához, plusz kontaktjavító is, ezzel se legyen gond.
Volt 25mm-es öntapadós csillapítólapom, a műszerek mögött egyúttal kicsit kibéleltem, innen zörgés már nem fog jönni, az tuti.

 
>> Tuning és extraATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-04-18

A mai garázs témám. :-) Mondjuk nevetek, de nem volt jó kedvem.

1. Xenon trafó a lámpa alá
2. zenét bekötni
3. konzol izzóit kicserélni

Ebből csak a harmadik sikerül. Ja meg a kettes félig. :-)
5:40kor kezdtem a melót. Szétborítottam akonzolt. Ez már gyorsan megy. Gondoltam, leszedem a lököst és utána bekötöm a zenét. A lökös leszedésénél az elöl található négy csavarból csak 3 jött ki. Ezután eltörtem a fejet, amivel csavartam ki. 5 perces gondolkodás után a többit visszaraktam. Nem tudtam kiszedni azt az egy csavart. Majd kövi hétvégén. Pedig jó lett volna. :-)
Na akkor kábelek behúzása. Jó régen megvan az alapanyag. Alig találtam meg, hogy hol húzzam át a kábelt a műszerfalnál. Szépen elvezetve minden. De nem kapcsol az erősítőm. Zsír. A multimeter lemerült. Honnan nem jöhet a csodás táp? Vagy megkakkant az erősítő? Ez is egy hét múlva folytatódik. Ideg megevett. Kocsi alá is be akartam nézni, de egy műszakot lenyomtam a garázsba....ééééés elfelejtettem az ülésfűtéshez a kábelt kiigazítani.
Konzol az könnyen ment. :-D

Ja és még azon kell agyalnom, hogy az RCA kábellel mi legyen, mert nem megy be normálisan a magnó.

Képek nincsennek, mert majdnem összetörtem mindent. :-)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-04-18

Gáborral leszedtük a lököst (0418), azt mondja holnapra megcsinálja, aztán megy is a fényezőhöz, ha nem mondd rá túl sokat. Ha mégis, akkor lehet, hogy megvárom a fizut..

>> SzervizGabCsi // Alfa 156 2.0 JTS // 2010-04-18

12 ezer km volt az utolsó olajcsere óta. Akkor még 10-60 ment bele, merthogy ha már az a gyári, akkor legyen benne az. De nem nagyin szerette, mert zabálta, mindegy is.
Most sima 20k-t kapott, hátha ez jobb lesz neki, vagy nem, ez van.
A pollenszűrő is csereérett lett, az is egy éves, a légszűrővel egyetemben.
Azt ennyi.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2010-04-18

167564km
Olajcsere+szűrő (12000)
Bal lengőkar csere (12.900)
Valami gumibak (6000)
Talpas gömbfej? (3000)
Support (9000)

 
>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-04-17

Sikerült az ismerősöm ismerősének ismerős autószerelőjétől kölcsönbe szerezni egy fékhenger visszatekerőt. Jó kis cucc, megfelel több gyártó kialakításához, csak választani kell. Kifeszíti az ember a két szárnyat a féknyereghez és utána lassan betekeri a dugattyú, aztán lazít rajta és kiemeli a célszerszámot. A hátsó tárcsa cseréjéhez szerencsére a fékkonzolt sem kell lecsavarozni, ki/be lehet bújtatni. Féktisztítás, kézifék utánállítás maradt csak hátra. Az előző tárcsa márkáját nem tudom megmondani, az oldalán már elfedte a rozsda a jelülést.
~122000 Km

>> EseményLacUS // Alfa 75 America // 2010-04-17

No hát, nagy nehezen megoldódott a puha fék probléma, most van egy erős, határozott nyomáspontú fékem, pipa. :-) Az olajos kézi még kis állítást igényel, de ígéretes. Kardán.. készültem rá,hogy hangos lesz, de ez kiba***tt hangos, igaz 1600RPM-ig, utána lehalkul, addig viszont mint ami szét akarna esni, a vicces az egészben, hogy nem ráz, nem vibrál.Egyeztettem gtv6 fórum néhány tagjával akik hasonló átépítést csináltak, mindenkinek csörög, úgyhogy azt hiszem ezt is pipálhatjuk.A szinter teszi dolgát, nekem kicsit magasan fog, de ez az én ízlésem. Most először mentem full kemény futóművel... :-) Brutális, azt hiszem, ideje komolyan elgondolkodni a csövezésen, és a kasztni full megerősítésen, mert egy egy gödör, olyat ver a kasztninak hogy csak na.:-) A futómű beállításával úgy tűnik mintha jobban funkcionálna a sperr, pontosabban ahogy nem billen, nem emelgeti a kerekét, így olyan mintha jobban zárna, legalábbis érzésre.