Blog
Lecseréltettem ma az acél felnin lévő nyári gumikat, télrie. ( Remélem jövőre Alufelnin gurulhatok )
Csere közben vettem észre, elvan szakadva a jobb oldali kézifék bowden... fater állt ki egyik nap az autóval és azt vettem észre, h nagyon laza lett a kézifék kar. Kicsit utána állítottam, fogni fogott... ( ezek szerint csak bal oldalt )
Megyek meglátogatom a Csörgő autószervízt Palotán... úgyis elakartam már menni megmutatni a gépet, bal elöl nyikorgást orvosolni...

Meleg motornál nem mindig indult elsőre, volt hogy csak 5-6-ra. Egy felet mozdult a motor aztán forgott üresen az önindító. Győrújbarátra, Stipsits Déneshez vittem. Kitakarította az önindítót és cserélt szénkeféket. Azt mondta szorult a tengelyen a fogaskerék, és a bendix látszólag rendben van, remélem így lesz :)
A felszabályzott első tárcsák, és a gagyi betétek (a kopófelület felvált a vastól) helyett kapott szép új Bosch tárcsát és betétet. A kerékőrök is már elég viharvertek voltak, kapott egy új garnitúrát. A javításokat Ország Zsolt (OZs Racing) eszközölte.
Felkerültek az úszógumi vastagságú, ballonos téligumik az autóra. 16-os felniken 205/55-ös gumák. Ilyenkor mindig meg kell, hogy állapítsam, milyen simák is télen az utak :)
És sajna azt is, hogy a 16-os méretű felni nagyon kevés optikailag egy GT-re :) De valahogy kibírom majd tavaszig :)
És egy kis infó a globális felmelegedésről: Halesz blogja segítségével kiderül, hogy egy hetet késik a tél! :):) Tavaly november 11-én raktam fel a téligumikat, miután leesett az első hó. Most meg már ugye november 21-e van, és még nem esett Budapesten! (A Kékestetőn viszont már leesett az első hó! :)

Megvolt a kerékcsere tortúrája. Nagyon béna lett az autó, inkább le se fotózom.
A gumi Pirelli Sottozero, ha már olasz. Várom a fél méteres havat!
És aki kitalálta, hogy könnyűfémkerék, az hordja fel őket a másodikra zsírral a tökén, acsargó pitbullok között..

Járt, a kocsi gondoltam elviszem egy körre...Terhelés nélkül gyönyörűen vette a fordulatot, elindultuk., rázkódott, vissza a garázsba , gyújtáson állítás új próba, nem ráz és nem is megy .Olyan mintha csak négy henger járna....Rotor, elosztófedélk csere , még mindig ugyanaz.Azóta már lassan alapjárat sincs....Sót már kijelenthetem az sincs, a gyertyák kormosak feketék....Kezdek fáradni.....:(
- olajcsere + szűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
- kormányösszekötő zsírozás
Elkészültek végre (1121) a matricák, amiket még október 27-én rendeltem meg.. és reklámként szánok az autóra. Ha kicsit jobb idő lesz fel is ragasztom őket. Még meglátjuk hogy hová. Eredetileg a hátsó oldalsó ablakokra szántam, de lehet h a hátsó szélvédőn landol majd.

Befejeződött a nagyszerviz. Teljes első futóműcsere: alsó- felső lengőkarok, kutyacsontok, stabilizátorrúd, fékcsövek, motorolaj + szűrőcsere, szervóolajcsere, váltóolajcsere, fékolajcsere, csonkanyák cseréje, futóműbeállítás.
Teljes csend! A gumi hangján kívül nincs más "zaj".
Az Auótáz Budaörs szervizelte az autót, és nagyon jó munkát végeztek, amiért köszönet!
Meg Erhard (la)komának is az alkatrészekért! :)
