Blog
Kapott az autó a kalaptartóba 2 új hangszórót, mert a gyárinak ki volt szakadva a membránja. A hangszóró és a féklámpa takarón a szövet nem kicsit volt megfakulva. Szürke volt, csak az oldalán látszott ahol nem ért a napfény, hogy ennek bizony feketének kellene lenni. Volt még itthon fekete fújós festékem, hát adtam nekik. Szépek lettek.




2016. 07.20. Pollenszűrő csere. Anyag: 4100 Ft
Elvoltunk nyaralni. Az autót tőlünk 60km-re a húgoméknál tettük le erre a 10 napra.
Éjjel indultunk útnak. Kb, az első országhatárnál csörgött a telefonom, hogy rajta hagytam a világítást.
Szóval ma hazajöttünk, bikára rá, de se kép se hang.
14 óra vezetés után 2 órán át kerestünk szombat kora délután akkut.
Végül a UNIX-nál a 3. kerületben egy nagyon szimpatikus fiatalember segített, és még egy kis kedvezményt is intézett.
Szóval most egy új Varta hergeli be a vasat.
Kicsereltem a pollenszurot, januarban volt cserelve kb 5 ezer km-el ezelott, nem volt annyira retkes, de azert rafert a csere. Aktiv szenes kerult bele.



A padlókárpit nem volt a helyzet magaslatán az autóban és ez kezdett egyre inkább zavarni.
A vezető és utas oldalon is kikopott-szakadt volt. A pedálok alatt érdekes módon nem is igazán, hanem inkább a pedál alatti gumis rész és az ülés között. Így nem igazán tölti be a párazáró, vízzáró szerepét sem. Nyugtalanított az is, hogy ha az előző tulaj nem vigyázott rá, akkor juthatott alá víz bőven.
Ismét egy olyan dolog, amit nem értettem, mert a teljes belső tér ápolt és megvigyázott.
Tehát jött az elhatározás, hogy cserélem az egészet. Szereztem egy bontott, teljesen szakadás és kopás mentes darabot. Facelift előtti (ennek lesz még szerepe), sötétszürke - ez tetszett. Vettem még hozzá a kárpit alatti gyári hangszigetelő "bitumenes szivacsból". Nem tudom ezt hogy hívják igaziból, de gyanítottam, hogy a szakadás alatt ez sem lesz túl jó állapotban.Továbbá beszereztém még kárpitleszedő készletet. E-bay-ről is lehet rendelni, így sokkal olcsóbb, mint itthoni boltokból. A minőségére nincs panaszom, alaposan kínoztam őket és nem törtek, nem hajoltak meg. Utolsó előkészületként megnéztem egy padlókárpit bontást is, hogy ne itthon lássam először a dolgokat.
Az egyik délután aztán vettem egy mély levegőt és nekiugrottam a dolognak. Gyakorlatilag a műszerfalon és az ajtókon kívűl nem sok dolog marad a helyén... Sokat segített, hogy alaposan felkészültem, de így is több mint 6 órát szenvedtem a dologgal. A vezető oldali kárpit alatti hangszigetelés bitumenes része kiszáradt és megrepedezett, ezért ezt kicseréltem a bontttal. Más sérülés nem látszik a kárpit alatt, ennyi szerencse van a dologban. Ha már így szépen ki volt fordítva a kocsi, akkor átnéztem. Rozsdafoltot nem láttam sehol rajta, ázásnak nyoma sincs. Volt még a dinitrolos üregvédőmből, ezért fújtam belőle azokra a helyekre, ahova nem férhettek hozzá a műhelyben az alvázvédelemnél. További meglepetés, hogy a Bose-os kábelkorbács full extrás, tehát megvan az ülésfűtés, memóriás ülés kábele. Van hely a cd-tárnak és a kihangosítónak is. Elég jól hangszigetelt egyébként az autó, ajtóknál nem tudom mi a helyzet, de itt lenn minden be van vetve: bitumenes tömegnöelés és üregek habbal kifújása rezonancia csillapításra, bitumenes filcen filc és azon a padlókárpit, ha nem esik össze, ez több mint 5 cm.
Miután végeztem a belső üregeléssel, jött a másik kárpit beszerelése. Ez már kicsit gyorsabban ment. Nagyon hasznos a kárpit leszedő készlet, így sikerült véghezvinni a műveletet egyetlen patent, vagy műanyag elem eltörése nélkül!
Az eredmény : tökéletes illeszkedés és további (ezúttal már kellemes) meglepetés. A facelift előtti kárpit sokkal minőségibbnek tűnik. Egyszerre lágyabb, vastagabb, és erősebb a "szőrös rész" hordozórétege. A kárpit felülete pedig "süppedősebb", sokkal dúsabb és puhábbak a "szőrök". A facelift utáni kárpit rendkívűl merev, könnyen törik, hasad. Ezért, már értem hogyan lehetett ilyen gatya állapotban bizonyos pontokon, máshol meg hibátlan. Ahol a felszín hibátlan, ott is alul látszik, hogy hasad alatta a hordozó réteg, még a középső résznél is, ahol láb és semmi egyéb soha nem érte.
Összességében nekem megérte, jobb minőségű és hibátlan kárpit :)
A mai nap folyamán kapott egy új aksit, mert a másik már majdnem 3 éve bennem volt. Volt még benne erő, de úgy voltam vele megérdemli már.
Kilométeróra: 193008
Ma megejtettem az eredetvizsgát. Illetve Cs.Roberto cartárstól beszereztem egy szebb váltógombot.
Majd otthon volt egy kis időm így kiüregvédőztem az összes ajtót. Az anyós oldaliba meglepetést is találtam 2db autómosó szivacs személyében. Szerintem nem gyári tartozék :-) Még jó hogy nem cigit csempésztek benne.




A tél során több apróság is történt:
Eltörött a kuplung másodlagos rugója, aminek az egyetlen szerepe, hogy a tempomat kapcsolóhoz mindig hozzáréjen a pedál, ha nem nyomjuk. Működik minden e nélkül is egyőlre, a munkahenger is visszanyomja eléggé.
Eltörött a bal első belső kilincs rugója, így nem mindig áll vissza magától szépen nyitás után.A zár működését nem befolyásolja de mégis bosszantó.
Valami elkezdett zörögni a belső visszapillantóban és nem lehet állítani a kis bütykével a sötétített részre.
Elmentem a bontóba, ezeket mind beszereztem a ködlámpával együtt. Egyik se nagy dolog, de a sok kicsi sokra megy, ronjták az összképet. Szeretném, hogy minden rendben legyen. Majd szép sorjában, ahogy időm engedi mindet javítom.
Sok olvasgatás után a választásom a Dinitrol-al dolgozó Rusztika bt-re esett. Szerintem ez egy jó hely a hazai lehetőségek között. Rendkívűl alaposak, precízek. A műhely rendezett, látszik a felkészültség. Ez meg is látszik a várakozási időn. gondoltam nyár végén bejelentem és még a tél előtti kényelmesen kész lesz. Most került sorra.... Majdnem nem lett meg. Télen fűtik a műhely termeket, külön plusz pont, így ilyenkor sem dermed az anyag felvitelnél és alaposan ki is szárad mosás után az alváz.
Tényleg leszedték a takaró elemeket alul, kerékjáratí íveknél, minden lényeges helyen. Mosás, csiszolás, minden megvolt. Jó munkához idő kell, nekem négy napig kellett várni rá. Azt mondták ezt rendesen nem is lehet sokkal kevesebb idő alatt megcsinálni és igazuk van. Ez egyébként jó előzetes szűrő is, aki egy nap alatt vállalja ott nem lehet ezt rendesen elkészíteni.
Az alváz és kényes pontjaihoz, védelemmel kapcsolatos dolgokban jó indulási alap volt GTPeti blogja. Elolvastam a sokszor beidézett újságcikket is, ahol sófürdőben tesztelték évekig a különböző anyagokat. Az első helyezett tényleg méreg drága. Az MS zsír jól jött ki, de nincs aki beszerezze nekem, nincs aki felfújja. A cikket megnézve a dinitrol-os dolgok nem jöttek ki olyan rosszul. Ha majd ázik öt évet sós vízben az autóm és lesz rajta egy kis felületi pörsenés akkor újra fújjuk. Több blogot, észrevételt, cikkeket is átnéztem az interneten és a választot műhelyről nem olvastam rosszat. Ráadásul nem is sokkal drágább, mint akárhol, ahol nem 1 napos munkát ígérnek.
Vettem külön egy doboz dinitrol üregvédőt még és körbefújtam a szélvédő felső ívét is, ugyanis szélvédőcserénél könnyen megsérülhetett a festés. Mivel a 156-osok teteje nem galvanizált, ezért nem árt az óvatosság.
Összességében elégedett vagyok az eredménnyel. Alaposnak tűnik.
Télen különösen szédítő élmény egy frissen üreg kezelt autót vezetni :) Szerencsére hamar kipárolgott az oldószer nagy része.
Vásárlás után mindig ajánlatos olaj-szűrő csere. Ehhez még a kor és bizonytalan szervíz előlet miatt jött még: gyertya, komplett vezérlés, hosszbodás szíj.
Tehát :
olaj, olajszűrő (egyelőre selénia aztán meglátjuk majd, mindenkinek más jön be)
légszűrő
gyertyák (gyári 100e km-es)
vez. módosító (gyári, mi más :))
szelepfedél tömítés, vezérműtengely szimeringek
hűtő (gyári valeo)
termosztát
vezérlés készlet (szíj, feszítő, gyári)
hosszbordás szíj
vízpumpa
A szervíz viszonylag könnyen ment, néhány kissé berohadt csavart nem számítva, de semmi kár nem történt. Találtunk kisebb táblácskákat, feliratokat a szervizelésről, rendszeresen volt hordva ezek szerint. Kiderült volt vezérlés csere is, de ha már meg volt a készlet akkor inkább az újat raktuk be.
A szervizelés alatt jobban szemügyre vettem a rozsda helzetet. Jelentem tényleg nem látszik aggasztó dolog. Még a lábacskák is épek az első keréknél (amik tartják a lökhárító alját). Szeretném ha ez így maradna, ezért elkezdtem utánajárni az alváz és üregvédelemnek.