Blog
Találtam outlet motorsport felniket 4x100-as osztókörrel. Gyártóról csak annyit tudok, hogy egy kisebb holland cég. A felnik csak 8.1 kg tömegűek annak ellenére hogy 8x17-esek. Nyáron tervezem majd bevetni őket. A kidolgozási minőségük a front oldalon hibátlan, a hátuljára kevesebb figyelmet fordítottak, de ez nem fog látszani. A dizájnja egyszerű, talán régiesebb, de kifele dőlnek a küllők és teljes hosszuak, így talán nagyobbnak is néznek ki. Kíváncsi leszek hogy mutat az autó alatt.
A magyar posta nem bánt velük kesztyűs kézzel, de szerencsére elég jól be voltak csomagolva.
Már egy ideje folyamatosan világított a légzsák visszajelző. Elvittem ide, kiolvasták és kiderült, hogy a jobb első ülés oldallégzsák kábelében volt szakadás. Cserélték.
Kaptak a felnik új közepet is.
Költségeim:
- hibakód kiolvasás: 5000 HUF
- javítás: 15000 HUF
- felni közép: 2850 HUF/db
A féket óvatosan bevasaltam. Sajnos a jobb hátsó sípolt kis sebességénél. Bíztam benne, hogy elhagyja, de nem volt szerencsém. Egy dolgot tudok még tenni, megfordítom a betéteket. Ez sem segített hosszútávon. Idegesítő.
A gumi rémisztően csikorgós és csúszós volt az első métereken, pont mint a Falken volt három éve. Tanultam a múltkori esetből s most egy félreeső részen szépen lekoptattam a külső réteget mielőtt túrára menne. Még nem az igazi, de sokkal jobb mint kezdetben. Egész sokat le kell darálni róla. Eddig nem tűnik reménytelennek.
Nem szeretem a jól működő autót piszkálni, de szükséges volt.
44012km
Megvolt az első éves szervíz. 15200 km. Olaj-szűrők. Gariban a műszerfal-zörgésre való filceket is beragasztották. Hazafelé volt bőven alkalom tesztelni kies fővárosunk remek útjain. Úgy tűnik megoldódott a dolog, nem zörgött sehol hazafelé
A forró nyári túrák egyikén észrevettem a tükörben, hogy nagy gázon, magas fordulaton kormol a járgány. Ekkor volt vagy 35-37fok Tornalja előtt. A sejtésem, hogy ezen környezeti körülményen dúsul a keverék. Ilyen a karburátor. Elég összetett a dolog, ha külön az üzemanyagot melegítjük hígítja, míg a beszívott melegebb levegő dúsítja a keveréket. 20-22fok mellett semmi látható kormolás nem volt a próbakörön. Üzemanyag szintet utána ellenőriztem, a 29+/-0.5 sávban van. Ez tökkéletes.
Viszont volt egy kis köhögés a próbakörön, ami idővel eltűnt, de még így sem volt meggyőző a motor vékonyka gázon. Megszakítót cseréltem. 1 fok statikus többlet előgyújtást kapott, ha kopik megy utógyújtás felé, jó lesz.
A gumik teljesen elhasználódtak a túrák alatt. Tetszik, hogy kívül-belül, elöl-hátul teljesen egyformán koptak el, igaz kétszer cserélgettem őket, mert elöl gyorsabb ütemű a kopás. Összeszámoltam: 6 borsodi, 1 kakucsi esős, 10 felvidéki túrát bírtak ki, ez kb. 7x120, 10x180k, azaz nagyjából 2500km hegyi szerpentines részt jelent, kb. 16000km összfutás mellett 2021 elejétől.
Nagyon jól viselkedtek ezek a Falken gumik, így ugyanolyanokat terveztem venni, de januárban két és félszeresére felment az ára, a többi klasszikus nagy márka még egy kettes szorzó nagyjából, így némi lamentálás után inkább egy valamit vettem, régies mintával 84H jelöléssel. A méret továbbra is a gyári 165 R14. Tele vagyok kíváncsisággal milyen lesz ez az új valami. ( a gyárban Michelin XAS 165R14 84H, vagy Pirelli Cinturato ment rá)
Az új gumi megjelenésben elég klasszikus, de látszanak rajta a korszerű alapok. Négy domináns hosszanti csík kis retró mintázat közben futtatva, a szélek mondhatni szokásos mai megoldás, ma szokatlanul szögletes szélekkel, mintha egy klasszik diagonál gumi lenne... Érdekes még, hogy a futófelület is a mai keskenyebb kialakításhoz van közelebb, de nem annyira vékony, mint a Falken volt újonnan (ami ahogy kopott a lekerekítés miatt jelentősen 10-15mm-t szélesedett). Mindez tisztán látszik a tényleg régi konstrukciójú Uniroyal Rallye 380 gumihoz képest, ami 2012-2021 között futott az autón. Az új guminak 7.2mm a barázda mélysége.
Rögzítem itt, hogy a futófelület szélessége hogyan alakult az eddig megismert 165R14-es méretben: Falken új 120mm (ADAC második volt 2019-ben valami hasonló méretben), kopottan 135mm, Uniroyal enyhén kopottan 130, új gumi most 125mm. Az új gumi jóval sarkosabb mint a Falken volt. Ahogy a kopással szélesedik az érintkezési felület, egyben rövidül is, mert a felületi nyomás (keréknyomás) nagyon nem változik. Nehéz megmondani mikor kapaszkodott jobban az élettartama során.
A gumicsere során észrevettem, hogy a hátsó betétek nagyon a végüket járják. Cseréltem őket.
Gyújtaselosztó, Bosch
Uniroyal és Falken
Uniroyal és új gumi
A nullméteres új gumi
'21-ben, '23-ban és a most kiszerelt hátsó betetek
Ekkorka
Az Alfa Romeo Club kiválasztott minket, a Várpalotai Olasz napok október 5-i olasz autó kiállítására.
Nem világított a hátsó helyzetjelző. Mivel ebben nem figyeli az elektronika ezért nem tudom mióta, most is csak azért tudtam meg, mert barátnőm jött mögöttem az ő kocsijával és szólt. Viszont ennek az esélyét minimalizálni szeretném ezért a másik oldalon is kicseréltem és ha már ott voltam az index izzókat is bár azokat észrevenném ha kiégnének.
A jobb oldali ablaktörlő gumija elszakadt, a bal oldalinál pedig már hiányzott az ablakmosó egyik tartója. Korábban valamelyik ablaktörlőcserénél volt a csomagban 2-2 db, ezért ezt most ingyen cseréltem-pótoltam.
Sürgősen kellett vennem ablaktörlő lapátot mert használnom kell az autót és esőt mondanak, ezért olyat kellett választanom ami azonnal van, így lett a Kamoka. Legalább ezt is kipróbálom. az előző Champion volt és régóta fenn volt az autón, de mivel ritkán használom esőben ezért inkább elöregedett.
Legutóbbi takarításkor egy óvatlan mozdulattal sikerült letörnöm a 12v aljzat fedelét, kellett egy új. Az évek alatt fokozatosan sárgult a kiegyenlítő tartály, mostanra már eléggé zavarta a szemem. Egy körrel abból is rendeltem egy új gyárit a fiatalkatrészek.hu-ról. Leresztettem a fagyállót, új tartályba friss illik. Az első féktárcsák középső részét kezdte elkapni a rozsda, lecsiszoltam, maszkoltam, festettem Mipa hőálló ezüsttel. Így sokkal jobb. Kapott egy rendes külső-belső mosást is, pár kavicsfelverődésen kívül hibátlan.
106.072 km