Blog
A mai nap végre rávettük magunkat h megmérjük az olajnyomásomat,csak h megnyugtassam magamat......
Meg is nyugodtam,mert rendben van minden.
Hidegen alapjáraton: 4.5 bar
Melegen alapjáraton: 2.3-2.6 bar
Fordulaton (4000 rpm) :4.6 bar
Yeeeaaaah :-DDDD
Ma reggel Kómásan igyekeztem melóba, a reggeli megvásárlása után tovább iszkiri két kanyar a szokásos tempóban balra ok, jobbra megcsúszás semmi korrigálási lehetőségem nem maradt és a padkáról pattant vissza az autó, sajna nem vettem figyelembe, hogy kissé nyálkás volt az út. A bal első kerékkel fogtam meg a padkát, utána erősen rázta a kormányt, és húzott balra. Gumisnál fel lett rakva centírgépre a kerék, finoman csak kézzel lett megforgatva hát erősen kóválygott így ott is maradta javításra. Jövő hét eleje közepe felére ígérte, hogy készen lesz, addig meg marad a mankókerék. Így is eléggé húz balra, szerintem nem csak a mankókerék miatt, lesz futómű beállítás is. A Képen többnek látszik, de csak 2,5cm ment hátrébb mérésem alapján a kerék.

2009.09.14-én lejárt a műszaki vizsga! Korrekt szerelőnél a vas épp ma voltam nála. Hátsó futóműben teljes szilentgumi,stab.rúd szilent, és elől fékvezetékeket cserélt. Már kopogott a hátulja egyébként. Az előzőekben leírt mágnesszelep csere után megnyúztam a kocsit és pici zörej jött a motorból. Szerelő elmondása szerint hajtókar csapágyassá hajtottam a vasat. :) Jövő héten lekapja az olajteknőt és megnézi valószínű cseréli is. Majd utána folytatom.......
2009.09.25 :( A műszaki sikerült ,de motorbontás után rosszhíreket kaptam. Főtengely csere, egy hajtókar,hajtókar csap,főtengely csapágy, hajtókar csapágyak. ;(
Öröm az ürömben, hogy a nyomaték, a nyomás a hengerekben meg van (olajfogyasztás egyenlő a nullával) és a szerelő nem tanácsolja a komplett blokk cseréjét, ne vegyek fűzött blokkot, mert hát az is lutri,abba se lát bele az ember.Nem a kilóméter számít, hanem a használat módja!!
2009.09.30.Halad a project, mivel ma itt van az új kuplungtárcsa,hisz ha már blokk és váltó kint van, akkor egykalapalá vesszük ezt is. (régi tárcsa-új tárcsa a képen)
2009.10.01-én megjött GTVili-től a komplett főtengely. Iggen baba a cucc, a szerelőm meg is dícsért érte. :) Remélem az olajpumpa is jó hozzá, de ez a legkevesebb. Ha minden igaz akkor jövő héten pöfög a verda. :)
2009.10.17. KÉSZ A VERDA!!!!!!!!!
Szóval "új" alapméretes,nem köszörült, főtengely lett beletéve, egy hajtókar cserével megspékelve. Az összes siklócsapágyból és főtengely csapágyból új, cserés lett a főtengely szimering.Kapott egy új hengerfejtömítést, új olajat és olajszűrőt, szelepfedél tömítést. Ha már a motor kint volt akkor új Kuplungtárcsa és kinyomócsapágyat dobott a mester a vasba, ezt megfejelve új olajjal a váltóba!
A harapós kuplungtól ugrik mint állat, motor morog,talán be kell kopni a csapágyaknak, vagy régen ültem benne, de az is lehet, hogy a sportdob kezd beérni!!
Az Lmm lehet,hogy kukás,mert nem úgy gyorsul a vas mint kéne,kapkodja egy kicsit a levegőt, de örülünk és ez a lényeg!!












Kattogott és nem rendesen működött a vezérlésmódosító. Hibakeresés után mágnesszelet szálszakadást állapított meg a számítógépes diagnosztika! Első körben a vezetéket lámpáztam ki,tökéletes. (Csak így zárójelben, fél nap mire kibontottam a vezetékköteget és megkerestem, hogy mi és hova megy. Pillangószelepházba és alapjárati léptetőmotorba.Ha már úgy belejöttem az összes hozzáférhető vezetéket hőálló textil szigszallaggal újra bandázsoltam. Szép lett!! )
Szóval cserés a mágnesszelep!! Bontó és pár ezer Km-t futott autóból egy 10-ért kaptam is! Szép,tiszta,nem megégett, ellenállás mérővel bevizsgálva és tökéletes!
Ellenállás mérő: 1.kép Feszültségmérésre (V) állítva (20Volt), alapjáraton nulla értéket kell mutatnia ha mérő tüskéit a csatira dugjuk, majd lassan emelve az alapjáratot feszültséget kell mutatnia. (biztosíték kiégés előfordulhat 15A)
2.kép ellenállás mérésre állítva 2000Ohm,minél magasabb az érték annál jobb. Mérő tüskét a mágnesszelep csatijába (kiszerelt) és mérni.Ha nulla az érték, akkor kuka,szálszakadás van benne. (nem árt figyelembe venni,hogy mágnesszelepnek elég komoly olajnyomást kell kibírnia,és elképzelhető,hogy maga a tekercs ami benne van jó,de már nem tud megfelelő ellenállást biztoítani, ki be járhat a mágnesszelep tüskéje!!!!!!




Ma végre bekerül a kocsiba a xenon és az első toronymerevítő!!!
AZ AKTIV SZÉNSZÜRŐ TELJES TÖMÖDÖTTSÉGE OKOZTA NÁLAM A TORPANÁSOKAT ÉS A HOSSZABB IDEJÜ ÁLLÁS UTNÁNI NEHEZEN INDULÁSOKAT!!!!!!! AZÉRT IROM NAGY BETÜVEL MERT EZT A MEGOLDÁST MÉG NEM OLVASTAM A FÓRUMON ÉS LEHET SOKAN SZIVNAK VELE... ÉRDEMES PRÓBAKÉPPEN KIIKTATNI AZ AKTIVSZENET ÉS LEDUGÓZNI A SZIVOCSÖRÖL JÖVÖ VEZETÉKET...
Hosszú kerben pihenés után akadt valaki, akinek szüksége volt rá. Pontosabban csak a motorjára, mivel azt külön nem talált, és így Szeptember 11-én (911!:)) megváltunk szeretett első autómtól. Szíve (és egyéb apróbb alkatrészei) egy szép P4-ben élnek majd tovább. Cuore Sportivo!
Nem találtam lakatost, pedig "csak" az alábbiaknak kellett volna megfelenie:
-ne kapkodjon, gondolja át a melót
-közelben legyen, hogy bringával is elmehessek, ha kell...
-próbálja két részre osztani, azaz feltárás után szemlézés
-meg lehessen itt állítani a projektet esetleges üregi munkálatok miatt
-a befejezés a lehetőségekhez mérten szép legyen,
-ahová tömítőanyag kell a védelem miatt, oda tegyen, de ne azzal takarjon el félcentis réseket
-a csupasz/enyhén rozsdás fémet - ezzel a jelöltek 99%-a ki is esett - ne alvázvédővel akarja "lefesteni"
-ár/gyakorlottság arány...
...de ne is folytassuk, mivel augusztusig nem találtam senkit (hogy őszinte legyek, nem is nagyon kerestem) a következő elhatározásra jutottam:
elkezdem magam a feltárást és a zavaró/féltett alkatrészek leszerelését - előbbit a munka mennyiségére vonatkozó megvezetések elkerülése miatt amúgy sem árt magunknak csinálni, utóbbiaknál meg isten ments lakatosra bízni a sosem látott rögzítők, bolhák szakszerű eltávolításának kérdését - aztán majd meglátjuk...
Kirepült a szőnyeg, a szellőzőkonzol, a hátsó pad, így a gyerekülések alatt egy többrétegű pokróc az ülőlap :-)
Felosztottam a padlót és a küszöböt utastér, illetve végszekciókra, ezt jelzendő a küszöbökbe egy-egy PUR-hab gát került, ha esetleg mégis belecsúsznék a vizes időbe, akkor egy kibontott küszöbvég elvan magának pár napig, csak a küszöb középső részére és a szellőző/üregvédő lyukakok át a padlóra ne jusson a víz.
A padlólemez már javítva volt minden "kvártélyban" a B2 kivételével, természetesen igényes módon direktben az alvázvédő ment rá, ezt kellett első körben leszedni az alatta kialakult, de még nem vészes rozsdával együtt.
Első nehézség a gépesítés volt: csináltattam egy izzófoglalat-konnektor adaptert, de sajnos az 500 W-os fúrótól is már égett a mennyezetben a szigetelés - nagyon vacak vezetékelése lehet - így nem kockáztattam.
Ezután - bár szerettem volna a magam időbeosztásában használni az áramot - a tulajdonos vénasszony megkörnyékezése jött. Eredménytelenül, mivel elmondása szerint fél, hogy a régi elektromos rendszerét tönkreteszem... De ez inkább irigység, hiszen még a komplett, órától való új rendszer általam finanszírozott, neki tök ingyenes kiépítése sem érdekelte, aztán mérgében a fejemhez vágta, hogy neki az én egész szerelgetősdim sem tetszik... Mindezt persze akkor nyögi ki, mikor a drótkorongos fúróval meg a hosszabbítóval a kezemben épp készültem volna a padlólemezről a nem odavalókat lekaparni...
(a hülye tanácsait, miszerint szerelőre kell ezt bízni / új autót kell venni, meg sem hallottam! De legalább kiderült a dolog, amint lehet, lépek, illetve a garázs más pozitívumai miatt ha maradok is, meg fogom találni a módját, hogyan viszonozzam a kedvességét...)
Megtörtént az első szerviz, olajcserén kívül egy-két apró problémát kellett orvosolni, mint bal első műanyag sárvédő lemezt kicserélték, mert nem illeszkedett normálisan, továbbá igazítottak az alsó deknin is (ez szintén műanyag), túlságosan lelógott. A jobb első fútómű fékjénél lévő hűtőlemez beleért a tárcsába (szép hangja volt), de megoldották (bár én még mindig hallok halk kösznyönlést - valszeg a tárcsa lesz - bosch gyártmány :( ). Ami már kicsit vészesebb lehet, hogy a váltóház illesztésnél gyöngyözik az olaj - a szervizben megnyugtattak, hogy legközelebb ránéznek, és ha kell, szétszedik majd újra tömítik.
Jah, nagy kínlódások árán végre a kőfelverődés elleni fólia is rendben van - háromszor cseréltek rajta darabokat, legutóbb az egészet, de ezt már nem az a cég, aki felrakta először. Ha ilyet raktok fel, marhára nézzétek meg, milyen fólia és ki rakja fel, mert kiábrándítóan néz ki, ha rosszul van felrakva vagy rossz minőségű a fólia. A Persecutor -t kerüljétek, nagyon messziről ....
Szerviz után mentem vele, kicsit kihúzattam, a hangja valami gyönyörű... (innentől mindent megbocsátok neki :) .
Utoljára - de nem utolsó sorban, hálás köszönet Rohodi Misinek (Autóház Budaörs).