Blog

>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2008-12-18

Újabb műszaki vizsga, de most baráti áron, átverés nélkül.

 
>> SzervizAlfás Stifi // Alfa 156 Progresion // 2009-07-02

Olaj csere szűrővel!

 
>> SzervizAlfás Stifi // Alfa 156 Progresion // 2009-07-02

Egy olaj csere történt szűrővel és vezérműszíj csere biztonság kedvéért!

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-07-02

Az új erőre kapott motor, a rossz állapotban használt kuplungfőhenger miatt nem megfelelően összenyomott kuplung és a hosszabb, így nehezebben kihajtható ötödik fokozat együttesen fellépő hatásainak nyomán ötödik fokozatban a nyomaték hirtelen megnövekedésének pillanatában a kuplungom elforgott időnként. Mivel a váltót javító ember sem végzett tökéletes tömítési munkát, így a két dolgot gyorsan össze is kötöttem. A váltó kiszerelésre került, majd szétszerelés és gondos eltakarítás, precíz összeszerelés, szimeringezés után mehet vissza a helyére. Azaz mehetne, ha végre meglenne az új kuplung, aminek a felderítése és megszerzése még a profiknak is komoly fejfájást okozott. Nem mennék bele a húzó- és nyomókuplung közti különbségbe, de a gyári "kotta" alapján adott kuplung sajnos húzó volt, míg az én autómban nyomó szerkezet van. A katalógusok a kiszerelt kuplung cikkszámára keresve sorra rossz kuplungszettet kínáltak fel. Az Elaforg gárdájának szerencsére nem szűnő segítőkészsége addig vezetett, míg kb 6 különféle szettből próbáltuk meg az eredeti darabok segítségével kiválasztani a megfelelőt. Legnagyobb sajnálatomra ez nem sikerült. Bár ezután sikerült egy gyári kuplungszettet felkutatni az olaszoktól, de a szerelőm addigra új és furcsa, ám annál izgalmasabb ötlettel állt elő. Mivel a kinyomószerkezet állapota kifogástalan, így csak a csapágy szorul cserére, amit az Ő beszállítója holnapra leszállít. A tárcsát pedig egy speciális szakműhelyben kevlárbetétesre cserélik. Számomra ez az infó új volt, ám utána rákerestem és érdekes dolgokat olvastam. A kevlár tárcsák kevésbé kopnak és jóval nagyobb nyomatékot elviselnek, mint hagyományos társaik. Mivel eddig szerelőm még hülyeséget és felesleges költséget soha nem sózott rám, így hiszek az ötletében. Ráadásul egy hatkerekű katonai terepjáróba nemrég ugyanezt építették, amit volt szerencsém extrém körülmények között járatva látni. Impozáns, az tuti. Kíváncsian várom mi lesz az eredmény. Még a végén lesz egy tuning kuplungom :D

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-06-22

A gyújtáskábel felújítása után a motor alapjárata sejmesen egyenletes lett, ám némi túra után az alapjárati fordulatszám egyre jobban elkezdett ingadozni. Fokozatosan terhelve a motor fordulatszámát a motor járása szép volt, ám hirtelen gázadásnál előjött a rángatás, noha enyhébb formában.. Mindezt még a kábelek felhelyezése után, garázsban állva tapasztaltuk. Némi matatás után a szerelőm érdekes felfedezést tett. A légszűrőtől a motorig vezető, középen flexibilisen kiképzett gumicső alul, a szemlélődőtől rejtve ki volt repedve, elég szép darabon. Amikor hirtelen változott a fordulatszám akkor a rezonanciától a gumicső megfeszült, a rés kinyílt. Így a motor fals levegőt szívott és a légtömegmérő csúnyán át lett verve. A rossz értéket továbbítva a motor kevesebb üzemanyagot kapott, amitől elkezdett a fordulat visszaesni. Ekkor a rés hirtelen bezárult, a jeladó jó jelet adott, a motor hirtelen felpörgött és... a körforgás kezdődött előlről. Mindezt a másodperc töredéke alatt.
Mivel a sufnituning híve nem vagyok, így újabb telefon az elaforgnak. 2 nap után megkaptam az új csövet a tőlük már megszokott korrekt áron, így még aznap beszerelve azt a hiba elmúlt. A motor hirtelen csodásan kezdett viselkedni, megjött az eltűntnek hitt gyors felpörgés és az utóbbi napokban elbújt nyomaték is előkerült.
A motor újra energikus és nyomatékos. Pontosan ez (is) lett a kuplungtárcsa veszte...

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-06-18

Hétvégi horgászatunkra igyekezve felfigyeltem arra, hogy az autó alacsony fokozatban gyorsítva rángat. Hazaérve elmentem a szerelőhöz, aki első körben talált két hibás és ráadásul nem is gyári gyertyakábelt. Nem kevés kutatómunka árán sikerült kiderítenem, hogy bár a 3000 12V gyújtáskábelei egyetlen más GTV/Spider modellbe nem passzolnak, ám a 2000 V6 TB gyertyapipái tökéletesek hozzá. Egy itteni cartárstól megvásárolva a 2000 TB kábeleit egy másik kartárstól kapott információ nyomán Szentendrére, a Kugler kábelhez vettem az irányt. Itt a teljes kábelkészletem újjászületett. Az összes pipa új szilikonos rézkábelt és trafó oldali csatlakozót kapott. Így gyakorlatilag a gyújtáskábeleim a gyárival megegyező (vagy talán annál még jobb) minőségűek lettek, az új szett árának negyedéért. Kugler Úr segítségét és körültekintését, valamint professzionális és emellett roppant pénztárcakímélő munkáját ezúton is köszönöm. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Ami pedig a cartársakat illeti csakis gyári vagy gyárival igazoltan egyező minőségű, méretű és ellenállású gyújtáskábelt használjatok!

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-05-08

A ballagási szezon egyik eseményére igyekezve furcsa jelenségre figyeltem fel. A kuplungpedált benyomom, váltok, de vissza nem akaródzik jönni. Ezt úgy minden 4-5 váltás után ismét eljátsza. Ilyenkor alá kell nyúlni lábfejjel és visszahúzni. Telefon a szerelőnek. Az elmondottak alapján a kuplungfőhengerre tippel. Hazafelé irány az üzlet. Megveszem a főhengert, két új motorháztető teleszkópot éskét új ablaktörlő lapátot is, mivel már kezdenek tönkremenni és az egyikről valami tróger a spricnit is ellopta.
A telefonos diagnózis tökéletes volt, nem úgy mint a különböző TV műsorok távgyógyítói leglátásai. :) A teljes szerelés nem tart sokáig, fennakadás nélkül megy minden. Két óra alatt cserére került a főhenger, az ablaktörlő lapátok, a motorháztető teleszkópok, a fékfolyadék és a hidraulikus kuplung légtelenítése is megvolt.

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-04-23

Eljött az ideje a hátsó futómű felújításának. Mivel a lengéscsillapítók és a G-szemek állapota már nagyon rossz volt, így egy újabb 2 hetes pihenőt kellett beiktatni. Sajnos ennyi idő kellett, mire kinyomoztuk melyik G-szem (más néven GL-szem, rose joint, pillow ball) is kell bele pontosan. Ma már tudom, hogy a FEBI2354-es G-szeme kell bele, így ezt megosztom veletek. Ez egyébként egy Mercedes alkatrész. Jó mi? Ezeket és az új lengőket beszerelve a hátsó futóművem is szép és jó.

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-03-07

Sajnos a differenciálműm egy hangos csattanással beadta a kulcsot. Sajnos a váltóház is elrepedt, így elég hosszú kényszerpihenőnek néztem elébe. A váltóház hegesztése után egy új, hosszabb ötödik fokozattal lett összeszerelve a váltó, ami mind a fogyasztásra, mind a motor fordulatszámára jó hatással van. Sajnos az elkészülte sok időbe és nem kevés pénzbe került.

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-01-30

A vizet kilapátolva és kitunkolva az autóból egy felfűtött fényezőműhelyben száradt ki a kicsike. Újra használható.