Blog

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 2.0 16V // 2007-07-25

Ma hosszabb útra indult az Alfa.Irány a Tisza-tó,Abádszalók.Testvérem vezette le az autót,nekem a kerékpár jutott.Enyhén másnaposan 7 és fél óra alatt tettem meg a 210 km-t.Visszafelé már jobb voltam:6 óra 45 perc.Alfával persze gyorsabb volt.Mindenképp haza kellett jönnöm hamarabb,mert mentem vízi túrára,ezért csak 4 napot voltam ott.Mellesleg tök szar idő volt,hideg eső és 15 fok formájában.Viszont itt vezettem először az Alfát amióta hazakerült,mert a vásárlás másnapján Erdélybe mentem(Fiattal).Zuhogó esőben áttekertünk berekfürdőre,mert ott legalább volt meleg víz.Persze a hidegvizesbe mentünk,ahol senki sem volt rajtunk kívül,pedig melegebb volt,mint a levegő.Egyszóval a sok nyaralás miatt nem volt idő Alfázni de ami késik nem múlik.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 2.0 16V // 2007-07-25

Mai nappal tulajdonosa lettem életem első Alfájának.Nem egyedül.Ecsémmel közösen vettem,mivel elég jelentős kölcsönt kellett felvenni.Persze a közös ló felvet bizonyos problémákat de meg tudtuk mindig beszélni.Tulajdonképpen nem is ezt az autót akartam megvenni,hanem egy 146-ost. Újságban láttam meg és elmentem megnézni.Csakhogy ott állt egy 155-ös és onnantól már nem érdekelt a másik.Azonnali hatállyal beleszerettem.Csodálatos élmény volt beleülni és hazavezetni Pesterzsébetről.Hamar belaktam.Hazaérve már szervízelni kellett.Égőcsere esete forgott fenn. Akkor még nem sejtettem,hogy mit is jelent a Cuore Sportivo.De az idők során erre is fény derült.
És én meg majdnem Lanciát vettem.

>> EgyébBeryq4 // Alfa 155 Q4 // 2007-07-25

2007.07.24. Feljutottam Bauer Mikihez! Aki nyomon követi a gyorsulási versenyeket tudja ki ő. Az Integrale-sok körében fél isten. Írt egy új chipet. Mire haza értem megadta magát a motorom,valószínű csapágyas. Eddig bírta. Nem a chip az oka tudom. Elfáradtam!

 
>> EgyébSatti // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2007-07-25

Tegnapi nap megkapta a friss vizsgát és a zöldkártyát a gép,szerencsére sikerűlt megoldani úgy,hogy nem kellett leszedni a fóliát az első oldalablakokról,mert ott egyébként nem lehetne,de persze így sokkal jobban néz ki,és még hasznos is.
Kapott 4 gumit is az autó,mert a régiek eléggé ramatyok voltak,de most nagyon jó Pirelli P6000 van rajta,a normál méret,ami erre a felnire való,195/60 R 15,ezzel legalább tudok közlekedni ezeken a "jó" útakon.
Ma lett a nevemre írva a verda,már csak a polírozás,kűlső fényesítés van hátra,de az is meglesz péntekig.

 
>> Egyébpomm // Alfa 147 Distinctive // 2007-07-25

Spóroljunk a gépeléssel :)

Blogom:
http://pomm.hu

 
>> Egyébsztane // Alfa 155 2,0 TS 16V Sport // 2007-07-25

2007. július 21.-én 8 év együttlét után elváltak útjaink

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2007-07-24

A hátsó ablaktörlő motor haldoklik, alig 10 cm után leáll és nem mozdul tovább. Ha kézzel rásegítek, akkor megindul és be is fejezi a ciklust, de ez nem vigasz...

2007. július 22.
10 csavar tartja az 5. ajtón a borítást, utána viszont még marad 4 bolha, amit lehetetlen normális módon leszedni. Feszegettem, tologattam, feladtam. Csavarok vissza, megpróbáltak egy kis olajat juttatni kivülről a tengelyre, hátha abbahagyja a nyekergést.

2007. július 23.
Tovább nyekereg... 10 csavar újra leszed, külső bolhákat csavarhúzóval kifeszít, az egyik túl is éli. A belső két bolha fordítva van berakva, nem lehet kifeszíteni, itt nem marad más, mint a brute force - el is törik szépen a fedél, ahogy kell. A motor 3 csavar tartja, sőt, simán le is lehet venni a műanyag borítást, de a tengelyhez nem férek hozzá. Pedig valahogy be kéne zsírozni...

2007. július 29.
A tatai bontóban (www.olaszautobonto.hu) kaptam új motort 10000 Ft-ért, pár perc alatt beszereltem, úgy megy, mintha új lenne.

 
>> EgyébFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2007-07-23

A ventillátor szabályzó poti kicsit megmakacsolta magát, így szegényt ki kellett bogozni jól megszokott helyéről.:)

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2007-07-23

Pár hete vettem észre, hogy nedvesedik a kárpit a pedálok alatt. Egyből a fűtés csapjára gondoltam, de reménykedtem benne, hogy csak én hordtam be a sarat. Mostanában erősödött a nedvesedés, de közben hetek óta nem mentem esőben. :)
Egy hétvégi BP-Kőszeg-Bp úton nagyon beleerősített a folyás, szabályos folyás alakult ki, ezért azonnali szerviz beavatkozás következett.
A szerelés után - nem valószínű, hogy a csap csere miatt - az autó megtáltosodott, a nyomatéka nagyobb lett minden tartományban, a fogyasztása pedig egy 1200 km-es átlagban 7,9-re csökkent.

Cserélve a fűtő radiátor csappal együtt. Még a gyári volt benne (rajta volt a dátum). Valamint kipucoltam a fura szagú lerakódást a radiátor alatt (a házában ill a radiátor alján volt, ld. a képeken, valsz vízkő vagy a klíma radiátorról a kondenzvíz), mert az áraszotta azt e kellemetlen szagot szellőztetéskor. Megpucoltam még a hőmérséklet szenzort, szellőztető ventillátort, a járatokat amennyire elértem (volt kosz benne), csap aktuátorának kis zsírzás, valamint a borításokat megpucoltam ill. 1-2 helyre vékony szivacs is kerül zajcsillapítás céljából.