Blog
Megörülvén új gyertyáknak,próbaútra indultunk a hideg,tavaszi napsütésben :)
Odakint a hideg,odabent jó,meleg utastérben szólt a zene és már úton is voltunk.
Kellemes autókázás után Kőbányán lyukadtunk ki egyszer csak :)
Pompás sétát tettem az egykori gyárnegyedben :)
Mindenesetre az Alfa jól viselkedett :)




tegnap elkezdtük a "matrica" felkészítését az idei évadra. eddig sem volt gyenge a motorja de a mostani fejlesztések remélem kicsit még hoznak majd. pár kép a motor kiszereléséről.




Újonnan szerzett autónál érdemes pár dolgot minél hamarabb karbantartani. Komplett vezérlés csere, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, fékfolyadék, hűtőfolyadék, plusz járulékos alkatrészek (tömítések) cseréje. Csöri rendületlenül és lelkiismeretesen végigdolgozta pihenő nélkül a ~10 órát:) Ez jó alkalom arra is, hogy a rejtett hibák kiderüljenek. A hűtő bal alsó sarkában picit szivárog, nem vészes a dolog, de csere lesz belőle:) A levegőszűrő valószínűleg, a pollenszűrő pedig még az eredeti volt benne, amit a gyárban beszereltek:) Sajnos fénykép nem készült, mert véletlenül otthon hagytam a fényképezőgépet.
Skull CarTárs segítségével jutottam hozzájuk. Odaadtam a saját lámpáimat (amikből ugyanilyenek fognak készülni) valamint 145EUR-t. Gyári Carello lámpák, xenon kompatibilis üveggel, valamilyen más fényszóróból származó projektorral. Nagyon szép munka. Így már szinte tökéletes a rendszer. Egészen más a vetítési kép, nem szórja a fényt.
A gyári magasságállító konzol el lett tüntetve. A "bólintó" elektronika elkészítés alatt van.
A lámpákat sajnos nem tudtam kiszerelni, a lökös levétele nélkül, így az utcában lakó szerelő vette ki.
A xenonizzók kábeleit, a lámpák alján hoztam ki, és a trafót a lámpa aljára rögzítettem.
A visszaszerelést már én végeztem, Ő csak a lököst rakta vissza.
Költségek:
- 145EUR
- a régi lámpáim (gyári Carello)
- egy út Hviezdoslavov-ba
- lökös le-felszerelés








Ma beraktuk a motort,váltót,minden szépen lepucolva,persze azért nem volt ilyen egyszerü.A kert végéből be a talicskába,előre toltuk,majd ki a talicskából,pcolás-mérés anyázás,hátsó konzolt fecsavartam-hiba volt.Beraktuk,dög nehéz,közben kiderült,hogy utban van a váltó,na jó,féltengely le,váltó ki ujabb másfél óra,motor felköt,anyázás,dög nehéz,váltó be,ezt már egyedül mert nem férünk hozzá ketten,,persze az ABS útban van,váltó földre-egy kis anyázás,ABS leszerel,váltó be,motor a helyére-majdnem,mert közben lecsúszik a kinyomocsapágy a logó váltórol.Már nem szólok csak lazán nekidőlök a keritésnek,annyira fáradt vagyok,hogy szédelgek.Motor rácsusszan a bakokra,lecsavar--örül,nem nagyon -picit,örülni is fáradt vagyok.Váltóra kötél,felállok alfira,rángatom,nézem, végre összecsuszik----TARTSAD EL NE ENGEDD!! Add ide a 13-ast,fogd,huzd meg-ez az összement,motor váltó egyben,rögzit,mindent eldob,csontrafagyva,hullaként bemászok.
Bent van végre.


Mai (0306) kép. A feliratok eltávolítása után lámpák ill. csomagtér ajtó zár kiszerelése. Kisebb horpadások, élek, karcok, festéklepergések javítása, majd fényezés.

Volt ma egy kis időm, és neki láttam a kitisztítani a Novitec légszűrőmet. Vettem hozzá BMC tisztítót szettet. A metódus nem túl bonyolult, ha nem számítjuk azt ahogy ki kell bányászni a betétet a helyeről (de szó szerint bányászni).:
1. Kell hozzá egy szerelőakna (4 tappancsú autóemelő híján :) )
2. Még 2 ügyes kéz a sajátomon kívül, aki segít feszíteni a légszűrő ház oldalát, míg én próbálom kihúzni a szűrőt.
Innentől kezdve már gyerekjáték volt :)
A szereléssel (ki-be) és a száradással kb. 2,5 órát vett igénybe. /Kár h nem csináltam fényképet arról h milyen volt és milyen lett, mert nagyon látványos lett volna/
Ezután már nem bírtam ki, h ne menjek egy kört Mazsival lassan 3 hónap után. Kicsit hideg volt, de legalább száraz volt az út. Megtankoltam és autóztam kemény 12 km-t :D ...aztán vissza a garázsba :S
Lehetne már jobb idő....................

Ma kicseréltem az olajat, mert a szerelők a szomszédban azt mondták, ha van hozzá kedvem, csináljam meg magamnak. Volt hozzá...
Tehát a mai naptól új "vér" csörgedezik az autóban. No és persze új szűrő. Gyárival megegyező utángyártott , mert ahogy a képeken is látszik, a gyárit is a Clean Filters gyártja.
km: 96 619



2
677