Blog
Sajnos még nincs kész. Sokat volt egy helyen, ahol nem tudták fémtisztára takarítani a 15"os Lancia Speedline felniket. Eddig két embernek tetszett azok közül, akik megnézték. Hát nem tudom. Nekem tetszik. '89es gyártásuak. Szerintem jól fog mutatni. Most nincs energiám folytatni a felniket. Alapozva van eddig csak.
7000 volt a festék
Az egyik képen látszik, hogy milyen lett, amikor nem tisztítják le szépen a felniket és úgy alapozzák le....


Beszereztem a 1.8-2.0 szívó oldali vezérműtengelyét (a kipu oldalival együtt, de za lényegtelen). :-) Olcsó volt. (5500 Ft) Bele lesz szépen rakva, de ez nem a jövőheti feladatok közé vannak sűrítve. Le kell majd szedni a váltót, kuplungot, stb, mert egyesbe kinyomott kuplungnál rángat az autó. Ekkor lesz a vez.m.tengely behelyezve. Kíváncsi leszek, mondjuk nem várok sokat.
Szerintem vennem kell hátsó jelet. Megadta magát a minta. :-) Csúnya lett.
Másodjára kezdem el, mert meghalt a lapi. :-)
Összeszedtem pár dolgot, amit egyszerre cserélünk majd a gépen. Az első fék nagyobb lesz és hűtött tárcsákat kap. A mostani tömör megy a kukába. (hátra is szeretnék majd nagyobbat. András bácsi beletette a bogarat a fülembe, de ez majd később, mert most volt tárcsa betét csere. Ha tudtam volna hamarabb....) Egy kicsit szívtam a nyereggel. Kaptam havertól nagyobbakat ingyen. :-) Az egyik este pakoltam a csomagtartóba a nyerget, tárcsát, betétet a többi alkatrésszel, hogy másnap GO szétszedni. Gondoltam összpászítom a nyerget a többi barátaival.....nem jött össze. Nem volt jó a nyeregbe a betét. De ehhez a nyereghez a tárcsa jó lett volna. Jött a játszadozás, hogy betét vagy nyereg legyen vásárolva. Inkább nyereg lett, mert valószínű ami volt az nem ment volna fel a helyére. Grande banditól szereztem be (ezt is :-)).
Sajnos még várok a haverra, mert most egy másik kocsit bombázott szét. Remélem jövő héten mehetünk. Húzzuk egy ideje.
Az alkatrészek:
Nyereg (10.000 Ft + posta 2000 Ft)
Féktárcsa (15.000 Ft + posta 2000)
Betét az van sok. 2 garnitúra az előző kettő árban benne volt.
Szelepfedél tömítés (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Kipufogó gumibak (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
6,7 Liter Selenia (11.500 Ft)
Fékfolyadék (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Olajszűrő (1000 Ft)
Remélem nem fogja már nyomni az olajat, mert a klímából emiatt szösszen el a gáz. Ezt utána fel kell tölteni. Kipu le lesz szedve és hegesztés alatt fog állni. A hővédő lemez a tartó csavarnál megadta magát. Nagyobb alátét kell oda, de a csavar nem akart kijönni. Meg a kipufogó miatt nehéz hozzáférni. Ha a kipu lejön, akkor ez is ki lesz cibálva.
Mivel valami jótevőnk szemet vetett a navigációnkra ezért betörte a jobb első ablakot.
Szerencsére tzoli155-nél volt egy nagyon baráti áron. (2500Ft)
Zé mester meg behelyezte szintén jóárasítva. (1000Ft)
egyszercsak fogta magát a szélvédő és magától megrepedt....jó,lehet hogy nem kellett volna a legnagyobb melegben hideg kútvízzel lemosni:D...nem tom!de hál istennek Grande Bandi 15 ropiért adott egy esőérzékelőset!10e-ért berakták meg 4e-ért bekötöttték az esőérzékelőt......drága autómosás volt:D!
2009.juli.18 reggel végeztem a melóhelyen és ahogy mentem a kocsihozz láttam hogy csunyán össze rongyolták az oldalát! ott várt a másik autó tulaja (peugeot 306 sw)
hogy ne haragudjak de nem figyelt!
betétlapot töltöttünk semmi gond nem volt mivel egy helyen dolgozunk!hát elég szép munkát végzett szegény kis alfimon!bal elsö sárvédő valószinű cser és hátra is csúszott ajtó nehezen nyilik!!lámpa tuti cser darabokba!motorháztető kicsit odébb csuszott talán vissza lehet állitani!fútómüvet megkell nézetni mert lehet az is elment(azóta huz balra a kocsi)!!
nem tudom mi lesz biztositó elvileg fizet remélem minél előbb!
Vasárnap 32 fok volt. Állt a levegő.Ha ez így marad, öngyulladás általi halált halok. Hétfőn hirtelen felindulásból elhatároztuk, hogy ezt a kánikulát valamelyik tengerben kellene átvészelni. Vettem némi kunát (80000-ért), beszaladtam egy zöldkártyáért a Villányi útra , vettünk tápot a teszkoban, berámoltuk a sátrat, egy-két ruhát, feltankoltam alfakocsit, és eltettük magunkat holnapra. Reggel 4-kor startoltunk. M0-on vettem egy 4-napos matricát, ami meg is határozta hogy péntek éjjelre célszerű hazatérnünk. A határig egyhangú, hajnali utunk volt. 140, tempomat, bóbiskolás. Utána újra autópálya Zágrábig (36 kuna), majd az A1-A6-on Rijekáig (60 kuna). 10-kor már kempinget kerestünk a Kvarner-öbölben. Hát sokat nem keresgéltem mert nagyon fürödhetnékem volt. Selce nevű településen Crikvenica mellett becsekkoltunk egy kempingbe, sátrat feldobtam, mire leesett kinyílt (ez a kechua specialitása :) A többit nem részletezem, hazafelé lenéztünk a Plitvicai tavakhoz, mert azt nem szabad kihagyni. Én már egyszer voltam, de nem emlékeztem rá hogy mibe fáj egy beugró. Hát nagyon fájt: 110 kuna/kopoltyú! Plusz parkolás!! A maradék zsetont is elvertük, de úgy hogy a pályadíjak után egy doboz cigi és 3 kávé éppenhogy belefért a végére. A vas jól viselkedett, 5,8-as átlaggal megjártuk a túrát.Találkoztunk alfisti.hr-horvát alfaklub-os márkatársakkal is! Péntek este 8-kor hazaértünk. Mindenesetre megérte! Hát ígyvalahogy...












Az előző hangfalaim kinyírta az erősítőm, a mai napon Pioneerok kerültek bele, jól szól :-).
Ma kicseréltem a fűtéscsapot, mert elkezdett csöpögni! Mikor SD-től elhoztam a klímaboxot, mondta, hogy már nála is csöpögött! Ezért berakás előtt bekentem egy kis szigetelőanyaggal, de eddig bírta! BIRTH fűtéscsap lett a régi helyett és frankón megszűnt a csöpögés! :-) Kiszedni és az újat visszarakni nem volt különösebben nehéz, bár elég kicsi hely van a kormány alatt a lábtérben! :-/ Két csavar és két bilincs kilazít! Ennyi! Viszont nem árt leteríteni pár rongy- és újságpapír darabot mielőtt nekifogunk a műveletnek, ha nem akarjuk összekenni a szőnyeget! Viszont a csapot zárt állapotában kell levenni és a csőről lehúzva gyorsan be is kell fogni azt, hogy a víz ne folyjon ki! Ugyan így gyorsan és zárt állapotában kell feltenni az újat is! Azért egy tálkát is érdemes odakészíteni az esetlegesen kifolyó víznek! :-))




Volt egy kis időm (0718) és elvittem az autót a krecsi által ajánlott műhelybe Sződligetre, ahol beállították a futóművet a lengőkarok, gátlók, és stab.rudak cseréje után. Épp ideje volt már, mert ennek több mint egy hónapja is van és mint tudni illik, eléggé terpeszt így is a futóműve az olasz vasnak, nem még hogyha nincs is beállítva rendesen, úgyhogy szépen falta a gumit ezidő alatt is az aszfalt. Végeredményben nem volt nagy probléma a futóművel, egyedül a kerékösszetartáson kellett 2mm-t állítani, és a kormány is végre normálisan be lett állítva. Azaz, hogyha egyenesen megyek nem áll egy fokot balra. Úgyhogy jó munkát végeztek.
Km óra állás: 127.468km

