Blog
Tavaly meg lett javìtva a bal küszöb. Elöl hátúl rozsdásodott. Szerencsère csak a kèt vège, nem kellett kompletten cserèlni. Lakatos festette, nem fènyező, időhiány miatt.
146480 km-rel értünk haza új kis autómmal. Az első szervíz el is lett végezve, mely tartalmazta:
-olajcsere (Selenia)
-olajszűrő (Bosch)
-levegőszűrő (Valeo)
-pollenszűrő (Magneti Marelli)
Szükség volt továbbá egy olajbeöntő sapka cserére. Nem ment a start-stop és a tempomat így egy kuplung pedál kapcsolót is cseréltünk benne. Emellett időszakos volt a 4 db gyújtógyertya cseréje is. Egy kis funkcionalitás javítás miatt kapott új ablaktörlő lapátokat.
Esztétikai javításra is sor került: az ülésdöntő karok festés, néhány műanyag elem "ragacstalanítás", komplett belső kárpit tisztítás, műanyagápolás és ózonos fertőtlenítés.
Kicsit viseltes volt, ìgy kicserèltem utángyártottra a kulcsházat. Ahogy szettem szèt a règit, szètszakadt a gumi, megkemènyedett.
Utoljára délután elvittem még lemosni, kipakoltam a dolgaimat belőle, aztán vitték.
Jó élmény volt birtokolni. A Tesla mellett már nincs létjogosultsága, annak mindegy ,hogy 900méterre vagy csak pár kilóméterre elindítom-e vagy nem... :)
Talán nem árulok el nagy titkot a vevőknek piszkosul tetszett az autó :)
Pár hete elköszönt a csomagtér visszajelzés, elkezdtem kutatni, mi lehet az oka, átvezető kábel nincs megtörve, mikrokapcsoló a zárban kattog. A stekkert széthúzva, itt rövidrezárva működik. A kapcsolóra rámérve, viszont ez nem működik. A zárat kivettem, a mikrokapcsoló roncsolás mentesen nem szétszedhető, és ráadásna úgy van felszegecselve. Körbe kocogtattam, és jobb híján wd40-el megfújkodtam, így magához tért. Frankón működik, remélem jó sokáig még :)
Elég rég óta tervbe volt már a hátsó toronyszilentek cseréje.A szükséges alkatrész is pihent már vagy 3 hónapja a satupadon.Mivel sikerült összehoznom egy hosszú hétvégét amikor a kocsi se kellett így nekifogtam a cserének.Első bónusz,hogy a stabpálca anyája berohadt mindkét oldalon.Ezeket levágtam.Mivel a gömbfejek tökéletesek így kapott új anyát és ment vissza.Ennél nagyobb móka volt az alsó hosszú csavarokat kiszedni.Áztattam csavarlazítóba,wd-40-be míg végül a kockakalapács győzött.Innen már pikk-pakk ment minden.A rugótányér tövén volt némi felületi korrózió.Alaposan megpucoltam.Lekentem rozsdaátalakítóval majd alvázvédővel.Összeszereléskor a hosszú csavart is fémtisztára suvickoltam és vastagon kapott rézpasztát.Ettől függetlenül ha legközelebb szét kell szednem biztos megint össze lesz gyógyulva.😀Szerencsére nem túl gyakori ez a művelet.Most csend van futóművileg és boldogság.
Szinte már a letudandó kötelezők közé tartozik, hogy amint beköszönt a melegebb időjárás és a felhevült kocsiban már nyúlnék a fagyos klímához, csak a forró levegő és az izzadó fertájam marad. Valami, eddig ismeretlen oknál fogva a klíma minden szezon elején eltűnik a Giu extrái közül mígnem újra van töltve. Sajnos ez már a második szezon, így már az aggódást az idegeskedés váltotta ki és főként amiatt, mivel hogy a legperzselőbb nyári napokon játszotta ezt el velünk. Gyakran, mikor éppen kirittyentve esküvőre sietve döntött úgy, hogy aznap odafele mindenki az izzadságába fog megfürödni, amíg odaérünk.
Minden alkalommal az előző napon elvittem a ribit egy körre, hogy meggyőződjek róla, hogy még működik -e a klíma, ami persze minden hiba nélkül tette a dolgát, másnapra meg mintha elfelejtette volna, hogy egyáltalán szerepel -e az extra listáján a klíma szó. Ezt persze minden egyes szezon elején megelőzte egy klíma feltöltés ami festék utántöltést is magával hordozott. Idén sem volt másképp, de mivel a festék minden alkalommal "füsté vált" ezért most kapott egy extra adagot, hogy végre megtaláljuk a szivárgás helyét.
Egy belső hang azt mondja, hogy valószínűleg a hiba nagyobb, mint egy kis szivárgás, mivel az őszi/téli napok sem probléma mentesek. Ilyenkor mindig egy 5személyes szaunává alakul át és az ablakok párásabbak, mint a Titanicban a kefélős jelenetnél...
Szóval... valószínűleg egy fűtőmátrix és pár terelőlapát csere is esedékes lesz még tél előtt, hogy ezt ki tudjuk küszöbölni.
Folyt köv. a megszerelt klíma posztban >>>
Augusztusban hat éves lett a Giuliám.
2018. 08. 15-én helyezték itthon forgalomba az autót (hozzám 2020 februárban került).
A hat év alatt összesen 112 ezer kilométer került az autóba. Idén már igyekeztem kicsit vissza is venni, többet használtam a másik két autót, hogy a Giuliába innentől már minél lassabban kerüljenek a méterek... :)