Blog

>> SzervizNero // Alfa 166 2.0 TS // 2009-07-02

Lenkey szilentmesterek megjavították a futómű kicsit-nagyon elkopott alkatrészeit.
Bal elöl alsó lengőkar hátsó szilent meg golyóscsukló.
Bal és jobb hátsó "g-szem" és jobb hátsó lengőkar szilent.
Meg aztán futóműállítás és azóta vonatautózás van!!

 

Ma kész lett az autó.
Kicserélték mindhárom izzót a klímakonzolnál, újraprogramozták, visszatették a szétcsúszott magnókábelt, megcsinálták a légzsákhibát és a szerviz biztosítékot is kicserélték. A levegőfúvás irányát is lehet már állítani (bár a magnó még nincs a helyére betolva).

Örülünk.

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2009-07-03

Vègre megleltem a megfelelö rövidsègü antennàt a règi megörökölt "kutyaragott" gumis helyett...
Hosszas gondolkodas utan ugy döntöttem hogy ezüst marad,es nem kap fekete fenyezest...

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2007-12-11

A beszakadt hátsó ablak pótlása sürgős feladatnak volt mondható. Mivel a gyári darab ára a csillagokat verdeste, így Tibor barátom új ötlettel állt elő, aki mellesleg roppant ügyes kezű kárpitos. Egy, a kamionoknál bevált átlátszó szilinonos "fólia" beépítését találta ki a gyári anyag helyére. Némi szerelés, de annál több varrás után megszületett a tökéletes pótlás. laikus szem meg nem mondja, hogy nem gyári darabról van szó. Beszerelve a helyére tökéletesen működik és mindezért a gyári ár (140000) alig 5%-át fizettem. Tibinek ezúton is ezer hála a segítségért.

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-05-19

Az autópályán haladva arra lettem figyelmes, hogy a gyújtásom kihagy és egy pillanatra minden műszer leáll. Ezt pár másodpercenként megismétli az autó. Szerencsére hamar megérkeztem a végcélhoz, ahol aztán végleg elhallgatott minden. Némi válogatott szitkozódás kíséretében elkezdtem keresni a hiba okát. Hamarosan meg is találtam. Nem más volt a ludas, mint az áramtalanító főkapcsoló egyik pólusáról letekeredett anya, amivel az akkumulátorhoz vezető visszatérő ága volt odafogatva. A rángatás oka az egy-egy pillanatra megszűnő áramellátás volt, míg a végén az anya leesett, majd utána a kábel is. Némi műszerész és nőgyógyász finomságú ujjmunkával sikerült a szűk helyre visszaemelni a kábelt és az anyával rögzíteni. Ezután jó alaposan meghúztam, hogy több ilyen ne fordulhasson elő.
Egyszerű és könnyen orvosolható hiba volt, de azért egy pillanatra rámhozta a szívbajt...

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2008-12-03

Az alig 2 éves akku beadta a kulcsot. Ezúttal nem bíztam másra a választást. Hosszas utánajárást követően a MOLL német gyártó egyik 100Ah-ás akkujára tettem le a voksot, ami hiba nélkül bement a gyári tálcára. Ráadásul 3 év teljes körű gari van rá. Így most nincs egy jó darabig újabb problémám.

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2008-12-18

Újabb műszaki vizsga, de most baráti áron, átverés nélkül.

 
>> SzervizAlfás Stifi // Alfa 156 Progresion // 2009-07-02

Olaj csere szűrővel!

 
>> SzervizAlfás Stifi // Alfa 156 Progresion // 2009-07-02

Egy olaj csere történt szűrővel és vezérműszíj csere biztonság kedvéért!

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-07-02

Az új erőre kapott motor, a rossz állapotban használt kuplungfőhenger miatt nem megfelelően összenyomott kuplung és a hosszabb, így nehezebben kihajtható ötödik fokozat együttesen fellépő hatásainak nyomán ötödik fokozatban a nyomaték hirtelen megnövekedésének pillanatában a kuplungom elforgott időnként. Mivel a váltót javító ember sem végzett tökéletes tömítési munkát, így a két dolgot gyorsan össze is kötöttem. A váltó kiszerelésre került, majd szétszerelés és gondos eltakarítás, precíz összeszerelés, szimeringezés után mehet vissza a helyére. Azaz mehetne, ha végre meglenne az új kuplung, aminek a felderítése és megszerzése még a profiknak is komoly fejfájást okozott. Nem mennék bele a húzó- és nyomókuplung közti különbségbe, de a gyári "kotta" alapján adott kuplung sajnos húzó volt, míg az én autómban nyomó szerkezet van. A katalógusok a kiszerelt kuplung cikkszámára keresve sorra rossz kuplungszettet kínáltak fel. Az Elaforg gárdájának szerencsére nem szűnő segítőkészsége addig vezetett, míg kb 6 különféle szettből próbáltuk meg az eredeti darabok segítségével kiválasztani a megfelelőt. Legnagyobb sajnálatomra ez nem sikerült. Bár ezután sikerült egy gyári kuplungszettet felkutatni az olaszoktól, de a szerelőm addigra új és furcsa, ám annál izgalmasabb ötlettel állt elő. Mivel a kinyomószerkezet állapota kifogástalan, így csak a csapágy szorul cserére, amit az Ő beszállítója holnapra leszállít. A tárcsát pedig egy speciális szakműhelyben kevlárbetétesre cserélik. Számomra ez az infó új volt, ám utána rákerestem és érdekes dolgokat olvastam. A kevlár tárcsák kevésbé kopnak és jóval nagyobb nyomatékot elviselnek, mint hagyományos társaik. Mivel eddig szerelőm még hülyeséget és felesleges költséget soha nem sózott rám, így hiszek az ötletében. Ráadásul egy hatkerekű katonai terepjáróba nemrég ugyanezt építették, amit volt szerencsém extrém körülmények között járatva látni. Impozáns, az tuti. Kíváncsian várom mi lesz az eredmény. Még a végén lesz egy tuning kuplungom :D