Blog
A téligumizás után csináltam pár képet (azonos pozícióban), több beállítással (záridő, expozíció idő stb)
A képekből HDR generátorral ocsmánykodtam párat, két kép is itt van:
És végre elkészült! Ma hozhattam el Piritől az autót. Gyönyörűen jár a motor, semmi dieseles hang. Most egy kis bejáratós időszak következik.
Amit csináltak:
- hengerfejtömítés
- szelepszárszimering
- szelepcsiszolás, szimeringezés
- fagyálló
- motorolaj (Selenia 20K)
- olajszűrő
- lambdaszonda
- vezérműszíj
- gyűrűgarnitúra
+ munkadíj
Felkerültek előre a Bosch fékpofák és tárcsák.
Reszkess aszfalt!
Az első embléma eléggé megkopott, vagyis kifakultak a szinek rajta. Szeretnék egy újat. Hol tudok iylet venni?
A sebességváltó olajat is le kell cserélni, vagy mehet a régire? Ha mehet, meg tudom én csinálni, vagy vigyem inkább setzrvízbe?
a hűtőfolyadék leírásnál azt írja a "nagy könyv", hogy 8,4 liter kell bele. Le kell cseréljem, ami most éppen benne van, vagy mehet hozzá? Fogalmam sincs, hogy milyen van éppen benne, mert cska most vettem:) Tényleg bele kell nyomni mind a 8,4-et?
Felkerüt egy kis Cuore Sportivo felirat a 147 jelzés mellé. Igen-igen dícsérik;)) gyönyörű ez az autó...
Ma feldobtam a téligumijaimat: 175/65 R14, Fiat felnin (maradt a tavalyi felállás)
Hűtőfolyadékba borítottam kis fagyállót és hűtőtömítőt (mindkettő Prevent).
Meg a szélvédőmosóba is került téli mosófolyadék, mert már félig volt (bő 2 liter maradt).
És így nézki a masina a parkolójában (legalább látszik a piros pajzs is)
Tavasszal volt a kocsi utoljára szerelőnél. Azóta 1-2 dolog kezd kijönni rajta.
Múlthónapban Zöldkártya meg műszaki volt.
Utánna elkezdtem a rendberakást. A kuplung kinyomócsapágy elkezdett sípolni ezért a kuplung volt az első javítani való. Helyére Vadi új Valeo komplett készlet került. Miközben Robi Mester ezt ki-be szerelgette, kiderült hogy az első lengőkarok is problémásak, illetve a szilentek benne. Szóval lengőkar csere is lett belőle.
A motornak van egy állandó fémes ciripelése. Amikor levettük a hosszbordás szíjat megszünt a hang. Ezért a szífeszítő görgők is cserélve lettek. Sajnos a hang nem szünt meg így vagy a szervószivattyú vagy a generátor csapágya lehet. De ezek már egy következő történet részei lesznek.
Sajna a lszűrő ház egyik rögzítő füle hiányzik, aminek következtében az LMM valsz elég sokat mozgott fel-le menetközben. Kicseréltem és már megszűnt az alapjárati és hidegen dadogás problémája, viszont most kicsi melegedés után 2500-3000 környéként dadog be durván, de szerencsére nem tart sokáig. KIcseréltem a fojtószelep potit is, de nem hozott változást. Úgy tűnik muszáj lesz leszedni a szívócsonkot :( (köszönet Bandinak a cuccokért :) )