Blog
Egy ideje foltokat hagyott az autó maga után. Egy 12 órás műszak alatt egy tenyérnyi is összejött. Közben a műszaki lejárta is közeledett. Gondoltam, egy füst alatt letudjuk. Ma Várpalotán jártunk. Csöri mester megigazította a bűnös vízcsövet, aztán elvitte vizsgázni. Mármint autóval együtt. Csont nélkül átment. Mármint az autó.
Kilométeróra állása: 163 004
Végre ki lettek cserélve a vásárlás után "kötelező" alkatrészek. Megy néhány extra is. :-)
- Vezérműszíj+görgők+vízpumpa
- Balansz szíj+görgő
- Motorolaj (5W40 Mobil Super 3000)
- Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- Szelepdekli tömítés
- 2db első flexibilis fékcső
- 2db első, külső stabilizátor szilent
- 2db hátsó lengőkar szilent (ami a lengéscsillapító alsó felfogatásánál van) Ide poliuretán szilent került
- Váltóolaj (75W90 Castrol)
- Szervóolaj (Mobil ATF320 Dexrol III)
- Fagyálló hűtőfolyadék
Km állás: 103.140km


Újra nekiálltam, hogy bővítsem az eddig összegyűjtött hágókat. Elsősorban Németországban keresgéltem, mert Ausztriában, Olaszországban már nem nagyon van olyan, ami nincs a listán.
Első nekifutásra 39-et találtam, de még van, amit fel kell vennem:
0243 Riedbergpass 1 407 m
0299 Hirschbichl (Pass) 1 183 m
0316 Äulemer Kreuz 1 138 m
0321 Rohrmoossattel 1 120 m
0324 Ammersattel 1 118 m
0350 Thurner (St. Märgen) 1 030 m
0351 Spitzingsattel 1 129 m
0353 Sudelfeldpass 113 m
0354 Notschrei 1 120 m
0374 Wilhelmshöhe (Schonach) 975 m
0375 Alexanderschanze 971 m
0382 Seibelseckle 955,6 m
0383 Scharnitzpass 955 m
0389 Schwarzmiss 933 m
0391 Ruhestein 915 m
0393 Markbuchener Sattel 901 m
0394 Lochenpass 888 m
0402 Ruselabsatz 856 m
0405 Ecker Sattel 842 m
0408 Stich (Landesstraße 360) 830 m
0414 Fohrenbühl 786 m
0420 Kalteck (Bayerischer Wald) 750 m
0421 Freiersberg 740 m
0426 Hallthurm 693 m
0427 Rote Lache 690 m
0429 Höllpass 683 m
0432 Löcherbergwasen 656 m
0433 Wurmlohpass 652 m
0434 Büchereck 651 m
0436 Furtlepass 630 m
0437 Steinpass 615 m
0438 Gairenbuckel 595 m
0440 Käppele (Pass) 538 m
0441 Heidburg 520 m
0442 Schellenberger Turm 503 m
0445 Heidenberg (Odenwald) 461 m
0446 Gscheid (Schwarzwald) 454 m
0447 Schirndinger Pass 450 m
0451 Hanweiler Sattel 364 m
Az első szám a magasság szerint elfoglalt hely.
Összesen 452 magassági pont szerepel a listán, ebből eddig 55 volt meg.
Végül nem 5-én, hanem 6-án tudtam elhozni. Este 7-kor volt a randi, a papírmunka után pedig vettem még egy gyorstalpalót a tető kezeléséből. Feleségem is elkísért, és hála istennek ő is élvezte a hazautat, tehát legalizáltam a pénzkidobást :D A hazaút kb. 15km-volt a XIII. kerületből hazáig, amit a paripa gond nélkül teljesített :) Vezetve azt éreztem, otthon vagyok :) Bár még eléggé lóg a bele, így is érezni a hihetetlen pontos kormányzást, a remek futómű konstrukciót, illetve az életre való motort.
Kiecserélték a két első lengéscsillapíót + axiális rugókat. Már nagyon ráfért.
Futóműállítás szintén volt.
Hibalista: légzsák visszajelző világít. Rá kell dugni a computerre.
Futóműves is megállapította, hogy egyébként kurva jó állapotban van a gép.
A mai tankolás során az alábbi eredmény született:
Tankolt üzemanyag: OMW MaxxMotion Diesel 60,68 liter (első kattanásig)
Megtett km: 826,6
Fogyasztás: 7,34 liter/100 km
Fogyasztás a fedélzeti számítógép szerint: 6,6 liter/100 km
Saccra kb. 80% országút 20% város többnyire klímával.
Kíváncsi vagyok hogyan alakul továbbiakban.
Pár hete lehámlottak a hátsó ajtókon lévő kárpitbetétek. Dzsorzsitól a Gyöngyös XI. taliról hazafelé náluk (Horton) megállva kaptam két jól kinézőt a rosszak helyett. Örömmel hoztam haza és ma álltam neki a cserének, de előtte kicsit megtisztogattam őket kárpit tisztítóval, mert kissé koszosak voltak... itt jött a hideg zuhany... az egyik ugyanúgy lehámlott, mint az eredetiek... :( Átmeneti megoldásként azt találtam ki, hogy leszedem őket és lepattintom a betéteket... most ebben az állapotban vannak... legalább nem morzsálódnak, koszolnak és ragadnak...



17-es gurulók ma megérkeztek szlovákiából, korrekt áron és állapotban.
4db Falken ZE914 XL MFS 215/45 R17 91W-et kaptak ma.
( 2016-09-10 )
A helyükön
( 2016-09-14 )







Nos, nemrég el veszítettem a szüzességem :-) sok év után végre eljutottam a Gyöngyösi talira.
Végre vasárnap reggel...Indulunk.... Tomi barátommal meg beszéltük, hogy össze futunk Sülysápon a kagylós kúton és onnan indulunk tovább. Előtte egy kávé, gyors autó mutogatósdi aztán irány Hatvan. Szép könnyű volt az út. Hatvanban aztán félre álltunk, hogy bevárjuk Kazes és a Csongi családot. A nagy várakozás közben aztán fel tűnt egy csodás 146. Intettünk neki ahogy el ment mellettünk jó Alfás révén, majd ahogy el haladt mellettünk hirtelen lefékezett majd meg fordult és leparkolt mellettünk Kau kolléga. Egy kis eszme csere után lassan befutott Kazes is az ő 146-val. Irány hát Gyöngyös....
Megérkezve Gyöngyösre még beugrottunk egy gyors autó kozmetikára aztán el foglaltuk a helyünket a parkolóban. Csodás volt ennyi szép autót látni egy helyen. Gyorsan letudtuk a kötelező köszönést az ismerősöknek és az ismeretlen barátoknak. Majd nyál csorgatva meg álltam a csodaszép Oldtimer autók előtt és félig könnyes szemmel csodáltam őket. Gt csodaszép 33-asa mellett is elidőztem egy kicsit mert megérdemelte. Miután Jorjie főszervező dinnye mester közölte, hogy sajna de az ebéd technikai okokból el marad gyors látogatást tettünk a hiper tacskóba, hogy némi enni valót vegyünk magunkhoz.
Aztán irány az adrenalin park.
Ki gördültek szépen sorban az autók a parkolóból és elindultunk. csodás "kis" konvoj alakult ki, szép hosszú kígyó módjára tekergő alakzatban.
A park csodás volt. El foglaltuk a helyünket majd ahogy kell birtokba vettük aztat. Amit lehetett kipróbáltunk, meg néztük. Közben jókat beszélgettünk mindenkivel akivel csak lehetett. Majd egyszer csak oda keveredtem GT mester asztalához és mint egy gyerek a cukorka boltban ott is ragadtam. Végig túrtam a matricás dobozt vagy 10-szer és végül is boldogságban örömmel távoztam miután sikerült beszereznem a kígyót és egy másik matricát a kocsi farára. Bár mindig veszek matricákat azok valahogy sosem kerülnek fel az autóra :-D
A nap végén búcsút vettünk a még ott maradt pár barátunktól és a parktól.
Haza felé még meg álltunk a Horti Rém rendes Jorjie-nál ahol........Na de ezt már tudjátok Kazes barátom blogjából is :-D
Pár kép a taliról












Ma Csörihez került a vas, elkezdődik a turbó felújítása. Km-óra állása: 135 897.
A felújítást a TURBÓSZERVIZ-FELCSIKI Kft. végzi el.