Blog
Kezdetnek felmentünk a Costaccia 2.360 méter magas hegyére a felvonóval, ez maradt el tegnap az eső miatt. Most viszonylag szép idő volt, csodálatos kilátással.
Kicsit kocsikáztunk. Livignonak van egy bejárata Svájc felől is a Livigno hágón keresztül, ami 2.315 méter magas. Ezt vettük célba. A hágót jelző tábla a határ túlsó oldalán van és a határállomáson nem láttunk senkit átmentünk Svájcba. Ha már ott voltunk elgurultunk a 2.330 méter magas Bermina hágóra. Nálunk elképzelhetetlen minőségű út és csodaszép táj. Megérte átmenni.
Visszafelé újra megmásztuk a Livigno hágót, a határon volt egy emberke, de a forgalom a legkevésbé sem érdekelte, ki se nézett a bódéból.
A szálloda jött némi fürdőzéssel, majd 2 óra körül kimentünk a városba valami könnyű ebédért. Hatalmas Livigno burger és sültkrumpli lett belőle és egy nagy séta a városban.
A nap zárásaként újra elgurultunk a piknik helyre hogy élvezzük a napsütést és a tájat.
7 éve jártunk erre akkor készült egy kép ahogy a padon pihenek, ezt a jelenetet játszottuk újra. Biztos ami biztos alapon az összes padra lepihentem hogy meglegyen az eredeti párja.
7 óra körül visszaértünk és a szálloda kényelmében telt el a nap hátra lévő része.
Ma 515 fénykép/videó készült.
Holnap indulunk tovább.












A mai program a három nagy hegy lett volna felvonóval, de az időjárás közbeszólt.
Először a 2.749m magas Carosello 3000 volt a célpont.
Csodás táj, tiszta idő, némi hó és 10 fok várt minket gyenge széllel. Minden meleg ruhánkra szükség volt. Itt is – mint általában nyáron a hegyekben – bevett szokás hogy a hegyről biciklivel mennek le. Szóval pár biciklist láttunk, de sima turistával – mint mi - nem nagyon találkoztunk. A kabinok át voltak építve hogy fel tudják vinni a biciklit.
A lesikló pálya felett a kabinból több helyen mormotákat és az üregeiket lehetett látni. A mozgó kabinok nem nagyon zavarták őket.
A következő a 2.402m magas Mortolina Seilbahn volt. A parkolás itt egy kicsit kalandosra sikerült, mert a kijelölt parkoló a mezőn volt. Az éjszakai eső az összes gödröt feltöltötte vízzel, természetesen a bejáratnál, kikerülhetetlenül voltak a legmélyebbek - úgyhogy átmentünk terepjáró üzemmódba.
Itt is csak pár biciklissel találkoztunk. A hegytetőn az étteremben nem volt senki a két pultoson kívül. Ittunk egy-egy üdítőt, nézelődtünk, közben elkezdett csöpögni az eső így lejöttünk.
A hol erősebben, hogy gyengébben csepegő eső miatt a harmadik felvonót már nem vállaltuk be, helyette elmentünk egy régi kedvenc helyünkre a tóhoz.
A város felőli végén van a Fopél piknik terület egy kis étteremmel. Délután háromra járt, így itt megebédeltünk, majd tovább mentünk a tó gát felőli végébe. A gátra nem mentünk fel, mert az már a svájci határ és nem volt kedvünk az esetleges Covid játékhoz. Emberek voltak a bódéban.
A napot egy fagyival zártuk a szálloda bárjában.
Ma 77 km-t mentünk és 414 fényképet/videót készítettünk.












Még májusba vettem kart, meg burkolatot. Most szántam rá magam a bekötésre.
(Kormány meg ment Rendes úrhoz, kb 2 hónap és jelentkezem a fejleményekkel.) Mizooo írása segített, de felvettem vele a kapcsolatot készségesen segített minden kérdésemre.
Nálam az anyós oldalig be volt húzva onnan kellett egy 5 eres kábel amit összekötöttem a csatin lévőkkel, zsugorcsővezve és forrasztva lett minden kötés, plusz bandázsolva.
Itt tolna megyébe nem volt egyszerű a MESben az engedélyeztetés, konkrétan a 7.ember tudta megcsinálni. Sikerült, és az autó hibakódmentes :)





Eltelt 1 év, állítólag oxidálódik az olaj és akkor is cserélni kell ha a gép alig megy. Nem mondanám egy környezetbarát tevékenységnek, de lecseréltem ismét az alig futott olajat. Hát nem volt fekete :). Ezúttal légszűrőt is cseréltem, de azt is csak azért mert ha már kitekertem a 4 csavart, akkor legyen értelme. A szereldmagad-os autószerelő srác nagyon oda volt az autóért, többször odajött és dicsérte az állapotát... :).
A bal hátsó kézifék bowden be van állva, az cserés lesz. Erre majd egy külön alkalmat szervezünk, és mind2 oldalit cserélem ha már belefogok.





Új Bosch lambda szonda és Vemo beszívott levegő hőmérséklet érzékelő a légtömegmérő előtt.
Az új dolgok hatása vagy ténylegesen erősebbnek érezni magasabb fordulaton mint előtte. Nem olcsó de nem bántam meg. :)) km : ~182.000 km

Történet a lényegében hogy már úgy vettük az autót hogy a ventilátor 1. fokozata nem működött. Volt hiba lámpa, hiba kiolvasás és kiderült hogy a motorvezérlőből nem adja ki a jelet a relének. Az egyik verzió hogy motorvezérlőt cserélni kellene minden tartozékával amit még be is kellene szerezni, vagy megoldani ennél hogy legyen egyes fokozat. A korábbi TD verziónál a hűtőből nézi és kapcsolja a ventilátort. Korábban egy TD vízhűtő került bele az autóba amiben benne is volt a hőmérséklet érzékelője. Itthon kerestem elő hozzávaló csatlakozót körülbelül 1 méteres kábellel. Így az egyes kört a hűtő vízhőmérségletéből kapcsolja. Ez az fl előtti TD vízhűtése. A kettes fokozat maradt az eredeti, amit a motorvezérlő kapcsol és a termosztátban nézi a hőfokot. Ez a tartalék ha esetleg az egyes fokozat kevés lenne. Próba alatt bekapcsolt körülbelül 8-10 mp-re, majd újra csak egy két perc múlva. Ha a kettes fokozatot kapcsolni szeretné akkor egy váltó relével kikapcsolja az első fokozatot. Egyes fokozatnál mindkét ventilátor megy lassan, kettesnél az egyik gyorsan. Ha egyszer a klíma használatban lesz akkor szintúgy a kettest kapcsolja rá. Ez ingyen volt, csak időbe telt és működik.
Mint a képen látszik, előtte teszteltem hogy megfelelően működik a jeladó avagy sem. Két elhasznált index izzó, pozitív és test részre kábel forrasztva, majd csatlakoztatva a jeladóra a test része. A pozitív az aksi sarura. Így kiderült melyik az egyes és kettes kör kábele. Mikor világított az már jelezte hogy kapcsolna. Majd a kettes is később és közben kapcsolta a motorvezérlő is a ventit. Bent a hőfok a 90 fok felé ment egy picivel, de semmi extra. Így oldódott meg a problémánk :)
Kapott 4 új Bosch Izzitó gyertyát és szerencsére az izzítás visszajelző lámpa sem villog indítás után. Úgyhogy minden rendben lett vele ;-)
TS-en mivel elhagytam az oldal légterelőt, így hát a fém rögzítés mellett kapott kétoldalú ragasztót a biztonság kedvéért.











10 év 8 hónap és közel 100 ezer km után elváltak útjaink.....Egyenlőre nem Alfázunk majd ha lesz egy megfizethető modell a palettán vagy egy oldtimer majd meglátjuk.
37500 km. Olaj, szűrők, átnézés. Minden OK.