Blog

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2009-04-28

Remélem utoljára kell a segédszíj egyik görgőjét kicserélni. Sajna az elválasztó műanyag hiányzott a motortér és a kerékjárati ív közül, így folyton oda nyomta a koszt a kerék. Marklarnak hála sikerült a hiányt pótolni, Csöri berakta az új görgőt és a műanyagot is, probléma tehát megoldva.

A nap végén az asztali munka után kifejezetten jólesett egy kis robogás a szomszéd kisvárosba építkezés+hivatal ügyben, viszont most először k..baszottul zavart a gányos sárvédőm, el is döntöttem, amint megjön a múlt heti pénzem, komolyabban nekilátok.
Este arra gondoltam, egy Pininfarina-felirat leszedés nagyon előrevinné az eseményeket, de sehogy sem fértem hozzá a sárvédőlemez mentén nyúlkálva :-(
A jobboldalt nézegetve észrevettem, hogy a pöckökkel pont szemben furatok vannak a torony tetején lévő idomon, csak egy műanyag elem (amin a rolló felfekszik ) eltakarja.
Le is szereltem (egy csavar+bolha, illetve a dönthető támla két oldalán lévő "támlacsíkok" kiszedése után) , de csak lifegett, mert át van rajta fűzve a B2 biztonsági öv.. :-O
Kis agyalás után beugrott, hogy az öv felcsévélős vége soha nem fog átférni a takaróelem keskeny lyukán, kár leszedni, ellenben az öv másik vége az ülés alatt egy szemben végződik, amit egy csavar tart: na ott kell keresgélni! ;-)
Sötét este lévén - ráadásul az elemlámpa is lemerült - nem fogtam hozzá., viszont az érdekelt, hogy a B3 ablak a raktérnél hogyan vehető ki, ha akár a lakatolás, akár a festés miatt szükséges.
Eredmény: a szélvédőhöz hasonlóan ragasztott és kívülről takaróelemekkel ellátott.
A festésről már megállapítottam, hogy nem lesz telibe fújva az elem, mivel gyakorlatilag az egész kocsit végig lehetne festeni a kétféle festés illeszkedését megúszandó, épp az ablak alatti törésnél lehetne a két színt elválasztani.A lakatos remélem nem cseszi össze az üveget, ha a külső keret leszedhető lenne kockázat nélkül, szerintem meg is lenne oldva a problémám...
Azért - mivel Sportwagonspecifikus alkatrész, azaz nem nagyon lesz bontva - az üvegesnél meg fogom kérdezni, mire számítsak ha véletlenül akár a festő, akár a lakatos, akár én tönkretennénk :-p
A belső szemléhez levettem az ablak belső keretét is, az ablakon túl a mérleg a következő:
- el van a keret törve és amúgy is rettenetesen karcos, sajnos több helyről is az jött, hogy nem kapható. Egyenlőre leszedtem, így viszont a rolló is felejtős egy darabig, mivel azon ül fel!
+ viszont könnyen lejött (2 csavar volt benne csak :-), a tetőkárpit pedig önhordó arrafelé, én azt hittem be fog esni a keret nélkül! :-)

>> SzervizSomaa // Alfa 156 Sw 1,8 Ts // 2009-04-27

Hát a tavasz megint hozott szerelni való dolgokat a gépen! Megtörténtek az első felső lengőkarok, a stabpálcák , termosztát, első lambda, olaj és szűrők, első betét és tárcsa cseréje! Ideje volt már mindennek de most kész van és nem nyüszög és nem szomjas annyira az autó! JA meg felkerült egy vonóhorog is. Az alkatrészeket Erhardtól vettem, de Bari hozta el. Itt is köszi nekik!
Költségeim:
alkatrész: 125340Ft
vonóhorog: 32500 Ft
szerelés: 19000Ft
Ezen kívül megy műszakira ennek ára 9900Ft na meg egy új forgalmi 6000 ft!
( Ez egyébként kész rablás! )
Km óra állása :89560

 
>> EgyébViktor-alfa // Alfa 33 1,7 16V Permanent 4 // 2009-04-13

Fényezésre előkészítés! Teljes szétszerelés (ami még eddig bent vagy fennt maradt). Zajcsillapító kátránylemezek beragasztása. Üregvédelem. Rozsdaátalakítóval a szükséges helyek kezelése (megelőzésképp). Felkészítés szállításra.

 
>> EgyébViktor-alfa // Alfa 33 1,7 16V Permanent 4 // 2009-04-06

Karosszéria munka kész. Cserélve lett mindkét első sárvédő bontott gyárira, első hátső bontott lökhárító átalakításhoz beszerezve. Külső küszöbök szintén csere, belső küszöbök javitva. Első doblemez javítva. Padlólemez javítva. Ülés rögzítési pontok javítva. Hátsó sárvédők javítóívezve, betöltőnyílás körüli lemez csere. Hátsó doblemezek javítva. Hátsó rugótornyok javítva. Horpadások javítva. Javítások alvázvédve.

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2009-04-27

újra kiégett a bal tompított, s ráadásul úgy, hogy a visszajelző sem vette észre.

 
>> Tuning és extraZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2009-04-23

A motorvédőn középen van egy nagy nyílás, valószínűleg olajcseréhez. Engem ez zavart. Mindig attól féltem ,hogy elakad ha földúton járok. Gyula cimborám aki kitűnő bádogos szerkesztett nekem bele egy alumínium lemezt. Jobb oldalt elől is megszüntettük a nyílást ugyan ezen okból.
Polótól kaptam rácsot a ködlámpa mellé, ez is beépítésre került. :)

 
>> EgyébZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2009-04-11

A középkonzolon, a a levegő befújásának irányát állító tekerőkén elmúlott a villany. Két napra rá a mellette levőn is. Ezért nekiestem és kicseréltem a képen látható rizsszemizzóra. Csak ki kellett forrasztani a régit a helyéről a rizsizzót meg be és már világít is.
Angol tükröt kaptam bal oldalra és ebből kiállt a tükörlap, ha rendesen be volt állítva.
Bonyesz odaadta az övét és kicseréltem a belsejét, aztán kiderült hogy csak a fekete tükörtartó részt kell cserélni. :) Még a bal csipogót is kicseréltem bonyeszére az enyém valamiért elcsendesedett. Így kis részben ugyan de ott lehet Jolán is AlfaCity-be. :)

 
>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2009-04-27

28,81 L / 351,5 km= 8,197 L/100km (Bp-Sukoró-Bp)

49,53 L / 649,6 km= 7,624 L/100km (BP-Sopron-Bécs-Bp)

Azért csak kísérlet, mert az eddigi legjobb 7,5 L /100km volt:).
A magam részéről ennél kevesebbet nem is várnék egy TS-től:).

>> AutóápolásTackry // Alfa 156 SW 2.4 JTD // 2009-05-01

Felkerültek a kígyók és a Cuore Sportivo feliratok az autóra. Ennek örömére gyorsan el is mentünk Füredre fotózkodni.:) A görög falu egész jó hely erre, ajánlom másoknak is.