Blog
Hogy is kezdjem ezt is benéztem. Gumikat nézegettem , mivel 13éves continental sport contactok voltak fent , eszméletlen jó gumi ,de belső felének annyi volt. Amik kinéztem Toyo Proxes T1r 215/45 R17 , meg is rendeltem , megjött , felraktuk .
Mikor ki ki próbáltam nem akartam elhinni , az autó olyan mintha minden kereke másfelé menne, kis kormány mozdulatokra alig reagál, kicsit kanyargok befékez a menetstabilizátor, kikapcsol a tempomat, halál félelmem volt vele. Elmentem futóműveshez is , de semmi értelme nem volt , megmutattam pár embernek mondták küldjem vissza. Felhívtam őket (jött a sok szöveg , be kell kopnia , túl nagy teljesítményű az autóm meg a hülyeségek)aztán addig beszéltem még azt nem mondták ,hogy jó , válasszak másikat , kiválasztottam a Bridgestone Potenza Adrenalin 002 -ket , úgy alakult hogy megyek fel BP-re felvittem a gumikat . Automax-nál vettem a gumikat ,de egy gumis céghez kellett mennem , odaállítok bemutatkozom, mondom mi járatba .... stb , Emberke mondja ,hogy tisztába vagyok vele ,hogy csak 80% os áron fogják visszavenni , nekem ezt senki nem mondta , jó nem várom el ,hogy 100% os áron visszavegyék,de 50km mentem vele és kb 5órát volt a kocsin.(Ők simán elfogját adni mitn "új" gumi) Sajnos így már nagyon drága lett a gumi. Következőnek ezt sokkal jobban átfogom gondolni , Az Bridgestonok felkerültek, érdekes módon ezek jók.
Kormány Alfacytin vettem meg , váltógombot vaterán ütöttem le.
Raktam be egy fedélzeti kamerát is.
km óra:238.000km
ui: Ezeket a Toyo gumikat a barátnőm 1.0 Nissan Micra.jára se tenném fel, élet veszély.







Olajcsere, olajszűrő, gázolajszűrő, valamint pollenszűrő csere is volt. Meisterteile 5W40 olajat kapott.. A kocsi a VDC System Failure hibát hozta. A fékpedál érzékelő cseréjével megoldódott. Az alkatrészeket az Unix-ból rendeltük. 26.000 Ft volt + 5.000 Ft szerelési díj.


Megvolt a műszaki vizsga. A következő 2 év múlva esedékes.
Pár hete szétszedtem a PCV szelepet, hogy megtisztogassam, de sajnos úgy elugrott a rugója valahova, hogy nélküle kellett összeraknom (a PCV szelepet ledugózva). Így sajnos a kartercsö telebüfögte olajpárával a légtömegmérőt és azt a pár napot sem bírta ki, amíg beszereztem a bontott PCV szelepet. A teljesen megdöglött légtömegmérő helyett vettem egy utángyártottat (ami elvileg a Bosch 0 281 002 309-nek felel meg), amivel kb 2000km-t mentem, de nem volt 100%-os. Látszólag rendesen működik, de padlógázas gyorsításnál kb 6000-es fordulatnál felvillan a műszerfalon az injektor jel és egy picit meg is torpan a gyorsulás. Ma vettem egy bontott Bosch-t, amivel a próbaúton már nem volt ilyen probléma...
A végeredmény.Az oldal küszöb meg az üregvédelm meg vissza van.
Mindenek előtt nagy köszönet a szervezőknek! A helyszín teli találat volt, nagyon jól éreztük magunkat. Zolikának ez volt az első találkozója, láthatóan nagyon élvezte már most. :) Rengeteg csodát láttunk, sok jó ismerőssel találkoztunk. Összességében kiváló hétvége volt. :)





Q4 felni nyúltól, szélterelő az első két ablakon (Szigorúan heko), Flora kitakarította a szönyeget az üléseket, szóval teljes nedves belső takarítás. A kerekek mellé dukáltak az új rozsdamentes, hosszabb, csavarok.
274230 km




Egy év és majdnem 10000 km után időszerűvé vált az olajcsere, elvittem hát az Alfariumba.
Összesen 1,5 l olajat kellett utántölteni az előző csere óta.
Költségeim:
- 6l Selenia K 5W-40 21000 Ft
- Olajszűrő 3600 Ft
- Munkadíj 8000 Ft


Többedmagammal volt szerencsém megnézni a Magyarország-Portugália foci EB meccset. Az utat természetesen imádott Alfámmal tettük meg.
Odafelé reggel 6 órakor indultunk Budapestről és este 11-kor értünk Lyonba a szállásunkra, végig autópályán 130-110 km/h sebességgel haladva. Többszöri megállással végigvezettem az utat, és nem volt fárasztó sem fizikailag sem szellemileg. Ez az autó hitetlenül kényelmes, magam sem gondoltam volna.
Körültekintő választásnak köszönhetően a drágámnak is jutott szállás, garázsban parkolt. Kedd estétől péntek reggelig voltunk ott. Az indulás előtti olajszint ellenőrzéskor bizony kiderült, hogy fél liter olajat megevett az intenzív autópályázás során. Szerencsére készültem, így utána tudtam tölteni.
Az utunk ezután Saint-Tropez-ba vezetett. Unalmas autópályázás után a kanyarokkal tarkított D558-as út igazi felüdülés volt. Én is és a gép is imádtuk. Strandolás után indultunk tovább Nizzába, a szállásunkra. Lecuccolás után meglátogattuk Monacot, ahol a benzines Alfa Romeo 159 ritka autónak számít. Sokan beleszürkülnek a tömegbe egy Ferrarival vagy egy Bentleyvel. Autós szemmel nehéz lehet ott élni, legalább fél körözés után találtunk parkolóhelyet magunknak.
Szombat reggel 9 óra körül indultunk haza Nizzából. Már itthon, Magyarországon, az M7-esen a határhoz legközelebbi Ina kútnál tankolva hatalmas eső kapott el, 80-al is alig lehetett haladni. Szerencsére Siófok után elállt és az aszfalt is száraz lett. Éjjel 2 óra volt, mire minden utasomat hazavittem.
Összességében az Alfával nagyszerű volt utazni, főleg végig vezetni. Az ülések kényelmesek, klíma és a tempomat nagyon hasznos dolog ekkora úton. A csomagtérben elfért négy személy csomagja és egy hűtőtáska.
Ilyen egy igazi Gran Turismo.
Az út számokban:
- 3189 km
- 296,18 l benzin
- 9,3l/100km átlagfogyasztás


