Blog
Meglett az erősítő helye. Szerintem egy nagyon igényes beépítés született, hála a Fanat-X csapatnak. Készült egy konzol, ami le lett kárpitozva, a kábelek el lettek dugva, minden a helyén van. A hangzás is be lett állítva, kész a rendszer. Szépen szól, tiszta a hangzás, és ereje is van. Úgy érzem, hogy kifogástalan lett. :-)
Ja, és még maradt bőven hely is a csomagtartóban. :-)


129.650 km-nél folyott az olaj a szervóból (eltört a kisnyomású szervócső), ezért el kellett vinnem szerelőhöz az autót. Akkor meg már elvégeztettem pár egyéb alkatrész kicserélését is. Ezek lettek cserélve:
- Alacsony nyomású szervócsó (11.000 Ft, valahol Dunakeszin csináltak hozzá újat csatlakozókkal együtt)
- Lambdaszonda (33.000 Ft, albaalkatresz.hu-tól, Bosch 258006190)
- Légtömegmérő (33.000 Ft, albaalkatresz.hu-tól, utángyártott. Az eredeti Bosch 0280218001 volt)
- Kuplung szett (43.000 Ft, albaalkatresz.hu-tól, Valeo, 200mm-es)
+ A vezető ülésnél a biztonsági övfeszítőt meg kellett javíttatni, mert elromlott (se ki, se be)
Eredmény: Jó zöldkártya értékek, kuplung nagyon frankó, és nagyon szépen megy az autó.
2010. 03. 06-án este elvitték. A mecseki kanyarok után az Alföldre került.
Na,végre ki lett cserélve a fék vákuum dob,úgyhogy ismét jó a fék :)
Valamint ki lett cserélve a kuplungtárcsa és szerkezet és csapágy is :)
Hogy ne legyen teljes az öröm:nem bírtam kiszállni a kocsiból,nem nyílt az ajtó,csak kívűlről :(
Mint már előző blogombam említettem, ahogy megcsinálok valamit, rögtön előjön a következő probléma. Kedden melóba menet szétment az egyik szervócsövem. Napi gyúrásnak megfelelt a hazaút, majd szerdán irány a szomszédban lévő Lángba, 3070/l-es olcsó!!!!! Mobil olajért. Hála istennek a hidraulika csőnek csak 800 ft volt métere a Hidrobuszt kft.-nél. Kollégám meló után beugrott és gyorsan kicseréltük a parkolóban.


Ahogy Ignác mondaná: 'elmulasztottam a pillanatot..', mikor felkerült a szárny, azt mondja nem tudtak aludni, olyan korrektül néz ki.. :) Asszem du. (0311) megsasolom, nagyon kíváncsi vagyok én erre.
[...]
..és tényleg:) Nagyon jó lett szerintem. Sőt. :) Szinte már olyan mint az eredeti képeken. Egy-két dolog viszont még hiányzik róla, illetve a polírozásból is hátra van még egy réteg. A küszöb viszont szívás. Az még több időt fog igénybe venni. A belső fekete műanyag küszöbburkolatokat is le kell majd még fújni, ill. a csomagtér kárpitot visszatenni, de ezek már apróságok.




Ma végre megérkeztek a régóta várt sport levegőszűrőim! Nagyon régóta nézegettem milyet vegyek, és végül az ITG-re esett a választás. Ez teljes felületen szívja a levegőt és belül van egy erős fémháló. Remélem nemcsak jó lesz az autó hangja hanem lesz teljesítmény is :)
Már csak a hozzá való alaplapokat kell megvennem...




1. Vedd ki a 2db imbuszcsvart fent a befúvórácsoknál (kép 1)
2. A hamuzónál bal és jobb fent lévő csavarokat vedd ki (kép 2-3)
3. Pattintsd le óvatosan a középkonzoltól balra lévő kis textilbetétet. Ezt 3 különböző fajta patent fogja, a középkonzol felől kis fémpatent is tartja. Óvatosan, de határozottan kell feszegetni. Nekem kézzel lejött, és egy patent sem sérült. (Kép 4)
4. A fenti játék a jobboldali kárpitbetéttel, a patentok az autó hossztengelyével párhuzamosak, nem merőlegesek a kárpit felületére. feszegetéskor ezt jó tudni! (Kép 5)
5. Kombináltfogóba hajtogass kis bőrdarabot, és ezzel megfogva húzd le a tekerőkapcsolókat (Kép 6)
6. A Középső tekerő alatt (ventillátor fokozat) van egy rejtőző csavar, vedd ki! (Kép 7)
7. A hamutál belső hátsó csavarjai is jöhetnek. Ezek szivatósak, ajánlott mágnesezett csavarhúzó használata, különben a csavar beesik a kitudja hova...visszatétel szintén türelem és figyelem igényes, nekem ez a rész volt a neheze :-) (Kép 8)
8. A hamutartó kihúzható, a kábelezés kiengedi. Mögötte van még 2 csavar, ami alul fogja a középkonzol betétet. Ki velük! (Kép 9)
9. Óvatos de határozott mozdulatokkal kifordítható a középkonzol betét. A kábelezésre figyelj, csak ameddig engedi! Mögötte feltűnik a 2 kis izzó. Ha világít is az egyik, cseréld mindkettőt újra! Sima foglalat nélküli 1.2W-os rizsszemizzó való bele. (Kép 10)
10. Ezután fordított sorrendben pakold össze, javasolt meghúzni minden más hozzáférhető csavart amit csak észreveszel, meglepően nyekergésmentes lesz az autó :-) (Kép 11)
Ennyi. Az általam használt eszközök listáját lásd az utolsó képen. Sok sikert!












Egész télen direktszűrővel jártam. No nem azért, mert nem telik gyári, hanem mert lusta voltam kicserélni. Így jártam meg kétszer Münchent is. A szűrő tisztító folyadékja persze elfogyott, de nem erre. Kénytelen voltam a lelki üdvömért tisztítószettet vásárolni. A Bárdiban nincs, az Unixnál meg csak K&N van jó drágán. Eszembe jutott, hogy a szűrőhöz a csöveket, meg a könyököket az M3 kivezetőjénél a Boombasticnál vettem. A neten persze nem találtam. Ma hazafele beugrottam és szerencsére volt nekik még 1 db szettjük. Piros színű olajjal. Most végre lehet szűrőt puceválni.
1
631