Blog

>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2024-10-17

szélvédő motorháztető "A" oszlop javítás, visszapillantó tükör

 

Irány a Comoi tó! 316 km és 6 óra várt ránk.
Az első köztes cél Samnaun volt. Nem csak síterület, hanem vámmentes zóna is. Ennek megfelelően itt 1,46€-ért tankolhattuk tele PHuBi-t :-)
Amúgy az összes bolt a vámmentes vásárlókra van berendezkedve. Pl. töményből 1 liter, más piából 2 litert lehet fejenként átvinni a határon. Nincs is más csak literes kiszerelés. Hoztam is egy Contreau-t a következő Spideres talira :-)
Furcsa volt a literes(!) borokat látni a polcokon.
Irány Svájc!
- Flüela kilátópontján az útépítés miatt nem tudtunk megállni
- 2.383m Flüelapass - jött, itt megebédeltünk. Az állomás teljesen önellátó, a pincében nagy akkupakkok vannak.
- 1.633m Wolfgangpass - Hágó - Sm
- 843m Solis Viaduct - Punt da Solas (6.kép)
- Viamala - sajnos itt sem találtunk parkolót, így csak pár kép készült (7.kép)
- 2.050m Berghaus Splügenpass - a 9. képen a felvezető út
- 2.115m Splügenpass
Olaszba átérve találkoztunk egy Spiderrel (10.kép), sajna a tulajék messze a hegyoldalban kóboroltak, így pacsizni nem tudtunk csak integetni tudtam nekik. Vissza is integettek :-)
- 1.901m - Montespluga gát (11.kép)
A szállodában PHuBi fedett helyet kapott.
Mi a szomszédban elfogyasztottunk egy igazi olasz pizzát, sétáltunk a Comói-tó partján és nyugovóra tértünk.

 

145 km / 3 óra kocsikázás várt ma ránk.
Két hágó, majd az osztrák oldal felvonó állomása volt a német határ előtt:
- 1.119m Holzleitensattel
- 1.215m Fernpass
- 1.225m Zugpizte induló állomás (3.kép)
Az igazi cél a német oldal volt:
- 998m Zugspitze induló állomás (4.kép)
A német oldalról a feljutás trükkös. Míg az osztrák oldalon egy nagy felvonó megy itt először vonattal lehet menni, majd a felső vasútállomásról egy kisebb drótkötél pályán lehet a csúcsre feljutni. A köztes állomásról érhető el a legmagasabb meteorológiai kutatóállomás is. (6.kép bal oldalán, fenn a csúcs) Lefelé meg a "nagy" drótkötélpályán.
A köztes állomás 2.600 méteren van, itt még lehetett hógolyózni. Szürreális: rövid naci&póló és gyúrjuk a hógolyót :-)
Fent a két oldali állomás összeépült, a határon táblával és bélyegzési lehetőséggel az útlevélbe :-)
Megebédeltünk majd lementünk a felvonóval. A visszafelé vezető út újabb magassági pontokat érintett:
- 938m - Klais
- 955m Scharnitzpass - Hágó + Határ
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó
- 1.222m - Mösern
Ma is a teraszon vacsoráztunk volna de az eső bekergetett mindenkit. A rókagombás rántotta nagyon bejött.
Holnap jön a nagy kaland Svájcon keresztül...

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2024-10-15

Feldobta a hibakódot, hogy az ízzitógyertyák elértek az életük végére. Ma ki lettek cserélve.
Érdekes, hogy még gyári(!) fékbetét van az autóban, de ezeket már cserélni kellett.

 
>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2024-10-15

Tönkrement a kuplung munkahenger. A kuplung tárcsa és a kettőstömegű még nem volt cserés, ezért maradt.

 

Elhagytuk a hotelt, tovább állunk. Maga a hotel jó volt, minden ami szem-száj ingere. Mint megtudtuk a tulaj kivételével senki sem osztrák. Rengeteg magyar, de volt német és brazil(!) is a személyzetben.
250 km és kb 4 órányi út várt ránk.
Holnapután érinteni fogunk egy vámszabad területet úgyhogy most csak 25 liter töltöttünk PHuBi tartályába.
Első pont a sorozatból ismert "Wilden Kaiser" fogadó és a hozzá tartozó falu. Szintén sokat forgattak itt a temetőben és a patikában. A patika valójában nem az csak a forgatásig kap táblát. A fogadó se fogadó valójában hanem egy magánház. A beltéri jeleneteket máshol forgatták. A "fogadóról" tudni kell hogy tavasszal májusfát állítottak a főtéren ami rádőlt, így azt hogy lehessen forgatni sürgősen helyre kellett állítani. Amikor ott voltunk már kész volt, épp az utolsó kerítéselemet vitték el az építkezésről. Nem vagyok nagy face posztoló, de a sorozat topikjába betettem a képet hogy most már "szabad" a fogadó. Utána percenkét csipogott a teló, több mint 200 lájk jött be pillanatok alatt :-)
Ittunk egy kávét is a faluban.
A doki rendelője lett volna a következő, de ott már tegnap voltuk, így csak egy kép erejéig mentünk arra. (4.kép)
Felmentünk a hegyi doktor háza felé amíg lehetett, az utolsó rész már lezárt terület.
745m Steinbacher Sattel jött, itt már jártunk korábban.
Most már tényleg a doki tanyája jött. Szervezett úttal lehet a legegyszerűbben felmenni. A traktor felvisz, elmondják a történetet és lehoznak.
Természetesen abból amit a filmben látunk nem sok minden igaz. Tipikus jelenet hogy kiülnek reggelizni a ház elé. Nos ezeket a jeleneteket délután 3 körül forgatják mert akkor süt oda a nap...
Amikor hátramennek a tehenészetbe az a bejáratig ez az épület, az ajtón belépve már egy másik tehenészetben forgatnak...
A pont az i betűn az volt hogy a népet szállító "traktor" gyártója épp filmet forgatott és a filmen többször én is látható vagyok (8.kép).
Kicsit kerültünk Németország felé pár hágó kedvéért:
- 683m Marblinger Höhe
- 840m Ursprungpaß
- 1.128m - Spitzingsattel
- 941m Achenpass
Visszatérve a színhelyekhez a filmből ismert kórház jött (Bezirkskrankenhaus Schwaz
Swarovskistraße 1-3, 6130 Schwaz), itt szokott mindig látványosan megállni a doki a mercivel és a mentő. A filmben itt is mindig vágás van mert a beltéri jeleneteket nem itt forgatják hanem valahol Elmau körül pár lerakott konténerben. Sajna a kórház elé nem lehet behajtani. (9.kép)
Hotel Bergland Obsteigben volt a mai nap végcélja. Itt kiélveztük a welness részleget és ettünk egy jót.
Ma vagyunk 37 éve házasok...

 
>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2024-10-14

A téli garnitura már elöregedett ezért muszály volt beruházni újakra.Középkategóriában gondolkodtam mert sajnos ebben a méretben elég húzós áron adják az abroncsokat. 225/50 17.
Firestone gumira esett a választásom.
Az alufelniket házilag újítottam fel.Csiszoltam fényeztem,majd kapott még 2k lakkot.
Egész jól sikerült. A gumiszerelő srácok is elismerően nyilatkoztak róla.
A gumi felszerelve 198K Ft. a festékek lakkok csiszolópapír kb 15 ezer Ft volt.

 
>> EseménySanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-10-14

ARC Trackday @alfaromeoclubmagyarorszag szervezésében a #kakucsring-en . Kiváló tapasztalatokra tettünk szert.
Látszik, hol van még szükség a fejlesztésekre. A legnagyobb feljesztést a sofőr igényli ;) Igyekszem! A 30 éves technika pedig állja a strapát, az idei feljesztések rendszerint jól működtek. Kb. 35 gyors, hűtő és médiás kamerázós körökkel együtt kb 45-öt kört tettem meg, transponderes időmérés -sajnos- nem volt, mobillal van pár race app amivel lehet mérni, ezeket rendszerint nem indítottam el. :/
Amikor indítottam jól látszott, hogy egy tapasztaltabb cimbim mikor ment az autómmal (életében először) egy laza 2 másodpercet tudott nekem adni 😆
Oda-vissza, plusz pályázás kb. 500km-es etap.

Sajnos benne van az emberekben , hogy haza is kéne jutni a verdával, szerintem ezt többek nevében is mondhatom , ezért nem lehet a végletekig feszíteni a húrt.
Az idényt lezártam, 2025-ben új beállításokkal vissza térek 🐍🍀 📸 : @flatfourphoto @nrmn2492 @csizikrolandphoto thanks guys.

 

Ma az anno kibontott műszerfal elcsomagolása volt napirenden.
Kincset találtam benne, pontosabban 2 biztosíték fedél tartó patentet.
Ilyen alkatrész gyárilag már régóta nem létezik. Sokan próbálják több-kevesebb sikerrel 3D nyomtatni (nekem beszereléskor elpattantak, most lemezanya van benne), bontott meg nem létező mert ezeket viszik először.
Magát a "csavar"-t lehet nyomtatni azzal nincs gond.
Szóval lett két gyárim, a télen berakom és teljes lesz az öröm :-)

 

A mai terv kb 45 km volt a környéken. A "Hegyi doktor újra rendel" sorozat környékét szerettük volna megismerni. A filmsorozatban a táj csodálatos, a mai nap után bátran kijelenthetem hogy a valóságban is.
Első célpontunk a 1520m magas Hartkaiser, az egyik részben volt itt egy esküvő. A Bergbahnen Wilder Kaiser-rel mentünk fel, de előtte tettünk egy kis kitérőt a rendelő felé. Holnap akartuk megnézni de itt van a falu (Elmau) szélén.
A hegytetőn néha elmentek a felhők és bámulhattuk a kilátást.
Miután lejöttünk meglátogattuk a rendelőt. Leparkoltunk a faluban és felgyalogoltunk. Az ok prózai: ma látogatható, holnap nem lesz az. (Jó volt reggel felgurulni.)
A rendelő elé ki volt állítva a doki életnagyságú figurája is. Mivel ő csak az örökölt zöld csillagos autóval jár gondoltam a nyakába akasztom az Alfa kulcsot. (7.kép)
Az 1650m magas Scheffau-Brandstadl felvonó jött. Fent ebédre megettünk egy itteni "disznótoros" tálat (Brettl jause). Az idő itt sem volt túl barátságos, de adódott lehetőség a körülnézésre.
Ezután St. Johann in Tirol jött. Hangulatos kis falu sok-sok látnivalóval és finom fagyival.
Öt után értünk vissza a szállodába ahol édes semmittevéssel és egy finom vacsorával telt az este.