Blog

>> Tuning és extraJorjie // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2020-10-06

Szétszedtem a lámpákat...
Aztán összeraktam :-)

 
>> Tuning és extrahpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-10-05

Régóta bántotta a szememet a közel 5000 ft-ért árult ipari hulladék beépítő keret, aminek rögzítése a műszerfalba egyáltalán nincs. Terveztem és kinyomtattam PLA-ból egy beépítőkeretet, ami a fejegységet is megvezeti.

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-10-04

Kicsit már kottyant, illetve kézzel forgatva volt egy hangja, így cseréltem a csapágyat. Plusz ha már le volt szedve felszabályoztam a tengelykapcsoló súrlódó felületét a szíjtárcsán. Összerakás után 0,4-re hézagoltam.

 

Mai nap reggelén megejtve.

 
>> SzervizBazsi // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 // 2020-10-06

Kötelező szerviz:

- Selenia Digitek P.E. 0W-30
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- első fékbetétek

km: 28.000

 

Eltelt két hónap, megtettünk 2000km-t, az első iskolajárat hónapon is túl vagyunk és az érzéseim változatlanok.
Akik a motorját tervezték, pont nekem tervezték. Egy hagyományos négyhengeres benzinmotor, ami bőséggel öblögeti a benzint,szépen mossa a saját alkatrészeit, nem kokszolódik... csak fogyaszt, ahogy egy hagyományos négyhengeres :-) Nincs nagynyomású befecskendezés, és semmi különös extra. A hangja is olyan, nem egy modern motoré. És erre a talán utolsó régi-vágású benzinesre rátették azt a zseni vezérlést, amitől egy régi-vágású tuningmotor lett. A fantasztikus az benne, hogy semmi köze egy modern kis köbcentis turbómotor viselkedéséhez. Inkább hasonlít egy régi kétliteresre.. igen, fogyasztásban is. De kit érdekel :-)
Nagyon tetszik, nagyon szerethető. Az 1.8 Tbi egy igazán jó motor, és ehhez képest érthetetlen a bátorság, hogy összeraktak egy ilyet. Ami műszaki alapokat tekintve közel sem olyan modern. Kivéve a MultiAir modult. Így keletkezett valami igazán különleges, egy EU5-öt (sőt 6-ot) teljesítő kis tuning verda azoknak, akik leragadtak a 90-es években. Eszembe sem jut ezt tuningolni, végre egy autó ami úgy jó ahogy van.

És mindene működik. Az esőszenzor? Tökéletes! Auto-ra tettem két hónapja és nem nyúltam hozzá. Az automata világítás dettó. A klíma szintén. 22 fok és nem kell piszkálni. Végre végre...

Az ülései a 159 után.. nagyon másak. Az én ízlésemhez ez a kicsit gokartosabb, kevésbé "prémium" üléspozíció áll közelebb. Amaz egy fotel, ez egy gokart ülés. És ez a különbség minden rezdülésben ott van. Túra limuzin vs gokart. Értem a túraautó előnyét (és nagyon megy hozzá a 2.4), de a szívemet a gokart melengeti jobban. Élmény, élmény, nagyon jó :-))

>> Szervizjimbo // Alfa 75 6c // 2020-10-06

aprólékos és megfontolt - vagyis lassú - lépésekkel halad a restaurálás: nem csak letüsszentik a bódét, hanem alaposan aládolgozik a maestro

 
>> EgyébMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2020-10-05

Szélvédőt kellett cserélnem mert elég szépen sikerült egy kődarabnak berepeszteni amit sajna nem lehetett megjavítani

 
>> Szervizjago // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2020-10-05

2020. október
Édesanyám születésnapjára készülünk épp, arccal "a betegségből" kifelé. Van tennivaló bőven, home office, az elmúlt 3 hétben felgyűlt munka.
Spórolgattam az elmúlt pár hónapban, kellett egy új fényképezőgép, a régi Nikonom már igencsak viseletes. Meg is lett a kiszemelt "ágyu".
A morcos tigris (igen, ez a kocsi) kiszimatolta, hogy épp nem rá költöm az összes spórolt pénzem. Na ilyen formán sértődöttségében gondolta, ki is talál valamit jól. Jelentem: sikerült.
Most sorolhatnám, hogy kinek a milyen rongybatekert testrészétől szabadítanám meg, és hogy a szüleinek kár volt a gyermekáldási projektet nyélbeütni, na mindegy. Lényeg az, hogy azzal cseréltetném ki az összes bowdent a kocsiban, aki ezt így megtervezte. Mármint, hogy mindent bowden mozgat.
Visszatérve a fényképezőgép vételhez. Ballagok vissza a szekérhez, nyitom ki az ajtót, reccs. Ismerős hang mint egyfajta jégből készült kés hasít bele a tudatomba, már tudtam mi okoz delirium tremenst. Ez bowden reccs volt. De az ajtó kinyílt. Akkor megint az ablak? Nem, mert az a helyén van, működik. Ajtó becsap, pakolás következik a csomagtartóban.
Meg is történt a pakolás a csomagtartóban, nyitnám ki az ajtót, de nem nyílik az ajtó.
Kilincs mozog, de semmi. Áhá!
Még szerencse, hogy kulccsal le lehet húzni az ablakot, a belső kilincs hál' Istennek működik. Hát ez szívás lesz. Meg drága. Leginkább drága.
Szerelőhöz el, azonnal csinálj valamit mert kell a kocsi, de ne legyen drága. Emberünk röhög. Én el.
Hív, hogy igen, elszakadt a külső kilincset és a zárszerkezetet összekötő bowden.
Hát akkor találj alkatrészt, mert nyilván a nagy helyeken ilyet nem kapni. Felhívtam 1-2 helyet, mindenki mást mond.
Hely 1: igen, van bontott bowden, jó is a kocsiba, csak be kell rakni. Ötezer.
Hely 2: igen, van új bowden, jó is a kocsiba, csak be kell rakni. Jaj várj, ez az 59-be van. Brerába csak a zárszerkezettel együtt van, cserélni a bowdent csak az 59-ben lehet, mert egybe van építve, cserélni nem lehet. Harmincezer.
Hely 3: igen, v... (Megszakad a vonal, soha többé nem veszik fel.)
Hely 4: nincs, nem is volt soha, hozd be a régit, és talán meg tudjuk csinálni.
Szerelő: megtákolom neked. Nem biztos, hogy jó lesz. Ha igen, akkor is ki tudja meddig.

Hát így állunk most. Remélem rövidúton megoldódik, és leszáll végre végleg rólam a bowden Istenek rontása. Vagy a kocsi megy, és veszek valami mást.
A probléma nem csak az árral van, hanem a szívófaktorral.
És a legidegesítőbb az egészben, hogy egy 5 forintos alkatrész miatt kell egy sok-tízezres cuccot kicserélni állandóan.

Update 1:
Hely 2-vel félreértés történt. Van alkatrész, és cserélni is lehet. A másikat nem lehet. Nyolcezer. 🙂 Elhoztam.

Update 2:
Ja igen, amúgy már kész. Nem kért további munkadíjat.

Szívás faktor: 3/10. De csak azért 3, mert végülis csak az utánajárás volt szívás.

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2020-10-05

Második nekifutásra sikerült a megfelelő csatlakozású ablaktörlőt vásárolnom. Bosch A 318 S a megfelelő.
Szerintem még a gyárit cseréltem le.