Blog

>> Tuning és extraSD // Alfa Giulia Super // 2024-09-10

Szóval, még nyaralás elején kaptam a facebook értesítést hogy #tag-eltek egy postban valamelyik alfás topicban.

Meg is nézem, hüB+ egy full supersprint rendszer, meg a Technico felni nem is rossz áron...
Persze már az Amore krémje ott lájkol, mert pontosan tudják mit érzek, mit érez minden alfás ilyenkor?:D Ne tagadd, tudod!!!:D

Na jó én is lájokltam, azért ráírtam a srácra.. mondta páran érdeklődnek, majd jelez.

Visszaérkeztünk a nyaralásból, látom a messengerben ott az üzi.. ráírok megint a srácra.. híres utolsó mondatok.. "na elvitték a felnit meg a kiput?"

"NEM" jó ráalkudtam még:D "annyiért itt marad" jó akkor annyiért mind legutóbb mondtam? "Annyiért viheted."

áááááááá ezt valahol akartam is hallani és nem is:D

És beültem az autóba és mentem érte:D:D:D

Pro:
- ezeket a felniket most lehet jó állapotban megvenni, 5-10 év mulva nem
- ezek a felnik olcsóbbak nem lesznek
- a felni nem romlik meg:D

Contra:
- hát mennyibe kerül rá a gumi?
- hát mit mondok a családnak?

Tekintsük ezt gyógyszernek, 10 év hondázás, passzátozás és babakocsi pakolás stb. ez rekrációs tevékenység:)))

Jó de most itt van akkor el kell vinni a fényezőhöz mert karistos a széle..
A kipu az is itt van de ezt meg fel kell rakni..

Folyt köv:)

 

Magassági pont megvolt - Hányszor volt meg mag. pont - Össz magasság - Mennyiség % - Magasság %
Összesen 429 db 574 db 934 211 m 36,42% 57,37%

0 Gyalog 95 db 101 db 225 670 m 8,06 % 13,86%

1 PHB-574 Spider 229 db 284 db 436 882 m 19,44% 26,83%
2 LHU-600 Spider 64 db 75 db 118 160 m 5,43 % 7,26 %
3 NCZ-300 Giulietta 53 db 55 db 73 237 m 4,50 % 4,50 %
4 LUX-640 Alfa 159 11 db 12 db 13 557 m 0,93 % 0,83 %
5 RSB-559 Giulia 12 db 13 db 20 752 m 1,02 % 1,27 %
6 Egyéb autó 6 db 6 db 4 631 m 0,51 % 0,28 %
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db 6 db 4 652 m 0,42 % 0,29 %
8 AA-FQ362 Giulia Veloce 16 db 22 db 36 670 m 1,36 % 2,25 %

PHuBi 2024-ben 48 magassági pontot mászott meg:
- 2.800m Tibet Hütte - Végpont -FÁ
- 2.758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
- 2.503m Umbrailpass - Hágó -Fm
- 2.383m Flüelapass - Hágó -Km
- 2.315m Albulapass - Hágó -Fm
- 2.284m Julierpass - Hágó -Km
- 2.192m Valparolapass - Hágó -Bm
- 2.188m Berggasthof Franzenshöhe - Végpont -FÁm
- 2.149m Ofenpass - Hágó -Km
- 2.115m Splügenpass - Hágó -BKŐ
- 2.105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
- 2.057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
- 2.055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
- 2.050m Berghaus Splügenpass - Pm - Hágó -fá
- 2.032m Passo di Valles - Hágó -Bm
- 1.984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
- 1.918m Passo San Pellegrino - Hágó -Fm
- 1.901m 1901m - Montespluga gát - Hágó -
- 1.889m Ova Spin - Hágó -Sm
- 1.850m Samnaun - Végpont -mFÁ
- 1.815m Malojapass - Hágó -Km
- 1.800m Sella di Rioda - Hágó -Bm
- 1.790m Sella Ciampigotto - Hágó -Bm
- 1.760m Sella di Razzo - Hágó -
- 1.702m Dachstein Schladming induló állomás - Végpont -
- 1.601m Passo Duran - Hágó -Bm
- 1.530m Passo Cibiana - Hágó -
- 1.428m Pura-Pass - Hágó -Bm
- 1.370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
- 1.369m Passo Cereda - Hágó -Bm
- 1.299m Forcella Aurine - Hágó -Bm
- 1.298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
- 1.290m Filzensattel - Hágó -Fm
- 1.225m Zugpizte induló állomás - Végpont -FÁ - Végpont -mFÁ
- 1.222m Mösern - Hágó -ÉT
- 1.219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
- 1.215m Fernpass - Hágó -
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó -FÁ
- 1.140m Passo di Agueglio - Hágó -Bm
- 1.119m Holzleitensattel - Hágó -
- 1.000m Griessen Pass - Hágó -Fm
- 998m Zugspitze induló állomás - Hágó -mFÁ
- 955m Scharnitzpass - Hágó -
- 938m Klais - Hágó -FÁ
- 864m Sella Corso - Hágó -Bm
- 843m Solis Viaduct - Végpont -Fm
- 756m Rass - Elmau - Végpont -Fm
- 745m Steinbacher Sattel - Hágó -

 
>> EseményRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-09-07

Az első találkozót ’22-ben szerveztem meg. Jött az ötlet, hogy gyűljünk össze néhányan és autózzunk egy jót. Én ismertem 4-5 embert, akinek van ilyen ikerturbós V6 Quadrifoglio-ja, gondoltam, ha még ők is szólnak néhány ismerősnek, akár 10-12 autó is összegyűlhet. Ki látott már egy rakáson ennyi Giulia és Stelvio Q-t? Aztán végül 24 autó gyűlt össze, amin én lepődtem meg a legjobban…

Jól sikerült az a találkozó, pozitívak voltak a visszhangok, de amolyan „Egyszer volt Budán kutyavásár” alapon nem gondoltam, hogy többször is érdemes megszervezni. Így tavaly nem is foglalkoztam ezzel. Időnként azonban nekem szegezték a kérdést, hogy „Mikor lesz a következő Q tali?”. Egyszer aztán úgy ébredtem, hogy miért ne. Végülis nem olyan nagy munka, egy útvonalat kell kitalálni, egy éttermet leszervezni és teríteni az infót az érintettek körében. Nagyjából így is lett.

Az első esemény útvonala a Gerecse és Vértes tájegységen vezetett át. Idén viszont úgy döntöttem, hogy eltávolodunk kicsit Budapesttől és a Bakonyra és Balaton-felvidékre esett a választás. Sajnos idő hiányában nem tudtam előre bejárni az utat, így rengeteget Streetview-ztam és az Alfás márkatársakat interjúvoltam, akiknek volt arra helyismeretük. Így utólag ki merem jelenteni, hogy telitalált volt az útvonal (1. kép).

Várpalotán volt a gyülekező. Szerettem volna a Thury vár környékéről indulni, de semmi nem garantálta, hogy ennyi autóval ott meg tudunk állni. Így pragmatikusan a Tesco parkolót jelöltem ki. Itt legalább tényleg volt hely. 22 autó gyűlt össze, összesen 11 230 lóerővel (2. kép, még 3-an hiányoztak).

Az elképzelésem, ami mentén szerveztem ezt a közös autózást az az, hogy mindenki a vezetés élményét tudja kiélvezni. Tehát nem konvojozásról van szó vagy valamiféle közös vonulásról, hanem hagyunk egymás közt elég helyet, hogy biztonságosan tudjon mindenki egy élvezetes tempót menni. Fontos tanulság volt az első esemény után, hogy veszélyes helyzetek tudnak kialakulni abból, ha olyanok kerülnek be a sor közepére vagy végére, akik jobban nyomnák neki, mert előzgetniük kell a kevésbé feszes tempót autózókat. Így már a kezdetektől próbáltam tudatosítani mindenkiben, hogy aki nagyon menne, az a sor elején induljon meg, aki visszafogottabban élvezné a vezetést, ő maradjon inkább a sor vége felé. Ez egyébként egész jól sikerült, jól kialakult az oszlop.

Várpalotáról negyed 11 körül indultunk el Csőszpuszta felé. Már egyből az elején kellemes meglepetés ért. Ugyanis a Streetview alapján körülbelül 4,5-5 km-nyi nagyon gyenge aszfaltot vártam. Azonban ennek nagyobb része már új burkolattal volt ellátva így egy bő 1,5 km után már rendes tempóban neki tudtunk iramodni a távnak. Egyébként máshol is jellemző volt, hogy ahol gyengébb minőségű szakaszra számítottam a viszonylag frissebb képek alapján, ott már elkészült az új burkolat. Csak halad kis hazánkban is az útfelújítás.

Bakonyszentkirálynál kanyarodtunk rá a 82-esre Zirc felé. Nagyon jó ez a szakasz, de a másik irányban, lejtőnek felfelé talán még élvezetesebb lehet. A 82-es, bár főútvonal, ezen a részen az is nagy élményt nyújt.

Zircen volt az első összevárás, ami egy 5 perces megállót jelentett, hogy ne szakadjon teljesen szét az eleje és a hátulja. Nem megálló, csak egy kis állás. Szintén az előző esemény során szerzett tapasztalat, hogy túl sok megállót, ahol kiszállnak az emberek az autóból, nem szabad beiktatni, mert nagyon megtöri az autózás lendületét.
Innen Bakonybél irányában indultunk tovább Pápára. Ez talán a legjobb szakasza volt az egész túrának. Aki szereti kanyargós utakon vezetni az autóját, annak kötelező. Kiváló vonalvezetés, friss aszfalt. A kanyarokban sokszor még a padka is le van aszfaltozva, hogy legyen hely egy esetlegesen elkottázott manőver korrigálására (3. kép).

Pápára érve, kb. félúton megálltunk egy 45 percre a Ricsi Cukrászdában, ki-ki egy kávéra, sütire, fagyira. Volt idő kicsit szocializálódni, megbeszélni az előző 100 km élményeit. Egész idáig teljes volt a csapat, csak itt köszönt el az egyik Misano Stelvio. Innen már csak 21 autó ment tovább.

Városlődig szintén élvezetes autózást nyújt a 83-as, bár a 8-ashoz közelítve kezd az útburkolat már éppenhogy csak vállalható lenni. Innen pedig a 8-ason Ajkáig vezetett utunk, majd keresztül kellett vergődnünk Ajkán Padragkútig, ami 15 km lakott területet jelentett. Majd még ezután is egy 3 km-nyi silány burkolatú útszakasz következett Öcs-Pula irányában. Ez volt a túra legkevésbé élvezetes része, de így legalább újult lendülettel vágtunk neki a következő etapnak.

Nagyvázsonynál volt egy újabb összevárás. Ekkor 3 autóval voltunk az élen. 5 perc után sem ért utol minket senki, úgyhogy tovább indultunk. Itt meg kell jegyezni, hogy a Google Maps-ben való útvonaltervezésnek vannak bizonyos hátrányai. 10 megállót lehet kijelölni egy útvonalhoz, ezeket kell úgy lerakni, hogy a megfelelő szakaszokon irányítson el. Ehhez viszont a megállókat egész random helyekre kell betenni - sokszor egy út külterületi, semmi közepére eső részére. Különben két megálló között talál egy „optimális”, másik utat. A probléma, hogy akkor is képes új útvonalat kijelölni, ha már épp folyik a navigáció. Ha nem figyel az ember, akkor ő javasol egy jobbat és felülírja az eredetit. Emiatt aztán voltak eltévedések, letérések az megadott útvonalról és egy páran nem tudták bejárni az előre eltervezett szakaszt, mert elvitte őket a navigáció egy rövidebb úton…

Pedig a vége tartogatta még az út másik legélvezetesebb részét, a Nagyvázsony-Zánka és a Dörgicse-Pécsely-Balatonfüred szakaszokat. Hamisítatlan Balaton-felvidéki utak, nagy hullámvasutakkal a háttérben időnként előbukkanó balatoni látképpel… Gyönyör!

Plusz izgalmat hozott nekem, hogy alábecsültem az autó fogyasztását. A reggeli induláskor tankoltam, az odaúttal együtt így 320 km lett volna a túra. De már Pápán is csak 125 km-es hatótávot és negyed tankot mutatott a kijelző. Kockáztattam, ki kell bírnia. Dörgicsénél hagyta abba az akkor 25 km-t mutató hatótáv kijelző a számítást. Jelezve, hogy most már azonnal álljak meg tankolni, ahol tudok. Még ekkor következett a csodás Dörgicse-Vászoly-Pécsely szakasz, csak azért is jól megnyomtam még. Pécsely után 3 km nagyon rossz út jött, ahol visszavettem a tempóból (ha ez is készen lenne, akkor egész Balatonfüredig egy egybefüggő dopamin bomba lenne ez az út). Itt már elkezdett a zabszem szorulni, úgyhogy a rövid Balatonszőlős-Balatonfüred szakaszt sem eresztettem már meg. Végül elértem a füredi Mol kutat és több, mint 55 litert tudtam a tankba tölteni. A két tankolás közötti szakaszra egy bő 17 L/100km-es fogyasztás adódott.

Az ebédünket a Tihanyi Vinarius étteremben költöttük el. Nagyon szép, színvonalas hely, kiváló gourmet konyhával. Nagyon előzékenyek és rugalmasak voltak, biztosítottak helyet is, hogy felsorakozzunk az autókkal. Csak ajánlani tudom a helyszínt. Hozzá kell tenni, hogy még így a végére is 16 gép maradt, alig volt lemorzsolódás (4-9. kép).

Hazafelé még kipróbáltuk az új tihanyi kompot (10-11. kép). Amíg mindenki a balatoni panorámában gyönyörködött, a 3 Alfás a kapitányi híd hatalmas szélvédőjét átívelő ablaktörlőjének megoldását vitatta meg. Műszaki szakemberek…

Végül mindenki jól érezte magát, csupa pozitív visszajelzést kaptam és többen a következő találkozó időpontjáról érdeklődtek. Tény, én is nagyon élveztem és hatalmasat tudtam autózni, teljesen elmerültem az élményben. Aminek még szintén nagyon örültem, hogy idén sem volt szükség darus kocsira, mindenki végig az úton tudta tartani a gépet.

Hogy lesz-e 3. magyar Giulia és Stelvio Q találkozó? Ez még a jövő kérdése ;)

1.314 km
1.182 fénykép
PHuBi tette a dolgát ahogy kell. Az autópályás szakaszokat leszámítva szinte végig nyitott tetővel tudtunk menni.
Végre meg tudtuk nézni Tiziano szülőházát és a híres Madonna képét a szülőfalujában.

Az érintett magassági pontok:
- 2.192m Valparolapass - Hágó -Bm
- 2.105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
- 2.057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
- 2.055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
- 2.032m Passo di Valles - Hágó -Bm
- 1.984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
- 1.918m Passo San Pellegrino - Hágó -Fm
- 1.800m Sella di Rioda - Hágó -Bm
- 1.790m Sella Ciampigotto - Hágó -Bm
- 1.760m Sella di Razzo - Hágó -
- 1.601m Passo Duran - Hágó -Bm
- 1.530m Passo Cibiana - Hágó -
- 1.428m Pura-Pass - Hágó -Bm
- 1.369m Passo Cereda - Hágó -Bm
- 1.299m Forcella Aurine - Hágó -Bm
- 1.298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
- 864m Sella Corso - Hágó -Bm

 
>> SzervizCgo // Alfa Giulia 2.2 Super // 2024-09-09

Elkoptak, csere gyárira. A Dunauto ismét remekül, időre megcsinálta.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-09-06

Nem voltam nagy híve a kétnapos túrának, de most alkalmam nyílott rá és a kíváncsiságom belevitt.

A szokásos átnézés mellett, most a hűtő takarítását is beiktattam. A pajzs alatt a rovartetemek szinte összefüggő réteget alkottak, próbáltam egy ecsettel letisztítani, részleges sikerrel. Oldószerrel és ellenoldali vízsugárral sem tudtam tovább javítani a helyzeten.

Az útvonal nem lehet más mint Gömörség és Szepesség bevált útjain. Kicsit később mint szoktam, de hat előtt indultam.

Első nap Balatonnál kezdtem mint mindig egy kis ráhangolódással a keleti csúszós oldalon. Talán négyet mentem, sajnos sok helyen nagy a bozót, a belátást korlátozza.

Az idő nem szorított, jobban körül tudtam nézni, így jutottam el Serényfalva temploma mellé, fel a dombtetőre. Csodálatosan nyugodt, hűvös és rendezett hely volt, ott reggeliztem.

Aztán hajrá. Rozsnyón teletank, majd fel a hegyre két körben. Ekkor már 31 fok volt az erdei út alján. Nagyszerű kis kanyargós rész, páran jöttek szembe, de nem volt vészes, nem értem utol senkit. A hágó 1000 méteren van, ott gyorsan megfordultam, aztán még egyszer felszlalomoztam a hágóra, figyelni kell a szűk jobbosokban, a bójákat épp csak nem érintve érdemes menni még ezzel a kicsike autóval is. A túloldal a 18%-os lejtővel elég kemény terep a hajtűkanyarok előtt. De hát veszi a gép, vennie kell.

Szomolnokon keresztül gyorsan átugrottam a következő hágóra, aztán le Stószig. Sajnos a felső két kilométeren az útjavítások miatt kapott finom zúzalékot, okosabban kellett menni. Lejjebb ahogy eddig, lehetett szépen gépészkedni, sűrű váltogatás, gázfröccsök. Kellett az oldaltámasz, fogyott a gumi. Remek hely, lemértem, csak 14km egy kör, de nem érezni kevésnek. Négyet mentem mire azt mondtam na így rendben, dél volt már, forgalom semmi. A hágón pár fánkot köröztem a finom kis zúzalékos parkolócskában, aztán otthagytam a porfelhőt, irány a tó.

Szepespatakig üres volt az út, az új 533 is. Most ráértem, többször úsztam, jólesett a hűvös víz.

Négy múlt mikor elindultam Nyilason keresztül Veszverés felé. Ez is egy kiemelt szakasz, lehet gépészkedni bőven Nyilastól lefelé a durva aszfalton, nagyjából a bükki hangulatot adja, de gyakran jóval meredekebb, pont ennek az autónak való. Megfordultam a hegy lábánál, majd fel a hágóig Sedlo Grajnárig, ez egy irányban 22km, ez is 1000m magasan van. Megy ez a kis autó rendesen.

Este hétre értem vissza Aggtelekre, előtte teletank Rozsnyón.

Másnapra az volt az elképzelésem, hogy megnézem milyen visszafelé a Szepespatak-Szomolnok rész, mindig ellenirányban megyek ott. Aztán még egy kis felfedező utat is beiktattam. Pelsőc után Jolsva felé mentem. Varázslatos vidék ez a Gömör, az út mentén mindenhol százéves almafák, rogyásig tele almával, kár, hogy a képek nem adják vissza teljes értékben a látványt. Szép reggel volt. Majd Rákos, Kövi, Deresk, Lévárt. Az is egy kedvenc rész, de legutóbb már nem volt rá idő, erő. Aztán Szirk-Lubény-Jolsva-Csetnek-Henckó-Veszverés.

Veszverés után, az 535 felett a szerpentines rész kicsit forgalmasabb volt a szombat miatt, de csak szembe jöttek páran. Megfordult a fejemben, hogy a sztószi kitérőt most kihagyom, de hát hogyan lehet ilyet tenni, egyet csak szaladtam rajta.

Dénes felett a 18%-os emelkedőn már nem olyan könnyedén mozog az autó, a hajtűkanyarok durván meredekek, egyesesek.

Visszafelé Ragály és Imola között párszor mentem a csúszóson, szépen átlendítve befordult a lenti éles kanyarban. Ezzel ünnepélyesen le is zártam a túra érdemi részét.

Végül azt tapasztaltam, hogy nagyon nagyvonalú voltam az idővel. Másnap csak 250km pluszt mentem, így összesen 1127km-t tettem meg a két nap alatt (egy nap 750-900km szoktam menni). Most 280+250km első osztályú szakaszon, 250km emelt másod osztályon, Kerecsend és Rozsnyó között. Mindez csak 250km-rel több mint amit egy nap alatt meg lehet tenni, de az arány sokat javult.


az eltömített hűtő
Serényfalván
Szomolnok felé
négy túra fékpora
Aggteleken
Gice előtt
Rákos határában
Lévárton a Turul mellett
Deresken
Kövi közelében a patak melletti kaszálón
Szomolnok felé másnap megint
Kőröstetétlen utáni 4km-es tökegyenes szakasz felén

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2024-09-06

Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő

Km:335000

 
>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2024-09-05

Hátsó féktárcsák + fékbetétek + olajcsere+ műszaki

 

A múltkor nem tettem be az elring tömítést. Ma megjött egy olyan mint a benne lévő.
Van némi különbség :-((