Blog
A jármű megfelel a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomba tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet előírásainak.
Következő műszaki vizsga időpontja: 2026. 12. 10.
A 3as sebességi fokozat szinkrongyűrűje nem tökéletes, viszont sikerült találnom egy újat. Remélem tényleg passzolni fog a váltóhoz. Csere jövő tavasszal várható.
78 EUR
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114515t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114516t.jpg)
Ment a GT mellé Debrecenbe, kis ékkőnek:-)
Nagyon korrekt és fürge, megbízható volt.
Most / még / üres a garázs...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114511t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114512t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114513t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114514t.jpg)
Az októberben kezdődött kalandom a generátorral a végéhez közeledett. Az első cseredarab hibás volt sajnos. Az állórész tekercselése nem ehhez való volt, alapjárati fordulatnál nem gerjedt fel. A feketére festett tekercses a friss beszerzés. Szemmel látható az eltérés. Eltérő huzal átmérő, eltérő menetszám. Kifogtam.
Az első felismerés után ki kellett szerelnem a generátort, hogy padon is meg tudják vizsgálni. Az alapjáratinál nagyobb, kb. 1200-as fordulaton kezdett csak tölteni. De amíg az újabb csere megjön, ezt kell visszatennem. Hurrá, már 2 le-felszerelésnél tartok. Minden hétre egy csere. Repkednek a kipufogó tömítések.
November végén érkezett meg a friss generátor. Hamar le is teszteltettem a mérőpadon, jó-e. Rendben, mehet a másik helyébe.
Áramtalanítás. Kerekek, alsó és oldalsó motorburkolat, kipufogók le. Hosszbordás feszítő kiakasztva. Alagút leengedve. Bölcsőt rutinosan csak résnyire utána, éppen kiférjen a generátor. Féltengely leoldva, félrefordítva. Vezetékek leszedve. Kis játék a motor fel-le emelésével, hogy kijöjjenek a csavarok. Már a kezemben is van. Visszafelé fordított sorrendben. 2 óra alatt megvolt az egész. Persze, hiszen erre gyakoroltam október 2. óta :D
Próba, működik, hurrá. Egy dolog nem tetszik csak. A fesszabályozó a zsigulis korszakot idézően működik. Gázfröccsre emelkedik a fényerő, későn vagy lassan szabályoz. Valami noname, Bosch-t már nem kapni sajnos. Ez van.
265614 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114506t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114507t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114508t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114509t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114510t.jpg)
Már egy ideje tervben van, hogy kipróbálunk valami P&P LED-et a tompítottban a hagyományos H7-es izzó helyére. Szerintem most értünk el oda minőségben és árban, hogy megéri a váltás. Az Osram LEDriving HL Easy Gen2-re esett a választás. A különbség drasztikus, pedig korábban is növel fényerejű izzókat használtunk (Osram Night Breaker Laser). És nem utolsó sorban szebb és egységesebb lett a megjelenés a hidegfehér nappali fények mellett. Mindemellett a vetítési kép hajszálpontos és tökéletes, a szemből érkezőket sem vakítjuk el. Teljesen Can-bus kompatibilis, nem volt szükség plusz ellenállásra sem, sem semmire, valóban 100%-ban P&P.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114504t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114505t.jpg)
Felkerültek a téli kerekek , bár télen nem tervezem sokat használni, de azért jobb ha fent van , meg tavasszal úgy is kap új gumikat .
A nyári szezonban 3432 km-ert tettünk meg együtt.
Km : 281 541
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114501t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114502t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114503t.jpg)
Nem kapkodtam el a téli gurulók beszerzését, de most már fent is vannak, 18-as MAK alufelnik, s Yokohama Bluearth gumik feszítenek a Tonale-n, 225/45 R18 méretben. (18500km.)
A legutóbbi szerviz óta újabb 10 ezer km.-el gyarapodott a kis Juliska, ideje volt a szokásos cseréknek, Selenia 5W40 Star Pure Energy motorolaj, új levegő és olajszűrő került bele. Minden más teljesen rendben volt. (55900 km.)
Korábban vettem 2 komplett első gólyalábat és ezeket szereltem be az eredeti helyett, mert az eredetiben a rugó rozsdás volt, a lengéscsillapítók pedig elég gyengék. A kerékagyat is megkaptam vele, ami 5 csavaros volt, ez azt jelenti hogy nem 2.0 TS hoz készült, kicsit erősebb a rugó, de gondoltam kipróbálom. sajnos kb 2-3 centivel magasabb lett az autó eleje így. Az eredeti rugókat ezért lefestettem és a jobb oldalit már kicseréltem, a bal oldali pedig még talán idén meglesz. A rugók vastagsága kb 0.2-0.3 mm-ben különbözik, mégis ennyit számít.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114500t.jpg)
Az autó kezd műszakilag rendben lenni (bár még van mit csinálni rajta) viszont a külseje nem volt túl szép. A vízszintes elemek lakkhiányosak, a függőlegesek karcosak és ajtó rányitástól horpadtak. A bal hátsó sárvédő gittelve volt korábban és ez is ledobta a lakkot. Az első lökhárítót és jobb első sárvédőt cserélni is kellett, ezeket külön festettem.
Mivel az autó se nem V6 se nem OT esélyes sajnos, ezért az 1 milliós profi telifény már nem fér bele a költségvetésbe. Az az ötletem támadt, hogy a győri Standard colorban veszek hozzá alapozót, festéket, lakkot, mindenféle kelléket és az amatőrök kedvencének számító YouTube videók segítségével megpróbálom magam lefesteni. Természetesen a festékboltban is adtak rengeteg tanácsot. Úgy gondoltam nagy kárt nem teszek, mert legrosszabb esetben elbukom a festékek árát, dolgozom egy jó csomót, de az autó csúnyább úgy sem lesz. Jó esetben javítok rajta, kipróbálom hogyan működik ez és még tanulok is valamit.
A költségekbe nem számoltam bele a csiszológépet és a 2 festékszóró pisztolyt amit vettem, mert ezek megmaradnak és más projektekhez is jók lesznek.
A művelet legrosszabb része szerintem az előkészítés. Nem is gondoltam volna hogy ez ennyi munka lesz! Rengeteget csiszoltam munka után esténként a karosszériát. Aztán az alapozót újra.... (Viszont itt rájöttem hogy a fehér szín szerintem nagyon jól áll a kocsinak!)
A bázis és a lakk felhordása nagyon nagy tapasztalatot igényel, főleg ennyire különböző felületeknél. Ráadásul a garázs is kicsit szűkösnek bizonyult. Viszont ez egy nagyon szép szakma, a csúnyából szépet varázsolni jó dolog!
A végeredményről annyit tudok elmondani, hogy messze nem lett olyan mintha szakember csinálta volna, de szebb lett mint volt. A bázis jól sikerült, viszont a lakk sok helyen megfolyt. Ezeket próbálom becsiszolni és polírozni, de közben az élet egyéb területe került előtérbe és ez félbeszakadt. Tavasszal folytatódik!
A gyári színkód alapján kevertettem a festéket, de nem teljesen egyezik. Erre persze számítottam, ezért is jó, ha az összes elem festve van. Természetesen az ajtók belsején és a motortérben látszik az eltérés, de továbbra sem OT-ra készül az autó.
A blogot csak most írom meg, pedig már kb 2 hónapja eljutottam eddig. Abban reménykedtem lesz még időm vele foglalkozni, de idén már ezzel zárul a történet.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114488t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114489t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114490t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114491t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114492t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114493t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114494t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114495t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114496t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114497t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114498t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114499t.jpg)