Blog

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-12

Soha nem hagyom télen behúzott kézifékkel az autómat állni, főleg hogy jópár évvel ezelőtt véletlenül úgyhagytam és jól összefagyott minden.
Azért is lepődtem meg hogy miután leesett az elő hó, és egy szép jobb kanyarban rárántottam úgy is maradt.. :) Mint kiderül mikor pár hónapja cseréltem, nem ment a helyér rendesen a bal gumi porvédő és bevizesedett, majd fagyott..
Ez az eset viszont végképp rávilágított arra, hogy hiába újak a tárcsák-betétek hátul, szart sem fog főleg a kézi, úgyhogy mindenképp vagy új féknyergek, vagy felújítás következnek..
Aztán lehet munkahengeekre bíznám a kéziféket is.. :P Csak ne lenne olyan költséges az ABS működését nem befolyásoló verzió.. :S

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-14

megint megszólalt a generátor szíj görgője, egyenlőre még csak 0 fok alatti hőmérsékleten hidegindításkor, de már biztos cserélni kell majd, listaára 22.000 HUF

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-30

Kupléung munkahenger felújító készlet beszerlése, ha megint erszt majd, sajnos cserélni kell a házát..

>> AutóápolásLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-23

A napfénytető a múltkori beázás óta nem produkált semmit, pedig állt rajta 15cm hó, esett eső, szóval minden volt, de beázásnak legkisebb jelét sem produkálta szerencsére!
Viszont ettől függetlenül vannak bajok, pl. szarul áll, nem találja meg a középhelyzetét, stb. Maklárnál a bontásra szánt autókban szebben állnak az üvegek! :((
Szóval az lesz hogy:
1. Rá kell jönni hol a középállás érzékelője, mért nem működik.
2. Megpróbálni beállítani az üveget rendesen.
3. Hozni Maklártól üveget tömítéssel (Webasto)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-25

Sajnos ismét vizes
1. A bal lábtér. És nem a radiátor enged, kifejezetten esős kocsikázás után vettem észre. Sajnos valahogy rá kell jönni honnan jön a víz.
2. A csomagtartó jobb oldala is megint vizes, most vagy a sebtiben történt foltozás adta meg magát vagy nagyobb ráfordítás nélkül sajnos ez van.
Mindenesetre hamarosan felveszem rendesen a kárpitot és megpróbálom helyretenni rendesen!

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-29

Ma túl voltam az olajcserén, de ezen az autón az sem gyerekjáték..
1. Ahogy kijött a leeresztő csavar, a 7,5 L olaj szinte kirobbant az autóból, kb. 1,5m-re sugárban, ekkora nyomásra nem voltam felkészülve, persze minden tiszta olaj lett, magamat is beleértve.
2. Mivel a teknő picit előre felé lejt külön meg kell emelni az elejét az autónak amíg kifolyik belőle rendesen.
3. Az olajszűrő lehetetlen helyen van, ugyan a letekeréshez hozzáfértem, kivenni viszont csak úgy lehet ha leszedem az olajhűtő felé menő olajvezetéket is.

KM óra állás: ?
Olaj: Castrol SLX Professional 10W40, 7.5Liter
Szűrő: Gyári

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-01-04

Nos a múltkori javítgatás után még egy darabig szarkodott az autó, és most megint beállt abba a stádiumba, hogy nagyon sokáig teljesen jó, aztán minden előzmény nélkül rángatózik menet közben. Jelenleg az üresben történő alapjárat ingadozás nem áll fent, csak menet közben produkálja, azt is nagyritkán. Ez összeköthető azzal hogy a múltkor újratömítettem az alapjárati csatlakozását a szívócsonkhoz. De ennél jobban már azt sem lehet, ráadásul még a gyári gumiágya ami alapvetően a tömítést szolgálja, az is teljesen hibátlan állapotú, szóval itt már nem kellene falsot szívnia. Mégis a tünetek erre engednek következtetni.
Vagy a másik jelöltem még a nyomásszabályzó, amit nemsokára ellenőrizni fogok.
Lehetőségként gondoltam még a rossz benzinszűrőre is, de állítólag az nem ilyet produkál.
Vagy, ne adj Isten magán a szívócsonkon lehet hajszálrepedés, ami még előfordulhat.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-29

Nos,gondoltam kutakodok már egy kicsit ebben rángatózós, fordulat ingadozás témában.
Mert még az olajcsere előtt ahogy járattam alapjáraton magától elkezdte a rángatózást.
Szűkítettem a lehetséges hibaokokat a nyomásszabályzóra és az alapjáratira, ill. az ezekhez kapcsolódó csövekre. (volt ott egy mérnök Úr is, pont az Audiján cseréltek olajat, nézegette az autómat, és ő is ezt a 2 okot mondta rögtön)
Kicseréltem hát a szívócsonk és a nyomásszabályzó közti vákumcsövet. Nem lett az igazi még azután most sem, de jobb lett mint volt. Megigazítottam a párologtató szelep és a szívócsonk közti csövet is.
Erre beindítom, és azonnal kezdte a szarakodást, meg sem állt, 1100-2200 között izgatta magát.. Na mondom fasza, de mivel folyamatosan csinálja, így hiába mozgattam a csöveket nem tudtam egyértelműen kiszűrni hogy amiatt csinálja-e vagy sem.
Elkezdtem már hát az összes csövet átnézegetni és érdekes felfedezést tettem: a szívócsőről az alapjáratira menő csövet ha összenyomom, az összenyomás mértékétől függően stabilizálja az adott fordulaton az alapjáratot. És nem kicsit érezni benne a nyomást sem, és a sziszegés is onnan jön, de nem azért mert ereszt, hanem mert ekkora nyomás van benne. Nem tudom hogy ez normális szerintetek?
Nocsak , lehet valami szűkítő kellene bele, ami hiányzik esetleg? Applikáltam bele egy rögtönzött szűkítőt, de pár másodperc után megszokta, és folytatta a produkcióját.. :S
Na mindegy szarakodtam még vele egy ideig, persze mindig csak egyre rosszabb lett, a leállítások után nem akart elsőre beindulni, ahogy szokta, mint mikor a karbis autó megszívja magát, sőt olyan is volt hogy padlógázra "leröfögött"
Azért még megrángattam magát az alapjáratit is, és bizonyos mozgásokra abbahagyta a jelenséget. Na fasza, mert a rögzítésével már sokat szoptam.. És most megint ez a hiba? Nem hittem benne, mert körül is volt masszázva meg minden, de azért szétszedtem és újratömítettem, és a felfogató bilincsén is alakítottam hogy szorosabban fogja.
Első indításra ezután teljesen stabil volt az alapjárat, már azt hittem OK, de mikor megmozdult az autó újrakezdte persze.. Nem tudom azért, mert a massza még nem kötött meg vagy ilyesmi, de végig hazaúton ezt csinálta.
Szóval sokra nem jutottam, de az biztos hogy errefelé kell keresni a hibát!
Csak má baromira unom.. :S

De legalább a leengedett olajomra azt mondták a szerelő kollégák hogy nagyon szép színű, biztos hogy hibátlan a motor! :)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-05

Nos, az egyik cső talpának lefogatásához picit hosszabb csavart használtam mint kellene, az megakadt, elhitetve velem hogy lehúztam.. Közbe meg nem. Szóval kellett egy rövidebb csavar.,,
Ettől most megint jobb lett egy fokkal, de úthibán még mindig felpörög egy kicsit. Nem tom hol szívhatja még. Végig fújkáltam minden csőösszetételt hidegindító spray-el, de semmi...

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-04

Sikerült lebontanom a vacak R12 klíma 50%-át hogy tavaszra átadhassa helyét az R134nek.

Viszont a nagy matatásban az ellenőrizendő dolgok között sajnos kiderült, 2 db féltengely belső csukló cserés lesz, és kuplung munkahenger folyik ismét(nem tom hogy a fél éves felújító készlet bírta-e eddig, vagy végleg meghalt), a

Na meg szopat is megen: egy ideje megint azt csinálta hogy úthibákon meglódította az autót, mintha padlóztam volna, nem volt nincs motorfék mert nyitva a pill. szelep, alapjárat 800-1000-1300-1800-2200-2800 mikor hogy. Kicseréltem a szívócsövet savállóra, ott nem szívhat felsot, lecseréltem az alapjárati motort egy faxára, s még mindig ez.
Aztán gondoltam csak fals lesz ez (év elején mikor elkezdtem használni hasonlóan viselkedett azt leszámítva hogy akkor komolyan torpant is, és a szívósor tömítetlensége okozta), úgyhogy lebontottam a szívósort, + azt is észrevettem hogy ha ránehezedek a szívócsonkra megjavul... (????). A bilincsek is eléggé szarok voltak már. Szóval szétszedtem egyesével, a talpakon a tömítéseket megpótoltam masszával, és fent a gumitömítések alatt is.. Szóval azt gondolná az ember hogy nem lehet már szar. És de.. Sőt szarabb. Én nem tom hogy én vagyok a fasz, vagy mi van, de most még az egyik henger sem megy alapjáraton. Fordulaton meg nincs baja, menetteljesítmények is jók. De alapjáraton 5 hengeres..
Jah és persze a fordulatszám is ugyanúgy ingadozik. És elég éles sziszegő hang hallható a szívósor felől, de hogy pontosan honnan és hogy megvolt-e ez eddig is az passz.. És ugyanúgy abbahagyja ha ránehezedek a szívócsonkra. :SSSS Vmelyik gyújtástrafó kábele szopatna??