Blog

>> Autóápolásleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-26

Letisztítottam a kipufogóvégeket mert nagyon piszkosak voltak.
Már kinéztem mi lesz a gyári helyett Superspint hihetetlen milyen hangja van annak :)
Előtte utána képek.
Végre lehet látni a króm kipufogóvégeket :)

>> Szervizleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-26

Vezérlést cseréltettem a kocsiba mert használtautó vételnél ezt szokás cserélni, illetve mert már csörgő hangja volt meg volt nyúlva.
Végre sokkal szebb hangja lett az autónak :) Bár nem volt olcsó

>> Szervizleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-26

Új hűtő kellett a kocsiba mert az előző folyt el volt korrodálva, negyedik felvonásra meg is találtuk hogy hol folyik több helyen is, nagyon idegesítő egy probléma volt, egy-két hűtőcsövet kellett még cserélni de most már végre jó :)
Gyertyák is cserélve lettek :)

>> Tuning és extraKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2019-10-26

Nagyon jó a gyári bi-xenon, de ha lehet fejleszteni, miért ne. A távolsági fényt úgy állítja elő, hogy a projektor fényterelő lemeze kinyit, plusz kigyullad 2 halogén izzó. Utóbbiak H1-esek, nagy a választék emelt fényű és effekt izzókból. Színezettet nem szerettem volna, nem tetszik, ahogy kikapcsolt állapotban kéken tükröződnek a lámpa belsejében. Osram Night Breaker Silver-t kapott, látható a javulás, megéri az árát.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v Veloce // 2019-11-05

Futóműbeállítás majd 2 év pihenés és jópár alkatész csere után

Gumi csere Michelin Energy Save 205/55 R16
Milage 161.000

 
>> Autóápoláspmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2020-05-14

Szerintem szépen mutat a fekete autón a kék.

Ezért pár elemet kékre fújtam és lecseréltem az eredetiket. (De csak ezen az Alfán a többin szigorúan próbálom a gyári állapotot tartani.)
A könyöktámaszon megkopott a bőr és lecseréltem, de már a faceliftes könyöktámaszra.
Mivel nem elég az eredeti bőr a felületre,így feketével egészítettem ki. Lehet így nem a legszebb, de most ez van.

Szélvédőtörlőlapát karok felújítása, festése

 
>> Egyébpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2019-11-13

A vizsgahelyen javasolták a lengőkarok cseréjét ebből csak a jobb felsőt kell majd cserélni.
A kormánymű, stab rúd és pálcák cseréjét.
Hátsó csapágyak cseréjét.

Meglátjuk mit kell cserélni.

 

A parkolóból elindulva nem indult az autó, se kép se hang. Kollegám jött bikázni, gyorsan be a munkahelyre akksit mérni.
A mérés eredménye, az akksi kuka.
Gyorsan be a Bárdiba, fél óra alatt lerendeztem.
Ismét Exide Premium akksit vettem.
A régi akksi 4 évet és 1 hónapot bírt.
Km óra állása: 263540 km

 
>> SzervizBadAzz // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2019-10-25

Gyújtáskapcsoló ház csere
Km óra jeladó csere
Kuplung csere(valeo)
Hátsó lengéscsillapítók csere(trw)

 
>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-10-24

Az utóbbi időben két ismeretlen eredetű sérülést is felfedeztem az autón, az egyik a hátsó lökösön egy kis hupli minimális fényezési hibával és alatta repedt prizmával, a másik pedig egy apró pontszerű horpadás a tetőn. Rajtam kívül senki nem látta őket, de zavartak, úgyhogy a héten Budaörsön mindkettőt megcsináltattam.

A horpadás volt egyszerűbb, ott csak annyi feltételem volt, hogy a külső oldal felől húzzák ki, ne kelljen a kárpitot leszedni, mert annyit nem ér az egész, hogy utána zörögni kezdjen. A művelet jól sikerült, a lemez újra síkban van, a javítás helye ugyan mikrokarcokkal lett teli, de ez nem gáz, a Néro kozmetikában biztosan sikerül majd eltüntetni őket, meg pótolni a kerámiát.

A hátsó lökösnél szerencsére csak a héj sérült, az alatta lévő szögletes idom sarkára nyomódott rá. Szükség volt egy kis műanyagos munkára, utána pedig az egészet újralakkozták. Alapvetően szép lett, a sérülésnek 100%-osan nyoma veszett, és színeltérés sincs, viszont a lökös felülete tele van mikrokarcokkal. Emiatt alapvetően háborognom kellene, de azért nem zavar annyira, mert ezt az elemet úgyis újra kell kerámiázni, ami előtt meg polírozásra van szükség, szóval úgyis újra szép karcmentes állapotúra lesz hozva a kozmetikában. Ez csak néhány hét múlva esedékes, bevonatozás előtt ennyit érdemes várni, hogy tutira teljesen kikössön az új felület.

Költségek: horpadásjavítás 33e, lökös 160e - utóbbi cascora, így a kettőt összesen bő 80-ból megúsztam, persze messze nem ért meg ennyit sem, de itt most nem javítást vettem, hanem lelki békét. :)