Blog

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-05-29

400 kilóméter autózás után megérkrztünk a Zengő lábánál fekvő Hosszúheténybe,ahol a következő négy napot töltöttük.Kedves kis falu és korrekt a szállás is,miénk az egész emelet,ami tulajdonképpen a földszint,mert az igazi földszint az 5 méterrel lejjebb levő udvarról nyílik :)
Csupa zöld minden és milyen jól esett a hosszú út után a jéghideg Soproni :)

>> SzervizEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-05-29

Megküldték az új, mostmár jó! légtömegmérőt. Hát ezt az érzést javaslom mindenkinek:))))) V6 feeling leírhatatlan talán csak ez példázza megközelítőleg:
Beszélgetünk a hugommal a járó motorú autó mellett:
Hugom:-Te ebben csak 3 henger megy?(azt hitte 4 hengeres)
Én:-Ja alapjáraton átkapcsol a Suzuki üzemmódba és ilyenkor csak az egyik fele müködik a motornak:)))))))
Szó ami szó tényleg nagyon durva:)))
De a teljesítmény az még durvább....

>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2009-05-29

elkezdtem a ledesítést.....!először a két rendszámtáblavilágítást cseréltem jégfehér stabilizált ledekre!

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2009-05-29

93000 Km.
Bal oldalról kopogás, nyöszörgés hallható már vagy 1 éve. Azt mondták hogy kormánymű, mert a lengőkarok jók voltak.Tehát elvittem a kormányművet felújítatni. Megnézték, azt mondták, nem láttak ilyen jó állapotút ennyi idősen. Ennyire kopog bármilyen autónál. Így hát a mai napon a két bal oldali alsó-felső lengőkat kicseréltete, +első fékbetét csre, meg a jobb ködlámpa csere. Alkatrész:70000 Ft,Munkadij 18000 Ft.

 
>> Eseményistvan // Alfa 146 Ti // 2009-05-29

Megtörténtek az ismerkedő kilométerek szám szerint 164.5 eredetileg ezt a távolságot több nap alatt akartam elérni de Ottó barátomat ott felejtették a reptéren én meg hívtam hogy nálam van az autó és akkor rögtön összekötöttük a kellemest a hasznossal ő megnézte az autómat én meg elvittem budaörsig és vettem egy fotelt majd hazajöttem.
tök jó élvezem.

 
>> SzervizAngyal Rita // Alfa 145 1.6L (Lusso) // 2009-05-28

Fékolaj, összes fékbetét
két első féktárcsa szabályozása
kézifék bowden
gyújtástrafó csatlakozójában el volt oxidálódva egy érintkező, kitisztítotuk
2 -es henger injektorának O- gyűrű
kormányszervó olajcső, szervoolaj
üzemanyagszűrő
klímatisztítás, pollenszűrő, levegőszűrő
motorolajat és olajszűrőt cseréltünk,
Fusion hangszórószett, NYC CD- s rádiómagnó beépítése
váltóolaj cseréje.
Váltót megvásároltam Zergétől, hogy ki tudjuk majd cserélni.

 
>> Egyébmotyo // Alfa 156 1,6 TS // 2009-05-28

Felkerültek a 205/60R15ös gumik Nokian NRHI Ecosport.
Leszerelés másik felniről 1500ft
Felrakás, centírozás 5800ft
1db új gumi vétele, szerelése 21000

 
>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2009-05-28

Szerdán Szigethy papánál tettünk látogatást, beállíttattam a futóművet. Amennyire lehetett, belőtték, de elöl még mindig túlzottan terpeszt. Vissza kell vele menni valamikor egy kicsit hosszabb mókolásra.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-05-28

Megkezdtük rendes évi nyaralásunkat,amely ezúttal Baranyába vezetett,mivel úgyis készültünk Seléniára és utálunk korán kelni,ezért négy nappal előbb keltünk útra,hogy legyen idő megnézni a környéket :)
Útközben megálltunk két helyen kastélyt nézni:Nádasdladányban,ahol a Nádasdyaknak van nagyon szép ,Tudor stílusú kastélyuk.A berendezés egy része még eredeti.Épp szünnap volt de azért beengedett a házinéni és volt olyan kdves,hogy kalauzolt is :)
Következő megáló a Dégi Festetics kastély volt.Ez nem volt annyira szép de nekem nem jönnek be a Pollack Mihály dolgai.Ha kell,ha nem mindenhova oszlopokat tsz.Viszont a kastélypark gyönyörű volt,hatalmas fákkal,elég nagy tóval.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-12-27

Találtam egy beszámolót, amit a 155 topicba írtam anno, bemásolom ide is:

Tehát reggel mentem a műhelybe hogy befejezzük az apróságokat és gyíí. Természetesn a szerelő barátomnak (akinek egyébként nagyon nagyon sokat köszönhetek hogy elkészült a gép) ez a nap is az én autómra volt szánva, ennek ellenére -mint mindig - egy másik kocsit csinált, lakatolt egy T3as Transportert. Sebaj, hozzáláttam magam, rögzítettem az üléseket, egyéb dolgokat a beltérben. Közben a barátom eltöre a hegesztőt, és sajna semmilyen bolt nem volt nyitva hogy másik fejet vegyen. Ekkor aggódva megkérdeztem h ugyen nekem már nem kell hegeszteni semmit? :) persze nem úgyhogy megnyugodtam, de kár volt (de ez majd később jön).
Aztán legyártotam a kipuffhoz a tömítéseket, felraktam és lehúztam a csavarjait. Át kellet rendezni néhány vezetéket a hátsó leömlőnél, meg a fűtés csöveket, mert túl közel voltak hozzá + bekötöttem a lambdát is. (nem volt egyszerű felhűzni a kábeleket) Feltöltöttem a servo-t hibátlanul működött, úgyhogy ez is kipipálva. Ezekkel úgy telt múlt az idő már 14 óra volt. Elkezdtük légteleníteni a kuplungot meg fékeket, és hogy hogynem a bal hátsó nyeregbe beletört a légtelenítő csavar. Na akkor le a nyereggel.. A hegesztő nem működött, fúrtuk faragtuk, de nem jött ki. Persze a havernak már indulnia kellett volna, úgyh úgy állt a történet hogy a fék miatt nem lesz próba.. :( Na ekkor eszünkbe jutott hogy a legelső kocsimnak (Fiat Uno Turbo) az elős és a hátsó futóműve is hátul hever az udvaron. Nézzük csak meg! ÉÉs igen, nem gondoltam volna de a '86os Uno Tie hátsó féke detto ugyanaz mint egy 155 V6é. (ugye hogy egy szar fiat! :) ) Tehát arról szépen átszereltük és lelégtelenítettük.
Közben egy újabb szívás volt kilátásban, ugyanis nem minden kerék ideiglenesen 2 csavarral volt feltéve, viszont a maradék kerékcsavarokat persze nem találtam. Na a szerelő srác ekkor magára hagyott azzal h ha meg is találom a csavarokat, messze azért ne vigyem a kocsit, mert még át kell rendesen nézni, meg ilyenek.
Közben az előzényekhez hozzátartozik hogy indítgattam már az autót miután kész lett a kipuff, és a tünet ugyanaz maradt, emelt fordulaton hibátlan, de alapjárat nincs. Eszembe jutott és zavart hogy eredetileg volt egy testkábel ami szívócsonkról az alapjáratira ment, de ekkor nem tulajdonítottam neki jelentőséget, csak..
Na mindegy próbáltuk stabilizálni de nem ment, hol megtartotta hol nem. Aztán egyszer valahogy beállt 1000 körülire és azt hittük jó, úgymaradt.

Szóval miután elment a szerelő, megtaláltam a kerékcsavarokat is, úgyhogy semmi nem állt a próba útjába. Tehát kiálltam a garázsból, sajos már kifele jövet észrevettem hogy mégis levegős maradt a fék, és alapjárat sincs. :) :(
Na midegy menjünk egy kört, ekkor már sötét volt a kocsin persze állt az egy éves por ablakmosó üres, alig láttam valamit. Az első kis kör szörnyű volt, le akart álli folyton mivel nem volt alapjrat, szarul reagált a gázra, alig volt fék, a módosított váltórudazaton is van mit állítani, mert kidobja a 2est. Gyorsan visszamentem.
Akkor lejött Vittorio barátom (szörnyeteg Q4 :) ), na mondom ha már itt vagy menjünk csak egy nagyobb kört, fel az autópályára! Hát így is lett, nem húzom tovább a szót, a lényeg hogy most nem tudom eldönteni mit érezzek félig tele vagy félig üres az a pohár.. Igazából a legnagyobb probléma hogy nincs alapjárat, meg hogy ha nem figyelmesen kapcsolom a kettest akkor kidobja. A futómű nagyon patent, a belseje nem nyöszörög annak ellenére hogy a műszerfalon kívül semmi nincs rögzítve, működik minden elektronika, világítás, jó a fűtés.. :)
Az autó egyébként a felső tartományban kiválóan húz, megy ahogy kell, csak még borzasztó hangos belül a motorhang..
Meg 1500 alatt teljesen halott, prüszköl köhög, leáll, de ahogy állok kicsit a gázon dadog-dadog aztán hirtelen gyönyörűen felpörög..:( Nem működik a sebmérő, az üzemanyagszint össze-vissza ugrál, főleg ha játszok a gázzal. Nem működik a gyári vízhőfomérő, igaz van benne nekem 2 utólagos (hengerfejenként 1-1). Kurvára kifúj még a kipuff valahol elöl. Egyébként érdekes hogy szinte csak motorhang van. Tankoltam bele, aztán visszaálltam a műhelybe, pedig már nagyon elhoztam volna :(
Szóval jó is meg nem is, dehát lehet h ilyen átalakítás után ez a természetes! Egyébként közben megerősítést nyet hogy alapjáratom azért nincs mert az alapjárati nem kapja meg a testet, ezért kell az a bizonyos vezeték, amit kihagytam belőle. Meglátjuk, remélem tényleg ennyi.. Na ennyi! :)