Blog
Olaj csere előtt állok. 5273HUF volt az olajszűrő és a légszűrő. A gyertyákat is ki kéne már cserélnem a 6db NGK gyertya 14000HUF és akkor már a szelepfedél tömítéseket is kicserélem ami 12774HUF. Majd lassan neki kell álni a dolognak,mivel már esedékes... :-)
Voltunk Sárospatakon, majd Budapesten az új kuplunggal. Nem kicsit kényelmesebb, főleg Bp-n tűnt fel, hogy nem fárad a ballábam. Ami még kiderült, hogy visszatért az autó végsebessége. Egy hónapja még aggasztott, hogy nem viszi a 180-at se, a Gödöllői emelkedőn pedig 150-nél bepihen. Na most megvolt a 187 is enyhe szembeszélben, téligumival, sík úton. Az egész gyorsítás más érzés, valahogy simább, és érezni, hogy jobban belekapaszkodik az aszfaltba. A fogyasztást viszont csak simán brutálisnak nevezném, lesz vagy 8l/100km, majd tankoláskor kiderül. Lehet az (egyik) ok is megvan, ma felkerültek a nyári papucsok és az autó sokkal gurulósabb. Valószínű amennyire jó a WinterContact hidegben, annyira ragadós nyúlós ha már melegszik az idő. Az autópályán nagy tempónál biztos felmelegedett a futófelület rendesen, nem tartom lehetetlennek, hogy a fogyasztás ennek is köszönhető. Majd kiderül, mindenesetre most érezhetően kevésbé fékeződik váltások közben és olyan puhán és csendben gurul. Zajos is volt már nagyon a téligumi mióta 10 fok körül van a hőmérséklet.
Felkerült a T5-ös Garett változógeometriás turbó. Mintha nem is ugyanaz az autó lenne isteni jó. 180 km/h - ig folyamatosan húz mint az állat.
Ma kicseréltem a jobb féltengely külső csuklóját nagyon gázos állapotban volt már ! Kattogott recsegett kanyarodáskor,kész lettem vele irány a próbaút .
Tök jó nem kattog viszont nagyobb sebességnél morog....................:-( belső is kapott de azt majd holnap.....
Tegnap nagy fába vágtam a fejszémet nekiálltam helyrehozni a korábbi frontális sérülést. Sajnos elkeseredve beláttam hogy az első kereszt-váznyúlványt úgy ahogy van kikel cseréljem ,gyors tűzoltó munkával valaki megcsinálta tessék lássék módjára de nálam ez nem javítás csak kontárkodás! A kocsi egész eleje valahogy olyan furán áll,feleségem mikor meglátta a szétszedett kocsit csak annyit tudott mondani " te jó ég nem vagy normális-mikor lesz ebből autó???!!! "Lehet velem van baj engem idegesít ha valami nem úgy van ahogy kellene,vagy nem úgy működik. A jobb belső féltengelycsuklót is kicseréltem igaz bontott de sokkal jobb állapotban van mint a régi viszont kipróbálni nem tudom mert még bakokon van a kocsi......
Ma majdnem fel lett téve a nyári kerék de aztén mégse nem.
Kettő az fel ment volna de oda is kellett volna a tehermentesítő,ami pont nem volt nálam egy sem,mert hogy az agy 58 mm-es,a felni meg 60-as.
A másik kettő viszont különbözik,mivel csak 57 mm.es volt :(
Így hát gyorsan elugrottam az esztergályoshoz,aki lekapott róla 3mm-t.
Most várhatok a tehermentesítőre,viszont a gumik már fent vannak :(
Plusz probléma is jelentkezett ma:indultam a gumishoz,amikor is az ucca végén alig bírtam megállni,valami lett a fékkel :)Egészen konkrétan alig fog.Inkább csak lassítócska.Alapjáraton,ha benyomom a fékpedált,akkor meg elkezd hörögni a moci,visszaesik öccázra,biztos elszipkázza a levegőt előle a fék :(
Később megállapításra került,hogy a fékrásegítő befakkolt,az csinájja a bajt,úgyhogy cserére szorul.Addig is tojásokat helyezek a gázpedál alá :(