Blog

>> SzervizGyozi155 // Alfa 155 Q4 // 2009-07-31

elszállt egy szervócső!
köszi a gyors szervízt meg mindent Gerissimo

 
>> Tuning és extraGyozi155 // Alfa 155 Q4 // 2009-07-31

60as rendszer a turbótól a végén egy dobbal :D

 
>> EseményBaxy // Alfa 145 1.4 Boxer // 2009-07-31

Tegnap 1 év 8 hónap 13 nap és 42000km után megváltam szeretett 145-ösömtől.Első autóm volt és hozzá fűződnek első Alfás élményeim is.Igyekeztem jó gazdája lenni és remélem új tulajdonosa is legalább annyi örömét leli benne,mint én!

 
>> SzervizBagee // Alfa 145 1.4 16V TS // 2009-07-31

Elpukkant a szervom egyik gumicsöve . . . Szerencse közel az otthonomhoz :) így olaj rá és suhanás haza.
De ha már ott vagyunk akkor kuplungozunk is, így most itt tartunk....

>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2009-07-31

Az eddig eltelt közel 8 év alatt még nem volt ellenőrizve a klíma. Hűteni hűtött, annyira zavaró szaga sem volt kikapcsoláskor, ám lelkiismeretem megnyugtatására elvittem egy ellenőrzésre. Az eredmény: 0,66 kg utántöltés + fertőtlenítés.
Most már nyugodt vagyok :)

>> Szervizlacco84 // Alfa 145 1.6 boxer // 2009-07-31

az autót 2009 április közepén vettem. az előéletéről annyit tudok, hogy 2003-ban hozták be Magyarországra. A szervízkönyve 140-ezer km-ig rendesen vezetve van... az előző tulaj úgy 1 éve találkozott egy őzzel és a jobb eleje összetört. Kijavíttatta és az egész autót újrafényeztette (szerintem nem lett egy bajnok fényezés ...) mielőtt elhoztam még cserélték a benzinszivattyút.
az autót úgy vettem meg hogy csak 2 hét müszaki ill. zöldkártya volt rajta. de a srác azt mondta, hogy nincsen semmi gond vele, mehet vizsgára. hittenm neki (meg azonnal magaménak akartam tudni a verdát:)) így azonnal el is hoztam az autót. a vizsgák árát persze lealkudta még...
Otthon azért elvittem egy állapotfelmérésre. kiderült hogy a 2 első lengőkart cserélni kell... Megvettem őket. A cserét én csináltam. ehhez nem kell azért hatalmas szaktudás.. van szerelőaknám, és az előző autómat is én szervizeltem.nem hordtam szerelőhöz, mindent én csináltam rajta. ugyhogy ez a lengőkarcsere nem volt nagy kihívás. 1délután alatt megvoltam vele... De a motorhoz soha nem nyúlnék hozzá....
Pár napra rá mentünk zöldkártyát csináltatni: itt is koppantam egyet!! ugy megbukott mint a pinty. a papírt azért megkapta egy kis kenőpénz segítségével.
amióta elhoztam a fogyasztása azóta is aggasztóan nagy volt. nem számítottam egy szűktorkú autóra de azt hittem 8körüli fogyasztásnál nem lesz több. Ehhelyett 10-11 alatt nem áll meg azóta sem...akár mennyire óvatosan vezetem...:(
Kicsit utána olvasgattam a neten, meg beszéltem 1-2 közeli autószerelővel (akik szerintem még életükben nem láttak boxer motort) kicseréltem a lambdaszondát. Az eredeti 35Eft-ba fájt volna úgyhogy egy univerzálisat vettem 16ezerért. Belga gyártmány és 2év gari van rá. De nem ez volt a baj, mert semmi nem változott a fogyasztása ugyanúgy nagy, hidegen nagyon összevissza jár, és motorféknél marhán durrog, mintha utógyújtása lenne...
Cseréltem még benne ezek után gyertyákat: 3 pólusu bosch-ot. ez sem változtatott semmin....
A műszaki vizsgán viszont gond nélkül átment a drága :)
Most itt tartok.. Egy szerelőt keresek a környéken aki télleg ért is a boxer motorokhoz. nem szeretném kontárra bízni.
a klímát is fel kell töltenni, mert semmit sem hűt, de ezt vásárláskor mondták is... de addig semmit nem akarok költeni, amíg a motorja nincs rendben..

 
>> EgyébZsül // Alfa 166 2.0i Ts // 2009-07-31

Kapott üléshuzatot.

 
>> Szervizistvan // Alfa 146 Ti // 2009-07-30

nekiálltam az autómat szétborítani Erhárdtól van füzőtt blokk holnap reggel megyek érte vagy majd amikor meglesznek a tőmítések is az autómhoz ez majd holnap kiderül. Leszedtem a légszürőházat szivócsonkig a csöveket vízet szétszedtem klímakompresszor lent kipuff lent kábelek lent holnap a vezérlés oldalt lebontom még meg a merevítőt a szívócsonk alatt és jöhet le a fej rájöttem, hogy kell egy féltengelygumi belülre de most nem gáz mert úgyis lejön a féltengely vagy nem?! nem is tudom majd meglátom hogy jobb. remélem holnap már kint a motor. közben Ottónak a boxi 145-öt rakosgattuk össze az egyik oldalon lent volt a hengerfej kapott új tengelyt új hidrókat... az az autó is lassan alakul.

 
>> SzervizAndrewxy // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2009-07-30

Hátsó futómű kopogás miatt cserélni kellett volna az egyik fajta hátsó lengőkarokban a gl-szemeket, de sajnos csak komplett lengőkart árulnak, javítókészletet nem:-((
Szerencsére többen próbálkoztak ezen témával, azért aránylag könnyen sikerült megfelelő típusú, más márkából származó anyagot szerezni.
Szóval : kerék oldali gl-szem : FEBI2354 teljesen OK;
belső oldali gl-szem : FEBI17376 ezt sajnos kicsit át kellett esztergáltatni mert ez 12x45x52 és 12x44x50 az oks!!

mindkét oldal cserélve, kívül-belül! 2009.07.30.

Remélem ezzel tudok segíteni másoknak, hogy ne kelljen annyit rohanni ez miatt...

 

Hát megpróbáltam.Mindenféle módszert bevetettem, de nem kell senkinek...
-
Hogyha nem kell senkinek,
hát az ördög veszi meg.
Tiszta szívvel betörök,
ha kell, embert is ölök.

Elfognak és felkötnek,
áldott földdel elfödnek
s halált hozó fű terem
gyönyörűszép szívemen.
-