Blog

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-09-16

Ma voltam klímát ellenőrizni Stipsits Dénesnél Győrújbaráton. 310g volt a rendszerben a 460 helyett. Tehát ráfért a csekkolás, ellenben ezt az elmúlt 8 évben hozta össze, így teljesen rendben van ennyi hiány. Az ár erős hátszéllel értendő...

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2016-09-16

Megjártuk az Adriát Velencétől Brioniig keresztbe-kasul. Hazafelé megszólalt egy kerékcsapágy. Alexék végül mind a két első kerékcsapágyat cserésnek minősítették, plusz a gumik is kezdtek kagylósodni, azaz a két első lengéscsillapító is ment a levesbe. Ez se volt olcsó mulatság, mert a kerékcsapágyak egybe vannak a kerékaggyal...
Közben a kiegyenlítőtartályon is elhalt az egyik csonk, amit először megragasztottak a fiúk, de csak kb. 1000 km-t bírt ki. Új kiegyenlítőtartály lett a vége. A TBi-é természetesen nem egyezik a többi 159-ével, azaz rendelni kellett. Most szép átlátszó, a régi nagyon meg volt sárgulva..

Ma autóstalálkozóra igyekezve a dugóban állások után a megindulásnál gázolajszagra figyeltem fel. Aztán mivel a dugó elmúltával is megmaradt a szag, kezdtem gyanakodni, hogy bizony itt merénylet van készülőben, úgyhogy a találkozóra érkezve felnyitottam a motorháztetőt és ott is megcsapott a gázolaj szag, bár nem nagyon erősen. Az autó alá nézve gyűltek a cseppek, úgyhogy a szerencsés véletlennek köszönhetően a céges szervizbusszal érkező kollégától kértem 10-es dugókulcsot a motorburkolat leszedéséhez, ahol némi szakszerű hümmögés után megfigyeltük, hogy az egyik üzemanyagcső eléggé lecsúszott és bizony ott szökik a drága matéria. A visszacsúsztatás mellett AWAB bilinccsel is rögzítettük a renitens csövet, ezzel a hiba elhárításra került.

>> Tuning és extrarbalint88 // Alfa 156 1.9JTD 16V Distinctive Berlina // 2016-07-28

Tomchip70 fórumtárs segítségét igénybe véve ki lett írva az EGR és kapott egy optimalizálást az autó (1,2-ről 1,4-re emelt turbónyomás és hozzá állított üzemanyag). Sokkal rugalmasabb lett alacsony fordulaton, nem füstöl (ez fontos szempont volt) és nem fogy ki a szuflából fent sem. Kb 160 ló lett így a karámban és 350 nyúlmókus.

Ezek a pluszok elegek voltak ahhoz, hogy (ismét) elinduljak a lejtőn, úgyhogy folytatása következik, 2-3 éven belül 220 ló a cél, füstmentesen, Q2 diffivel és sportfutóművel, valamint komolyabb fékkel.

Tavaly a Toyotáról örökölt Pirelli Snowcontrol serie II gumikkal futotta le a téli szezont az Alfa, mondván az még arra jó lesz 5mm-esen. Idénre kellett viszont gumi és hosszú agyalás után arra jutottam, hogy mivel a tél kishazánkban az utóbbi pár évben érdeklődés hiányában elmaradt, így négyévszakos abroncsokat kap a téli szezonra a paripa. Ennek az okoskodásnak az egyik nem elhanyagolható szempontja volt az is, hogy ajövőbeli tervek között szerepel a 17"-os nyári garnitúra és sportfutómű beszerzése, így ezek kímélésre is jól jön balkáni útviszonyok közé a négyévszakos kerék 15"-ban a tojástartó felniken.
A csapásirány kijelölése után további micimackós fejvakarás következett azügyben, hogy melyiket válasszam. Michelin CrossClimate, Vredestein Quatrac 5 és Goodyear Vector 4seasons Gen 2. volt versenyben. Végül a Vredesteinre esett a választásom, mivel ez rendelkezik téli mintával is és árban is a legkedvezőbb, 195/65R15-ben kb 17ezer Ft-os áron mérik darabját (CC 20e, Goodyear 24e). Lázasan elkezdtem keresni a legkedvezőbb beszerzési forrást, mikor megláttam az Apollo Alnac 4G Allseason gumit, amely a Vredesteint felvásárló Apollo csoport névadó márkája. Európában ők a B márka személyautók terén, ám ár-érték arányban eléggé jók. Átlagosan 14ezer Ft körül mozog a gumijuk, ami további kutatásra késztetett és nem találtam róla elrettentően rossz teszteket, egy erős középkategóriát tud a négyévszakosok között. Még rágódtam a kérdésen, amikor hirtelen leakciózták a gumit 11090, valamit 11690 Ft-ra (T és H sebességindex). Legyünk urak alapon a H-st választottam, szerencsére teljesítették is a megrendelést. Elvittem a kerekeket, a régi gumikat beszámolták, így a felnire szerelt gumikért összesen 50ezer Ft-ot fizettem kereken. Ugorjunk két hetet előre. Otthoni cserét terveztem egy, egy ismerősöm segítségével és kérésére, merthogy legyen tapasztalat a gumiról, mielőtt megrendeli ő is. Oké, legyen, cseréljük ki Ez az első csavarnál bukott el, mert teljesen be voltak rohadva a csavarok és az elsőnél letört a dugókulcs feje. Irány az éjjel-nappali gumis a Szentmihályi úton. Két méteres szárral kinyitották a csavarokat, amik be is voltak rohadva és a menet is meg volt menve rajtuk, úgyhogy rögtön vettem új csavarokat is. Szereléssel együtt 15ezer Ft volt a műtét.
A gumik egy hete vannak fent, melegben sikerült őket kipróbálni már, esőből csak 10 percet kaptak. A nyomatékot annyira nem szeretik, könnyebben pörögnek ki a nyáriknál, mondjuk a kb 160 ló és a 350Nm azért tényleg nem kevés, azzal is elég sokszor villogott a kipörgésgátló és nyikkant a gumi. Fékezésnél jól viselkednek, kanyarban is jól tartanak, persze alacsonyabb a tapadáshatár, mint a nyári guminál. Előnyös, hogy idejekorán elkezd sírni a gumi, így még a kontrollvesztés előtt van tájékoztatási fokozat a tempó visszavételéhez. Ekkor még terhelhető a gumi, egyenletesen veszti el a tapadását.

Eltelt újabb egy év és közel 14 ezer km, így ejtettünk egy olajcserét.
Selenia 5w40
Bosch olajszűrő
Mann Filter levegőszűrő
A kocsi mostantól garázsban lesz tartva :D

 
>> Egyébpettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2016-09-11

Múlt héten egy észak-olasz körutat nyomtunk, az eredmény: közel 2700 km gond nélkül :-) elfogyott sok benzin, meg egy kevés olaj, a taljánoknak meg tetszett a dög.

 
>> SzervizZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2016-09-14

Kedden leadtam az autót Zé-nek egy vezérlés cserére, illetve egy átfogó állapot felmérésre. A vezérműszíj, görgők és vízpumpa mellett cserélték a szelepfedél tömítést, illetve egy gyertya kábelt is (olajban úsztak a gyertyák). Az eredmény: finom és egyenletes járás, jobb menetteljesítmény :) . Ja, meg egy tompított izzót is cserélt, mert HB3-mas nem volt itthon.

A hibalista és a feladatok a következők:
- Vízhűtő
- Vezérlés módosító
- Futómű állítás
- A tetőt kipattintó motor megjavítása (most a vásznat csak kézzel lehet kipattintani a "kötényből")
- Elektromos tükrök (vagy azok vezérlése), mert csak le-fel mennek.
- Antenna

Elsőre ennyi, de semmi életbevágó :)

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-09-14

A motortérben egy elég elszomorító kép fogadott egy ideje, újabban állandó kontakt hibával... de most rendbe tettem! 2 db 30A bizti. :)

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-09-12

Folytatódott a lakatolás a jobb belsővel... Kész!