Blog
Nyári gumi felrakásánál szóltak, hogy lógnak a gömbfejek, szóval eljött az idő egy nagyobb szervizre. Tehát cserélve lettek az alábbiak, lógásból, elfáradásból, kopásból adódóan.
-lengőkarok (Birth)
-kormányösszekötő gömbfejek (Moog mert a Febi amit először vettem nem volt jó hozzá)
-lengéscsillapítók (Monroe)
-lengéscsillapító porvédő és ütköző (Monroe)
-toronyszilentek (Monroe)
-stabilizátor karok (Unix)
-stabilizátor rúd szilentek (AZ Meisterteile)
-kormánymű porvédő gumiharangok (Bárdi)
-motor- és váltótartó bakok (Impergom)
-hátsó féktárcsák (Textar)
-hátsó fékbetétek (Brembo)
Szóval most már (majdnem) minden új az elejében is, úgyhogy remélem sok ezer km-ig nem kell hozzányúlni (legalábbis ezekhez), mert kitépem az összes hajamat...
Tekintettel ismételten a megfelelő eszközpark hiányára a szervizt a kulcsi Alfa Veloce végezte. Korrektek voltak, mert csak kedden tudtam vinni a műhelybe az autót, de péntekre kész lett így Alfacityre megújulva mehettünk.
km óra: 244942




Első fékbetétem elfogyott a baloldalt, ezt hangos csikorgással adta tudtomra az autó. Kicseréltük betéteket Mintex került bele, tárcsa még jó volt. Érdekes hogy a 4db betétből csak 1db fogyott el, a többin volt még minta. Viszont valamelyik előző tulaj/szerelő nagyon ügyesen letörte a féktárcsa/nyomtávszélesítő rögzítő csavarok fejét. Ezek ki lettek fúrva, új menet, így itt is visszaállt a gyári állapot. Amúgy nem rossz ez a betét, de a tárcsával nem igazán kompatibilis, mivel elég sípolós, de ettől függetlenül rendesen megáll vele az autó. Illetve szükség volt még 1 liter olajra is, mert kicsit csipegeti ezt is....
km óra: 242325





Ott folytatom, hogy megy az autó, már jó egy hónapja nem hisztizik az immo, tehát úgy néz ki jó. Néha csinál olyanokat, hogy menet közben kidobja az injektor jelet, fordulat el, aztán elkapja újra és megy tovább mintha, mise történt volna. Ez a jelenség valamikor tél környékén kezdődött el, azóta megvan szóval, nem hiszem hogy köze lenne az immohoz. Oka idáig ismeretlen volt, a fojtószelep pucolás sem segített ezen. Mikor vettem az akksit vettem új sarukat is, de azokat nem volt időm kicserélni. Persze ami akku kijött egyelőre a csomitartóban pihen. Egyszer csak megyek hazafelé, Dombóváron gurulok a piros lámpához, elég göröngyös az út, fordulat el, injektor lámpa felvillan kocsi megáll. Innentől indítóznék, már majdnem beindul, erre injektor jel el, tehát megint immo. Tolhattam le a lámpától, jó volt. Jön a matek megint. Ekkor már voltam Marklarnál szerezni komplett zárszettet, ECU-val immoval, mindennel, tekintve az autó sokkulcsosságára, mivel azt is szeretném megszüntetni, illetve nem éreztem biztosnak a jelenlegi megoldást az immoval. Mivel ráérősen voltam így nekiálltam legozni az alkatrészekkel, mert így volt akksi is +1 meg a fentebb írt tételek is nálam voltak. Ha megunom legfeljebb beugrok a kocsmába, mivel az is volt a kereszteződésben, ahol kényszerpihenőt kellett tartanom. ;) Szóval biztik, csatik végignéz-mér, minden ok. Az új akku volt bent, akkor ecu-immo csere. Van kulcs ikon de ugye nem alszik el. Akkor jött egy ötlet, hogy próbáljuk meg a régi akkuval a régi immo-ecu párost, elvégre minden más kombináció volt már az új akksival. (Pedig az akkufesz rendben volt szóval ez nem lehet gond...) Beteszek mindent a helyére ÉS pöcc-röff. Kis elektronikai anomália, mindegy megy az autó, legalább hazaérek. Viszont itt már volt kis sejtésem mi lehet egy gond, bár nem tulajdonítottam neki jelentőséget a korábbiakban. Tehát az akkusaruk elég gyalázatosan néztek ki már, gondoltam ideje lesz kicserélni. Ez megtörtént. Azóta (kb 5ezer km) a régi akkuval megy (az új legalább megmarad télinek tartalékba) tulajdonképp gond nélkül. Megszűnt a bejegyzés elején írt jelenségem is. Szóval úgy tűnik ez volt a nagy elektronika probléma (kopp-kopp).

A jobb első lengőkar úgy nyöszögött, hogy kívülről is ciki volt már hallgatni. Szóval cseréltettem, csakúgy, mint a bal első helyzetjelző izzót. Ismét az Autóház Budaörsnél jártam.
Történt, hogy Hevesről tartottam Kecskemétre. Jászberény után egyszer csak fordulat el, autó megáll. Próbálgattam hogy kulcs ki-be, gyújtás rá-vissza, de semmi. Egyszerűen égve maradt a kulcs ikon, injektor ikon nem gyullad fel, ergo immo hiba, ha fejre állok se fog indulni. Gyors útszéli szerelgetés, akkusaruval való játszadozás, semmi. Szétszedtem körülnéztem az immo környékén is tekintve, hogy gyújtáskapcsoló cserélve volt, így akkor kérdés, hogyan van megoldva az immo. Ez nálam úgy nézett ki, hogy a törött kulcs rá volt szigszalagozva az immo vevőjére és be volt téve a dobozkához. Oké biztos ez szállt el, mivel biztik, csatlakozók rendben voltak. Innentől az autó járóképtelensége miatt következett kis trélerezés Kecskemétre, egy kedves ismerősöm segítségével. Ezután jött a részletesebb hibakeresés. Több éjszakányi átlapozott angol-magyar fórumoldal után egy kb 10 elemből álló hibalistával álltam neki a dolognak. Első legegyszerűbb tétellel kezdve meg is lett a megállás oka. A sofőr ülés alatt lévő inercia kapcsoló valamiért azt hitte felborultam. Szóval azt megnyomingerelve pöcc-röff. Tekintve hogy azért az immot elvitettem megnézni hogy mi lehet vele, ugye a nyák kikerült a dobozból. Nekem meg sikerült ezt letestelnem a sikeres indítás után nem sokkal, szóval autó ismét áll. Ilyenkor az alfa-code lámpája sem világított már, gondolom a testelés miatt, plusz az injektoré se (Ugye gyújtáskor kivillan az alfa-code az elalszik és akkor villan fel az injektor, ilyenkor indítható). Másik immoval (ECU-val együtt jár, de erre anno nem gondoltam) se volt jó, szóval Kaposvárról jöttek fel értem, mivel fontos dolog miatt haza kellett utaznom. Mivel így alakult, így a friss felmentő sereg is rá nézett az autóra. Itt már volt rendes immo-ecu kompletten mindenestől belepróbálva. Szintén nem jó, de legalább világít az alfa-code. Itt jött a következő meglepetés. Visszatéve az eredeti alkatrészeket egy bikázás után simán indult az autó (amíg nem kapta a feszt addig semmi, amint elég lett egyből megjelent az injektor ikon, pöcc-röff). Érdekes, tekintve hogy 12,4 V körül volt végig az akkufeszültség. Viszont ugye az én hülyeségem miatt már nem világít az alfa-code visszajelző lámpája, de azóta is gond nélkül megy. Illetve egyszer volt hogy nem indult, szintén letiltott az immo (nem világító alfa-code lámpa miatt ezt onnan tudtam, hogy nem jelent meg az injektor jel). Megelégeltem vettem másik akkut (25ezer) , így az eredeti konfigban, ahogy eddig is ment jó... (Volt egy ideig, de ez a következő bejegyzés már.)
Tanulság: NE légy hülye, és ha elektronikát szerelsz MINDIG vedd le az akkusarut, akármennyire is kényelmetlennek, fölöslegesnek tartod!


Nyitott 70-es, saját kézzel gyártott, egyedi kivitelezésű. Egy egész hétvégém ráment, mire sikerült a katalizátortól eljutnom a végekig, de megérte. Brutális élmény a hangja, ahogy huhog a turbo, mikor elengedem a gázt.... hihetetlen élmény. Még van vele munka, de lassan befejezem.
Nagyon elégedetlen voltam a manuális klimával. 1szer lefagyott valamim, egyszer melegem volt a kocsiban annak ellenére, h ment a klima.
A szürkéből kiszedtem anno a digit klimapanelt, a kábelköteget és a komplett fűtésboxot egyben. Igy hát adott volt minden az átépitéshez. Egyúttal gondoltam teszt időszakra berakom a connect nav+ fejet is, igy kiszedtem az egész műszerfal párnát és úgy fogtam a klima cseréhez. Talán a kesztyűtartó komplett eltávolitásával is ment vna a dolog, de a műszerfal nélkül is több helyen varázsolnom kellett, h odaférjek :)
Tulajdonképpen +1 léptetőmotort be kell épiteni, és cserélni kell 1et, plusz a fűtésboxban is cserélni kell 1 csapóajtót na meg a teljes kábelköteget. A maradék 2 motor stekkerei a kábelkötegen cserélhetőek. Ki-ki döntse el hogy variálja a léptetőmotorokat (nyilván egy későbbi gyártású vszeg tovább fog működni).
Provizóre (mondja a szaki) összedugtam az autó inditásához szükséges motyót, és leteszteltem a digit klimát. Működik, franya. sajna nem lett 2zónás mert a 4. motort nem raktam be és nem cseréltem zsalut (képen mind2 helye látható) ugyanis ezekhez a spiátert is ki kellett vna bontani amire nem volt időm. Most.
Bekerült igy a digit klima, a connect nav+ fej és egy szinte új, telefon gombos multikormány + új plexi a km órára.



Új fék tárcsák bepakolva végre szilentek cserélve nyikorgás megszünt.:) Egy kèt apróság átnézve hibák kiderítve.
Már megint nyikorog valami kezdem unni 1 hónapja volt dokinál erre kezdibelőlről nem tudom mi lehet női felfogás tippelek. Talán egyszer kiderü mi is a hang pontos oka. Mellesleg egy hét autó nélkül maga a pokol főleg ha a kicsikém nem velem van. Mellesleg új aksi került bele és a hőn vágyott hátsó ablaktörlő motor is kicserélésre került ez idő alatt. Az összes hátsó izzó kíséretében. Bár ez nem volt olyan vicces mutatvány mit a telefon fényénél tompított izzót cserélni. Javaslom gyakorló apukáknak türelem próbára :)