Blog

>> EgyébZsolesz_145 // Alfa 145 1.6 Boxer // 2015-09-02

Ma meg is jött a csomag GT-től. Az elfogadott regisztrációm után üdvözlött és jelentkezett is. Nagyon jó kis termékeket csinált, levelekre gyorsan válaszolt, segítőkész volt. Ritkán tapasztalok ennyire pozitív dolgokat. Csütörtökön mondta, hogy leadja elkészítésre az egyik terméket és pénteken írt is, hogy szombat reggel megy és feladja a postán. Ajándékot is kaptam. :) Ami tényleg jól is esett, amikor bontottam izgatottan a csomagom. Szóval nagy köszönet GT-nek és egy nagy-nagy ajánlás!!!

Rendeltem egy bögrét, kulcstartót, egy reg-es alfa matricát és egy nagyobb mintát a kocsi oldalára. Remélem ezen a hétvégén fel is kerül. Az biztos, hogy 2 emberes lesz a felrakás. Majd ha kész lesz, akkor csatolok róla egy képet.

>> Tuning és extranorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-09-04

Történt, hogy elegem lett az EGR baromságaiból amit menet közben enyhe gázadásra alkotott. A tipikus jelenségről volt szót... ~2000-es fordulat környékén gyorsításnál rángatás, "gyújtás kihagyás szerű dolog". Nyáron egyre sűrűbbé vált a tünet, meg ugye ott volt a hideg alapjárati köhögésem.
Miután utána jártam, hogy külön az EGR-t kiiktatni sima ügy és "csak" a NOX kibocsájtás nő meg, amit műszakin nem is mérnek, a korom képződés pedig csökken....eldőlt a sorsa.
El lesz küldve az örök korompamacs mezőkre, ahol nyugodtan eheti a fekete finomságot.
Beszéltem is Mankyval, aki másnap Föckös segítségével ki is iktatta, valamint ezzel egybekötve...amúgy is régóta vacilálok rajta....kapott a csoda pár pacit és newtonmétert pluszban a meglévők mellé.
Így kb 180 Le és 380 Nm dolgozik a motortető alatt. Próbakörön konkrétan sokkot kaptam a változástól...bitang lett a 136 paci után :) A menet közbeni rángatás természetesen eltűnt. Titkon reménykedtem, hogy a hideg alapjárati dadogásom is a múlté, de ez ott még nem dőlt el, mert ennél melegebb nem is lehetett volna a motor. :) Jelentem, ma a 3. napja, hogy meg van írva az autó és az alapjárati dadogás eltűnt. Egyik reggel sem jött elő...szépen, simán jár a motor.

Köszönöm szépen Ferkének, Zé csapatának, Mankynak és Föckösnek a szakértelmet és a rám/autómra szánt időt. :)


(Nekem ez volt a megoldás, nem garancia, hogy másnak is ez lesz, aki ugyan ezzel a jelenséggel kűzd)

 
>> SzervizHori // Alfa 147 1.6 TS // 2015-09-03

Hátsó keresztmerevítők mind a 4, plusz kutyacsont csere, futóműállítás.

 
>> SzervizHori // Alfa 147 1.6 TS // 2015-07-03

Generátor megjavítva. Beépített fesz-szabályzó és csapágy csere.

 
>> EseményLali75 // Alfa 156 1.8TS // 2015-09-04

Végre végére ért a procedúra, megkapta a rendszámot, rögtön meg is történt a próbaút. Hivatalosan is bekerült a forgalmiba az ültetés, a ragazzon dob,nagyfelni,de még az oldalvillogó is! 😊

 
>> Tuning és extraRucskadani // Alfa 156 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Multijet // 2015-09-03

Km: 183000

Tompított fényszórók projektorra cserélve.

 
>> Tuning és extraszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2015-09-03

Blaupunkt Gt8200A aktív mélyláda került a csomagtérbe. Szépen szól, kevés helyet foglal, pont megfelel.
Renegade kábelszettel lett bekötve.

 
>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-09-11

Voltunk egy spontán pár napos nyaraláson Visegrádon. Hát persze hogy szuper volt, gyönyörű az a környék. Autós szempontból pedig lehet találni jó kis hegyi szakaszokat, nem véletlenül (persze a látvány miatt is) Dobogókőre is felszaladtunk. Ez a vas pedig ide való. Kellett neki a sok sok programozás, de most nagyon szerpentin vadász. A gázreakció, a nyomaték, a könnyű visszaváltások...minden stimmel. Dühödten csörtet fölfele, igazi élményautó így.
Aztán visszafelé pedig elő tudja adni a hangtalan családbarát limuzint is. 2000 alatt tartva a fordulatot, szépen elgurulgat, közben cseppet sem lassú, a gyerekek meg békésen alszanak.

Volt viszont egy parám.. már 1-2 hónapja figyelem, hogy az autópályás útjaim után hiányzik az olajból. Rá fogtam, hogy nagy melegben hajtva biztos normális, hogy 3 decit becsípett. Aztán kevésbé hajtva meg csak alig, de fogyott. Vagy a turbónál enné?

Aztán Visegrádon ez is kiderült. Haza indulás előtt, amikor pakoltam a cuccokat a csomagtartóba feltűnt, mintha folt lenne alatta. Először csak legyintettem, biztos ott volt. Aztán már csak megnéztem. Jól tettem, mert az enyémből csöpögött. Elsőre látszott, hogy az olajszűrőtől jön, és alul már mindent összeolajozott. Na a következő adag csomaggal együtt hoztam egy marék szállodai szalvétát. és neki feküdtem.
Az olajszűrő volt lelazulva. Sose jártam még így, elég necces. Simán tudtam kézzel lefelé tekerni a szűrőt, épp csak valamennyit szorított a tömítés. Egy kis rázkódás+az olajnyomás szerintem letolta volna hamarosan a helyéről.

Kézzel meghúztam ahogy bírtam, aztán olajszint ellenőrzés. Itthon pont a fogyás miatt felöntöttem max-ra, úgyhogy nem kellett olajért rohangálnom, olyan 3/4 körül állt a szint a nívón. Amúgy eddig szoktam tölteni, úgyhogy így haza is jöttünk. Hazáig nem fogyott olaj. Végre...

 
>> Eseményimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2015-09-02

Idén egy kicsit a Balkán fele vettük az irányt a családi nyaralás kapcsán.A végcél Montenegro Sveti Stefan nevű városa, a köztes úti cél pedig Mostar és még néhány szép bosnyák város volt.Az útvonal megtervezésénél nem hagyatkoztam csak a navigációra,a jó öreg papírtérképet is segítségül hívtam:-))!Szhely-Letenye-Zágráb-Banja Luka-Mostar-Budva-Sveti Stefan volt az útvonal-Kb 1/3-a autópálya a többi meglepően jó minőségű kanyargós szerpentin a balkán hegyei közt.Az Alfa megint nagyon sok szép helyre vitt el minket.
Sajnos két műszaki probléma is adódott az úton,de egyik sem veszélyeztette a továbbhaladásunkat:még az oda vezető úton elkezdett zúgni a bal első kerékcsapágy.Ez még nem is rémisztett meg,viszont mikor haza fele a Kotori-öbölben a kompra várakozva kigyulladt a töltés lámpa,az már inkább.Egy pillanatra nagyon megijedtem-mégiscsak majd' ezer kilométerre voltunk otthontól:-/.Aztán egy kicsit emelve a motorfordulaton,kialudt.Nagyon megkönnyebbültem:-).Aztán még egyszer ezt eljátszotta,azóta nem.Valószínűleg érik egy generátor felújítás.A kerékcsapágyakat már ki is cseréltük-erről a következő bejegyzésben........
Összességében nagyon szép tíz napot töltöttünk az említett országokban és kellemes emlékekkel tértünk haza.Összesen 1800 kilométert mentünk,6,1 literes átlagfogyasztással.

 
>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-08-26

Utóbbi időben észrevettem, hogy a kiegyenlítő tartálynál szivárog a víz. Gondoltam vízcső csere, mert elöregedett. Amint vettem le a régit kiderült, hogy a műanyag csöcs öregedett el, amire rámegy a cső, és mivel le is tört, annak ellenére, hogy finoman szedtem le, így azt is cserélni kellett. Szerencsémre találtam egy jó darabot itt helyben.

Ezen kívül kicseréltem a vezető oldali kilincset is, mert elkezdett elrepedezni, nem akartam megvárni, hogy letörjön, így ugyan még használható, de majd meg kell erősíteni, különben élettartama nem lenne túl hosszú.