Blog

>> SzervizBrezó // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2008-02-25

Csak műszaki meg a szokásos zőld kártya ennyi.

 
>> SzervizRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2008-02-25

2008.02.18-án befejezdött egy kisebb fajta felújítás az autón!Kapott két alsó lengőkart (gyári új),új vízhűtőt (valeo),ékszíjvezető görgőt (skf), és ékszíjfeszítőt,no meg egy alsó vízcsőcsere(gyári)!:-)Rengeteget javult az autó menetkomfortja, és úttartása!:-))

 
>> Tuning és extraJosé // Alfa 145 2.0 Ts QV // 2008-02-25

Mivel beköszöntött a jóidő -aminek mellesleg már itt volt az ideje- ezért úgy gondoltam, ideje hogy belekerüljön a 47ről megmaradt direktszűrő.:D Nem igazán volt vmi egyszerű mutatvány beleeszkábálni, mivel ami toldócsövet csináltattam hozzá az nem igazán lett jó.....mindegy...
ráadásul a gyári szűrö dobozába került bele.A lényeg a lényeg sikerült, igaz kicsit offos megoldással ( VW Golf 3 légszűrö csonkjával ) de legalább sikerült.A hatás magáért beszél....Szürcsög és ördít...:DEgyszóval szép hangja lett....

 

Ma kapott egy kevés olajat a kis mohó! Szint alatt volt az olaj benne és egyúttal fotók is készültek. ;-)

 
>> Tuning és extraSloob // Alfa 146 1.8 TS // 2008-02-25

Kapott a verda egy szép Zender szárnyat!

 
>> Tuning és extrakalizsoli // Alfa 156 1.6 TS Sportwagon // 2008-02-25

Itt a tavasz!!!!
Ugy döntöttem, hogy felszerelem a régóta vágyott felniket az autóra (TI replika felni pirelli zero nero gumi 215/45 ZR17), ezzel megjelenése teljesen olyan lett amilyet szerettem volna. Igaz, hogy kicsit magas az autó, de az ültetés Budapesten nem biztos, hogy okos megoldás lenne, legfeljebb 2 cm ültetésről lehetne szó. Elképzelhető hogy nyáron a futómű javításával egy időben megpróbálok szerezni gyári ültető rugókat. Egyébként, ha valakinek van ilyen és eladná, kérem jellezze az oldalamon.
A kerekek tökéletesen elfértek a kerékjáratban, futásuk kiváló rezgésmentes, és a pirelli gumik meglepően csendesek (190 km/h-ig próbáltam).
Nagyon elégedett vagyok. :-)))))

 

...mármint hogy harmadszorra csak sikerült tökéletes gólyalábat alkotnom! :-)

Előzmény: "egy szög miatt a csata elveszett", azaz a tönkrement porvédő miatt a bejutó retek tönkretette jobb elöl előbb csak a toronycsapágyat, aztán az alsó tányért és végül a gátlót is... :-(

Kézenfekvőnek tűnt - az új Lengés Csilla barátságtalan ára miatt - beszerezni egy komplett bontott, de jó gátlóval bíró rugóstagot, rendbetenni, majd kompletten kicserélni a rosszal, így a verda is az utolsó percig használatban maradhatott. A beszerzés 2006 nyarán meg is volt, sőt sikerült tervezéssel kiegyenlítenem a "cechet", a gond ebben a felállásban - mint utólag kiderült - az volt, hogy a kocsiban lévő gólyalábat a bontott felújításakor nem tudtam tanulmányozni, a szerzett holmit pedig Józsi mester a vásárláskor pillanatok alatt szétkapta... Így valami kimaradhatott és/vagy mégsem egyezett a régivel, de a teljes cucc beszerelés után kisebb kottyanásokat hallatott (ezt én másnak tulajdonítottam még akkor) , majd ez a jelenség 2007 nyarára nagyon eldurvult, olyan apróságokról ne is beszéljünk, hogy az olcsó univerzális gumiharang hány percig volt a helyén! :-(

Így szétszedtem másodszor is, ekkor dupplán bebiztosítva magam, egyfelől előtte "hosszasan tanulmányoztam az ide vonatkozó szakirodalmat" (P.Boborján), másfelől a teljes felsőrészt (rugó,felsőtányér, (szakadt) porvédő , toronyszilent) az eredetiről származókra cseréltem.
A "hangok" elhallgattak ugyan, de az enyhén repedt toronyszilentről sejthető volt, hogy hamarosan cserélni kell és a szakadt porvédő beépítését végleges megoldásként sem gondolhatta senki komolyan...
(Ráadásul a "mindent cseréljünk" elv miatt mai napig nem tudom, mi volt a gond az első állapotban, csak tippek vannak:
- a kiszerelt 1 éves szilenten voltak ütésnyomok, de nem lehetett tudni, ez ok vagy okozat
- a régi rugótányérom gumi közdarabja pár mm-rel vastagabb a bontotténál

Summa summarum: nemrég - főképpen a t.szilent állapota miatt - eljött az idő egy végre nem csak jól működő, hanem ezt a jó tulajdonságát várhatóan hosszú távon biztosítani képes gólyaláb "megalkotására" , így beszereztem egy új toronyszilentet, gyári (!) porvédő gumit, ütközésgátlót. A közelgő egri wellness-hétvége remek apropó volt az "akcióra", így pár nappal előtte hozzá is láttam.

A nem túl hosszú, de nagy átlagban jó szar úton teljesített túra megnyugtató eredményt hozott, nem találkoztam ( álló helyzetben, közvetlen a karosszéria nyomkodása árán sem ) a korábbi rendellenes hangokkal! :-)
(..és bár a szálloda előtt álló gépcsodák között erre senki más nem figyelt és nem is figyelhetett fel, engem nagyon jó érzéssel töltött el autómra pillantva ennek a viszonylag kis technikai részletnek a hibátlan és főleg sajátkezű kivitelezése! :-D )

Rögtön el is határoztam, hogy hamarosan sort kerítek a baloldali párjára is, meg úgy általában sok minden esedékes dologra, tekintve hogy az utóbbi időben leginkább "üttem-vágtam" ezt a "szegény párát" :-(
Úgyhogy érdemes lesz a nyájas olvasóimnak nyomon követni a fejleményeket, magam is kíváncsi vagyok, mi valósul meg a Nagy Tervekből... :-)

A költségekbe csak a harmadik felvonás kiadásait ( toronyszilent 9000 ; gyári porvédő gumi 900 ; gumi felütköző 1900 HUF ) számoltam bele.

>> EgyébFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2008-02-24

Mivel amúgy is fényezni kell lassan a lökösöket, így kap egy kis módosítást az első lökhárító. Ezek az utolsó képek az eredeti állapotról....

>> EgyébRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2008-02-24

Bízva, hogy több hó nem lesz feldobatam a kerekeket:)))))
Hááát nagyon tetszik....akarom mondani ááááááááááááááá nagyon dögös lett tőle:))))

>> Egyéb☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2008-02-24

A nagyon szép tavaszias időnek köszonhetően, ma felkerült a nyári garnitúra végre, mert már a télieket nem bírtam nézni az autón. Egy kis mosás és festék pótlás után fel is raktam őket. Most már csak reméllem hogy az idő tavaszias marad.