Blog
Elvileg sokat állt a kocsi, olyan szinten hogy a zár sem húzta be a sofőr ajtót, de megkínáltam WD40-nel, és tökéletesen működnek. Lecseréltem azonnal a motorolajat, szűrőt, gázolaj szűrőt. Váltóolajat, légszűrőt, vezérlést, ékszíjat, hosszbordásszíjat, első- hátsó fékbetétet,és a két első gumifékcsövet, fagyállót. A vizsga miatt - mert a diszkós felniken "pályagumik" voltak már - meg a tél miatt is a benzines 55-ösről lekaptam a lemezfelniket, és új téligumikat vettem rá, majd fel is raktam erre a gépre. Utoljára pedig akksit vásároltam. Megjavítottam a kikeményedett régi műanyag borítású szar kábeleket gumirozottakra a csomitartó ajtajában. A kormány zár/gyújtás közös mechanikája is beszáradt, és hála istennek menetközben akadt be a zár, így eltörtem a műanyag, ismert barátságos két csavarfej-forma nélküli konzolt hogy irányítani tudjak. Szét szedtem az egészet, kipucoltam, beolajoztam, érdekes, már ez is kiválóan működik. Később lecserélem azt a műanyagot. Index búrát helyére faragtam. Bal hátsó féknyereg berohadt, szétszedtem, szét agyon pucoltam, összeraktam, most jól működik. Szelvédő csere is történt.
További, és eddig észrevett problémák:
-központi zár nem működteti a bal hátsó ajtó zár motorját
- elrontottam a szerviz alatt, hogy a vízpumpát nem cseréltem le, mihamarabb pótlom a dolgot
-behorpadt első sárvédő
-minimális rozsda a szokásos két hátsó íven
-első beltéri világítás ajtónyitásra önálló működéssel bír, csak akkor amikor akar
-indítás után az első gázfröccsig világít a töltéslámpa
-nehezen nyílik a motorháztető
-akadozik az ablaktörlő, de Buksi bácsi blogjának köszönhetően azt is orvosolom majd
-eltört az indexkapcsoló kis füle, így nehezen működtethető
-jobb oldali axiálcsukló gumiharangja ki van szakadva
-szét van esve és törve a kesztyűtartó világítás kapcsolója
-le van szakadva az A oszlopról a sofőrajtó határolója, így most hangosan csattan neki a csapszeg a kasztninak
-nem jelzi a kis órás panel a csomitartó ledje a helyzetét
A kilométer óra állása: 164 000 KM



első kötelező szerviz, olajcsere, szűrőcsere.
A fejegységhez bekerült az átalakító, hogy működjenek a kormány gombjai.
A felhős időre való tekintettel ma ismét csináltam egy alaposabb mosást. Egy bő hónapja vannak fent az autón a bevonatok, eddigi tapasztalatok:
- Glass Guard: minimálisan gyengült a hatása, de még mindig szépen dobja a vizet a szélvédőről. Egyébként annyira megtetszett, hogy még júliusban feldobtam körbe az összes ablakra, és a tükrökre is.
- Protect+Shine: érezhetően gyengült a hatása, de még rendben van, habár az utóbbi hetekben sokszor mentem pályán napnyugta után, emiatt mindig bogároldóznom is kellett, és sokszor használtam a lándzsás mosóban lévő ismeretlen sampont is, ami után egy-két alkalommal rátoltam a forró viaszos programot is "mostmár úgy is mindegy" felkiáltással, szóval összességében nincs mit adni az egészre, mert fogalmam sincs már, hogy épp mi maradt még fenn az autón.
- Nano felnivédő: szintén jól működik (ld. fotó, ma lőttem mosás közben), a lándzsás mosó is szépen lekapja a fékpor nagy részét.
Az új "felfedezettem" a Sonax Xtreme Brilliant Shine Detailer, a falcokat nagyon szépen és hatékonyan rendbe lehet vele tenni, elvileg nem probléma vele az sem, ha nem tökéletesen tiszta a felület, persze a mikroszálas kendőt nem árt gyakran hajtogatni.
Valamelyik nap vettem egy Dr. Marcus szélvédőtisztító-kendőt is az eső utáni nyomok gyors kezelésére, ez viszont nem volt jó ötlet, nem tisztít teljesen nyomtalanul (vagy nem jó a technikám).

Eljött végre nap amikor oda került az autó hogy zero emmisio-s lett.
Motor kint és megy a matek....
két féle variáció van komplett felujitás esetleges főtengely melóval együtt avagy egy nagyon brutálisan jó állapotú kevés km-es motor. Az előbbit terveztem/terveztük eredetileg de sajnos akárhogy is nézzük egy nem gyári motort hiába felujitott stb 2.3 barral nem lesz jó megfújni mert szétesik. Sajnos nem mindegy hogy 175 ló vagy majdnem 300, így végül egy 130 ezer km-es motort kapott Érdről (ha üzembiztosan hosszú távon jó lesz akkor ezuton is lávcsi nekik).
Közben megvettem hozzá a coolert amit érdekes lesz felrakni mert nem kicsi de legalább jó nagy. Mankyval beszéltük hogy legyen átmenő vagy egyoldalas. Igazából az akkori beszélgetés alkalmával azt beszéltük talán jobb lesz az egyoldalas, de ez azóta is kétséges :D Viszont ez megvan, ez lesz benne és később minden kiderül.
A turbót is Ákos figyelmességének köszönhetem, mert nyitott szemmel járt és így jutottam hozzá egy brutál jó állapotú 88 ezer km-es f01 750D-ből származó 2260v-hez egy 100asért. Aji volt
Közben haladtam a fék ügyben is és elvetettem a 159 féket mert nyűgösebb sztori lett volna mint a 66nyereg+330nál. A 159 nyerget eladtam(-35E) egy barátomnak mert hát az 1.9 ákosféle jtd se megy szarul és azzal is meg kell tudni állni, én viszont egy másik barátom sajnálatos balesetén profitálok mert az övébe levő komplettet konzollal együtt (70E)átveszem így csak lecsavar felcsavar.



Úton hazafelé, szokásos közepes díjszabású gyorshajtásos tempomattal egyszer csak beesett mögém egy E60 530D. Lévén nem BMW-s szerető egyénként gondoltam hát most emberedre akadtál és hát ahogy szolidan illik a BMW-s tolás(pedig külső sáv hajnalban üres pálya mellett) Után csak füstnyelés lett(korom:D).
Talán egy fél perccel később (itt már azért egy magasabb díjkategóriába lépett a gyorshajtás) Forma 1 feelingű füstöt eregettem. Azonnal félreáll, motor 4 mp-ig ketyeg majd leállít (jelen esetben szartam a turbóra)
Kocsiból kipattanva látom a BMW-s szépen elgurul mellettem 200 körül és marhára röhög(anyukád).
Motorháztető nyít, agyvérzés elkap, meg még kétszer is, de elkezdtem gondolkodni hogy ha üres a pálya hogy vetem most ki magam egy kamion elé.....Hát sehogy így kénytelen voltam megnézni honnan az olaj. Kartergáz szűrőről cső lelőve (azon csodálkozom nem a holdon találtam meg). Na akkor sanszos a dolog hogy ez drága lesz.
Volt egy marha nagy mázlim, mert pont megállt mellettem egy alacsony "rakteres" tréler amire fel lehetett rakni az ültetett szarolaszom.
Pécelre érve Accus Lajos úr jött egyet szemlézni majd közösen sírni és CZ Gábort ajánlani :D
Az autó 2 hét múlva már a műhelyében állt, de ha már darabokra szedjük az autót akkor a hátralevő tuningok is bekerülnek (2260v nagy cooler kevlar)

Kötelező szerviz 351000 nél.
Olaj:Selenia wr 5-30
Olajszűrő
Zártházas K&N tisztitás olajozás
Az első olajcsere periódus hamar bekövetkezett, 7000 közös megtett km után mivel az olajba már volt 3000 körül. Itt még Selenia-t kapott ahogy előtte is. Egy két olaszkurvaanyukád jelzővel hamar megtörtént. Mondjuk itt is megjegyzem ismét hogy azért jobb helyre is lehetett volna rakni azt a tetű szűrőt.
Első tárcsa+betét+nyereg csere
Az autó cca 4 hónapja került hozzám, és gyári 286-os fék volt rajta. Sajnos ezekhez a 2.4.esekhez nevetséges kategória a gyári 286-os rendszer. Lyuggatottt mart tárcsák voltak rajta amik már repedtek keresztbe így cseréltem,de mivel tudtam hogy 330-as-ra lesz hamarosan váltás így csak egy szett Textart kapott Mintex betéttel tesztelés céljából(a betét elbukott. hangos volt, porolt, cserébe nem fogott). A Tárcsa ugyancsak egy nagybetűs csőd. Egy kedvezmény nélküli 4x ezer forintos alkatrész mi az hogy 2 db hét után hullámos?! wtf?! Cserénél sajnos a bal első nyereg csavarja úgy döntött hogy ő eltörik,így kapott egy bontott jó állapotút melyet letakarítottam (csúszkákat is) és a több szinéhez igazítottam (piros)

Újra kékes füstöt nyom szegény alfi.
Utolsó próbálkozás a turbó csere. Ha így sem lesz jó akkor sajnos hengerfej gond lesz. A turbó ami felkerül az nagyobb mint volt, elméletileg 164es alfáról való, de utólag egy 46oson volt.
A turbo után a leömlőben és az első dobban olaj található, remélem hogy nem a turbó előtt dolgozza bele a kipufogóba.
A másik jel ami utalhatna hengerfej problémára a habzó fagyálló, csak váljon mentségére hogy a pár napja leszedett fagyálló ami flakonban van megrázva is habzik, úgy hogy lehet a fagyálló ideje járt le. Kap egy átmosást aztán új fagyállót.
A szervó olajam szürke színű, ami régi probléma. Még megvételkor is olyan volt, kapott egy átmosást, aztán új szervó olajat még 5 éve, de az is egyből szürke lett. Most van tiszta levett bordó szervó olajam, amivel szintúgy át lesz tisztítva. Majd kap újat és ha az is szürke lesz akkor úgy marad 5 évig :)
Kikerült a generátor, de már másik kerül vissza mert hidegen nyikorog vagy csúszik a szíj, kB 2 percig. A szíj nem olyan régi és meg van feszítve még is van ilyen probléma. Cserés darab majd kiderül mit produkál.
A múltkori balos féltengely csere után most észre vettem egy csepp váltó olajat a féltengely és a váltó csatlakozásánál. Lehet hogy csak meg állt ott a váltó olaj szerelés közben, vagy szivárog :/ mindenesetre váltó olaj szint ellenőrzés lesz
Hétfőn folyt... Jó kis nap lesz :) + új tömítés a turbó és a kipufogó csatlakozásnál, és a rezor - első dob között is.
Ha majd belefér az időbe akkor az első dob után a kipufogó csatlakozásánál össze lesz hegesztve a kipufogó, mivel kicsit kifúj ez az egyik a másikba csúsztatott csatlakozó







