Blog
Megvolt az első közös 1000 kilométerünk :) "Kemény" 6 literes átlagfogyasztás jött ki, úgy, hogy kb. úgy közlekedek ezzel is, mint a TI-vel :)
A zöldkártya is megvan, a műszer nem tudott kormolást mérni ;-)
Kedvesemtől ajándékba megkaptam az Alfa-logós szőnyegeket :)
Eljött az ideje kicseréltetni az alsó lengőkarokat...a bal már nagyon nyüszögött....de most frisset kapott mindegyik fele...
Kézifékbowden is nagyon repedezett volt, és nehezen lehetett behuzni féket, meg szerelő azt mondta nem is teljesen engedett ki....fogta kicsit kereket...
Olajcsere is meglet...
50e /lengőkar/ + 12e /olaj+szűrő/ + 12e /bowden/ + 10e /munkadij/
Előzmény: 2 éve már egyszer megesett, hogy az indexreléből kattogás helyett csak zümmögés jött és természetesen villogás sem volt. Fújkáltam szerencsétlent mindenfélével , valamelyik akár használhatott is, mivel egy hét múlva visszaállt a rend...
Ez év elején - gyakorlatilag a műszaki vizsga után rögtön :-) - megint előállt a probléma, csak ezúttal igen rövid zümmögő periódus után már rögtön nem volt irányjelzőm, csak a vészvillogó működött... :-( Jöttek megint a csodaszerek, de semmi eredmény, mindössze egyszer egy órácskára sikerült valamiért visszanyernie a régi állapotát. Miután lassan egy hónapja irányjelző nélkül közlekedtem és mivel többen is állították, hogy bizony mehet tönkre ilyen felemásan a relé, elhatároztam egy új (vagy legalábbis működöképes) villogtató beszerzését.
Boltban nem kaptam, a FIAT-nál sem volt rendelhető, és sajna az itteni cartársaknak sem volt fölösleges :-( Elmentem hát Cs. Józsihoz (előző tulaj és szerelő), hátha van neki... ... Nem volt természetesen, ellenben ajánlott egy miskolci bontót, ahol biztosan szedtek szét nuova 33-ast.
Emellett megjegyezte - ezt akkor totál baromságnak tartottam - hogy esetleg a vészvillogó kapcsoló is okozhatja a hibajelenséget.
Pár nap múlva eljutottam a bontóba, és - bár előzőleg telefonban gyors sikert ígértek -közel egy órás keresgéléssel sikerült csak nagy nehezen rálelnünk egy teljesen megegyező relére.
Próba: - és ugyanaz! :-( 'zisten az 'zanyjába : lehet hogy tényleg nem is a relé???
Egy éppen arra turkáló szerelő is ebben erősített meg: a ritkán használt vészvillogó-kapcsoló oxidációja miatt akadozhat az "indexellátás" - ami hihetően hangzott, feltéve ha az ember felhagy a józan ész diktálta "miközeavészvillogókapcsolónakazindexhez" értetlenkedéssel... :-)
Még gyorsan megvitattuk, hogy könnyen orvosolható a probléma - már ha sikerül kiszedni a kapcsolót egyben a műszarfalból - aztán rohantam is, mert ugyancsak késésben voltam.
A bontóból kihajtás után egy hirtelen ötlettől vezérelve gyors egymásutánban vagy tizenöt-húszszor ki -és bekapcsoltam a vészvillogót és láss csodát : visszanyertem az indexem!!!. (Volt ugyan még 1-2 alkalom, hogy megint eltűnt, de a fenti módszer mindig segített.) Tegnapelőtt pedig végre sikerült gyorsan és épségben kiszednem a vészvillogó-kapcsolót - ebben kapóra jött, hogy 6 éve a rádió helyén egy lyuk tátong :-D - majd egy kis kezelés után (érintkezők csiszolása + WD40 "für alle falle") már alkalmilag sem felejti el az irányjelző a kötelességét !
(a fentieken analógiájára várom is a tippeket, vajon milyen - látszólag "semmiköze" - alkatrész okozhatja az ablaktörlő-fokozataim lassú, de fokozatos pusztulását... )
a volt gépem újra tulajt keres magának, s erre Bálesz kolléga hívta fel a figyelmemet
http://www.hasznaltauto.hu/1859055_alfa_romeo_155_1997
Ma felraktam egy rozsdamentes acélból készült duplacsövű hátsó dobot. Mivel az Alfámon nincs katalizátor kissé sportosra sikerült, amin meglepődtem 1.9JTD lévén. Na mindegy egyenlőre marad de nem kizárt hogy megválok tőle.
Tegnap este átvettem, ma pedig felragasztottam a matricát a hátsó szélvédőre. Elvoltam vele egy darabig, mert szokásomhoz híven nedves felületre raktam, hogy lehessen mozgatni, ha elrontom, de azzal nem számoltam, hogy hűvös van, így nehezen szárad. Úgy egy órácska, míg sikerült róla lefejteni a papírt. Állandóan elcsúszott, igazgatni kellett. Nem is lett tökéletes, de a célnak megfelel. :-)
A kezem meg lefagyott... :-(
felszereltem a hátso lököst,az elsöre még fel kell szerkesztenünk a "babákat" : )
Végre sikerült időt szakítanom, hogy felrakassam a Yoyotól vásárolt szép állapotú jobb első sárvédőt, és így lecserélhettem azt a csúnya gittezett szart. Ráadásul kicseréltük a dobtakarót is, így remélem esőben nem fog nyifogni az ékszíj.
Ezzel együtt pedig a szuper szerelő srác haver rendbe tette a jobb első ajtó zárját is, ahol eléggé szétment a zár és a bovden, de megfikszálta ügyesen. Sajna közben beszereztem jó bonottt zárat, ami most feleslegfes kiadás lett így. De ha már megvettem, hamarosan beszereljük azt. De addig is minden tökéletes, újra szuperál a központi zár is.