Blog
2010.03.26. Első féktárcsák (edzett Breco) és fékbetétek cseréi.
Már kopottak voltak az első gumik, így megrendeltem az újakat és szombaton le is cseréltettem őket. Sava Intensa, 215/45, 17-es, pécsi Toldy gumiszervíznél. Gyorsak, korrektek, precízek, csak ajánlani tudom őket.
Az Alfa Romeo 33 típus születésénél nagy nevek játszottak közre. Először is ott a névadó, a Tipo 33, amely a maga korában sikeres versenyautónak számított.
Azután a közvetlen előd, az Alfasud, akitől a frontkerékhajtást és a boxermotort örökölte. És természetesen a mester, Pininfarina, aki az egészet egy modern, látványos külsőbe csomagolta.
Ezek fényében nem volt nehéz megítélni hogy az autó fényes karrierre számíthat az autópiacon. Ez volt az első olyan modell az Alfa Romeo gyár kínálatában, melynek egyes modellváltozatai (Ti, QV) már sikeresen vették fel a harcot a kategóriájukon belül a különféle gyárak Gsi, Gti, valamint RS3 típusjelzésű csúcsmodelljeivel.
A 33-ast egy furcsa koncepció értelmében mindig is csak 5 ajtós illetve kombi változatban gyártották, 3 ajtós kupé sosem készült belőle.
Külön említést érdemel a később Giardinetta néven ismert SW változat (azaz kombi) melyet a Pininfarina Stúdióban terveztek utólag, illetve az állandó összkerékhajtásos P4, mely technológiát a Subaru cégtől vettek át.
1985-ben jelentek meg a nagyobb teljesítményű, extra felszereltségű, dupla karburátoros csúcsmodellek, melyek a Tourismo Internazionale, Quadrifoglio Verde és Quadrifoglio Oro neveket kapták.
Jelenleg az autó szerelőnél van és lelkesen készül a műszaki vizsgára, hogy a korát meghazudtolva újra az utakon suhanhasson :)
Amikor hazavittem az autót alaposan átnéztem, kitakarítottuk és kerestem rajta hibákat, de akármennyire is forgattam a szemem, zummoltam mint valami mikroszkóp, nem voltak hajlandóak mutatkozni hibák. Mint kiderült azért mert nem is nagyon vannak :) 27 éves tehát nem állítom, hogy teljesen hibátlan, de ami van, az elenyésző. pl.:
-állítani kell a kormány állásán, mivel ferdén áll amikor egyenesen megyek. A futómű tökéletes, szal csak a kormányon kell állítani
- venni kellett bele egy új ablakmosó szivattyút mert a gyári csapágyas lett. Ezt 3000 Ft-ért sikerült is beszerezni.
- előző tulaj által mérnöki precizitással beszerkesztett hangszóróit kikellet venni mert a lábam folyamatosan beleakad amikor lelépek a kuplungról
- a gyári üléskárpit kivan szakadva. Előző tulaj ezt piros üléshuzat garnitúrával elfedte (csere lesz belőle mert a piros elég csúnya)
- 27 év alatt megfakult a fényezése, amire panasz nem lehet, mert egy alapos mosás után még mindig egészen szép.
- szerelő kicserélte a hátsó fékmunkahengert, műszakilag kb ennyi baja volt a kipufogót leszámítva
- kipufogó lyukas több helyen is, sajnos hegeszteni nem lehet így ez cserés, még az árát nem tudom
Összességében a kipufogócserétől függően a teljes műszakiztatása a vizsgadíjjal együtt olyan 60 körül megáll, és ebben benne van a munkadíj is :) Nagyon korrekt a szerelő, és élvezettel javítja a régi típusú autókat :)
Elhalkult a motortér is, mivel megszűnt a visítás, amit a feszítőcsapágy hallatott....
Szép új Japán csapágy ment bele, bár lett volna 900-ért Kínai is..... :-)
Múlt héten felkerültek végre a 16os aluk és tegnap előtt le is mostam a kis gyönyörűséget. :) Viszont most hogy fent vannak a "nehéz" kerekek más hangokat is hallok a futóműből a stab.rúdon kívül. :(
A napokban átnézetem valahol és kiderül mit kellene cserélni.


Ma megvettem a vasra a nyári pacskerokat!
4db Goodyear Exellence 205/55 R16
Ráadásként olyan akcióba vettem, hogy még ingyen ki is hozták nekem... :D
Naggggyon szerencsés vagyok mi.....? :D :D :D
Szombaton fel is kerülnek a gumik az alufelnikre, a felnik pedig az autóra.:)
Mostmár le merem írni, erre az autóra a gyári alufelni tökéletes!
A menetzaj csökkent, a fogyasztás is, és meglepő, hogy a gumi peresebb, mint a 14-es felnin, mégis komfortosabb, de nem kicsit! Pedig pont attól tartottam, hogy ráz majd, mint a harciszekér. Közben meg jobb, mint a 14-essel.
Érződik a szélesebb nyomtáv és gumi, ezt már vezetgetik az árkok, ellenben kanyarban össze sem hasonlítható. Nagyon precíz, sokkal jobban (és gyorsabban) kanyarodik így, a szélérzékenysége meg 0.00001 ről 0-ra csökkent :-). Amit nem értek, mert az út lejtésére meg sokkal háklisabb.
Nagy sebességnél viszont fogja a gépet, 105 lónak bizony feltűnik az 1 centivel szélesebb pacsker. 180 körül már erősen gondolkozik, hogy mivan...:-D