Blog
2020. augusztus:
Én rohadtul utálom a meglepetéseket. Én az az ember vagyok, aki akkor is tudni akarja hogy mit kap születésnapjára, ha azt egyáltalán nem áll szándékában elárulnia senkinek sem. (Hátha pofon, ugye, mert arra nem lehet elég korán kezdeni a felkészülést.)
Jövök haza a GDP Termelő Szövetkezetből (mások ezt munkahelynek hívják), egyébként se volt túl jó kedvem, tűző nap, 70 fok, forró, bőrből készült alkatrészek a kocsiban, amik az autó rendeltetésszerű használata közben szükségszerűen hozzáérnek hab testemhez, közel másodfokú égési sérüléseket okozva.
Hogy az utazás komfortját emeljük, benyomtam a klímát, mely egyfajta trópusi viharként elkezdte okádni magából a forró levegőt.
Gondoltam milyen jó lesz majd nekem, lehúzzuk az ablakot jól, hogy majd kiszellőzik a kabin, és akkor jóság lesz, hej de rutyutyu.
Jól átszellőzött az utastér, tojást már nem lehet sütni a műszerfalon, éppen startolnék ki Környéről, mondom felhúzom már az ablakot. Reccs. Csípőből profán megnyilvánulások szaladtak ki a számból a tervező édesanyjával kapcsolatban, hogy miért kellett ezt a szart megalkotnia. Tudtam, hogy elszakadt a mozgató mechanika bowdenje mert recsegett mint állat, és nem is nagyon akart felmenni az ablak. Megküzdöttünk, alulmaradt, így haza tudtam krúzolni.
Be is vitorláztam egyből a szerelőmhöz, aszongya' röhögve ez drága lesz. Mondom eredj már.
Másnap indultunk Lengyelországba teherautóval, így volt ideje megcsinálni. Épp csak beléptünk Lengyel testvéreinkhez, csörög a telefon, baj van. Na, mondom vicces beszélgetésnek nézünk elébe.
Mondja igazam volt (naná, mint mindig), elszakad a bowden. Abban viszont neki volt igaza, hogy drága lesz, mert alkatrész az nincs. Hát mondom jó, vannak polák kapcsolataink. Fel is hívtuk az egyik komát, mondta van Háborús Fűrészben (igen, ez angolul Warsaw), ráadásul 2 utcára a szállásunktól. Mennyi? Huszonhétezer jó magyar forintnyi zlotyi. Anyád. Aszongya' a tied, de ennyi. Kell? Kell.
Hazatérvén lendületből vágtattam a szerelőhöz, hogy mondom itt a szajré, holnapra kell az autó. Jó.
Másnap hívom, mondja baj van, mert nem jó a cucc. Mikor már nyúltam volna a kardhoz, hogy beledőljek, mondja, hogy nincs veszve semmi, talált egy lengyel nyelvű videót, ahol valamit karattyolnak, de a lényeg látszik. Megoldjuk, következő hétre autó lesz belőle.
Hív hétfőn, hogy kell még idő, szerdán visszaadja, de sok a műszakis, meg irdatlan szívás. Oké, addig járok vonattal, azt úgy is jobban szeretem reggel, lévén, hogy a kocsiban kényelmetlen aludni az M1-en vezetés közben.
Mondja szerdán, vidd a πcsába ezt a szart. Vagy ő béne, vagy az alkatrész szar, vagy mindkettő. De mivel dolgozott vele, gondoltam adok neki jattot, kérdezem mennyi. Azt mondja, 15 darab pisztoly orrú Mátyás. Húztam a pofán, de a jó iszony érdekében kifizettem.
Viszont volt egy autóm használhatatlan vezető ajtóval. Se ablak, de kárpit. Garázsba be, Puntot kilakoltattuk, mert nem volt jobb megoldás.
Felhívtam az összes létező szakit, akik ablakemelő javítással foglalkoznak. Vagy nem vállalták alkatrész hiányában, vagy adtak egy olyan időpontot, hogy száz év magány.
Találtunk egy havert, aki régen ezzel foglalkozott, és a garázsban még maszekol.
El is vállalta, pár nap múlva már nála is voltam.
Kiderült, hogy rövidebb a 3 bowdenből kettő, így tákolt a koma egy kicsit, de a régiből és az újból összerakta. Tökéletes lett. 30ezer.
Szívás faktor: 6/10
Valamikor 2020 tavasza:
Történt egyszer, hogy viszketett a tenyerem egy kis vezetéshez, így hát aznap inkább a kocsit választottam a vonat helyett.
Hazafelé jövet gondoltam megállok egy kicsit levegőzni, ekkor már túl voltam aznap néhány kilométeren, így jól esett megállni a Duna parton levegőzni.
Nos a kocsi nem így gondolta, mert miután kilevegőztem magam, nem akart beindulni. Még az önindító se tekert. Nyilván egyből "assistance", mindent kipróbáltunk, nem. Mire a szerelőm kiért, hogy elvontasson, nála beindult. Persze hülyének nézett, hogy most ezért ugráltattam..?
Hát jó, gondoltam magamban, majd elmúlik.
Néhány nappal később:
Ugyanez a kotta. Gyanús volt, hogy ugyanazon az útvonalon jöttem haza, ugyanott álltam meg, és ugyanannyi idő kellett ahhoz, hogy újra beinduljon. De mi történik?
Még pár nap múlva:
Elmentünk a Velencei tóhoz. Ugyanígy nem indult. Mondom ennek fele se tréfa. Mi lehet? Mondja a szerelő, hogy gyakorlatilag bármi. Hát köszi, sokat segítettél, én egyszerű paraszt, ezt én is ki tudtam következtetni. Jó. Akkor nézzük meg a gyújtást.
Gyertyák újak, nem koszosak, tökéletesek. Akkor gyertya pipa. Áhá, de hát az nem úgy megyen, mert Opelék mindent egybeépítenek. Gyújtótrafó, gyújtáselosztó, gyertyapipa egyben. Jó, legyen. Ötvenezer. Mondom legalább jó lesz, ismét jöhet a suhanás, meg a gondtalanság.
Egy frászt.
A mai napig nem derült ki mi a baja. Lényeg, hogy hosszabb utak után melegben csinálja. Télen nem, mert valószínűleg a hibás alkatrész vagy nem melegszik fel annyira, hogy hibát produkáljon, vagy hamarabb lehűl, mint hogy elindulnék.
A következő gyanúsított az indító relé. Aztán az injektor vezérlő.
Szívás faktor: 8/10, mert már sokadjára nem indult el egy hosszabb út után.
Mióta megvan az autó nem volt jó bal oldalon se a tükör fűtés, se a tükörállítás. Tükör fűtésnek szerencsére nem volt nagy baja. Csak tükörlapot kellet cserélni,egyébként is már viseletes volt. A mozgatásnak egy oxidálódott érintkező hibája volt. Vezetékek kimérése után szétszedtem a kapcsolót és a nyákon egyből látszódott a probléma.
Költségek:
Tükörlap 2420Ft





260200km-nél megejtettem az olaj, olajszűrő és légszűrő cseréjét. Most a gyári Selenia helyett Motul 8100 x-clean-t kapott. Egyenlőre szépen muzsikál ezzel az olajjal.
A 2017-02-05.-én jobbnak ítélt és beszerelt zár eddig bírta... elromlott a beépített kapcsolója, így egyfolytában égett a visszajelzője is és a belső világítás is. Visszatettem a korábban kiszereltet, működik. :)
A képen a kapcsoló bújik meg.

Nem emlékszem mikor volt cserélve ezelőtt, de "nemrég". De egyre több helyről hallom, hogy pikk-pakk tönkremennek a szíjtárcsák. Én is cseréltem már párszor, mióta megvan a járgány. Volt Dayco és Ina is már, de ugyanúgy elfáradnak. Úgyhogy taktikát váltottam: megkapta a legolcsóbbat, meglátjuk meddig bírja. Ha annyit kibír, mint a drágábbik, akkor nem fogok sokat variálni vele a továbbiakban.
Az elmúlt pár hét történései:
- helyére került az új külső-belső levegőkeringetést állító motor - Köszönöm forrasr a beszerelést! 😎✌🏻 - 12.153 Ft (Autócentrum Szabó Kft.)
- vettem új tömítést a hátsó ablaktörlőhöz - az újabb, ducibbat (meg egy régi fajtát is a biztonság kedvéért) - új fajta 1.101 Ft, régebbi 690 Ft (Autócentrum Szabó Kft.)
- 4 db felniközepet a télikerékhez - 11.520 Ft (4*2880) (Fiatalkatreszek)
- 1 új szőnyeggarnitúrát - 12.400 Ft (Fiatalkatreszek)





Olaj hűtő kikötés, mivel a hűtés előtti csatlakozó szivárgott.
Tervben volt egy erősebb bilincs beszerzése vagy komplett cső gyártatása hozzá, de inkább csak ki lett kötve belőle és nincs vele több gond. Kicsit már meguntam hogy mindig szivárgott. Ha majd lesz olaj hőfok mérőm akkor kiderül hogy bírja a nyarat vagy az autópályát ha utóbbira lesz is alkalom.
Folyamata a kikötésnek : olaj hűtő pogácsa helyett egy univerzális pogácsa (vastagsága egy kicsit kisebb) , amiben csatlakozik a hőfok és olaj nyomás jeladó. Módosításhoz 2 db alátét kellett, aminek összértéke 4.4 mm. Ez az a méret ahol a pogácsa is felfér és az olaj szűrő is úgy hogy azt még megfelelően rá lehet húzni.
+
Olaj nyomás mérő óra és jeladó is új. Előző digitális volt, de nem mutatott értéket valószínűleg a már nem hozzá tartozó (utólagos) jeladó végett.
1 db műszerfal izzó cserélve.
Egy Alfa Romeo felirat hátra.
Legközelebb : olaj hőfok mérő kerül beszerelésre ha megérkezik hozzá. Itt a bent lévő csak világított, de semmi egyéb. Szétszedtem és egy forrasztás levált róla. Javítottam de így sem kelt életre. Sajnos hibásan vettem.
Duda mély kürtje is cserélve, kicsit már berekedt.









Kicsit késtem a blogbejegyzésemmel..
Nohát Mimó meg lett emelve...
Kapott egy kis "taknyolós" hegesztős foltozást ahol nem látszik a kerékdobnál.
Küszöbök cserések-vadiúj legyártatva,decemberi projekt meg van!
Kapott egy futómű felujitást,fékeket,féktárcsákat,kormányösszekötő porvédőt,lengôkar szilenteket,hátsó lengőkarokat,légszűrőt,pollenszűrőt..
Kapott egy középső dobot,mert szétrohadt,az csörgött...
Olajcserét,olajszűrőt,és az alváz védelem sem maradhatott el.
Féknyergeim pirosak lettek,mert nagy vágyam volt
És felkerült az első lökhárító is,ami nem törött 🥰
Jelentem,a kuplung tökkkéletes!
Váltókulissza kicserélve,végre nem habverőm van🤣✌🏼
IMÁDOM a #szarolaszom
Köszönöm a segitséged Életem!




Amik cserélve lettek:
olaj + szűrő - Motul 8100 X-Power 10W60 (16 750 HUF)
felújított kormánymű (65 000 HUF) + olaj (Itt újíttattam fel)
2 db fém vízcső
kipuff. tömítések (650 HUF/db)
olajdekni + leeresztő csavar
hűtőtartó konzol
munkadíj: 40 000 HUF
Km óra állása: 150482 Miles
Régi óra szerinti állás: 283610 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 132736 Km (82478 Miles)







