Blog

>> EgyébImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2009-09-23

Tönkrement a hátsó dobot rögzítő gumi, még nem találtam megfelelőt, addig is 2 db. gumi karika tartja a helyén a kályhacsöveket :D.

Valeo ablaktörlő integrált része átkerült a gyári karba, ez felbosszantott rendesen, csak karral együtt lehet cserélni, szerzek majd régi" kart, és akkor szépen fel lehet tenni egy normális ablaktörlő lapátot! :)).

 
>> EgyébAnna // Alfa 147 1.9 JTDm Blackline // 2009-09-23

Múlt hét pénteken elért a legújabb szerelem: átvettem az 5. Alfámat (nem is volt más!).

A 156-os után ez egy álllllat! Elszoktam a nyomatéktól, ezért kicsit még hátranyaklik a fejem, ha nem kapaszkodom eléggé a kormányba, mikor a gázra lépek. Titi (Alfati) 159-esében ugyanez a motor zakatolt (mert azt csinálja a dízel, bocsi) viszont ez jóval kisebb járgány, így aztán tényleg élmény vele suhanni. A pedáljai kissé kemények, de kit zavar ez a folytonos vigyorgás közben? :D

Számomra a 156-os kakukktojás. Tudott az is ugrani, ha kellett, de általában nyugisan gurult el a célálomásra. Kényelmes is volt nagyon, szép is, nagy is, emiatt nagyon szerettük. De nekem hiányzott belőle valami. Azt gondoltam néha, ez nem is alfa... Mondogattam is, hogy nincs meg az az alfás érzésem, mint az előző alfáim vezetése közben éreztem. A Buddha nevet adtam neki, mert olyan bölcs jelleme volt.

Miközben hazafelé száguldottam Győrből a 147-essel, azon morfondíroztam, hogy lehet, hogy csak most lett az én autóm? Mintha mindig is az enyém lett volna. Újra dobogni kezdett bennem a sportszív, az alfavírus aktiválódott és elégedetten vigyorogtam a piros szépségben. Amikor a garázsba indulok, újra azt az izgatott várakozást érzem, hogy végre beülhessek az autómba és mehessünk! Nevet is adtam az új szerelmemnek, mint mindegyik alfámnak. A rendszáma, színe és jelleme alapján lett a neve Vuk.

Jó, jó, igaz, hogy az elmúlt 2 év másról szólt. Anyuka lettem és nem az alfák érdekeltek elsősorban. A 156-os tökéletesen megfelelt a babaillatú időszakban. (De azért a következő gyereknél eszemben sem lesz lecserélni a kis ravaszdimat valami lassú járműre... Remélem nem is kell.)

Vuknak két apró esztétikai hibája van: nincs benne bőrülés és hangos. Elkényelmesedtem a GTV-ben és a 156-osban: bőrhöz szokott a fenekem. Na, de kibírjuk szövetkárpiton is az alfa feelinget! Viszont hangos. Gondolom inkább a 159-esekbe rakták az összes szigetelést, mert az mégis csak egy nagylimuzin...

Titi egyébként jelen pillanatban a 4. alfájával élvezkedik. Ez azt jelenti, hogy kettőnknek összesen eddig 9 alfája volt és ezek mind különböző típusok.

 

már régebben is írtam hogy rühellem a gyári xenont mert kb ugyan olyan fos a minősége mint a kínai gagyi xenonnak az is kibír 3 évet... az egyik izzó pislákolt aztán átcseréltem a két izzót hogy biztos legyek benne nem a trafó ment szarni...D1S szabvány persze a legdrágább izzó kell bele abból is párban mert ugye hülyén nézne ki hogy az új más fénnyel világít :) úgy látszik a nagy gyártók mint Osram vagy Philips felnőttek a gagyi kínai minőséghez...

 

Nem bízom senkiben sem ezért hiába mondták hogy olajcsere volt 3e km-rel ezelőtt inkább cserélek mindent biztos ami biztos :) Kap gyári olajat meg gyári minőségű szűrőket mert megérdemli, holnap lesz a beavatkozás...

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2009-09-22

tegnap megrendeltem, s az ígéretekhez híven a mai napon átvehettem a levegőcsövet.
már csak időt kellene szakítani a cserére

 
>> Tuning és extramizooo // Alfa 156 1.6 TS // 2009-09-22

Sikerült beszereznem fekete Dekor fóliát, amiből került az első szélvédőre és a rommá kopott atjóra is... :D Jah Vukci haver szerzett nekem Középkonzolt is, az előző tulaj megfúrta kicsit :D, de az majd csak akkor lesz beszerelve ha találok egy nem zörgő klíma hőmérő ventillátort is....

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-09-22

A mai napon (0922) átvettük a tegnap megrendelt autóba szerelhető 7" M.N.C. Premier eXon TFT/LCD, SLIM kivitelű monitort.

Azért esett erre a választás, mert a képtől eltérő módon, nem a fejtámlába, hanem a napellenzőbe szeretném beépíttetni a kijelzőt, ugyanis hátul senki sem ül:) A típus mellett szólt, hogy 15mm vastag az egész szerkezet, tehát nagyobb eséllyel sikerül a műtét mint egy hagyományos, nem SLIM kivitelű LCD esetében. Azok általában 3cm vastagok. Súlyuk is több és fel sem tudnám hajtani a nagyobb méret miatt a napellenzőt. Így alakult, hogy a neten szorgosan keresgélve rátaláltam az M.N.C. készülékére.

A gyártó szerint : Az MNC új, 7"-os monitora a kényelem, a könnyű beépítés és az egyszerű felhasználás jegyében készült. Így született meg a mindössze 15 mm vastag, nagy kontrasztú, 480x234 pixeles felbontású, 16:9-es képarányú kijelző. A monitor amellett, hogy több módon is rögzíthető, bármikor egy mozdulattal a keretből kipattintható, majd visszatehető. A mellékelt speciális tépőzáras szíj segítségével bármely fejtámlára (bontás nélkül) könnyedén felszerelhető. A fejtámlába történő beépítéshez mellékeltünk egy speciális dokkoló keretet. A könnyű szerelhetőség és a kis méret mellett kiemelendő a készülék rendkívül jó kontraszt aránya, a tartozék távirányító és a bemeneti csatlakozók. A monitorhoz fejhallgató is csatlakoztatható, melynek hangerejét és a monitor többi paraméterét egy joystick-kal könnyen vezérelhetjük.

Tartozékok : állvány, kábelek (2 RCA Video, 2 RCA Audio, táp), távirányító, beépítőkeret, kiemelő fülek és csavarok, fejtámla rögzítőpánt, ideiglenes talp, stb.

Bemeneti jel: NTSC/PAL/SECAM automatikus
Képernyő méret: 7" (156mm x 88mm - képátló: 18cm)
Háttér világítás: Magas fényerejű floureszcens cső
Hangszóró: 32mm kör alakú
Audió kimenet: 15mW (max)
Képpont formátum: 480 (H) x 234 (V) képpont
Képpont távolság: 0,321 (H) x 0.372 (V) mm
Aktív felület: 154,08 (H) x 87,05 (H) mm
Látószög: Vízszintes/függőleges: 120/90 fok
Fényerő: 400 cd/m2
Működési feszültség: 12V + 10%
Működési hőmérséklet: -20C ~ +60C
Tárolási hőmérséklet: -20C ~ +70C

 
>> EgyébZsül // Alfa 166 2.0i Ts // 2009-09-21

Ime! Ha nem lesz jó, megy a levesbe. :-/

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2009-09-20

Megigazítottam a hátsódobot. Utoljára úgy hegesztettük, hogy a cső egy kicsit ferde lett és így feszítette a gumit, ami tartja a dobot.
Leszedtem, elvágtam a csövet, visszatettem a dobot és a csövet is, majd bejelöltem. Megint leszedtem apám hegesztett és 5 perc alatt vissza is ment a helyére. Most már nagyon jól áll. Örülök neki.

>> EseményLali75 // Alfa 75 2.0TS // 2009-09-20

Végre újra Alfa-tulaj lettem!BP-ről hazáig tartott az első út.Kicsit dadogósan,de hazaértünk.A brutális sportkipuffnak hála szétmegy a fejem,de mindenesetre szép a hangja a TS-nek.Aztán jött a meglepi:nem volt rotor az egyik elosztóban,illetve törmelék formájában...
:-(
Mindegy,lesz rajta munka bőven,de úgy érzem meg fogja érni,mert vezetése élmény minden egyes percben...