Blog
hosszas előkészületek után ma végre átkerült a gép a lakatoshoz. A gyors befejezés helyett a pontosság a prioritás, mivel rengeteg kis apró rejtett zugba fészkelte be magát a rozsda.
Ma volt az első igazi napsütéses tavaszi idő.Rövidujjas sétálgatást ejtettünk meg a közeli erdőben.
Már mutatkoztak a tavaszi ébredés jelei,sok növény már kibontakozásba kezdett.
Az Alfa kellemes színfoltot képezett az erdőben :-)
Sajnos a képeken látható sérülést szenvedte el a kocsim. Nem vagyok fényező, de szinte alig roncsolódott meg a lemez, leginkább csak a festék jött le.
Ma az első kellemes napfényes, enyhe időben, úgy gondoltam, készítek néhány új képet a gépemről, mivel pont tegnap szépen le is lett mosva, mint rendesen minden héten. Az autóm adatlapján is kicseréltem az összes képet, de még ide is jutott néhány sztem jól sikerűlt. Ezek a Szegedi árvízi emlékműnél készűltek a Tisza parton.
Mivel a 147-en tetszett a sötétített lámpa gondoltam megpróbálom milyen lehet a 145-ön.Egy fél délutánunk elment rá, de szerintem megérte...és legalább nem kellett a sötétített lámpákért horror árakat kifizetnem.Egyedül csak a matt fekete festéket kellett hozzá megvennem.
Fényszóró sötétítés..belevágtam én is, mert megtetszett, és a xenon is valahogy jobb vele.:)
Le kellett bontanom az első lökhárítót, mert megy Tiby-hez csinosításra, majd Krisz-hez fényezésre.
Ha már itt motoszkáltam, akkor már kapott egy GTA-look csinosítást.:)
Nem volt egyszerű, megszenvedtem vele, mivel sem a hőlégfúvó, sem sütő nem volt kéznél, így hidegen kellett szép lassan leszednem a búrát. Ezzel nem kevés idő ment el.
Jó lett, annak ellenére, hogy látványosan kopik valami lakkszerűség a fényszóró búrájáról...és mintha ez még nem volna elég: felrúgtam a leszedett lámpabúrát, ami a beetonon kapott gellert..ez nem az én napom volt.
Ez így tehát semmiképp sem végleges, később minimum a búrát cserélni kell majd.
(Jah, a lökösöket visszakapattam a helyére, mivel úgy elszüttyögtem az időt, hogy le kellett mondjam Tibyvel a találkát..:((( )
AMIRE ODA KELL FIGYELNI:
a búra leszedésekor figyelni kell, hogy a közvetlen alatta lévő műanyag (pontosan az, amit feketére akarunk festeni) ne jöjjön a búrával! Simán bele tud akadni a búrába, és elkezdi leszakítani. Nálam mindkettőnél tört a csavar.
Ha sikerül így levenni a búrát, akkor valahogy nem egyszerűen ki kell pattintani az index rész elötti bordázott kis műanyagot. Ez alatt van a nagy (festendő) műanyag rész egyetlen csavarja. (a túloldalon egy beakasztós megoldás van, tehát ha ez az 1 csavar lejött, akkor már lejön a műanyag.)
Ha sikerült letörni mindkét műanyagot (ahogy nekem), akkor van a legkönnyebb dolgunk: letört fül visszaragaszt, index elöl bordázott kivesz, és mehet a feketézés....:)))
Visszarakás:
-fényszóróház pereméből szilótrutyi eltávolít, búra pereméről detto;
-feketére fényezett műanyag helyére pattint, csavar becsavar;
-index bordázott műanyag visszapattint: na itt lesz anyázás, mert tutira le fog szedni egy kis festéket a fekete műanyagról. Ezt valahogy pótolni kell;
-új szilótrutyi a búra peremére+a lámpaház peremébe;
-búra óvatosan helyére rak, és valamivel 1-2 órára picit összeszorít.
Le kellett bontanom a lökhárítókat, mert megy Tiby-hez csinosításra, majd Krisz-hez fényezésre.
Most csupa kavicsfelverődés, alul járdasziget-nyomok + 1 pici baleset folytán festék folytonossági hiány...ha már csináljuk, kap egy szép kétoldali toldatot is elöl.:)
Egomra szééép lesz!
kihasználva a gyönyörű tavaszias napot, lecseréltem a téli abroncsokat a nyáriakra,
s megdöbbentem, hogy milyen zajosak a Goodyear Hydragrip abroncsok a Pirelli Sottozero téliekhez viszonyítva
2008.02.22. délután :)
Átvettem a szépséget. Egyik szemem sír, a másik nevet. Nagyon nehéz volt még odafelé azzal a gondolattal menni, hogy el kell hagynom a TI-t. Aztán azóta kicsit megnyugodott a lelkem, mert látom, hogy ezzel az autóval is sok örömöm lesz :)