Blog
Elkészült a lakatolás után a fényezés.
Fújva lett a 2 első sárvédőív, a 2 küszöb, a 2 küszöbspoiler.
A küszöbök, alvázvédővel kezelve lettek, így megy rá a spoiler majd.
Az autó fék hiányában továbbkerült a szerelőmhöz, ott javítva lesz a fém fékcső, felkerülnek a küszöbspoilerek.
Jövő hónapba műszaki vizsga, már átvizsgáláson átesett, igazából gond nélkül fogja venni a vizsgát, így a karosszéria javítása után.











Egy hete, mikor az olajat és a hátsó fékbetétet cseréltem, kiderült, hogy a tárcsák is cserére szorulnak. Szerencsére találtam egy teljes megmaradt szettet valahol, amit jó áron el is hoztam. Így ma kicseréltem az összes tárcsát és betétet, és jutott idő a pollenszűrő cseréjére is....



És nem is fájt annyira…Főleg,hogy milyen jó társaságban,Droberto által szervezett paksi találkozóról jövet történt meg,hogy átléptük a 200000 km-es határt!





Lekezeltem a bölcsőt ,mert még egész jó állapotú, ezt szeretném a lehető legjobban kinyújtani. Feldrótkorongoztam, RO55, 2K epoxy alapozó, Alkyton fekete festék, majd a végén 2 réteg rücsi. Gondoltam leírom blogban ,hogy ha egyszer eladó lesz, nehogy az legyen ,hogy a rozsdára -felületi egyébként- csak ráfújtam a rücsit, mert ápol, eltakar. :D
Csavarokat lemaszkoltam , hátha kell rá egyszer rakni kulcsot is :)
Ja, és beletoltam vagy fél liter üregvédőt is.






Miután a bölcső lent volt újra és most egy kicsit arrébb került, szükséges volt a beállítás. Nem húzott, csak a kormányközép állt csálén, amit ha észrevesz az ember, akkor már rettenetesen zavarja. A dőlések most tökéletesek, ilyennek kell lennie. Jó helyre került véletlenül vissza a bölcső. Az a helyzet, hogy tud rossz helyre is kerülni, mert legutóbb volt eltérés a dőlésekben, ami ugye nem állítható, csak a bölcső odébb csúsztatásával (tizedek-mm?). Na mindenestere most jó lesz. Fusson így a 'kis' 159. Futóműves fia: egy 159, ez nagyon szép, mindig tudtak ezek az olaszok formát tervezni, ráadásul fehér...
270280km
Alámásztam és megnéztem mi a helyzet az olajjal. 600km után úgy tűnik renben van a dolog, akkor haladhatunk tovább, mehet a futóműveshez. Ha már alatta voltam, kapott egy kis ismétlő tüneti kezelést a bülcső és a hátsó híd is. Drótkefe+ vakszolaj. Időszerű volt 2-3 év után. Még a kerékjáratokat is célszerű lenne újra megcsinálni, illetve a hátsó futómű innen elérhető részeit. Na majd ha lesz rá erős indíttatásom.

Sajnos az olajfolyás rosszabb lett a májusi műtét után. Az egász udvart telepacázta az autó. Kellemetlen volt, hogy a szarolasz tócsát hagyott mindenhol, ahol 10 percnél tovább tartózkodott. 4 hónap és 5000km alatt 1 liter tűnt el belőle, ami nem olyan sok, de a nyamvadt híg olaj tenyérnyi foltot hagyott mindenütt. Közben volt egy műszaki vizsga is, törölgethettem le mindent előtte. Nem volt mese, vissza kellett vigyem az autót. Sajnos a nem gyári szimering nem jó oda, hiába ajánlják. A főtengelyen van egy váll, amin a szimering tömítő ajkának éle fut. Na az ezek szerint csak a Corteconál van pont jó helyen. Gyorsan akartak végezni a dologgal és nem várták meg ennek a beszerzését. Mindenkinek fájt. A jó fajtával azóta faja.

Találtam ebay-kleinanzeigenen egy pár (2db) idén lejárt homológ 4 pontos 3 col széles körcsatos biztonsági övet 30 Euroért. Plusz 20-ba került a posta.


2021 tavasz óta kezdtem hallani hogy a jobboldali első kerékcsapágy elkezdett halkan búgni. Nem volt vészes még, de most ősszel elvittem DZ-ékhez kicserélni mindkettő elsőt, ha már hozzányúlnak.
Pótolták a hiányzó porvédőket is az első lengéscsillapítókról, ezúttal is köszönöm hogy erre figyeltek, mert bár hiányoltam, de nem tudtam hogy ott kellene lennie ennél az autónál is.
Közben jól megdicsérték az autót hogy ennyi évesen van még alja meg úgy jó állapotnak örvend. :D
