Blog

>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2016-06-27

216001km
A fékcserénél vettem észre ,hogy morog a bal hátsó kerékcsapágy,repedtek
a hosszlengőkarok és kiverődött a bal hátsó stabilizátor csukló. Továbbá a bal
alsó első lengőkar(TRW) és a jobb első axiális csukló.

 

Nekünk tuti volt, gratu a szervezőknek.
Az olaszok nagyon értékelték a trentatre-t, már megérte:-)

>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2016-06-26

216001 km
motorolaj+szűrőcsere
Mobil Super 3000 5W40 filtron olajszűrő

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-09-08

 
>> Eseményrichard // Alfa 156 SW // 2016-08-25

Az autót ezen a napon vásároltam.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2016-09-07

Ennek a cseréjével végre-végre megszűnt az indításkori rázkódás, most csak annyira remeg, amennyire normális. Leállításnál szinte semmi.
Lemförder bak került beépítésre. Így már mind a négy bak új.

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-09-04

Alapvetően régóta zavar, hogy bizonyos körülmények között az alig látható és a nagyobb pamacs közötti füsteregetésre képes a gép. Manky sokat javított az alapfelálláson, de mégiscsak egy más által megírt programot reszelt. Így megkérdeztem tőle, hogy lehetséges-e, elegendően erős, de füstmentes autót kihozni a gyárilag 210 lovas, DPF-mentes 2.4-ből. Azt mondta lehetséges, de offoljuk az EGR-t. Ezt megtette Élő Lajos pénteken, majd vasárnap délutánra lebeszéltem Mankyval a tuningolást. Első körben küldött egy alap progit, DPF, EGR és lapátok kiiktatásával. Evvel minden rendben volt, látható füst nélkül, de jelentősen gyengébben. Azután jött pár kör, a megírt program és a végleges között. Most alapvetően füstmentes, majd még jobban letesztelem, de tükörből nem látható semmilyen körülmények között. (Próbáltam azokat, amikre emlékeztem.) Az erő is megmaradt érzetre, még majd lemérem. Aztán meglátjuk kell-e még reszelni. Magasabb fordulaton lehet még kicsit okosítani, de így is a számítások szerint közel 500Nm gyepálja a hajtásláncot. Eddig nagyon tetszik az eredmény. A feltöltést és a diagot én végeztem, aztán megpróbáltam elmondani a mesternek, Manky adta a szakértelmet.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-09-07

A kasznizás kezdetekor kibeleztem a belteret és mivel több részletben készült a lakatos munka, így csak az üléseket dobáltam vissza a használhatóság kedvéért. A munkálatok befejeződtek a kocsiszekrényben, így már minden vissza költözhetett, az időközben kimosott padlókárpittal együtt. Jó volt vele a próba út... halkabb is lett. :)

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-09-07

A fóliázás miatt szélvédőt cseréltettem, ahogy az előző blogbejegyzésben részletesen kifejtettem. Mivel az eddigi lapátok teljesítményével nem voltam teljesen megelégedve, csíkoztak - sőt, én úgy láttam, hogy enyhe karcolást is hagytak az üvegben - ezért mindenképp új lapátokat akartam az új üveg mellé, hogy azt nehogy tönkretegye.
Droberto barátom ajánlásával így a Bosch Aerotwin mellett döntöttem. Roberto még a nagy kedvezményt is elintézte az Unix-nál nekem, így a 450-es és az 575-ös lapát csak 3605, illetve 4118 Ft-ba került. A katalógus szám A084S. Nagy köszönet neki ezúton is.

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-09-06

Mindig is odavoltam a lefóliázott üvegű autókért. Na persze nem azokért, amelyek B oszloptól hátra vannak csak megcsinálva, még csak azt sem tartottam sosem esztétikusnak, ahol bevállalják az első ajtók üvegének fóliázását. Ez mindig is csak azt az érzést keltette bennem, mintha valakinek a sofőrje lenne a vezető, hátul doboz, elöl akvárium.
Nem, az igazi az, amikor teljesen körbe van fóliázva a gép, telibe a szélvédő is. Egy Alfánál nem is lehet másról szó, itt minden a vezetőről és az esztétikáról kell, hogy szóljon. Ja, hogy szabálytalan? Ahogy a közmondás tartja: A szépségért szenvedni kell ;]
Bár sokan próbáltak lebeszélni, soha meg sem fordult a fejemben, hogy máshogy csináljam. Megbüntet a rendőr? Levehetik a rendszámot? Nem megy át műszakin? Szóba jöhető kényelmetlenségek. Az eszméletlen jó kinézet és az egyediség megéri.
Llumar ATR 50 fólia ment körbe. A fentebb felsorolt okokból nem akartam megkockáztatni a 35-öst, de ez is nyújtja azt a látványt, amit vártam. Nem halálfekete, de pont elég sötét.
A művelet elég hosszú ideig elhúzódott. Az első szélvédő kivételével az üvegek július legvégén lettek lefóliázva. Otthagytam a kocsit, aztán rámcsörgött a fóliás (Szekszárd, Mihály Gábor), hogy nem csinálja meg a szélvédőt, mert nagyon sok rajta a kőfelverődés, túl nagy az esély, hogy összetörne az üveg a fólia applikálása közben. Ez eléggé elrontotta a kedvem, de tudtam, hogy amit egyszer elhatározok, annak úgy kell lennie. A megoldás: vennem kell egy új szélvédőt, azt lefóliázza a behelyezés előtt, aztán az üveges elintézi a többit. El is indítottam a folyamatot, de a nyári szabadságok meg saját külföldi utak miatt is végül több, mint egy hónappal az első lefóliázás után lett teljesen kész a kocsi. Az üvegek fóliázása a szélvédő nélkül 31 ezerbe került, a fóliázott szélvédő berakással, mindennel együtt 60 ezer. Ebből 13 ezer volt a fóliázása, 27 ezer az üveg, a többi az a keret, munkadíj, stb.
Az eredmény? Teljesen megérte! Nem tudom, hogy képeken mennyire jön át, hogy hogy néz ki, félek annyira azért nem. De eddig, aki élőben látta, mindenki el volt tőle ájulva. Az üveges is csak hüledezett, hogy ő még ilyet sosem látott és sosem csinált, hogy telibe fólázni a szélvédőt. De nagyon jól néz ki, csak nem tudja, hogy ki fogok-e este látni rajta :D Belülről egyébként egyáltalán nem érezni sötétnek, de majd éjszaka még ki kell próbálni. Szerintem sötétben sem lesz gond, de kíváncsi leszek.

Ui: A bal oldalról fényképezett képeken látszanak sajnos egy BMW-vel való találkozás nyomai.

Update: A hiba kijavítva.