Blog
Dfg Cartársnak hála,meg lett töltve a klímám (2.5 év után......),és szerencsére ttökéletesen műxik!!!! Yeeeaaaah :-DDDD
Most már nem először fázok miatta.Most a klíma végett,1X pedig a Markazi tali alkalmával......Erről viszont NEM szívesen mesélek..... :-DD
Na, csak bekövetkezett!...Mármint, hogy lemaradtam az írással a munkálatokhoz képest, de inkább ez, mint hogy azért legyen sok időm a kínosan precíz és naprakész beszámolókhoz, mert szinte semmit nem csinálok :-p
Volt azért látszólagos semmittevés, mivel az alapdilemma az, hogy a három fő téma sorrendjét kellett eldönteni, ami azért nehéz, mert mindegyik előrekerülhetne időben valamilyen okból.
A kasztni - mert az a legzavaróbb, mondhatni legcikibb..
A belsőtér - mert azzal tudnék a legkönnyebben haladni
A gépészet - mert az a legkevésbé kiszámítható, tervezhető rész.
A morfondírozással párhuzamosan leltározási - rendbetételi igény is felmerült, azaz
- elő kell keresni az összes ide-oda letámasztott alkatrészt, a fölösleges dolgokat kidobálni
-a cuccokat rendszerezni mind a kultúr-pincében, mind a garázsban
-és persze legfőképpen: beépíteni, beépíteni, beépíteni - de csak véglegesen!
Miután a központi-záras balhé kapcsán majd' mindegyik ajtó le lett csupaszítva, valahogy adódott a B2-es ajtó komplett rendbetétele, ugyanis ezen még nem lett kicserélve a fix/lehúzható üveg közötti rozsdásodó osztósín, illetve a kilincs mellett meg táskásodni kezdett a fényezés, amit nem akartam hagyni elburjánzani.
(a sín már évek óta megvan, a minimális rozsdás részei le lettek kezelve, gyakorlatilag a festést kívánta már csak...)
Így egy adandó alkalommal neki is ugrottam az ominózus "nyílászárónak"! ;-)
autóba be kulcs elfordít elindul hangos ( a kipuffomat úgy kokányolták össze és még nem jutottam oda hogy megcsináljam normálisan úgyhogy kifúj hangos nem tetszik) majd elfordítom újra leáll. nem volt még egy napja kész az autó amikor nekiugrottam egy 400km-es napnak mór-dunaharaszti-dabas-cinkota-pest belváros-dunharaszti) ott sokat evett meg én is kinyomtam a szemét is 9l. most ott tartok hogy vegyesbe 7.5 eddig és megy és jó csak a rohadt kipuff... de majd megcsinálom holnapután addig meg kibírom valahogy.
Mivel az én műszerfalam szanaszét van furkálva, így megvettem Marklar kollégától a piros V6 komplett műszerfalát, műszeregységgel együtt.
Eljött az idő! Hiába a kátyúkerülgetés, hiába az óvatos vezetés, a magyar utak néha csendben, néha hangosan, legtöbbször alattomosan teszik "dolgukat" : eszik a futóművet... Igazából komolyabb kárt nem okoztak eddig, de az átlagosnál hidegebb és melegebb időben is előjöttek a "hangok". A gyógyítás most is a már bevált helyen Német Mihály dunakeszi klinikáján történt, alkatrészek by Elaforg. Cserélve lett:
Selenia Alfa 20K 6liter
Tutela Top4 0,5 l.
TUTELA CAR ZC 75 SYNT
Paraflu 11 3liter
olajszürő
levegőszürő
pollenszürő sima
kipufogó hővédő
katlizátor rögzitő
felső lengőkar bal
felső lengőkar jobb
stabil gömbfej 2db
stabilizátor rúd
kézifékkötél bal
kézifékkötél jobb
termosztát
Valamint be lett állítva a futómű is.
A futóművestől hazafelé sajnos komoly rángatásra lettem figyelmes, és a piros lámpánál állva meg is lett a hiba oka: a klímakompresszor kapcsolgatott folyamatosan ki-be. Azonnal vissza a "klinikára", ahol meghallgatás után megállapítottuk, hogy a kompresszor kattogása független a szervíztől. Külön köszönet a mesternek, hogy elkisért egy közeli klímáshoz, ahol rögtön kiderült a turpisság: a pár héttel ezelőtti klímatöltés mégsem volt olyan tökéletes mint hittem. Ugyan leeresztették a gázt és újratöltötték, (a gép szerint 0,6kg-al többet töltött vissza), most kiderült túltöltötték a klímát, ezért a nagy melegben állandóan be/kikapcsolt.
A GT kollega által ajánlott rétsági Kocsis autóház klímását én a továbbiakban nem ajánlom...
Szerencsére a megfelelő mennyiségű gáz leeresztése után azonnal megjavult minden.
Az autó most ismét tökéletes. Pont mint újkorában!
Vezérműszíjam 7db foga 123000Km-nél leszakadt. Szerencsére így éppen nem koccoltak a szelepek. Cserés lett a vezérműszíj ,görgők ,vezérlésmódosító ,vízpumpa,hosszbordás szíj és esedékes lett egy kuplungszett is. Zé. mester orvosolta problémám . Szép szíj emlékére.

spqr vs. automax
A minap (0817) egyik ismerősömtől kaptam egy e-mailt, hogy a Fiat-nál regisztráció ellenében Ferrari baseball sapkát adnak ajándékba és ő már át is vette. Kaptam én is az alkalmon, regisztráltam, majd nem sokkal később felhívtak, hogy megerősítsék a regisztrációt és megkérdezzék, mikorra terveztem az átvételt. A legközelebbi Fiat szalonnak egyébként egy budapesti üzletet jelölt meg, amit telefonon a váci SPQR-re változtattam, mert az azért mégis csak közelebb van.
Még zárás előtt sikerült odaérnünk, rendben át is vettük a két baseball sapkát, majd egy ingyenes "3 pontos" műszaki átvizsgálás következett, amit egy (ill. két) ingyenes lengéscsillapító méréssel (rázópados vizsgálat) egészítettek ki. A "3 pontos" vizsgálat eredménye pozitív lett (lásd egy korábbi blog), de a lengéscsillapítottság ellenőrzés negatív eredménnyel zárult. Kicsit' csodálkoztam a dolgom, mert keménynek kemény a futómű (ültetett kaszni, rövitített-keményített gátlók), de alig pár hónapja csináltattam őket, ennyi idő alatt ilyen szinten nem mehetett tönkre. A bal hátsóra először 2%-ot (!) mutatott és az elsők között is olyan szintű (14%) eltérés volt, ami (elvileg) már nem megfelelő, tehát (a nemsokára esedékes) műszaki vizsgán bukta lett volna. Ezután "hibakeresés" következett. Mi okozhatja..? A kerekekben lévő légnyomás értéke befolyásolhatja az eredményt, úgyhogy annak bemérése következett. Körben 2,8bar-t mutatott a műszer (by Szentmihály úti non stop gumis..), úgyhogy le lettek engedve 2,2-re, majd újabb rázópados vizsgálat következett. Ennek eredményeképpen javultak az értékek, de egyik tengely sem felelt meg a végén. A bal hátsó 2%-ról 11-re növekedett de ez még kevés a boldogsághoz (min.30%), és az elsőknél sem javul a %különbség. (részletesebben lásd alábbi táblázatok)
Nem tudtunk mit csinálni, főleg, hogy zártak is. Átvettem a kinyomtatott Mérés tanúsítványt, majd eljöttünk és útközben felhívtam Raj Tamás, a gátlók készítőjét, hogy mi történt. Csodálkozva hallgatta végig a sztorit és nem hitte el az eredményt, mert ő, akkor 50%-osra állította őket, amit kiszerelve mért be és amiről papírt is kaptam. Kértem, hogy nézzük meg együtt, ha lehet, és aztán kiderül mi az igazság.
Szerdán (0826) el is mentünk Gödöllőre, ahol kiderült, hogy az SPQR-ben végzett mérés pontatlan (nem igaz/hamis/valótlan). Majd javasolta (Raj T.), hogy menjek el egy másik helyre beméretni újra, hogy ott mit mutat a pad. Ugyanis, nem első alkalommal fordul elő vele, hogy a megrendelői hasonló Mérés tanúsítványokkal mennek vissza hozzá. Majd egy következő (független) mérés meghozza a várt eredményt. Én is így tettem.
Szombat ellenére munkanap lévén (0829), mára foglaltam magamnak időpontot délutánra az újpesti Automax szervizbe, ahol még anno a téli gumikat is vettem (akkori Abaqua Kft.). Elmentünk, bemérték és láss csodát.. az első tengelyen, mindkét oldal 50% feletti eredményt mutatott, míg a hátsó tengelyen sem annyira vészes a kép, mint ahogy azt Vácon lefestették, mert a bal oldali 46%-ot hozott a konyhára, a jobb oldali pedig az elsőkhöz hasonlóan 50 felett. Ez a mérés már 2,2-es gumikkal történt. Ja és nem került 3600Ft-ba mint a Norautoban. Tengelyenként 710 jó magyar forint lett volna, de rendes volt a srác és csak egyet írt fel:) Később kiderült, hogy ő is rallyzott (még Ladával) és Raj T. gyártotta az ő gátlóit is. Kicsi a világ..
Miután végeztünk, természetesen felhívtam az eredménnyel, hogy lám, valóban igaza volt. Mindketten megnyugodtunk, de egy kérdés azért nyitva maradt:
"Pénzt akarnak?"
Nem tudtunk másra gondolni, minthogy a váci szerviz egy ilyen ingyenes méréssel megállapítja, hogy "rossz" a futóműved, majd felajánlja, hogy megjavítja / kicseréli az alkatrészeket. Ez mind munkaórában, mind alkatrész eladásban jó üzlet - lett volna..
Képek: [1] spqr mérés 2,8-as gumikkal [2] spqr mérés 2,2-es gumikkal [3] az automax udvarán [4] automax mérés 2,2-es gumikkal
[Költségeim: rázópados futómű vizsgálat 710Ft]




Vettem 4 dugattyús Brembo nyergeket,305-ös vágott tárcsákkal(Trencsik Roland). Szabályoztattam a tányérokat és vettem új betéteket.




Ismételten kimentünk egyet gyorsulni a haverokkal Écsre mivel volt rá lehetőség....
Nem volt rossz verseny, bár lehetett volna több benzines is.....
Mindegy igy is sikerült elhoznom a második helyet....:D
Nagy öröm volt ez a számomra mert a harmadik versenyemen a 2. hely azért nem rossz eredmény.....
A 4. képen a teljes csapatot láthatjátok....valószínü h nem dízelekről van szó igaz...:D






1
383
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
- 156
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8