Blog
2010. április 3, 166515 km
Immár (sajnos) rendszeressé vált a tavaszi futómű felújítás. A stabilizátor rúd táncol a helyén, az alsó lengőkarok szét vannak verve, a felső lengőkarok meg versenyt nyikorognak. A 4 lengőkar, stabilizátor rúd és stabilizátor pálcák ára 423€ volt az Erhardnál.
A futómű beállítása 30€ volt, bár a hátsóhoz nem nyúltunk, a biztonság kedvéért azt is megnézettem és volt rajta mit állítani. Az autó terpeszt, mint minden Alfa, de legalább ami állítható volt, be van rendesen állítva.

következik
Az első ablaktörőket még soha nem cseréltem, csendben tették a dolgukat immár 3 éve (és ki tudja mennyit az előző tulajnál). Tavaly vettem Erhardnál speciális törlőket, gondoltam itt az ideje az cserének, a régiek jók lesznek még a téli jeges ablakokra. A csere gond nélkül megvolt, de a bal 53 cm hosszú volt (a régi 48), így a kart feljebb kellett raknom.
A ronda, sós és rideg tél után megváltásként érkezett az első napsugár, sőt március 20-án Győrbe menet már 21 fokot mutatott a hőmérő és először kapcsolt be az automatikus módba állított légkondicionálás. Minden ideálisnak tűnt, de nemsokára kiderült, hogy mégsem az. A huncut napsugarak ugyanis addig csiklandozták Matyi orrát, amíg sírva nem fakadt. Megpróbáltuk az ablakra csíptethető sötétítőt, de annyit sem ért, hogy Matyi legalább rácsodálkozzon: jé az apa próbálkozik. Nem maradt más választás, mint a fóliázás.
A választás bárki számára könnyű lehet, nekem nagyon nehéz volt. Az olcsó amatőröktől a csillogó profikig tele a piac fóliázókkal. Az amatőröktől rettegtem, az ő aláírásuk van az összes felhólyagzott, leváló szélű, lilára fakult fólián, a profik meg szétszedik a fél autót. Végül mégis a profi mellett döntöttem, de megkértem, hogy nézhessem, hogy csinálják. A Saxo egy Chevroletet és egy P308-at fóliázott előttem és úgy döntöttem, tetszik, amit csinálnak. Persze tettem egy utolsó próbálkozást, az én felelősségemre ne szedjék ki az oldalsó üvegeket, ha csúnya lesz, aláírom, hogy így akartam, de nem egyeztek bele - amit ők csinálnak, annak tip-top minőségnek kell lenni. Másfél óra alatt végeztek, hárman csinálták felváltva az autót nagyon összehangoltan és profin. A legsötétebb SolarZone fóliát választottam, mégsem lett túl sötét, sőt, belülről fantasztikusan kilátok még este is. Annak ellenére, hogy az eddigi autóim lelkes amatőrök fóliázták, ez volt a legolcsóbb - 130€.
Amit nagyon sajnálok, hogy a szélvédőre hivatalosan nem lehet "fóliacsíkot" ragasztani, a két napellenző között gyakran zavaróan besüt a nap és szerintem sokkal balesetveszélyesebb, mint a fólia, ráadásul sok autóban gyárilag sötét a szélvédő teteje. De a törvényhozók nagyok okosak, így bízok benne, hogy jól döntöttek.




Voltunk a szervizben Német bácsinál..
Teljes vezérlés csere. Dayco szijjal, görgőkkel, vizpumpával stb. plussz Váltóolaj csere, TUTELA.
A héten megkapta az új gumikat. 205/40R17 és a felnik is szépek lettek (grafit metál) pont olyan amit akartam!! nagyon szépen néz ki!!!
hazaértünk, 19 celzius. hát azonnal csutakolás!!! Most gyönyörű!! :)
Tavaly óta rakocátlankodott a hátsó fék a kézifék kötél hibájából.( néha, de főleg melegen el kezdett cefetül csikorgogni) Miután még gyári konfig volt benne így megérett a cserére. Nem volt elkopva a betét, és még a tárcsa is bírta volna, de biztos ami biztos kicseréltem mindent. 2 új tárcsa, 1 garnitúra betét, 1 pár kézifék kötél. Természetesen minden Ricambi Originali. :-)



Ma (0324) délután ismét átgurítottam az autót Ignáchoz (fényező) pár napra, hogy amíg itthon van (vasárnap) addig dolgozgassanak rajta Gyurival (lakatos) meg Gáborral (műanyagos). Vittem nekik egy szép hosszú listát, hogy mit kellene csinálni. De ebből egyelőre (szombatig) csak pár dolog fog megvalósulni, de remélem azokkal oly mértékben elégedett leszek megint, mint a múlt alkalommal. Aztán ha hazatér Skóciából (még az Esztergomi Találkozó előtt) akkor folyt.köv. Amíg ott voltunk (két órán át), Gyuri már meg is oldotta a diffúzor lógását, csak még le kell fújni a konzolokat és felcsavarozni a gyári lökhárító tartó helyekre és kész is. Illetve kitaláltuk a diff.lemez felfogatásának módját. Ignác lefújta az első lökhárítón a pajzs alatti részt matt feketére, hogy csukott motorháztetőnél se világítson az ezüst szín a pajzs alatt. Gábor pedig elvitte a légbeömlőket, hogy kialakítsa a végleges formát, hogy aztán Ignácnak már csak ezüstbe kelljen öltöztetni és kaphasson egy fekete 'csirkehálót' a fenekére:)




Elérkezettnek láttam az időt, így a mai napon megkapta a nyári papucsokat a verda.