Blog

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-05-04

És eljött (0504) a 139000. alfás km is:)

 
>> SzervizSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2010-05-04

Pár hete sikerült egy kátyún kapott defekt és kora reggeli kómás vezetés együttes eredményeként felszaladnom egy járdára, majd leütni a jobb oldali küszöböt. A javítási munkálatok első fázisa lezajlott, azaz vettem új gumikat. Négy darab Fulda Carat Progressót, 195/55R15 méretben. Sokkal jobban tapad velük a kocsi, és az úthibák is kevésbé jönnek át az utastérbe. Szereléssel, mindennel együtt 80 000 forintom bánta az esetet és a küszöb megjavítása még odébb van...

 
>> Egyébbendzso // Alfa 156 1.9 JTD 16V Sportwagon // 2010-05-04

Hát az úgy volt...:)
Valamikor az év elején vagy már lehet, hogy a 2009-es év végén, belém nyilallt a gondolat: nekem saját autóra van szükségem. Persze eddig is volt autó egy 97-es Bravo, de azt jóformán testvérem hajtotta, mert munkába járáshoz elengedhetetlen volt. Nehezen sikerült összeegyeztetni a programjainkat, mindig akkor akart menni a másik, mikor az egyik is. Egyszóval: ide autó kell! Egy dologban voltam biztos, hogy olyat veszek, amilyet én akarok, nem hagyom magam le vagy rábeszélni szívem választottjáról. Ekkor még az Alfa sehol sem volt, nézegettem germán kocsikat, aztán japán társait is, de olyan érzésem volt, hogy: jó, jó, de valami nem stimmel, valami hiányzik. Hanem aztán túrtam a netet, mígnem valamilyen weboldal oldalsávjában láttam egy Alfa Romeo-t. Nem mondhatnám, hogy szerelem első látásra, megnéztem. Aztán előadtam ötletemet mindenkinek, különösen autószerelőknek, hogy mire készülök és közöltem, hogy van egy Alfa is a jelöltek között. Igen, jól gondoljátok :), jöttek ám a válaszok: hú azt ne vedd, mert ilyen, meg olyan stb. Úgy éreztem, mint a kisgyerek, hogy ha valamit minél inkább tiltanak, az csakazértis annál jobban kell neki, ráadásul minél többet néztem, annál jobban tetszett. Gondolatokat tettek követték, elkezdtem keresni a nekem megfelelőt. Több emberrel is beszéltem, s sajnos nem lettem jobb véleménnyel a kereskedőkről. Csak egy szösszenet: nem tudom tudjátok-e, egy időben ezena weboldalon meg lehetett nézni az elkészült környezetvédelmi tanúsítványokat, s voltak kocsik, melyekben az idő előre haladtával csökkent a kilométer.Érdekes és erről ennyit is. Többször úgy voltam én nem veszek autót, mindenki át akar ..szni, elegem van. Persze kimérgelődtem magam és csak kerestem tovább. Az eredmény nem maradt el. Felhívtam egy kedves hölgyet, hogy megnézném az autóját, meg is egyeztünk az időpontban, s szóltam autószerelőmnek (aki finoman szólva nincs oda az alfákért, ami egy vásárlásnál nem baj, legalább a hibáit kíméletlenül megmondja nekem) s már nyargaltunk is. A helyszínen miután megláttam az autót, szememet elborította a köd, tudtam, hogy előbb utóbb hazajön velem. Szerencsémre baja nem volt, lefoglalóztam, s megegyeztünk, hogy mikor lesz a tényleges adás-vétel. A kocsin még hitel volt, így egy budapesti út még várt ránk, ahol hitelmentes lett és át is írtuk a nevemre. Megvan!!!! Nem tudtam lemosni a vigyort a képemről, az emberek közül sokan megbámultak, s amikor az első sorstárs villantott... nagyon boldog voltam.
Hát ennyi a történet.

A hétvégén nekiduráltam magam a nemműködő kilométeróra titkának: azt már korábban megfejtettem, hogy a jeladó műxik, tehát csak az óra vagy a kábelek lehettek bűnösek. Az ebajról vettem is műszarcsoportot (ne kérdezzétek mennyi volt), de a kilométeróra még az eredetinél is rosszabb volt (legalább a fordulatszámmérő már oké). Aztán megláttam Misike76 hirdetését a régi 33-as cuccokról és sok minden ismerősnek tűnt: így esett, hogy a 33-as kilométeróra bele átköltözött a Spider műszerfalába. Ezután már csak be kellett kalibrálni: ez úgy történt, hogy a félig bekötött műszerfallal az ölemben, egy GPS-es az ablakban fel le rohangászta egy bekötőúton és egy csavarhúzóval b@sztattam a műszer finombeállító potméterét egész addig, hogy 2-5km-en belül mért a gps-hez képest. Sajnos napi számláló és kilométerszámláló még nincs, mert a 33-as órája egy lábbal több, mint a Spider bekötése és még nem jöttem rá, hogy ez jeladóról kap testet, vagy csak simán test kell, neki, de majd ez is meglesz, most örülök annak, hogy minden mér... A néhai 33 266000-nél dobta el az óráját és ím, most egy Spiderben forog tovább. A következő az utasoldali ajtózár lesz - ezt olyan félelmetesen elbarmolták, hogy csak ideig óráig tudtam működésre bírni. Sebaj, föl az ebaj-ra! Stay tuned, hamarosan ugyanitt a Spider jobboldali ajtaja című műsorunkban!

 
>> SzervizPat // Alfa Spider / GTV GTV V6 2.0 tb // 2010-05-03

Km óra állás: 156839
Olaj utántöltés 3 dl

 

Tegnap temetőbe mentünk húgommal. A Kozma utcai temetőnél szokás szerint nagy volt a káosz, tehát kénytelenek voltunk beállni a sor végére. Nekiálltunk beszélgetni, meg zenét hallgatni, amikor ránéztem a vízhőfok jelzőre és kb. 105°C-ot mutatott. Félreálltam sürgősen. Vizsgálódás után kiderült, hogy a ventilátor kapcsolója nem megy, mert amint rövidre zártam a csatit, azonnal elindult. A mázli az, hogy idejében észrevettem és semmi sem keveredett össze. Tehát nem lett hűtőolajam sem kenővizem. A szokott helyen megnéztem, de az Unixnál nem volt raktáron. Tapasztalataimból kiindulva ami nincs az Unixnál az kb. 2 hónap, mire lesz. Annyi időm meg nincs. A Bárdi katalógusában találtam olasz gyártmányút, bár a gyári bosch is kibírt 18 évet és 1 hónapot. Az Orzy útra nem akartam bemenni, tehát maradt az újpesti kirendeltség. Ott közölték, hogy csak egy fajta van. Pont az kellett nekem. A rövid munkanap után bevitettem magam a Norautohoz, ahol beszereztem spec. alumotoros autókhoz való fagyállót.

 
>> EseményZabbancs // Alfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-05-03

Amióta megvettem Terikét beleraktam eddig 2500km-t, ebből 2000-et autópályán. Nagyon kellemesen csalódtam a menetteljesítményben és a fogyasztásban is. Nem szoktam kínozni, 120-al kényelmesen battyogunk a pályán, és ahogy észrevettem így akár a világból is kivinne a hálás kis öreglány :) A km óra nem nagyon akar menni, valószínűleg a spirállal van valami gáz, úgyhogy érzésre tolom, illetve ismerős jött mögöttem és mondta mennyivel megyünk :) 3500-as fordulatnál megy 120-125-el.
A legmeglepőbb viszont a fogyasztása. Én úgy gondoltam, hogy ha kihozom 8 literből akkor isten királyfi vagyok. Erre a 2500km-en átlagban 7 literrel jött el Terike... Nagyrészt 4 emberrel fullra rakott csomagtartóval (190cm vagyok és mögöttem halál kényelmesen ült ugyanekkora ember). Azt hiszem ettől jobbat kívánni se lehetne :)
A Tatabányai dimbes-dombos dombos M1-esen is könnyedén jött fel-le mindenféle sebességcsökkenés nélkül. Ezt azért 1-2 újabb 1.4-1.5-ös típusok nem bírják :)

 
>> Szervizsilver // Alfa 166 2.4JTD // 2010-05-02

Hála a csepergős időnek volt kedvem nekiállni a vezérműszíj, feszítő, vezetőgörgő és vízszivattyú cserének. Igazi nemzetközi cuccokkal sikerült megoldani. Kanadai feszítő, koreai csapággyal amúgy SKF termék szintén SKF a vezető is ami Francia mint a VALEO-s vízszivattyú. A teljesség kedvéért a fogasszíj BOSCH, ami a ködös Albionból származik. Remélem a következő 80000km-t megoldják probléma nélkül.

 
>> EseményGizmó // Alfa 145 1.3 Boxer // 2010-05-02

Gyorsulási verseny, service kocsi! Két autó alkatrészei, gumijai, szersámok, meg mindenféle cuccok.... és még volt hely benne...

 
>> EgyébGizmó // Alfa 145 1.3 Boxer // 2010-05-02

Méghogy telefonnal nem lehet jó képet készíteni!!!