Blog
Az első évfordulót a Mediterrán Party-n ünnepeltük.
Mondhatnám azt is hogy direkt emiatt szervezték mára, csak a szervezők nem tudtak róla :-)
Az esemény a szokásos Chivas Regal koccintással kezdtük Jóska bátyámmal. Igaz a korábbi hagyományokkal ellentétben már nekem kellett vinni, de a hagyomány az hagyomány. Ilyen apróság nem állhat az útjába.
A folytatás - mint mindig - jól sikerül, volt minden.
Sikerült elkészíteni az évszázad képét is, ahol Ákos látható alkotás közben.
Az odaút viszont érdekesen telt.
Induláskor esett, így tető fel, ablaktörlő be. Sümeg után csendesült az eső, így kikapcsoltam az ablaktörlőt. Ellenben PHuBi másként döntött. Menette tovább. Minden állás működött, csak a kikapcsolás nem. Ilyenkor rendszertelenül tett egy próbakört és nem állt vissza a kiinduló helyzetbe.
Ki akartam venni a biztosítékját, de Giovanni nem ragasztotta fel a fedélre hogy melyik melyiké, így maradt.
Érdekes volt, a lehető legváratlanabb pillanatokban törölt kettőt. Volt hogy 5 percenként, de volt hogy folyamatosan.
Aztán valahol a déli part közepén egyszer csak visszaállt az alaphelyzetbe és úgy is maradt. Innentől már csak azért izgultunk hogy ne kelljen még egyszer elindítani.
Hazafelé - hogy teljes legyen a Tour de Balaton - az északi parton mentünk. Örvényesen betértünk a szokott helyre. A pontot a napra a bableves elleni partedli tette fel :-)
Szép nap volt.



A 6 év használat során egyre nagyobbat szippantott az üzemanyag tartály, amikor benzinkúton lekaptam a sapkát. Ez a vákum nem tesz jót a pumpának sem. Sok netes keresgélés után szereztem némi infót az autó jobb sárvédője mögött lévő aktív szénszűrőről, amire két kis kék cső megy. Itt az amore-n amúgy nagyon kevés infót találni róla. Szóval ez a dobozka szellőzteti a tankot és a megszűrt benzingőzt a szívótorokba vezeti, amolyan környezetvédelmi berendezés. A gond csak az, hogy az aktív szén sokszor 20 év után nem látja el a feladatát és ezáltal a szellőző nyíláson keresztül a szívótorok fals levegőt kap és a tank sem tud fellélegezni megfelelően. A doboz sehol se kapható, és ahol akad, ott méregdrága.
Első lépésként a motortérben lévő tank felől érkező kék csőre szereltem egy visszacsapó szelepet (hogy tudjon levegőt szippantani a tank a szivattyú okozta vákum miatt) és a szivótorokra menő csövet levakoltam. Ez nem nagyon akart működni és egy nagyobb utazás során akkorát szippantott a tank a kúton, hogy majdnem berántotta a kezem.
Akkor jöhet a következő lépés. A visszacsapó szelepet lehúztam a fenébe, had szellőzzön, meglátjuk mi lesz. Így már nem szippantott, viszont a motortérbe párolgott némi benzin, amit a ventillátor tökéletesen beszívott az utastérbe. Na mondom, ez így megint nem jó és még veszélyes is.
Aztán csak meglett a nyertes megoldás. Édesapám mondta, hogy régen minden tanksapkának volt egy pici szellőző furata. Hát fogtam, levakoltam a kék csöveket a motortérben és egy nagyon pici lyukat fúrtam a tanksapka gumitömítése mellé, de úgy, hogy csak belül legyen furat, kívülről ne látszódjon semmi. Ez a kis furat bőven elegendő a tartály szellőztetéshez és nem is illan el rajta számottevő benzin sem. Így járkálok már néhány hete és teljesen jó megoldás. Az AC hangja is barátságosabb, na meg mivel levakoltam a szívótorkon a szűrőre menő csövet, így nem kap fals levegőt sem. Szebben jár a motor is, jobban reagál gázadásra.
Az aktív szénszűrőről készült fotót amúgy bontóban lőttem, nem vettem le a sárvédőt. Aki ezt a megoldást szeretné követni, az csak óvatosan tegye. Nehogy egy ilyen húzás okozza a műszaki vesztét, mert azért ez mégis csak egy környezetvédelmi berendezés.



Még pár hete,hogy írtam az eleje el készült. Most jött a hátulja.Zoli cartárs küldött csavarokat,így már nem lehetett akadály. A saját gyári csavarokat is sikerült meg indítani de már eléggé nyúlottak és meg is viselte őket a kalapács.A beszerzett csavarok tisztítás,festés,zsírzás után kerültek be. Utána Kristyon cartárs segített össze rakni egy nála meg maradt toronygumival és rugó összehúzóval! Innen is nagyon köszönöm a segítséget!!!Neki álltam berakni és szerintem így bitang jól áll de beszéljenek a képek! Ja és végre már,hogy elkészült. Persze a munka végeztével kapott egy mosást is.










Szerdán volt pár elintéznivalóm itt helyben, a TD most nincs itthon, amúgy is 36 fok volt kint, hát mentem a feketével. Átértem a városon amikor egy rántással jelezte, hogy valami nem oké. Aztán vészmódba tette magát, és az összes hárombetűs kikapcsolása mellett bevágta a durcát. Leálltam, újraindítottam, ugyanez. Egy henger nem megy (cylinder 1 no signal). Alapvetően nem tragikus, pont olyan hangja van mint egy 1.9-nek :-) Viszont rángatott és nem váltott. 300mre voltam a könyvelőirodától, gondoltam ha már elindultam, el is visz odáig, nem adjuk fel :-)
Ott ügyek elintézve, hazafelé pedig próbáltam okosan útvonalat választani, ahol nem nagy gond, hogy 2-esben tudok csak menni. Közben betértem egy benzinkútra, két okból. Másnap 500km várt ránk, és hirtelen alsó osztás helyett üreset kezdett jelezni a szintmérő is. Na mondom nehogy ez szívasson meg, teletankolom.
Volt benne még 10 liter, akkor innentől tuti hogy injektor csatlakozó.
Hazaszenvedtem a dögöt, nagy nehezen beálltam a védőtető alá. Tudni kell, hogy vészmódban minden váltó üzemmód váltásra (N-D-R között) akkora ütéssel vált módot, hogy szinte fáj. Van egy módszer amivel ezt ki lehet cselezni:
Autó leállít. Újra beindít, és még mielőtt rájön, hogy hoppá vészmódba kell kapcsolni, gyorsan módot kell váltani. Izgalmas így 2 leállítással betolatni a beállóba. :-)
A megoldás persze hogy az injektor csatlakozó volt. Tavaly szenvedtem már elég sokat vele, aztán úgy gondoltam, hogy megjavítottam az érintkezők megtisztításával és összenyomkodásával. Azért sejtettem hogy nem, csak lusta voltam...
De rendes volt az autóm, hogy időben szólt, nem az M3-mason döglöttünk le másnap 35 fokban.
Szóval nekiálltam és a rég kiszerelt boxról levagdostam a régi típusú csatlakozókat. Ilyen volt a 105 lovastól kezdve az összes jtd-n 2005-ig, soha egyikkel sem volt gond. Egy óra alatt szépen gondosan zsugorcsövezve, csavart érpárként a vezetékeket rendesen megtekerve, védőcsövezve feltettem az új csatlakozókat. Látványra is szebb mint volt, és tudom, hogy ezzel soha az életben nem lesz többet gond. Ismét ingyen javítottam, úgy tűnik ez az autó már csak ilyen, szereti ha kicsit barkácsolok rajta.
Mikor kész lett, csaptam egy próbakört. Érdekes, de finomabb lett a váltó. Ezt már akkor is megállapítottam, amikor csak összenyomkodtam az érintkezőket tavaly. D-ben fékkel állva is simább a motor járása, nem kezd el finoman remegni.
Az 500km-t azóta gond nélkül letudta meglehetősen gyorsan, kényelmesen, szóval minden újra rendben. Csak egy kis gondoskodást kért, megkapta :-D








Sajnos meghalt az aksim (ZAP)... nem tudták már feléleszteni, a hibás önindító kinyírta. Élt 3,5 évet. :(
Új aksi 77 Ah (730A), Electric Power Gold.
248.800 km

*Olajcsere előtt kapott motor öblítő adalékot amivel 10 percig járt alapjáraton ahogy az elő volt írva
*Eresztett az olajteknő, így hát lett új tömítés és ki lett takarítva az olaj szivattyú szűrője is
*Liqui moly 10w40 Diesel motor olaj
*Mann Filter olaj szűrő és levegő szűrő
*Új olaj nyomás mérő a digitális mérő órához
*4 db új H1 izzó, tompított és reflektor. Evvel nem olyan sárgás a világítás
*Az erős helyzetjelző ki került belőle és vissza ment két új sima, na ez viszont sárga mint ahogy gyárilag
*Cserére szorult a jobb belső kormány összekötő is
Óra állás : 346000 km












Mivel az olajcsere miatt le volt szedve a kartervédő, gondoltam megnézem, hogy miért nem jelez a mosófolyadék minimumszint jelző. Eredetileg nem volt az autóban ez az extra, az előző gazdája installálta. Kihúztam a szenzort a tartályból, majd miután megmosakodtam a pofámba zúduló mosófolyadék maradványaitól :), láttam is hogy mi a probléma. A szenzor tömítőgyűrűje nem volt rendesen a helyére húzva, ezért hozzáért az úszóhoz, ami emiatt nem járt szabadon, fel volt akadva a teli helyzetbe. Helyére tettem a tömítést, multival ellenőrzitem a működést, majd mehetett vissza a szenzor. Egyébként a működése pofon egyszerű, az úszó alján van egy mágnes, ami ha üres tartálynál megközelíti a szenzort, összezárja a két kivezetést, teli tartálynál nincs kontakt.

Az erdélyi út után aktuális lett a 2. olajcsere. Ezúttal Motult vettem bele, nem mintha a Selenia-val bajom lenne, de a Honda CBR-embe is csak Motult használok és abban már bizonyított, jól keni a motort alkalmanként 14 ezres fordulaton is :)
Természetesen cseréltem az olajszűrőt (Mann), levegőszűrőt, és mivel még nálam nem volt cserélve, a gázolajszűrőt is (Ufi). Ezekkel már minden km vagy év függvényében cserélendő, motorral kapcsolatos alkatrész ki lett cserélve nálam.
Motul X-clean 5w-40 12 801 Ft
Mann olajszűrő 2 790 Ft
Jc levegőszűrő 3 059 Ft
Ufi gázolajszűrő 11 660 Ft
Km: 202 693
