Blog
Hatalmas csattanás jött a motortér felől, melyet súrlódó hang kísért. Megálltam, és csak azt láttam, hogy furán áll az ékszíjtárcsa. Hát, az bizony leszakadt... Félre tolás, Facebook-on segítség kérés, majd utána szervizbe vontatás. Ékszíj tárcsa, ékszíj csere, valamint ha már ott van, a fékcsövek is cserélve.



Meg kell időnként állni.
Első tárcsa és betétcsere
Három és fél év után ismét sor került az AR emblémák cseréjére saját kezűleg.
Aliexpressről rendeltem az új típusú emblémákból 2 db-ot nevetséges áron, amik szerintem nagyon jól mutatnak feltéve.



A Giuliettával elgurultunk Paksra egy 159 találkozóra.
Hogy mindez hogy kerül a Spider blogba?
Nos, hoztam pár dolgot. Szerszámokat Shadintól (ha netán itthon állnék neki jól jönnek) és egy garnitúra 50 ezres gyertyát. Igaz ez nem a gyári szett, de csak ki kell segítenie a mostani készletet a csereperiódusának a végégig hátra lévő bő 30e km-en.





Csereérett lett a két hátsó lengéscsillapító. Iszonyat hangja volt és lehetett érezni, hogy szinte elpattog a kocsi az úton. Cserélve lett mindkettő, plusz kicseréltül vele együtt a két hátsó toronyszilentet is. Ismét olyan feszes úttartása van a kocsinak, mint ahogy azt a gyárban megálmodták. :-) Lengéscsillapítóból Monroe Reflex ment bele, toronysziletből pedig TRW márkájú.
km állás: 200.895km

Eltelt egy év, nem jött össze 15e km sem. Az olaj és szűrők cseréje megtörtént, ráadásként most a bal felső lengőkart is cserélték, mert elkezte a 'zsugor ásványvizes palack' nyöszörgést. Az autó átnézve alul-felül, pecsét a szervizkönyvben, szaladhat tovább.

Ma kicserélték a szervó olajat is. Nem teljesen felhőtlen a boldogság, ugyanis az előírás szerint max 1L a feltöltési mennyiség. Nekem sikerült 1.15L leengedni. Jó gondoltam némileg túl volt töltve, meg lehet a mérő edény se túl pontos. Na, de feltöltésnél mikor belement a literes flakon teljes tartalma, sajnos nem érte el a minimum jelzést a színt. Igaz, hogy csak hajszál híján, na de most ezért mehetek még egy liter olajért...
Lekerültek a nyári GTA felnik. Ez egyben a búcsú is tőlük, vélhetően már nem én teszem vissza őket az autóra...

Egy hét nélkülözés után elkészült az autóm. Szerencsére semmi fém nem sérült. A lökhárítót vissza lehetett formázni (https://muheg.hu/), viszont fényezni kellett amit egy arra érzékeny szem észrevesz. Mondjuk a családban rajtam kívül senki nem látja a nagyon kis árnyalatnyi színkülönbséget. A jobb első fényszóró cserélve lett egy vadiújra ( ugyanolyanra mint amit egy éve berakattam). Most már jó lenne ha nem történne semmi tavaszig...
Felkerültek a téli 17-es gurulók.Végül is nem a Giulia felni maradt,hanem a 159 sokküllős felnije.A Giulia felnit eladtam végül,egy nagyon szimpatikus Alfa-s cartárs vette meg a gyönyörű,fehér dizel Giulia-jára.Úgy gondoltam,hogy maradok a jól bevált gyári 159 felninél,ami egyszer volt is már fent,ugyanis ilyennel vettem anno.Szerintem a legszebb 17-es Alfa felni a 159-re.Győrben vásároltam,attól,akitől a 16-os téli szettemet is.Gumi is volt rajta,ezt a telet még pont kiszolgálja.110 Ft-ba került felnikupak nélkül.A nyári szett lemosva és ápolozva várja a tavaszt.A nyár folyamán lepadkázott jobb hátsó felni meg megy javításra.Kb. 5000 km-ert futottak az Uniroyalok.
186553 km

