Blog

>> EseményTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2010-03-24

Elérkezettnek láttam az időt, így a mai napon megkapta a nyári papucsokat a verda.

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2010-03-17

Még mindig folyott az olaj a kocsiból, és kiderült, hogy ezúttal a sebváltóolaj volt a bűnös. Mikor kicserélték a kuplungot, valami tömítés megadta magát. Plusz a javított övfeszítő is rosszalkodott, nem találtam túl biztonságosnak a működését, így inkább szereztem bele bontóból egy másikat 6000Ft-ért. Azóta az övfeszítő frankó, és olajat se látok már folyni.

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-24

Mióta ki lett cserélve a fejegységem, azóta nem tudom használni a kormányon lévő gombokat a hangerő és egyéb dolgok kezelésére. Annyira megszoktam már őket, hogy hiányoznak. :-) Hallottam róla, hogy létezik olyan adapter, amely az utólagos fejegységekhez jó, és a gyári irányítással össze lehet kötni. Először e-mailben megkerestem a JVC képviseletét, de válaszra sem méltattak. Egy-két héttel később felhívtam őket telefonon is, de fogalmuk sem volt róla, hogy mit is akarok pontosan. Lényeg, hogy nem tudtak segíteni. Aztán teljesen véletlenül, a neten böngészve rátátaltam arra, ami kell nekem. A kis hazánkban lévő boltban viszonylag borsos árat láttam, így ismét az E-Bay-t hívtam segítségül. És még postaköltséggel együtt is majdnem az itthoni ár feléért ráleltem a keresett dologra. Gyors levélváltás az eladóval, és kiderült, hogy tényleg erre van szükségem. Úgyhogy megrendeltem, és most várom, hogy Angliából megérkezzen. :-)

Visszakerültek a 18" karikák, és kaptak új gumikat (225/40 R18 Pirelli Zero Nero)
Szeretem ezt a gumit, csak jó tapasztalatom van vele...különben is olasz autóra olasz gumi dukál....
Azért ezek a voltec felnik belopták magukat a szívembe, elsőre nem jött be....most meg azon kapom magam, hogy 20 perce bámulom a saját kocsimat szép látvány lehet a mélygarázsban... :-)

 

Sikerült szétszedni a hátsó zárbetétet. Igencsak megszenvedtem vele, mert a zár felől próbáltam szétszedni a zárat, de ha lehúzom a hátsó kupakot, akkor csak egy zégergyűrűt kell eltávolítani és ki lehet húzni a zárbetétet. 3 óra volt a mutatvány a 15 perc helyett. De ez most összejött és a gyújtáskulccsal működik.

 
>> SzervizQuick // Alfa 164 2.5 Turbo D super // 2010-03-23

Most a bal hátsó féknyeregben a dugattyú adta fel a harcot-Kicseréltük ocsóér.....

Ja és a szervóban azok a bizonyos körmök elkoptak az idő során...Kicseréltük, pont jó bele a 6-os csavar elvágva :-)
Kösze az infót annak, akit nem említhetek itt, de nagyon vágja ezeket a digó dízel vasakat, és Heves megyében leledzik! :-) Ja és minden hülye kérdésemre válaszol lelkesen (vagy nem annyira???)

 
>> Tuning és extraQuick // Alfa 164 2.5 Turbo D super // 2010-03-20

Hát ismét sikerült lecserélni az alukat 15ˇ"-ról 16"ra, és ez nem gyári...

Köszee- Alfarin! (a sapkaárús)

 
>> Tuning és extraSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2010-03-23

Már régóta foglalkoztatott, hogy egy kicsit nyomatékosabbá kellene tenni a gépet, mert néha eléggé gyengének éreztem.
Ebből az okból látogattam el ismét az ATC műhelyébe (régi autómmal voltam ott). A régi munkájukkal meg voltam elégedve, ezért kaptak tőlem megint bizalmat.
A beavatkozás egy teljesítmény méréssel kezdődött, hogy legyen majd mihez viszonyítani, ami számomra máris meglepetéssel kezdődött. Az alap érték ugyanis 176,9 LE és 360,2 Nm volt. Ez mind szép és jó, és azt tudjuk is, hogy a multijet motorok kicsit erősebbek a gyakorlatba mint papíron, na de ennyivel!? :)
Aztán az ott dolgozó hozzáértők mondták, hogy valószínű a túl nagy kerékösszetartás miatt nem vekszik úgy fel a padra a gumi, mint normális esetbe és ezért mér kicsivel többet (5-10%). De ha ezt levonom belőle még úgyis kb. 160LE és 324 Nm. Na mind1, lényegtelen, úgyis a differenciára leszek kíváncsi gondoltam én.
Laptop fel, gyári adatok letölt, aztán az átírt progi vissza. Utánna ismét mérés a padon, és megint meggyőző adatok születtek: 209,5 LE és 464,5 Nm :))))
Tehát a differencia a kiindulási alaphoz képest + 33 LE és + 104 Nm :)))))
Elősször úgy próbáltam ki a kocsit, h nem árulták el, mennyit mértek padon. Mint mondjak....össze se lehet hasonlítani a régi kocsit + ezt az újat! Érzésre + 30 lovat mondtam, de a nyomatékot nem tudtam megtippelni mielőtt láttam volna a diagramot. A másik fontos dolog, h a kormolás minimális maradt, ami nálam szempont volt, és a motor tartósságáról is megnyugtattak.

>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2010-03-23

Újra életre kelt a váltóm. "Csak" az egyik bowden volt elszakadva. Ennek örömére egy alapos fürdést, viaszolást és takarítást csaptunk :)

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-23

Az 'Adok-veszek'ben találtam egy hirdetést, miszerint Szlovákiában 156-ost bont egy tulaj, egyből kaptam is az alkalmon, és rendeltem tőle két -pajzs melletti- légbeömlőt. A csomag tegnap (0322) meg is érkezett. Kisebb átalakításon fognak átesni, és a cadamuroéhoz hasonló formában fognak felkerülni ezüst színben, remélhetőleg még Esztergom előtt az alfa orrára. A gyáriakat nem volt szívem szétvágni, azokat inkább elrakom az esetleges visszacsere miatt, ezért rendeltem hozzá újakat.

[Költségeim: 1pár légbeömlő 4000Ft, posta 500Ft, utalás 196Ft]