Blog

>> Szervizrapolder96 // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2018-11-06

A kettőnk története 2018. március 17én kezdődött. Alapból 155ösöket nézegettem, akkor esett rá a választás. 320e km, korának megfelelő állapot bőr belső, és az első alfám! Próbaúton megkímélt állapotúnak mutatta magát, egy istentelen nyitott rendszerrel alatta. Benzingőz, adrenalin és ordító szívó motor. Kell ennél több?

Megvétel utáni teli vigyort már másnap sikerült letörölnie az arcomról, amikor kb 120. megtett km után kigyulladtunk (elektromos tűz) a műszerfal alatt. Kedvemet nem szegte, de azért bosszantott, mindegy is gondoltam, hát 22 éves. Hazaérkezve átnéztem az kábeleket, szokásos csomagtérajtónál levő átvezetésnél szakadás, és egy "szakszerű" patkolás a helyzetjelzőknél. Elektromos rendszer átnézve, kijavítva, ezen a téren minden oké. Egy paragi dobot is beépítettem hátra, ha már hangos, akkor legyen papíros.

Első 3 hónapunk nyugodtan telt, bár már megvételkor volt egy furcsa kattogás hátramenetben, de nem zavart, más problémát nem okozott, néha nem vette a 2-est. Kapott 17-es felniket, a 15-ös megmaradt téli szettnek. Telifényig elejét vettem a rozsdásodásnak, kisebb javításokkal a hátsó íven, küszöbön. Padlólemezen is rozsdafoltokkal, de egészen egyben van. Az a néhány horpadás bosszantott, de majd egybe javítva lesz, először legyen meg minden, ami időközben szükségesség válik.

A kattogást recsegésre váltva megadta magát a differenciálmű, cserére Marklar155 cartárstól (ahonnan a legtöbb alkatrészem van) kaptam egy jó állapotú váltót. Ha már bontok, akkor körbenéztem a futóműben. Néha bizonytalan volt a kormányzása, de nem veszélyes. És kb. itt döntöttem el, hogy mik is az igazi terveim Salvatoréval. Kormányösszekötőket, lengőkarokat, stabilizátorokat, annak szilentjeit, lengéscsillapítókat cseréltem. Hátsó hidat már valaki berhelte előttem, egyenlőre oké. A "komplett" új futómű mellett teljes fékrendszer felújítás is lett az egyre gyengülő fékerőt orvosolandó. Rotinger tárcsák, trw betétek, nyergek és fékerőszabályzó felújítva. A hátsó nyergek kb. 2 évesek lehetnek, tojáshéj sárga színüket is megkapták.

Ezt a kisebb felújítást követően nyaralni mentünk a géppel. 4 személy, csomagokkal kényelmesen elfér. Fogyasztás sem vészes, bár időközben a klíma elengedte a maradék benne levő gázt, majd tavasszal pótoljuk. A hazaúton elkezdett ércesedni Salvatore hangja, ez bizony flexibilis cső lesz. Igazam lett. Kapva az alkalmon leszedtük az egész rendszert, új 4 rétegű rezocső, kapott egy új katalizátor (ha már valaki kiszedte belőle), középső dob viszont takarítva, a nagy tompító nem is volt, és megigazítottuk a paragi dobot. Nem hangos, utazható, de kellően sportos. Ezt max mostmár rozsdamentesre cserélem. Néhány beltéri műanyag elem is felújításra vagy pótlásra került. A tükrökkel nem lehet napirendre térni, szerencsére a bal első kilincs még ép.

Érkezik az ősz, új téli szett után néztem, ami illik is hozzá. 15-ös speedline lett, ET 37 a 12 lyukas. Erre még nem tetettem fel a gumikat, időben pótolom. Újrafényeztem a pajzsot qv stílusban, és a szemöldökléceket. Időközben a beszerzett sport csomagos rugókat felújítottam, beszerelésre novemberben kerülnek, előre új toronycsapágyak kíséretében. Olajcsere minden szűrővel együtt is most esedékes, szintén egy napon lesz az "ültetéssel". Ha nem leszek elégedett a magassággal, akkor kap egy Eibach pro kitet.

Jelenleg itt állunk, 1 millióval soványabban, de felejthetetlen 4000Km eddig, és igen megérte. Igazi alfa érzés, azthiszem. Tavaszra teljes karosszériázás, alvázvédelem és telifény esedékes.

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-06

Olaj és szűrők cseréje megtörtént.
motul 5w40
ufi szűrő
sct olajszűrő

~ 309000km .

Csak ,hogy ne menjen minden simán, az olajleeresztő úgy bele votl tépve,hogy az imbusz átfordult rajta, mint kés a vajban. 1óra alatt azért kiszedtem. Szerencsére minden "új" autóhoz amit szervízelek rendelek új leeresztő csavart, most sem lett ez másként.

Ja, a motorburkolatot kicsit kicicomáztam, autó gyári színe, fekete betűkkel.

 
>> AutóápolástheBanyai // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-08

Első körben emblémákat feketére cseréltem a kopott gyárik helyére.

Utána fújható gumival a scudettot vettem kezelésbe, mert a króm nem volt a legszebb állapotban ,meg amúgy is agresszívabb szerintem feketén. Úgy gondoltam ,hogy a ködlámpa takarókat is próba képpen lefestem, aztán úgy is maradt, mert szerintem szebb, mint színesen, talán szélesít kicsit rajta.

Levettem a szürke hályogot a lámpáról :) A bal lámpa csúnyán matt ,és besárgult volt.
Ez is orvoslásra került.

Ha már ennyire belejöttem a feketítésbe, és a festékboltba voltam ,kevertettem fekete festéket RAL 9005 (itt legalább meglesz) ,és lefújtam a tetejét. Szóval ez is megvan :)

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-11-06

A 11 hónapig vadászott vad elejtve végre:-)
Felkerültek a helyükre örömésbódottá.

 
>> EseményMacky // Alfa Giulietta TB // 2018-11-06

89 óta van jogosítványom és sokat vezetek de vadonatúj autót még nem használhattam. Ugyan ,,céges autó" de mivel én választhattam -és később remélhetőleg az én nevem kerül a tulajdonos rovatba- , ezért az átvétel öröme is felhőtlen volt.
A hazaúton persze úgy vezettem mint még soha, egyik szem az úton a másik meg az autót vizslatva... :) Kb 7km-t mutatott az óra amikor kigyulladt a check engine -lámpa és a DNA kapcsoló -start-stop kapcsoló páros nem reagál.
Hátra arc, vissza a szalonba! Számítógép- hiba törlés-próbakör- minden ok. Hosszú hétvége következett és ezalatt többször előjött a hibaüzenet aztán újra eltűnt. A lényeg: a start-stop rendszernél van egy vákuum-cső és az okozta a hibát. Az autó a Kelet-Pest szalonból származik és ott is javították nagyon korrekt, segítőkész módon- természetesen garanciában.
Az első tapasztalatok:
+ az autó nagyon masszív, ennek ellenére nem tűnik nehéznek
+ a 17-es kerekekkel is sokkal jobb a futóműve mint a 156-nak
+ a fogyasztása jobb mint amit vártam.( Persze, így könnyű. Vidékre járok vele... és még csak 2000km van benne de átlag 7l )
+ DNA kapcsoló tetszik, jól használható
+ Uconnect szolgáltatás
- telefonnak nincs hely
- sok a kopogós műanyag az utastérben
- távirányítóval történő ajtónyitáskor a világítás működik, nem is lehet kikapcsolni (örül a szomszéd mikor hajnalban bevilágítok a hálószobájába... :) )
- az automata klíma hőmérséklet változtatást a 156-nál korrektebbnek éreztem. Lehet, hogy egyedi hiba vagy még szoknom kell.
Ennyi. Szerintem jó autó. Jöhet a 3000-es szervíz

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2018-11-06

Nem gondoltam, hogy kene cserelni, de mivel a kerekcsapagy cserenel a jobb oldali cserelve lett igy akkor a bal oldalit is bizos ami biztos lecsereltettem. Nem jo markat vettem anno...szerencsere meg idoben lett cserelve. 54e km birtak..annyira nem rossz. De epp idobe lett cserelve.
Most Febi also lengokarok futnak majda kocsin.
Korben a kocsin a fekeket elkezdtem lecserelni. Van egy pot mindegyekbol amin cserelve vannak a gumi alkatreszek es le vannak festve. Meglatjuk.

202000 miles

 
>> Tuning és extraArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2018-11-06

Egy barátom által, aki nem mellesleg cartárs is, megérkeztek a cnc-zett pedálok Szerbiából. Később beszerelésre kerül.

 
>> EgyébRolee46 // Alfa 155 2.0 8v // 2018-11-06

Kész lett a hátsó futóműnek a homokszórása,mehet a szintereshez.A féknyereg Piros a többi fekete lesz😊.

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-05

Szembe jott a hirdetes, hat nem tudtam otthagyni. :)
Rohangalosnak hasznalom, igy a GT mehet a garazsba, es sokkal ritkabban kell elobujnia katyukkal telitett orszagunkba pattogni.

A kocsi ruhaja azert hagy nemi kivetni valot. 5meterrol egesz szep :) Az elejen brutal sok a kavics felverodes, rengeteget ment autopalyan.Ez latszik a km-en ami meghaladta a 300ezret, viszont az auto szerkezeti allapotan is ,ami patent.

Elso korben egy lyukas turbocsovet kellett befoltozni -ideiglenesen-. Okadta a kormot, es semmi ereje nem volt. Ezt orvosoltam egyelore, majd kap egy ujat.
Nemregiben csereltek benne olajat, de 10w40-et toltott bele a szerelo ,amivel en nem ertek egyet, szoval holnap csere friss 5w40-re.

Rozsda: Meglepoen jo allapotu, az aljan semmi nyoma rohadasnak. A kuszob hatso reszen kivul volt nemi korrozio elol ahol talalkozik a kuszob es a sarvedo, illetve a csomagter belseje. Semmi sem lyukadt at, a lemez meg eros.
Kikoszorultem, epoxy primer-t kapott, alapozot, majd felrucsiztem a kuszobot. Szinre is fujtam, bar az felesleges, mert kap egy gyari kuszobspoilert, de ha mar csinaltam... mindegy.

Mikor megvettem valami fanak a nedve mindenhol ra volt folyva, iszonyu nehezen jott le. Az ajtok alja vegig katranyos volt, a a felnik sem mostanaba lettek letakaritva. Nagyjabol lecsutakoltam, de elvittem kozmetikaba, hogy vegyszerrel szedjek le a katranyt en nem kivantam kinlodni vele. Egyuttal lemosattam a motor teret is.Ott is meg kell oldani azt a keves ganyolast amit valaki eszkozolt. Amugy szep lett. Hatso rendszamot felragasztottam, megcsinaltam a rendszam vilagitast,mert az egyik felig ki volt esve, a masik sziloval beragasztva. Gyonyor volt. Donor autobol kivettem, ebbe at, boldogsag. Vagyis reszben , kozben kiegett egy izzo, na bumm , micsoda tragedia 😁

Naprol napra alakul, majd jelentkezem :)

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-11-02

Hatalmas csattanás jött a motortér felől, melyet súrlódó hang kísért. Megálltam, és csak azt láttam, hogy furán áll az ékszíjtárcsa. Hát, az bizony leszakadt... Félre tolás, Facebook-on segítség kérés, majd utána szervizbe vontatás. Ékszíj tárcsa, ékszíj csere, valamint ha már ott van, a fékcsövek is cserélve.