Blog
Megelégeltem a szivargyújtós telefontöltést, mindig kimozdult, állandóan mozgatni kellett. Mivel úgysincs dohányzás a kocsiban, beáldoztam a hamutartót:) És így még a szivargyújtó is megmaradt, ha éppen szivarozhatnékom támad :)



Kora reggel kezdődött a történet, mivel túrázni mentünk a haverokkal Pozsony mellé. Cirka egy órás út, melynek végén hardcore szerpentin fogadott. Alfi szépen falta az utat, majd érkezéskor egy út széli árnyékos helyen parkoltam le, nehogy szétfolyjon a 30 fokban. Maga a túra csodálatos volt, visszaszállva a kocsiba jó volt megpihenni, majd a finoman lehűtött bálna hazavitt minket.
Hazaérve kaptam egy üzenetet, hogy Győrben lesz egy tali. Két órám volt hogy rendbe dobjam magam és Bellát is. Szűkösen, de sikerült. Megérkezvén ledöbbentem milyen csonka létszámban jelentünk csak meg, de annál családiasabb volt a hangulat. Egy óra csevej után elindultunk hazafele, majd útközben eldöntöttük barátnőmmel, hogy kéne falni valamit, úgyhogy magára hagytuk a Tesco parkolóban Bellát és bevettük az irányt a kaja felé. Kifele jövet már azon álmodoztam, hogy pár perc múlva már otthon felrakott lábakkal falom a kínait, de ez a gondolat hamar elillant...
Bella úgy döntött, hogy neki a mai napra már elég. Kulcs behelyez, elfordít, majd teker felet. Mondom mi a szösz?! Biztos csak hisztis... Na akkor újból - kulcs behelyez, elfordít, de már csak a relé kattanását hallani. Csodálatos... biztos a törött akkusaru a ludas. Felhívom Balcukát, nem e tud beugorni a parkolóba bebikázni. Pár perc múlva meg is jött, felkötöttük, de ekkor jött a rossz hír Balcuka szájából - "Asszem´ meghalt az önindító..." Csodálatos. A valamikori zászlóshajó, a márka csúcsmodellje, egy kifinomult luxusgép most egy mocskos kötélen fog lógni mindenki szeme láttára ?!
Szégyen nem szégyen, haza kell jutni... Pár méter gurulás után máris röffent a motor és gyorsabban akasztottam le a vontató kötelet, mint egy tini lány a bugyiját a diszkóban.
Kértem időpontot Bogyó barátomtól, hogy vesse rá szakértő szemeit (mivel ő főállásban pont ezzel foglalkozik) Még aznap szétszedte és küldött is pár képet, ahol már csak a szénkefék gondolata létezett valamikor úgy 68-körül. Teljes felújítást igényelt és másnap már mehettem is érte. Sosem éreztem még ennyire, hogy egy alkatrészt ideje volt kicserélni. Teljesen máshogy indított, nem gondolkodott, nagyon selymesen, könnyedén. Maga a Nirvána volt ezt hallani. Nagy esélyjel ez volt még a gyári önindító, ami felújításra szorult, de ezt 350K Km után csak a saját butaságomnak köszönhetem, hogy eddig vártam vele.
Köszi Bella, hogy eddig bírtad a régivel. Pár nap és vár rád egy újabb kis kiruccanás fel a hegyekhez...




A múlt héten tempomatos autópályás hazautazás közben egyszercsak leoldott a tempomat. Visszanyomtam. Megint leoldott. Hát jó, akkor gáz. Na ekkor jött a tréfa, a motor pörög de az autó nem gyorsul. Vissza 5-be és óvatosan hazagurultam. Másnap telefon D.Z.-nek, felvázoltam a tüneteket és azonnal meg is lett a diagnózis. Mivel a kettőstömegűm is néha hangoskodott ezért akkor full kuplung szett (kettőstömegű, kuplungtárcsa és szerkezet, kinyomócsapágy, főtengelyszimering). Hatalmas mázlim volt. Már amikor vittem hozzá az autót minden elindulásnál iszonyatosan rázkódott, de odaértem vele. Aztán mesélték, hogy műhelybeállás közben le is halt a kuplung. Hihetetlen sebességgel megoldották a srácok, és megint jól dolgoztak.
Km: ~338000
Kaptam ajándékba egy idegentöl. Oda jött hozzàm egy volt 159 tulaj, hogy volt egy ilyen autója, de eladta. Látta van gyerek űlésem, ezért nekem adja. Volt egy tunning demó autója, amit vett. Sokat szívott vele és eladta. Amíg jó volt szerette. Így olyannak adja aki értékeli. Kicsit hihetetlen sztori, de igaz. Az új ára 50e ft ennek a szettnek. Pénzt nem akart elfogadni.









Sötétedő tükröm kicsit fátyolos lett, itt-ott. Úgyhogy kicseréltem. Csak le kell pattintani a helyéről. Kis burkolat lepattint tükör előtt, majd magát a tükröt kell lepatintani. Kábel szét húz. Visszafele fordítva. Sokkal jobban látni az új tükörbe, pedig első ránézésre alig van különbség.



Az első fékek cseréje már időszerű volt. 8 évesek voltak a tárcsák, kiszolgálták az idejüket. Jól bevált Car Sport lyuggatott, mart tárcsák kerültek fel ismét, 305 mm-es méretben. Fékbetét ügyében pedig az ATE Ceramic típusra esett a választás. Bízom benne, hogy be fog válni.
Pár apróság lett még rendbe rakva. Egy kipufogó rögzítő eltört, iszonyat hangok jöttek az autóból alapjáraton. Cserélve lett a jobb oldali tükörháromszög, na meg a légzsák hiba újra meg lett keresve. Valamint a jobb oldali első ajtóban lévő csipogó leesett a helyéről... Ezeken kívül mindkét lámpamosó kupakja hiány volt (egyiket elhagytam, a másik meg a kezemben maradt), így azok is meg lettek rendelve. Fényezés után fognak felkerülni az autóra.
Mai napon sikeres műszaki vizsgát tett az autó. Nagyon izgult hiszen ez volt az első :)
Km: 57.613
Megigazítottam pár dolgot. Gyújtáselosztó alatti O gyűrű bekerült a helyére. Rájöttem, hogy mi a módja.. Motorfedél kitámasztó is újra működik. A rögzítőféket is beállítottam. A lista egyre rövidebb. Felkészítettem egy egész napos túrára. Kmét-Mátra-Bükk-Bodrognádasd-Eger-Kmét a terv.
Télen szinte alig használtam az autót, így egy kényszerű akksicserével kezdődött a szezon márciusban. Éppen indultunk egy hosszú hétvégére, így azt vettem, ami volt (Banner Starting Bull 62Ah).
Sajnos ez az év sem az Alfázásról szólt, szokás szerint rengeteget dolgoztam, ezen kívül szinte minden szabadidőmet elvitte a lakásfelújítás és az ezzel járó intézni valók. Szerencsére néhány hosszabb kirándulás azért erre az évre is jutott, ilyenkor érzem, hogy még mindig mennyire szeretem ezt azt autót :) AlfaCity sajnos ismét időhiány miatt kimaradt.
Éves megtett km: 6852

