Blog
George-ot és Willyt meg fogom ütni. Pár hete kérdezték tőlem, hogy a hosszbordás szíjat és a görgőt cseréltettem-e. Mondtam, hogy nem. Válasz: nem ártana, mert szépen bekavarhat a vezérlésbe, ha szakad.
Na, hát ezt úgy, ahogy van le se szartam, egészen múlt hét péntekig. Beadtam Alfonzt a helyi szerelőhöz, mert iszonyatosan vonyított a motor. Én a generátorra tippeltem, mert onnan jött a hang. Aztán megállapították, hogy a hosszbordásszíj görgője adta meg magát. Kivették, betettek egy új SKF-et, a szíj viszont maradt a régi, azt mondták, még jó állapotban van.
Mindez munkadíjjal együtt 20.000 forintomba fájt.
Szóval George, Willy, jövök egy sallerral Nektek :)
Km állás: 158.300
Szükségem lenne egy jobb hátsó macskaszemre, meg egy bal külső visszapillantó tükör háromszögre, ill. egy jobb első ködlámpa búrára, mert ezek kicsit sérültek. Aki olvasta a blogom és tud ilyeneket, írjon. Köszönöm előre is!
Zöldkártya lejárta után meg csináltatuk és most újra 1 évig érvényes...
A CO egy kicsit magas volt,de jó...
7,280 HUF.
Szereztem kincseket! Gyári Integrale gátlókat,rugókkal. Már van alumínium coolerem és nagy fék,tárcsával,nyereggel(még a 145 után maradt).




Végre megérkeztek! És már fent is vannak. Nagyon komoly, mondjuk egyenlőre csak vízen tudtam kipróbálni :-) Rendkívül csendes és jól tapadó gumma.




Dec.2.-án Orosházára mentünk, jó kis konvolyt sikerűlt összehozni, 10 Alfával húztunk Szegedről, mint a helyi kapitány, vezettem a sort, a kis sárga géppel:-), mikor elindultunk, még szép tiszta volt, sajna odafelé is kicsit vizes, nyálkás volt az út, így egy kissé koszos lett mire odaértünk, de nem vészesen. A tali nagyon jól sikerűlt, elég sokan összejöttünk, 39 Alfa volt, szépek voltunk természetesen, mikor felvonultunk a városon át.




Egy kis "hang" tuning került a gépbe.
Sziszeg mint ahogy egy turbósnak sziszegnie kell :-)
Működése.
Egy vákuum csövet elágaztatnak, az az közbeiktatnak egy vákuumkapcsolót, amit egy elektromos szelep tart zárva.
Erről a szelepről odavezetik a vákuumot a lefújószelephez.
Vesznek egy jelet az elektromos gázpedáltól ( pedál alapállapotban jelet ) amikor észleli a vezérlő dobozka, hogy a pedál alaphelyzetbe került, akkor benyitja a szelepet, ami vákuum segítségével megnyitja a lefújószelepet.
A nyitva tartási idő állítható a dobozkában.
itt vettem: http://www.bacartuning.hu/chiptuningbox/index.php


Mint említettem az autó volt egy motor diagnosztikán és ki is olvasták belőle a jelenlegi egyetlen hibakódot.Ami pedig a következő.Korábban irtam, hogy az autó állandó sebességnél rángat. meg folyik bele a benzin, na ez annak a következménye, hogy a pillangószelepnél van egy kis jeladó ami ugy érzékeli a dolgokat, hogy állandóan nyitva van a szelep.Tehát elméletileg alapjáraton zárva kéne lenni, terhelésnél meg nyitva( 90 fokban) de ez állandóan nyitva tart és sacc/kb 105 !!!! fokban.Ezt nem értem, de mindegy.A helyzet a következő, a kedves márkaképviselet sajna pénteken 3kor bezár igy csak jövő hét hétfön tud utána kérdezni a szerelőm hogy ez pontosan mi is.Igy majd valszeg csak szerdán lehet a dologból valami.Mindegy addig járunk igy de ez azt jelenti, hogy a fogyim az egekbe szökik.De majd kialakul...
Ma hoztam el a kocsit a szerelőtől.Kicserélt benne mindent ami fontos lehet.
- vez.szíj
- fesz. görgők
- gyertyák
- motor, fék, szervó, váltó olaj.( az utolsó háromra azt mondta a szerelő, hogy valszeg még soha az életbe nem cserélték rajta.A szervó olajra mondta még azt, hogy egyszer cserélni kell mert olyan "túrós", hogy ilyet még nem látott.Az olajak a Valvoline termékei lettek.)
- helyre rakta a csomagtér ajtót
- ékszíj
- kicserélte a jobb első index izzót:D:D
- kapot a picike egy t kartel védőt ( igy már bátrabban merek közlekedni)
- volt motor diagnosztikán
- benzinszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- plussz kicsit mókolt az első lökhárítommal mert a legkisebb buckán is elakadt ( kellett nekem ültetett futóműves autó:)))



zozo145 kollégától vásároltam négy darab gyári dísztárcsát. Szegénynek nem lehetett felpattintani a Punto felnire, nekem a Bravo felnire viszont simán passzolt. Elég keményen lehetett csak felpattintani őket, ami jó dolog, hiszen nehezen is jönnek le :-) Egyébként mindegyik hibátlan állapotban van, kivéve egyet, aminek két helyen picit le van törve a pereme.