Blog
Szokásunkhoz híven idén ősszel is megkerültük a Balatont.
A 84-esen érkeztünk és Edericsnél mentünk fel a 71-esre.
Kicsit körbenéztünk a keszthelyi boltokban és tovább álltunk.
Szomorúan tapasztaltuk hogy vége a szezonnak, az éttermek nagy része már bezárva.
Aztán Balatonföldváron a Kukorica Csárdában megebédeltünk. Itt is olyan érzésünk olt hogy azt esszük ami a polcon van még. Ettől függetlenül remek ebédet kaptunk.
A következő pont a tankolás volt, mert a negyedet jelző vonal alatt volt a szint. 52,38 liter fért a tankba, bő 31e Ft...
Gondoltuk átkelünk a komppal, de a sort látva inkább megkerültük az északi végét a Balcsinak.
Alig találtuk meg a szokott kilátót Balatonvilágoson, de aztán meglett.
Balatonfűzfőn sikerült találkoznunk valami biciklis csapattal. Szembe jöttek és természetesen keresztezték pát helyen az utat, itt ilyenkor leállították a forgalmat. Gyakorlatilag a nagy körforgalmig állt a sor. Izgalmas lehetett a sorban pöfékelő autók mellett biciklizni...
Természetesen a Tihany kör se maradhatott el. Itt még nagyobb tumultus volt a kompnál.
Zánka után fordultunk le a 71-esről Tapolca felé.
Majdnem teljes volt a kör.
368 km-t mentünk, nagyobb részt nyitott tetővel.




A múlt szombati armageddon esőzésben sajnos a teremgarázsunk is beázott. Úgy tűnik, hogy a garázs lépcsőház és Giulietta alatti része van a legmélyebben, mert a víz ezeken a helyeken állt meg kb. 15 cm mélységben.
Szerencsére a szekrényt nem érte el a víz, az szárazon maradt. A társasházkezelő nem áll a helyzet magaslatán, mert a vihar után 6 nappal sem sikerült még kiszivattyúzniuk vizet, pedig már többször és többen szóltunk nekik.





PHuBi ma reggel sikeres vizsgát tett :-)
113.414 km
Jutalmul fel lett töltve a klíma.
13 éve van/vannak ültetett autóim. Mára elég volt, így rendeltem gyári magasságú rugókat, új lengéscsillapítót, és nekiálltam visszaemelni az autót.
A hátsó lengőkarokban 1-1 szilent nem volt túl rózsás állapotban, de mind a négyet cserére ítéltem akkor már.
2db-ot lehetett rendelni másik kettő Mercedes/Jaguar szilent, 0,4mm-el nagyobb a szilentház, leköszörültem, bekerült a fagyasztóba és így a helyére is csusszant a préssel.
Így leírva jó gyors volt ,valóságban azért pár óra elment vele :D
A saját lengőkarom jó állapotban volt ,de azért homokszórás 2k epoxy , fekete bázis és lakkozást kapott. Szilentezés előtt (akkor volt rá időm)
Nyilvánvaló volt ,hogy 1-2 helyen picit sérül majd a lakk a préseléskor, de annyi baj legyen ott lejavítottam aztán kész.
Toronycsapágyakat is le homokszórtam, és cink bevonatot kapott, ha már egyszer szét volt szedve... Gátlókat felszereltem az új rugókkal még várják ,hogy a helyükre legyenek téve.
A hátsó rugó alsó gumiját lehet kapni ,azt vettem újat, a felső csak külföldről rendelhető horror összegért, így azt a donor autóból kapta meg ami tökéletes állapotú volt.








2025. augusztus 30-án rendezte meg az Abarth Club Austria szokásos, éves találkozóját. A helyszín idén is Forchtenstein (Fraknó) Badestausee volt. A rendezvényen nem csak Abarth, Fiat, hanem Lamborghini, Ferrari, Lancia és szép számmal Alfa is volt.
Útvonal: Budapest - Sopron - Neusidler (Nezsider) - Rust (Ruszt) - Mattersburg (Nagymarton) - Forchtenstein (Fraknó) - Rosenbrunn - Schwartzenbach - Kobersdorf - Eisenstadt (Kismarton) - Sopron - Budapest
Videó az egyik legszebb útszakaszról












A bal felső lengőkar gömbfeje elfáradt, és a stabpálcát is kottyanni éreztem.
A jobb oldali felső lengőkart, még az előző tulaj cseréltete, az még bírja. Három éve zsirótám át a gumicsapágyait, lassan esedékes lesz megint.
Itt a bal oldalon, még a gyári lengőkar volt bent. A gumi csapágyai, még tökéletesek, így el is rakom tartalékba. Még gyárilag volt bent a lengőkar csavarja is, én ezt most fordítva raktam be. Legközelebb legalább nem kell annyira szétborítani a futóművet egy felső lengőkar cseréhez, vagy csak a gumicsapágyak zsírzásához...
Nem, még mindíg nem ér bele a csavar a rugóba! (Egyesek azt mondják, azért nem lehet fordítva berakni a csavart, mert bele ér a rugóba)
Ma valahogy nem volt kegyes az időjárás, így a jobb oldali stabpálca még cserére vár, de már most érezni, hogy stabilabbá vált az autó...
Update 09,03
Kicserélésre került a jobb oldali stabpálca is.
km állás: 173855








Még a nyaralás közben hazafelé kiégett az egyik xenon izzó. Meglepően erős ez a lámpa, egy lámpával jöttünk este, láttam jól. Itthon még meg is néztem, hogy esetleg megjavult..?
De persze nem.
Allegro-ról rendeltem két Orsam D1S Xenarc izzót, verhetetlen áron adták, 10500 Ft/db. Eredetinek tűnik, semmi különbség nincs ahhoz képest amit kivettem az autóból.
Ha az egyik kiég, a másik is hamarosan ki fog, úgyhogy xenont párban szoktam cserélni. menetirány szerinti jobboldalihoz négy csavart kell levenni, és a xenon trafót (ballasztot) ki kell venni a helyéről. A visszaszerelésnél a csavarokat nem könnyű visszajátszani a helyükre, főleg a felső kettőt, de megoldható.
A baloldalon van egy trükk, hogy könnyű legyen. Az ablakmosó beöntő csövének felső rögzítését ki kell pattintani, majd kihúzni az egészet a tartályból. Ezután bőven van hely, a gumisapka levétele után 2 perc az izzócsere.



1
440
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- 159
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas















