Blog
A szerelőm hamar felállította a diagnózist, az egyik féktárcsa okozza a remegést. Nem volt kopott, a betétek is csak pár ezer km-t futottak, de így nem maradhat, tökéletesnek kell lennie. Ate tárcsákat és betéteket kapott, a fékfolyadékot is cseréltettem. Az első körön már éreztem, hogy helyreállt a világ rendje, újra simán gurul a kocsi.
59951 km

Felkerültek a téli kerekek, és a szővet szőnyegeket visszacseréltem a kocsival kapott gumira. Pár hete elkezdődött egy finom rázkódás, ami leginkább fékezéskor érezhető, de bizonyos sebességtartományban folyamatosan megvan. Arra gondoltam, hogy megüthettem az egyik felnit, de az átgumizás után sem változott, szóval szerviz lesz belőle.


Lecsereltem az olajat, igaz nem egeszen 7000km-t mentem vele, de sokat varosoztam, keveset hasznalom manapsag hosszu tavra, es igy lattam jonak.
Illetve kapott 2db bosch ablaktorlo lapatot is.






>>UPDATE seggel befele --> pedál lenyom --> orgazmus
Annyira régen volt már, hogy ilyen finom kuplung volt a lábam alatt, hogy el is felejtettem milyen érzés, amikor teljesen visszajön a lábadhoz a pedál. Kis beszélgetés mi lett cserélve: Felső munkahenger (?!) - az amelyik a pedál alatt van - konkrétan az előző "szakszerviz" gányolása miatt használhatatlan volt... talán még ki sem cserélték, mert csak fémlemezkékkel és nem bele illő felújító szetel oldották meg ismét horribilis összegér (ide sem viszem már a kocsit) és a nehezen elérhető csavarokat szerszám nélkül húzták csak meg *facepalm*. Továbbá kitakarította a kuplungot, meg a kinyomócsapágyon lévő csúszkát, mindezt vicces összegért a "szakszervizhez" viszonyítva.
Maga az út csodálatos volt, 650km hiba nélkül ...még a világból is kimennék vele :)


10W 40 olaj Total és olajszűrő csere. (a diesel szűrő csere 01.28-án volt) Levegőszűrő is
183 000miles
(Alig folyt ki 1,5 l régi olaj.)



Az autón cserélték a kormányművet, stab rúd, stab pálca 1db, jobb felső lengőkart és a flexi cső szétment a leömlő mögött, 1db magasnyomású cső, jobb oldali féltengely kompletten. Féltengely gumiharangok jók és helyükön vannak.
Hűtősor keresztartóját (ezek mint a saloon bontásából) valamint intercooler csövek aba bilinccsel rögzítve és nem gyorskötözővel és volt egy jó állapotú levegőszűrőházam amin a fülek is megvoltak.
És kaptak még új fékcsöveket, új fékolajjal, hűtőfolyadék pótolva.
Ami hátramaradt az már tavasszal jön csak.
Fényszoró,kipufógó és küszöbspojler csere és átírás

Elérkezett, az idő, hogy egy JTD-vel kevesebb legyen.
Ez a választás fekete saloonra esett.
Futott :165000miles
Állapot: - turbó és vezérlés cserélve 133000m, rendszeresen karbantartott olaj és szervízzel.
- kettőstömegű, váltó 154000m cserélve
- kormánymű, jobb oldali féltengely sw-ben él tovább.
A motor, váltó és sok alkatrész el lesz téve későbbi felhasználásra.
Amit lehet és kell az SW-k hez megtartom, de van elég alkatrész eladásra.
Itt a vége.
Alfacityre menet már rakoncátlankodott a jobbos féltengely, akkor kitakarítottam és megzsíroztam, idáig bírta. Egy hete újrazsíroztam, hátha segít, de már semmit nem ért. Hoztam a tatai bontóból egy patent állapotú féltengelyt, TZoli rendelt nekem féltengely anyát, egy liter Tutela 75 zc synth-et, mert alul olajos volt minden, adott egy szimeringet is, arra emlékeztem hogy ott enged. Végülis szimeringet nem cseréltem, tökéletesen száraz volt, valószínű hogy a nyelestengelynél ereszt. Olaj számottevő mennyiség nem hiányzott, beleöntöttem a liter újat, meg a leengedettből egy litert, átszűrve mert még csak 9-10 ezer km van benne. 244 367 km volt az óra állása. Képen mellékelve a jobbos szimering száma, mert mindenhol csak a balos van feltüntetve.




1
776
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Adok-veszek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Virtuális Romeo
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10